خودروهای چینی

عرضه خودروی جدید آرک فاکس آلفا تی در بازار چین

بازهم خودروی الکتریکی دیگری از بازار چین پدیدار گردید. این خودرو که آرک فاکس آلفا تی نام دارد یک شاسی‌بلند ظریف و صیقلی است که توسط جوین ونچر بایک و مگنا ساخته خواهد شد.

اما بد نیست بدانید آرک فاکس یک برند الکتریکی است که زیر مجموعه BJEV که خودش هم زیرمجموعه بایک است کار می‌کند. این شرکت قبلاً چند خودرو مفهومی را معرفی کرده بود اما ظاهراً آلفا تی اولین محصول تولیدی آن است.

نیروبخش این شاسی‌بلند الکتریکی یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۲۱۸ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری است. این پیشرانه‌ها توسط باتری ۹۳.۶ کیلووات ساعتی ساخت کمپانی SK در کره جنوبی تغذیه می‌شوند. تست‌های قدیمی NEDC برد این خودرو را ۶۵۳ کیلومتر تخمین زده‌اند.

فعلاً جزئیات زیادی از آلفا تی در دست نیست. با این وجود می‌دانیم که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۷۸۸/۱۹۴۰/۱۶۸۳ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن نیز ۲۹۱۵ میلی‌متر می‌باشد. این تناسبات باعث ایجاد شاسی‌بلندی با ظاهر بسیار خوب شده‌اند. از جمله ویژگی‌های ظاهری آلفا تی می‌توان به خط سقف خمیده، نمای جلوی تیز، پروفایل جانبی برجسته با خطوط بدنه گوشه‌دار و نمای عقب با نوار نورانی مشابه شاسی بلندهای پورشه اشاره کرد.

گفته می‌شود محصول جدید آرک فاکس با سیستم خودران سطح ۲ و سیستم‌های همگام با ارتباط ۵G عرضه خواهد شد و در آینده سیستم خودران سطح ۳ را نیز عرضه خواهد کرد.

قیمت این خودرو از ۲۸۰ هزار یوان معادل ۳۹۵۶۴ دلار شروع شده و اولین نمونه‌های آن از ماه آگوست به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. وحید

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    زیادی پورشه کاین نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Mohammad

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اول فکر کردم تسلا Y هست از جلو خیلی شبیه تسلاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. نامجو

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اگر سال 2010 بود میگفتیم تا ده سال دیگه چینی ها قطعا تقلید رو کنار میذارن و تبدیل میشن به رقبای اصلی خودروسازهای بزرگ دنیا. حالا 2020 هست و همچنان میبینیم که چینی ها هنوز همون رویه مضخرف همیشگی رو در پیش گرفتن: تقلید و تقلید و تقلید و تقلید. یعنی واقعا تو این کشور یک و نیم میلیارد نفری چنتا طراح حرفه ای پیدا نمیشه بتونن از خلاقیتشون استفاده کنن؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      قیمتش هم بالاست گرچه از بهترین باتری های بازار که محصول کره است استفاده میکنه ولی باز هن گران هستش

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا