خودروهای چینی

افزایش 66 درصدی فروش خودروهای چینی در استرالیا

خودروهای سواری، شاسی‌بلند و تجاری چینی هنوز در بازارهای محدودی حضور دارند اما محبوبیت آن‌ها در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.


آمارهای فروش در استرالیا نشان می‌دهد که تا پایان ماه آگوست تعداد ۳۰۸۰ دستگاه خودروی چینی در این کشور فروخته شده که رشد ۶۶.۳ درصدی نسبت به مدل مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

البته یک‌لحظه صبر کنید! این میزان فروش تنها ۰.۴ درصد بازار را تشکیل می‌دهد که تقریباً به اندازه سهم محصولات کشورهای بلژیک، فنلاند، هند، ایتالیا، اسلواکی و ترکیه می‌باشد.


پرفروش‌ترین خودروساز چینی در استرالیا برند LDV است که زیربرند کمپانی سایک بوده و امسال فروش ۱۴۸۷ دستگاهی داشته است.

این کمپانی به زودی مدل‌های جدید دوکابین T60 و شاسی‌بلند D90 را در این کشور عرضه خواهد کرد. واضح است که LDV به خوبی توانسته از غیبت ۵ ساله گریت وال نهایت استفاده را ببرد. البته گریت وال امسال به بازار استرالیا بازگشته است.


برند موفق بعدی هاوال است که احتمالاً این روزها به خاطر شاسی بلندهای پرفروشش بیشتر از قبل شناخته شده است. تا به اینجای سال هاوال توانسته تعداد ۴۹۴ دستگاه از ساخته‌های خود را تحویل استرالیایی‌ها دهد.


پس از هاوال کمپانی ام جی با فاصله اندکی (فروش ۴۲۱ دستگاهی) حرکت می‌کند. تعداد ۳۱۲ دستگاه مدل ام‌جی ۶، تعداد ۷۶ دستگاه کراس‌اوور GS و نهایتاً تعداد ۳۳ دستگاه از مدل‌های ام‌جی ۳ در این کشور فروخته شده‌اند.


در رتبه بعدی برند فوتون با فروش ۳۷۱ دستگاهی مدل تونلند قرار دارد. تعداد ۳۲۰ دستگاه از این خودروها از گونه‌ی ۴×۴ بوده‌اند.


در رده بعدی کمپانی گریت وال با فروش ناامید کننده ۲۸۵ دستگاهی قرار گرفته است.

گریت وال در سال های قبل فروش چندین هزار دستگاهی داشته اما هم‌اکنون شرایط بازار تغییر کرده و خودروهایی چون میتسوبیشی تریتون هم‌اکنون بسیار ارزان‌تر ارائه می‌شوند.

منبع: caradvice

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    خودروی چینی چندان در کشور های غیر از ایران مشتری ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    3080 دستگاه رقم ناچیزیه تقرییا، اما اگر همین‌جوری روند رو به رشدش ادامه پیدا کنه، چشم رو هم بذاریم میبینیم سهم زیادی از بازار استرالیا رو چینی‌ها تصاحب کردن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احسان

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (115 ديدگاه)

    والا تو ایران هم مردم چاره ای ندارند. قطعات ایرانی خیلی بهتر از قطعات چینی هست! اما دریغ و صد افسوس که شرکت های خودروساز 30 سال یه خودرو رو تولید میکنند بدون هیچ تغییری و ضمنا دانش طراحی بدنه ندارند و قالبهاشون ایراد داره! ضمنا ایرادات اسمبل رو هم باید بهش افزود!
    من خودم چند شرکت خوب قطعه سازی می شناختم که به دلیل عدم پرداخت دیون توسط ایران خودرو ورشکست شدند. مهندسان با سابقه ای که کیفیت تولیداتشون در حد اروپایی ها بود. می دونید که در مقطعی ایران خودرو پولهاش رو برای سهام بانک و بیمه پارسیان هزینه کرد!
    متاسفانه صنعتی که درآمدش صرف توسعه اش نشه، محکوم به فناست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این میزان فروش در بازار استرالیا خیلی زیاده کیفیت برندهای نام برده شده بر کسی پوشیده نیست قطعا قیمت مناسبی هم دارن بالاخره چین هم داره به سطح اول نزدیک میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. SERIAL WINNER

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با وضعیت کنونی اقتصاد چین این آمار چیز عجیبی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین بشیر فرهمند

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    روی همین چند دستگاهی که از نظر ما ناچیز هست حساب باز میکنند و به اینده امیدوار هستند چون میدونند که نتیجه میگیرند . درود بر مدیریت که عامل موفقیت …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا