خودروهای چینی

معرفی اولین پلت‌فرم مستقل جیلی با کراس‌اوور جدید SX11

پس از موفقیت معماری ماجولار کامپکت یا همان پلت‌فرم CMA که به‌صورت مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرد، حالا جیلی اولین پلت‌فرمی که به‌صورت مستقل توسط خودش توسعه یافته را معرفی کرده است. این پلت‌فرم BMA نام گرفته که مخفف معماری ماجولار سگمنت B است. جیلی قصد دارد از این پلت‌فرم به‌عنوان پایه‌ای برای طیفی از خودروهای ساب‌کامپکت شامل سدان‌ها، استیشن‌ها، کراس‌اوورها و ام‌پی‌وی‌ها استفاده کند. اولین خودرویی که بر اساس این پلت‌فرم ساخته شده کراس‌اووری بنام SX11 است که اواخر امسال به بازار خواهد آمد.

جیلی گفته است که این کراس‌اوور جدید به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که با همکاری ولوو توسعه پیدا کرده است، هم‌اکنون در مدل‌های ولوو XC40 و لینک‌اند کو ۰۱ مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما درحالی‌که جیلی تنها یک موتور را برای SX11 تأیید کرده است، پلت‌فرم BMA قابلیت تجهیز به قوای محرکه دیگری مانند پلاگین‌هیبریدی و هیبریدی خفیف را هم دارد. علاوه بر این، سازنده چینی تأیید کرده است که در این پلت‌فرم امکان نصب موتورهای ۱ لیتری سه سیلندر توربو و ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو هم وجود دارد.

جیلی در مورد این پلت‌فرم جدید خود توضیح چندانی نداده است اما آن‌را با پلت‌فرم‌های MQB فولکس‌واگن و TNGA تویوتا مقایسه کرده است. از این پلت‌فرم در محصولات جیلی و زیرمجموعه‌هایش استفاده خواهد شد. همچنین گفته شده خودروهایی که روی پلت‌فرم BMA ساخته می‌شوند در اروپای شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا عرضه خواهند شد. بازگردیم به کراس‌اوور SX11. گزارش‌های قبلی تأیید کرده‌اند که این خودرو ۴.۳۳ متر طول، ۱.۸۰ متر عرض و ۱.۶۱ متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن‌هم برابر با ۲.۶۰ متر است که این یعنی کراس‌اوور جدید جیلی کمی بزرگ‌تر از هوندا HR-V است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. yaser1986

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آفرین به جیلی تویه طراحی های چینیها طراحیش فوق العاده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اما بازم جلوش شبیه اشکودا هست
      البته پیشرفت چین غیر قابل انکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. منطق

        ۳۱ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز.زبان طراحیه دنیا داره به یک سمت میره که همچی شبیه هم میشه و شما.دنیایه تلفن همراهو ببین اکثر گرشیا شبیه هم شدن یه مستطیل ساده.شما طراحیه برندای مختلفو تو هر کلاس مقایسه کنی کلی وجه مشترک میبینی.مثلا شباهت یسری محصولات KIAبه فُرد.یا شباهت بدنه محصولات ژاپنی و آلمانی.متأسفانه ما تا یه خودرو از چین میبینیم میگیم اینجاش کپیه…نه به اینا میگن پلتفرم.همونطور که رنو کولؤوس و نیسان ایکسترل دقیقا از یه پلت فرم (بدنه.شاسی و…)استفاد میکنن.البته تو خودرو های چین هنوز زبان طراحی به بلوغ کامل نرسیده.
        من زیاد تمایل دارم راجع به برند های نو ظهور نظر بدم چون یه برند مثل بنز ،بنزه و طبیعیه پیشرفتش ولی این برندهای نو پا هستن که وقتی پیشرفت میکنن واقا به چشم میان و برا من شخصا جالبه.
        به امید. ایرانی. مدرن. و جهانی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    جیلی چه پیشرفت سریعی داشته واقعا داره روز به روز خودروساز بزرگتری میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام . مثل اینکه از اون افرادی که میومدن میگفتن اشغال چینی خیلی کم شده . فکر کنم کم کم همونا هم دارن به خرید ماشینهای چینی فکر میکنن . خخخخ
    قبلا گفتم بازم میگم ، تا ده سال اینده ببینید چین چیکارها میکنه در صنعت خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۳۰ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (392 ديدگاه)

      طراحی همین از دورانگو جورنی خیلی بهتره یا امثال تاروس فلکس و…واقعا از خیلیا به زودی جلو میزنن

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا