خودروهای چینی

بایک BJ40 یا رانگلر چینی در راه بازار ایران

هفته گذشته شرکت دیار خودرو در گلپایگان اصفهان با حضور جمعی از مسئولان کشور و استان اصفهان، خط تولید کراس‌اوور چینی سوئست DX3 را افتتاح کرد. در این مراسم از برنامه‌های آینده دیار خودرو هم سخنانی به میان آمد و این شرکت از برنامه‌ریزی برای تولید کراس‌اوور دیگری از برند سوئست بنام DX7 خبر داد؛ اما این تنها وعده دیار خودرو برای آینده نیست زیرا این شرکت در همین مراسم به تولید شاسی‌بلند آفرودی بایک BJ40 هم اشاره کرده است.

یکی از زیرساخت‌های قابل‌توجه در کارخانه دیار خودرو واقع در شهرک صنعتی گلپایگان، وجود تجهیزات و بستر تولید خودروهای شاسی مستقل است و به همین دلیل، مدیران این شرکت تصمیم گرفته‌اند با استفاده از این پتانسیل، به‌زودی بایک BJ40 را به سبد محصولات خود اضافه کنند. گفته شده با توجه به توافق‌های انجام گرفته، تولید این خودرو به‌زودی در ایران آغاز شده و در زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

BJ40 برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۰ به‌صورت پروتوتایپ یا کانسپت نزدیک به تولید با نام B40 رونمایی و به خودروی بحث‌برانگیزی تبدیل شد زیرا در ظاهر شباهت زیادی به ظاهر نمادین جیپ رانگلر داشت؛ اما این مانع از تولید BJ40 نشد و بایک حدود سه سال بعد نسخه تولیدی آن‌را در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۳ معرفی کرد. این آفرودر چینی در اواخر سال ۲۰۱۳ تقریباً بدون تغییری نسبت به کانسپت سال ۲۰۱۰ با قیمت پایه ۱۴۶,۸۰۰ یوآن معادل ۲۱,۲۰۰ دلار به بازار چین عرضه شد.

BJ40 با برخورداری از شاسی مستقل، ۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین و توزیع وزن ۵۰-۵۰ به همراه زاویه حمله ۳۷ درجه، زاویه فرار ۳۳ درجه و زاویه شکست ۲۴ درجه، از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی برخوردار است. این آفرودر چینی ۱۸۳۰ کیلوگرم وزن دارد و مثل جیپ رانگلر، سقف و درهای آن قابل جدا کردن هستند. BJ40 در ابتدا صرفاً به‌صورت دودر تولید و عرضه می‌شد اما بایک در نمایشگاه پکن ۲۰۱۵ نسخه چهاردر آن‌را هم با نام BJ40L معرفی کرد. سپس در اوایل سال ۲۰۱۸، نسخه فیس‌لیفت BJ40L (چهاردر) با نام BJ40L پلاس نمایشگاه پکن معرفی شد.

تغییرات ظاهری این فیس‌لیفت شامل سپرها، گلگیرها، آینه‌های جانبی، رینگ‌ها، جلوپنجره و چراغ‌های عقب جدید می‌شود درحالی‌که در داخل داشبورد کاملاً از نو طراحی و به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالا، دریچه‌های تهویه دایره‌ای جدید، کنسول مرکزی عریض‌تر و ترمز پارک الکترونیکی مجهز شده است. BJ40L پلاس اما جایگزین نسخه قبلی نشده بلکه به‌عنوان نسخه‌ای جدیدتر و مجهزتر، در کنار BJ40L معمولی تولید می‌شود.

BJ40L پلاس با دو پیشرانۀ مختلف شامل ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور و  ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه میشود که هردو ساخت شرکت سوئدی ساب هستند. اتقال نیروی هردوی این موتورها هم توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت ZF صورت میگیرد.

بایک BJ40 با رنج قیمتی از ۱۵۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۳ هزار دلار تا ۲۶۹,۹۰۰ یوآن معادل ۴۰ هزار دلار در چین عرضه می‌شود و هنوز هم فروش خوبی دارد زیرا بسیار از جیپ رانگلر که قیمت پایه آن در چین از ۶۲ هزار دلار شروع می‌شود ارزان‌تر است. این شاسی‌بلند چینی علاوه بر چین در الجزایر هم برای بازار محلی تولید می‌شود و در برخی کشورهای خاورمیانه و آمریکای جنوبی هم به فروش می‌رسد و به دلیل قیمت و ویژگی‌های خود، تا حدودی توانسته نظر خریداران را در این کشورها به خود جلب کند.

در طول مراسم اخیر دیار خودرو، نسخه پیش از فیس‌لیفت BJ40L (چهاردر) به نمایش درآمده است اما گفته می‌شود برای تولید در گلپایگان نسخه جدید BJ40L پلاس انتخاب شده است. در بخش قوای محرکه، همان‌طور که گفته شد، BJ40L پلاس در چین با دو پیشرانه توربوشارژ مختلف و گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود اما هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که دیار خودرو برای عرضه در ایران کدام پیشرانه را انتخاب خواهد کرد. بااین‌وجود با توجه به وزن بالای BJ40L و نیاز به قدرت بیشتر برای مسیرهای آفرودی، به نظر می‌رسد در بازار کشورمان موتور قوی‌تر ۲.۳ لیتری ۲۵۰ اسب بخاری در سینه این خودرو قرار گیرد.

کامل‌ترین نسخه BJ40L پلاس از تجهیزات قابل قبولی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی‌ها، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل عقب، چراغ‌های LED، صندلی‌های جلوی برقی با گرم‌کن و… برخوردار است. البته قیمت این نسخه با پیشرانه ۲.۳ لیتری در چین به بیش از ۳۰ هزار دلار می‌رسد و بنابراین با توجه به قیمت ارز و تعرفه‌های گمرکی، انتظار می‌رود BJ40L با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان به دست خریداران ایرانی برسد.

قبلاً دربارۀ بایک BJ40 مطلب کاملی در پدال منتشر کردیم که خلاصۀ آن در بالا ذکر شد. نسخۀ کامل این مطلب را می‌توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

نگاهی به بایک BJ40 یا رانگلر چینی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    ظاهرش و داخلش که به نظر با کیفیت و خوب میرسه
    ولی موتورش توروبو داره که اصلا به درد آفرود نیمخوره و قدرتش کمه
    قیمتشم نسبت به چینی بودنش خیلی بالاست
    در کل کشورمون داره میشه بهشت خودروهای بی هویت چینی با قیمت بنتلی و مرسدس ✌️?

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      حالا مگه مافیای وارد کننده ماشینا و کامیونای چینی تا کل شهرا و خیابونا و جاده های ایرانو پُر از این بنجلای چینی نکنن وِل میکنن؟؟؟!!!! ….. خبرش چند روز پیش منتشر شد که مافیای وارد کننده کامیونای چینی نمیزارن کامیونای با کیفت اروپایی وارد بشه تا بتونن کامیونای بنجل چینی رو با قیمتای غیر واقعی بفروشن

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. Reza

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      خوبه ولی بهش نگیم رانگلر بهتره

      موافقم 10
      مخالفم 0
    3. UNIVERS

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      اینم اضافه میکردی که بنز و بی ام و الان قیمتش اندازه لامبورگینی هست تو ایران.
      اگه چینی ها گرون باشن کره ای ها و ژاپنی ها و اروپایی ها هم گرونن.
      خبر دارید که بنز اس کلاس مدل 2016 حدود 13 میلیارد تومن هست ؟؟
      یا بی ام و i8 حدود 9 میلیارد تومن. ( من با این پول خونمو عوض میکنم)

      میگم اقا رامین رفتش، الان پدال هعی هعی در باره چینی ها مطلب میزاره. ?
      راستی این اقا رامین اینقدر چانگ چونگ چینگ کرد بالاخره خدا بهش یه نگاهی کرد مثل اینکه چانگان آلسوین وارد کشور شده پیش فروش هم تو 3 روز تموم شد !! کیفیتش هم بدک نیست فقط نمیدونم چرا گفتن اصالتش! رو لو ندین! ? یعنی نمیدونم چرا آرم چانگان رو کندن آرم محصولات فردا رو چسبوندن. میگن اسمش فردا 511 هست. بعد میگن برای شرکت گمنام چینی هست!!? هرچند یه سایت ایرانی اصالت این ماشینو لو داد الان کل ایران فهمید این چانگان آلسوین هست ?

      حالا درباره این غول عجیب و خلقه
      طراحیش که کپی هست. داخلش کیفیتش خوبه. موتورش نسبت به بقیه چینی ها قدرت کمی داره. آفرود هم که نمیدونم چی بگم. در کل بدک نیست. البته اگه زیر 1 میلیارد بدن منطقی هستش ولی چون تیگو 7 که کلا 16 یا 17 هزار دلار هست الان 990میلیون هست
      و از اونجایی که توسط شرکت خصوصی قراره اینو وارد کنن پس بالای 1 میلیارد قیمتش هست. به نظر من با توجه به قیمت 4 میلیارد یا 5 میلیاردی لندکروز کار کرده که آفرود هستش. 1 میلیارد به ماشین نو و مدعی آفرود بدک نیست.

      حالا صبر کنیم بیاد ببینم چی میشه خدا بزرگه. شاید ارزون بود.

      ((BJ40 با برخورداری از شاسی مستقل، ۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین و توزیع وزن ۵۰-۵۰ به همراه زاویه حمله ۳۷ درجه، زاویه فرار ۳۳ درجه و زاویه شکست ۲۴ درجه، از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی برخوردار است.))

      اقای امیر دهقان این حرف ثابت شدس ؟؟ یا فقط ادعای کمپانی هست؟
      اگر واقعا ثابت شدس ازش خیلی خوشم اومد.
      اگه ثابت نشدس که هنوز نظرمو جلب نکرده.

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        زمانی که آمیکو آسنا هم اومد میگفتن افرودش عالیه الان گندش دراومده که از روی تپه ها هم به زور بالا می‌ره…

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. بهنام

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (983 ديدگاه)

          اون فقط یه دیفرانسیل کلاچ دار داشت پز همون رو میدادن

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. حسین

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1 ديدگاه)

        توی کلیپایی که ازش هست قابلیتای افرود و شیب زنیش در حد عالیه طوری که اکثر بیننده های کلیپ اسم ماشینو جیپ رانگلر کامنت کرده بودند،و این چیزی که میگم مربوط به نسل قبلیش بود با موتور ۲۴۰۰ تنفس طبیعی با ۱۴۰ اسب بخار که روی کاغذ خیلی عادیه.
        ولی این دو تا موتور توربوی ۲۰۰۰ و ۲۳۰۰ جدیدش خیلی قوی تره.
        بنظر من که یک میلیارد می ارزه ولی مطمعنا کمتر از ۱.۵ تا ۲ میلیارد نمیدنش.
        به شخصه اگه یک میلیارد داشتم میخریدمش،و بنظر گزینه ی خیلی بهتری از افرود صفری مثل پاتریوته

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. نوید

          ۸ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش من دیروز نمایندگی بایک بودم قیمتنش 1/100 هستش،اقا ژانگولر ،داداشمون زیزیگولو ظاهرا ایران زندگی نمیکنن، عامو الان یه دنا پلاس توربو که دمپایی اب کردن واسه زدن داشبوردش و پیشرانه موتور گیربکسیشواسه 30 سال پیشه قیمتش نزدیکه 650 میلیونه،،پس نباید زود قضاوت کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. ali

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      توربو به درد افرود نمیخوره ؟ مگه برانکو و رانگلر و جی کلاس توربو ندارن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Amard

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (752 ديدگاه)

    شاسی بلند افرودی با این قیمت خیلی کم هست شاید سوزوکی جیمنی چهار در چهار بتونه رقابت کن باهاش تو این رنج قیمت البته پیکاپ ها از نظر قیمتی به صرفه تر هستن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Farzad

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه کپی سمی وقیحانه ی دیگه از فرغون سازی چین که طبق معمول به جهنم ماشین بازا ( ایران ) نفوذ کرده . آخه کی با اسباب بازی چینی میره آفرود ؟
    وقتشه کمپانی جیپ یه درس درست و حسابی به خودروسازی بی اصالت چین بده هر چند اینا درست بشو نیستن .

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بیچاره هر خودروسازی شکایت می‌کنه انگار که نه انگار اتفاقی افتاده!

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        چون با سنگ پا قزوین طرف هستن !

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          سنگ پای قزوین باز دل رحمه اینا که دلشون مشخص نیست از چی درست شده اینقدر که بی انصافن…

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. mahan

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود!از رنجروور و بنز و بی ام و همه کپی میگیرن می‌فرستم ایران مگه جرئت دارن بفرستن جای دیگه!همین دیروز تو یه سایت خارجی یک جیلی جدید معرفی شد پشتش تماما ۷۳۰ بود.کسی پاژن رو یادش بود موتور میتسوبیشی انداخته بودن اونم موتور سرعتی!در صورتی لندرور های قدیمی سرعت خاصی نداشتم گشتاور بالایی داشتن و بیشتر قدرتی بودن.ازین دست اتفاقات تو کشور ما زیاد اتفاق نیفته.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        هیییی آقا ماهان این قصه سر دراز دارد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خب برای چی این ماشین ها فقط تو بازارهای ایران و آفریقا یا روسیه بفروش میرسن؟اونوقت چرا نمیزارن برن اروپا یا آمریکا؟مشخصه کارشون میلنگه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Reza

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      مطمئن باش مردم ایران عاشق این اشغال میشن و کمپانی چیپ هم نمیتونه کاری از پیش ببره.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        خلایق هر چه لایق . از ملت همیشه در صحنه انتظاری جز این نیست . خریداران همین فرغون وقتی که تمام اجزای کابین بعد از یک سال به سر و صدا افتاد میفهمن چه خبطی کردن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          چند وقت پیش هم یه عده رفته بودن کوپا بگیرن اومده بود بازار همش با خرابی موتور مواجه می‌شد شرکت و مدیرعاملشم که دیگه به فنا رفتن الان میان فیلم میفرستن میگن پولمونو میخوایم!
          والا هرچی سر این مردم ***بیاد کمه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  4. parsa_ashgh.mashine

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه داخلشم خوبه با این که کپیه ولی بازم خوبه
    ولی با منتاژ ایران اصلا اونقدر خوب نیس
    موتورشم که خوب نیست
    قیمتش خیلی بالللااااااااستسستستت
    کشور ما هم که همش پر این ماشینا شده اه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خداییش خود چینیا شرمشون نمیگیره؟ هرطور که دارم به عکساش نگاه میکنم دیگه هیچی نیست که از رنگلر کپی نکرده باشن، توی جزییات هم کپی شده دیگه باقیش هیچی!
    دریک کلام هم ارزش خرید نداره،بری ۱میلیارد بدی این لگن،جیپ های قدیمی رو بگیری ارزش بیشتری داره،آفرودشم که عالی،البته مردم همه عشق صف ما براشون مهم نیست میرن میخرن…

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اینو همه ما میدونیم ۱ میلیارد نیست بلکه حداقل ۱.۲۰۰ مثل همون بیکینی و فیتیله و اون ماشین که اسمنداره چهارتا فرمول ریاضیهswm و خیلیا دیگه.
      اما جیپ مردهش به اینا شرف داره.با۱۳۰۰ اگه ماشین افرودی بخواهیم پرادو ۲۰۰۶تا۲۰۰۷.موهاوی.رونیز.هایلوکس میتونیم بخریم.اگرم کراس اور بخوایم وراکروز.سورنتو.توسان.اسپورتیج.
      سدان هم آکورد.کمری.تیانا.ازرا گرانجور.اپتیما.سونانا
      یعنی بازم جای دوراهی بین این همه محصول با اینا نمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        موافقم ماهان جان ?

        موافقم 1
        مخالفم 0
  6. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    ما چه‌قدر بد بخت هستیم که کپی خَر (خریدن) هستیم !

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      همه شرکت های چینی فدای یک ال کامینو.خبر دارم دارند یک ال کامیون تو کرج دوستان بازسازی می کنند.اسن خودرو خیلی کمیابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        همین سری ال بنز تردد شان در جاده ممنون است.
        ولی در ایران که …….
        چون به دلیل ارتفاع بالای جلو کامیون برای معدن هستند .
        باید یک سپر خاصی جلو شان بگذارند که آیت ارتفاع را پوشش دهد .
        ولی در ایران…….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          آیت چیه ???
          این درست است.
          یه بار با دوستم چت میکردم خواستم بهش بگم گوش کن هرچی میگم رو انجام بده…
          لامصب این سیستم تایپ گوشی فکر کرد دارم با یک خَر? حرف میزنم .
          نوشت : گوش کن خَر هرچی میگم بنویس ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahan

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          در مورد یکی از آشنایان قبلا صحبت کرده بودم.مهندس فربد زاوه می گفت سر همین ایراداتی که به این بنا گرفته و امضا نکرد گفتن نمی خوایمت به همین سادگی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جالبه شما ال کامینو رو میشناسید؟این وانت درواقع مثل ایمپالای کوپه ها هست البته پایه و اساسشم تقریبا عین ایمپالا میمونه اما خیلی تو دل بروئه،لامصب داخلش برای دو صندلی دیگه هم جا داره اینقدر که بزرگه!لاستیک های دور سفید با قالپاق های ایمپالا ۱۹۶۴رو هم بندازی روش دیگه ماشین کش میشه!
        به هرحال خیلی خوشحال شدم این خبرشو شنیدم،امیدوارم به بهترین شکل ممکن بازسازی بشه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    بعد میگن چینی خوبه کجاش خوبه کاملا کپی هستش من بودم به هیچ وجه اینو نمیخریدم به جاش یه آلفارمئو 124 Spider CS
    سال 1973 می گرفتند فقط 9000 پوند نه اینو

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ایران

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    اگه ۵۰۰ میلیون بود نسبت تجهیزات و قدرتش قیمت خوب بود ۱ میلیارد دور از انصافه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ببینم چطور باید واردات خودروهایی مثل جیپ رانگلر یا مرسدس بنز جی کلاس ممنوع باشه ؟
    ولی واردات این جعبه نکبتی آزاد باشه ؟ ما صف میبندیم برای ماشینایی مثل دنا و 405 و پارس بعد هم بهشون میگیم سلطان یعنی لیاقت ما همینه فقط ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      بله همین قدره بیشتر هم نیست.شما فقط فیلمای تحویل اولیه ی شهین و مهین رو ببینید انگار به یارو تیتاپ داده بودن.حال روز ما مثل آدمیه که دم مرگ هم میگه یعنی واقعاً دارم میمیرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. UNIVERS

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (51 ديدگاه)

      من الان 13 میلیارد پول ندارم بدم به بنز اس کلاس 2016. پس جدیدهاش هم نمیتونم بخرم. شما داری این همه پول ؟؟ هروقت پولش بود میتونی بیای نظر بدی.

      من پول این ماشینو ندارم. همونطور که گفته بودم دلم جیپ آهو افتاده برای باز سازی ولی خب هنوز دو دل هستم. از دوستان هم مشورت گرفتم ولی هنوز موندم بخرم یا نه.
      کل بودجم حدود 300 الی 310 میلیونه. برای چی باید به ماشین 1 میلیاردی نظر بدم ؟

      نه فقط شما بلکه همه ایرانی ها جوری همه رو قضاوت میکنیم انگار خودمون چی هستیم.
      خودمون بنز سواریم ؟؟ بوگاتی سواریم ؟ رولز رویس سواریم؟ چی سوار میشیم ؟ چی سوار میشیم که داریم صنعت خودرو سازی رو قضاوت میکنیم ؟

      نه من چینی دوست دارم و نه چینی میخرم مگر اینکه اینقدر خوب بشن که همه بگن برو چینی بخر. تا زمانی که اون شکلی نشن من چینی نمیخرم
      ولی دلیل نمیشه تلاششون برای اول شدن رو نادیده بگیرم.

      وارد پدال میشم همه پر از تعصب و حرف های تخیلی و عجیب. به جای اینکه حرف های بی منطق بزنیم سعی کنیم اطلاعات همو زیاد کنیم.

      من ماشینم همونطور که گفتم تیباس. خب چرا یه تیبا سوار باید بیاد در مورد همچین ماشینی نظر بده ؟ الان تیبا حدود 140 میلیون هستش و قیمت این ماشین 1.4 میلیارد تومن احتمالا هستش. یعنی حدود 10 برابر قیمت.

      خب 10 برابر لوکس تر نیست ولی حداقل 4 یا 5 برابر کیفیتش از تیبا بهتره. 10 برابر قوی تر نیست ولی حداکثر 3 برابر تیبا قدرت داره. میگن آفرودی هست. خب خوبه.
      10 برابر تیبا ایمنیش بیشتر نیست ولی حداقل 4 برابر تیبا ایمنی داره. 10 برابر تیبا آپشن نداره. ولی حداقل 4 یا 5 برابر تیبا آپشن داره. قیمت این ماشین باید 600 یا 700 میلیون باشه که منطقی هست ولی وقتی خودرو های مسخره مثل تارا اتومات قیمتش 380 میلیونه یا مثلا خودرویی مثل ساندرو استیب وی 450 میلیون هست طبیعاتا این هم 1.4 میلیارد یا 1.3 میلیارد قیمتشه.

      من از این ماشین تعریفی نمیکنم ولی چون نه دیدمش نه خریدمش نه سوارش شدم درموردش نظری نمیدم. یه کم منطقی برخورد کنیم و سایت رو سمی نکنیم.

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        این کامنتت منو یاد رامین انداخت !
        این طرز تفکرت کاملا اشتباهه ، شاید یکی اصلا ماشین نداشته باشه ، یعنی دیگه نباید درباره هیچ خودرویی نظر بده ؟ پس دیگه زیر پست های فراری و لامبو و بنز و … هیچ کامنتی نباید باشه ، چرا ؟ چون پولشون رو نداریم بخریم !!
        اینم بدون که اینجا هر کسی آزاده نظر و سلیقه خودش رو بگه و نظر هر کسی هم کاملا محترمه هر چند از نظر تو شاید شخمی تخیلی باشه . مثلا من دوس دارم تنفر و انزجار خودم از یک خودرو رو بیان کنم ، آیا این به کسی ربطی داره ؟ مسلما خیر .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          درود??

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        یعنی چی که ماشینم تیباست و درحد تیبا باید نظر بدم؟!? خودمونیما آقای univers میل لنگ مغزتون برعکس می‌چرخه! دنیا دنیای مجازیه میتونی هرچی میخوای نظر بدی این حرفا چیه آخه…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  10. Mahdi

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    الان توی این وضیعیت کشورمون وجود یک خودروساز خصوصی و با شرف که با توان و ظرفیت داخلی بدون نیاز به کشور دیگه بتونه خودرو بسازه بی داد میکنه
    حتی در اول راه میتونه با یه کلاس خیلی ساده وارد بشه
    یه چیزی در حد موتور( 1.2 یا 2) لیتری توربو یا بدون توربو که واقعا پیچیدگی در این موتور های اولیه وجود نداره
    با قیمت مناسب میتونه بازار ایران رو بگیره دستش
    دقیقا کاری که تسلا انجام داد حالا اونجا نیاز به یه ماشین الکتریکی احساس میشد, اینجا نیاز به یه ماشین با ظاهر به روز و استاندارد های جهانی
    در اول راه هم فقط مدل رودستر رو داشت
    حالا اینو در نظر بگیرید که مردم ایران حاضرن برا ماشین های 30 سال پیش صف وایسن و پیش فروش بگیرن و یه سال جلوتر پولشو بدن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا مهدی،متاسفانه خیلی وقته از این بحثا میشه اما به جایی نرسید،یکی دوبار هم بعضیا تلاش کردن اما نابودشون کردن،مثلا کیش خودرو(همون سازنده سیناد)شاید ماشین هاش بی‌کیفیت بودن اما همین تلاشش بود که مورد تحسین خیلیاست، همین که اومد با چندین مدل که تابحال سابقه ساختشون رو هم نداشتیم(مثل mpv) اومد که بترکونه و عالی هم کار کرد اما مگه مافیا گذاشت به جایی برسن…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. حسین دهمرد

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    فکر نمیکنم باب سلیقه ی ایرانی جماعت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Hamid

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    خب خود رانگلر رو وارد کنین بی *****
    هعی …

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا