ام وی ام MVMخودروهای چینی

نگاهی اجمالی به ام‌وی‌ام 550، در تکاپوی رقابت

جدیدترین آماری که از میزان تولید و عرضه خودرو در سال ۱۳۹۳ شمسی انتشار یافته نکات جالبی را بازگو می‌کند. در این لیست شاهدیم که دو خودروساز به‌ظاهر خصوصی کشورمان – مدیران خودرو و کرمان موتور- توانسته‌اند شمارگان تولید خود را در قیاس با سال ۱۳۹۲، بیش از دو برابر افزایش داده و بیشترین رقم رشد را هم در این بازه از آن خود سازند. در این میان، شرکت مدیران خودرو (سازنده خودروهای چری یا ام‌وی‌ام) با رشد ۱۳۹ درصدی، مقام نخست را در میان تمامی سازندگان داخلی کسب نمود و پس از آن نیز کرمان موتور (سازنده خودروهای لیفان و جک) با رشد ۱۳۴ درصدی جای گرفت.
نکته جالب اینجاست که در بین تمامی برندهای چینی موجود در کشورمان، بیشترین حساسیت و دیدگاه منفی هم نسبت به محصولات ام‌وی‌ام وجود دارد اما در عرصه عمل، شاهد رویکرد متفاوت و یا حتی متضادی از سوی خریداران هستیم! برخی این موضوع را ناشی از شیوه فروش اقساطی این شرکت می‌دانند و بعضی‌ها هم به جاذبه‌های بیشتر این برند در مقابل رقبایش اشاره دارند. مسئله هر چه باشد، واقعیت آن است که علیرغم همه مخالفت‌ها و گلایه‌هایی که وجود دارد، خودروهای ام‌وی‌ام به‌آرامی و نرمی هر چه تمام‌تر در حال ورود به لایه‌های گوناگون بازار هستند. بگذریم!

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
فروش ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی در بازار چین آغاز شد. این خودرو جانشین چری A5 و یا همان ام‌وی‌ام ۵۳۰ بوده و به لحاظ فنی و تکنیکی نیز بر مبنای همین خودرو تکوین یافته است. خودروی ام‌وی‌ام ۵۳۰ نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به بازار معرفی شد و علاوه بر چین، در کشورهایی همچون ایران، روسیه و مصر هم تولید شده است.
چندی پیش از خودروی ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5 در داخل کشورمان رونمایی شد و در حال حاضر هم از نمونه اتوماتیک (CVT) این خودرو در نمایندگی‌های آن ثبت‌نام به عمل می‌آید لذا به همین بهانه مطلبی را از سایت اماراتی «AUTOMIDDLEEAST» گزینش نمودیم که امیدواریم مورد توجهتان واقع گردد.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550

خلاصه بررسی MVM 550

کل امتیاز این خودرو: ۴ از ۵
پیشینه سری E چری به سال ۲۰۱۲ میلادی باز می‌گردد، کماکان مدل E5 یک خودروی تازه‌وارد در بازار محسوب می‌شود که رقبایی همچون جک J5 و نیز خودروی کره ای کیا سراتو را هدف‌گذاری نموده است. با بهایی که به‌وضوح به نفع مشتری ارزیابی می‌شود، چری E5 مدل ۲۰۱۴ در مسیری صحیح از موفقیت گام نهاده است (لااقل در حال حاضر).

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
نمای ظاهری
بسته به اینکه از کدام منظر به این خودرو بنگرید نخستین برداشت و ارزیابی‌تان از آن متفاوت خواهد بود. در نمای روبرو، شاهد خطوطی هستیم که به‌آرامی از سطح کاپوت پایین آمده و با جلوپنجره کرومی این خودرو ادغام شده و نیز چراغ‌های جلوی آن را در برگرفته است، وجود همین مسئله توانسته به آراستگی ظاهری این بخش از خودرو مدد رساند. گرچه با قدم زدن در پیرامون این خودرو، تا حدی این حس شما را فرامی‌گیرد که ایده‌های طراحش همین‌جا خاتمه یافته و فرم کلی اتاق آن نیز با صدای بلند فریاد می‌کشد که با یک جعبه – اقتصادی (ECONO- BOX) مواجهید.

Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
Chery E5 MVM 550
کابین
داخل این خودرو به نحو شگفت‌آوری خوب و مناسب طراحی شده است، کابین چری E5 همانند یک خانه تمیز و مرتب بوده و از داشبوردی دورنگ و منظم بهره می‌برد و علاوه بر آن، فضاهای زیادی هم برای قرارگیری بار و اشیاء در آن وجود دارد. همچنین، میزان مناسبی از پلاستیک در جای‌جای کابین آن به‌کار رفته که به نحو کاملاً هوشمندانه ای نیز از نگاه تیز سرنشینان پنهان نگاه داشته شده است. فاصله ۲۶۰۰ میلی‌متری بین دو محور آن، فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم می‌آورد.

Chery E5 - MVM550 interior
Chery E5 – MVM550 interior
مهندسی
این مدل که در طیف خودروهایی با بهای زیر ۵۰,۰۰۰ درهم طبقه‌بندی می‌گردد، به نحو اعجاب‌آوری، خوب تجهیز شده است. چری E5 از فهرست درخور توجهی از تجهیزات، همچون همانند شیشه‌های برقی، سانروف، صفحه نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو به همراه پورت USB بهره می‌برد. آری، تمامی آنچه را که خوانده‌اید واقعیت دارد.

آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۸ لیتری مستقر است که توان خروجی آن ۱۳۰ اسب بخار در ۵,۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور آن نیز برابر با ۱۷۰ نیوتن متر در ۴,۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. این پیشرانه به همراه یک گیربکس CVT از این توانایی برخوردار است که شتابی معادل ۱۰.۸ ثانیه و سرعتی (قابل قبول) برابر با ۱۸۵ کیلومتر را به این خودروی ۴۵۸۰ میلی‌متری چینی ارزانی دارد.

Chery E5 - MVM550 Engine
Chery E5 – MVM550 Engine

جمع‌بندی نهایی

برای آن دسته از اشخاصی که نگران جاذبه‌های مرتبط با آرم و نشان یک خودرو هستند، چری E5 نمی‌تواند شوق برانگیز باشد و حتی می‌تواند موجب انصرافشان شده و آنها را به این سمت سوق دهد که برندهای دیگری را جهت خرید، مدنظر قرار دهند ولی برای آن طیف از افرادی که واقعاً در پی یک خودروی شهری هستند که گهگاهی هم آنها را از مکان A به مکان B حمل نماید، چری E5 می‌تواند ارائه گر ویژگی‌های درخشانی در برابر بهای پرداختی‌اش باشد، مثلاً این خودرو یک گارانتی ۵ ساله را در این بازه قیمتی عرضه می‌کند که وجود همین امر به‌تنهایی می‌تواند دیگر همتایان چینی این خودرو را شرم‌زده سازد.

Chery E5 - MVM550
Chery E5 – MVM550
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
با هزینه ای که به‌طور معمول برای خرید یک خودروی دست دوم صرف می‌کنید، چری این امکان را به شما می‌دهد که مالک یک خودروی نو گردید.
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
بیشتر مردم کماکان شاهد این مسئله‌اند که وسایل نقلیه چینی ویژگی‌های سطح پایینی را از خود بروز می‌دهند.

مشخصات فنی MVM 550

پیشرانه ۱.۸ لیتری:
حجم موتور: ۱۸۴۵ سی‌سی
توان: ۱۳۰ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
پیشرانه ۲ لیتری (نمونه ارائه شده در ایران):
حجم موتور: ۱۹۷۱ سی‌سی
توان: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیق
گشتاور: ۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: مستقل، مولتی لینک (چند عضوی)
سیستم ترمز: دیسکی (جلو و عقب)
نوع گیربکس: ۵ سرعته دستی – CVT
استاندارد آلایندگی: یورو ۴

ابعاد
طول/ عرض/ ارتفاع: ۴۵۸۰/۱۷۶۰/۱۴۸۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۰۰ میلی‌متر
وزن خالص: نمونه ۱.۸ لیتری با گیربکس CVT: 1336 کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با جعبه‌دنده دستی: ۱۳۶۶ کیلوگرم – نمونه ۲ لیتری با گیربکس CVT: 1401 کیلوگرم
سایز تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۵۵ R 15 (نمونه ارائه شده در ایران)
حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی
۲ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS + ترمزهای دیسکی برای هر چهارچرخ
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کمربندهای ایمنی سه نقطه ای

برخی از تجهیزات رفاهی در این خودرو
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
سیستم فرمان برقی
آینه‌های برقی جانبی به همراه گرم‌کن
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB + AUX
۴ عدد بلندگو، استریو
صندلی‌ها با روکش چرمی
نشانگر لحظه ای مصرف سوخت
زیرپایی استاندارد
پاور ویندوز
سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER
رینگ‌های آلومینیمی
لامپ‌های مه شکن جلو
برخی از تیپ‌های این خودرو که در بازار چین عرضه می‌شوند از تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب و سامانه GPS برخوردارند.

قیمت
قیمت در ایران: ۶۱ تا ۶۴.۶ میلیون تومان (مدل با گیربکس CVT – ثبت‌نام در نمایندگی)- ۵۳ تا ۵۶ میلیون تومان (دنده دستی- ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات: ۴۳,۹۰۰ الی ۴۶,۹۰۰ درهم (پیشرانه ۱.۸ لیتری، گیربکس CVT)

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۹۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علی از اهواز

    ۱۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من ام وی ام ۵۵۰ دارم .کمک جلو عوص کردم وکمک ماکسیما انداختم و مشکل کوبشش حل شد ولی متاسفانه کولر ماشین خوب کار نمی کنه و زیاد آف می کنه.در ضمن رنگ پولیستر نهایی ماشین نامرغوبه واینو از گودی زیر دستگیره های بیرون ماشین می تونین ببینید .چون در رنگ های متالیک خط خطی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاسر

    ۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سلام نیاز به کمک دارم ۵۵۰ مد نظرمه خودم الان ۲۰۶ تیپ ۵ دارم میخوام تعویض کنم
    فقط کیفیت ماشین و اینکه حتما اتومات باشه مد نظرمه + رنج قیمت هم حدود همین ام وی ام ۵۵۰ باشه
    منتظر نظراتتون هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برو جیلی امگراند بخر یه سرو گردن بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگر دوس داری پولتا دور بریزی برو بخر
      ماشین بیخودیه من خودم 3 ماهی خریدم گذاشتم برا فروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. داریوش

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عیب ماشین کمک هاشه که خیلی میکوبه
    برای ماشینی با این رنج قیمت خیلی آبروریزیه تا حالا هم راه حلی پیشنهاد نشده
    اینطوری بگم ۵۰ میلیون پول بدی و سواری وانت رو بگیری یکم با عقل جور درنمیاد
    درضمن نمایندگی هاش هم ی پا دزدن
    دیدم که میگم
    جنس سالم ی مشتری دیگه رو عوض کردن و بحث میکردن و حواسشون بهم نبود و بلاهایی که سر خودم اومد به کنار
    من خودم ۵۵۰ دستی دارم بمدت یک سالو نیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز … به نظرم مشکل کوبش ماشین ازلاستیک ها باشه … اگه به ابعاد لاستیک ها دقت کرده باشی متوجه میشی که با لاستیک پراید هیچ فرقی نمیکنه…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علي

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا واقعا خریدی ؟
      … الان من دارمش بیا ببین چقدر نرم و بی صدا هستش 550

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حبیب

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من پارس دارم موندم 550اتومات بگیرم یا برلیانس h330اتومات بگیرم لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز اگر شما دنبال امکانات بالا هستید برلیانس انتخاب خوبی هست اما اگر دنبال قدرت و کشش هستید من به شما ام وی ام رو پیشنهاد میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. psk

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، میشه یکی خلاصه و مفید و بی تعصب ام وی ام 550 رو با جک جی 5 مقایسه کنه. من مباحث دوستان عزیز رو خوندم ولی نتونستم جمع بندی کنم. خیلی ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      اگر دنبال امکانات رفاهی و شاسی بلند هستی و قدرت ماشین واست مهم نیست با مصرف بالاتر و قیمت خیلی بالاتر جک s5 و اگر دنبال ماشین سدان با موتور پرقدرت و امکانت نسبتا خوب ولی از جک اس 5 کمتر و پول کمتر هستی ام وی ام 550 .. البته موتور جک اس 5 توربو شارژ داره ولی من که تست کردم اصلا به چشم نمیاد ..تاثیر توربو شارژ سمند سورن رو بهتر میشه حس کرد ولی جک اس 5 تو سینه کشی ها واقعا افتظاح هست و در کفی بد نیست .. ام وی ام لذت رانندگی که اس 5 داره رو نداره ولی حس قدرتش کاملا متفاوت هست .. و خیلی چیزهای دیگه که سلیقه ای هست خود من اگه واسه بیرون از شهر و مصافت دور بخوام رانندگی کنم ام وی ام 550 رو انتخاب میکنم چون دوست ندارم تو جاده ماشین زور بزنه هر چند مسافرت با شاسی بلند یه حس دیگه ای داره اما واسه من قدرت و مصرف کمتر واسه خارج از شهر مهمتره ولی واسه داخل شهر و مصافت های نزدیک جک اس 5 رو ترجیه میدم .. شاسی بلند بودن ماشین جذابیت خودش رو داره … البته حرف های من اینجوری نیست که واسه همه اینجوری صدق کنه ولی من اینجوری ترجیه میدم … حجم موتور جک اس5 با ام وی ام 550 تقریبا یکی هست ..هرچند جک5 توربو داره ولی باز هم نسبت به وزن بالای ماشین خیلی ضعیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. abbas

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان من یک دستگاه خودرو ام وی ام 550 دنده ای خریداری کردم و خودرو من مدل 95 است یک مسافرت راه دور رفتم.در جاده خودرو از لحاظ کشش اصلا کم نمی آورد و از لحاظ قدرت کولر و خنکی آن بسیار خوب بود شاید از لحاظ آپشن از خودرو های دیگر کمتر باشد ولی از خیلی از خودرو های هم قیمت بهتر است تعریف الکی نمی کنم کسی که این خودرو را دارد میداند من چی میگم و از لحاظ سرعت هم خوبه من خودم قبلا سمند داشتم خیلی از لحاظ قدرت و سرعت از سمند سرتره از لحاظ کیفیت ادوات داخلی قابل قبول است و من از لحاظ خرید این خودرو هیچ پشیمان نیستم امیدوارم این نقد و بررسی برای کسایی که قصد خرید این خودرو را دارند به درد شان خورده باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سپیده

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا راهنمایی م کنید ایا ام وی ام 550_ مناسب جاده هست یا خیر در کل عملکردش چطوره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      عملکردش تو جاده خوبه من که دارم راضیم تو خریدش شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسن

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      واسه جاده عالی هست هم ترمز خوب هم موتور خیلی پرقدرت .. موتور 2000 سی سی با 139 اسب بخار از لحاظ قدرت و کشش واسه ام وی ام چیزی کم نگذاشته ..
      . فقط یه نکته واسه مسافرت خارج از شهر و توی جاده… اگر اهل سرعت بالای 130 نیستی که هیچ …
      ولی اگه مثل من با سرعت رانندگی میکنی یه نکته واسه این ماشین حواست باشه وقتی سرعت ماشین بالای 130 یا 140 میرسه فرمون ماشین یه کم نرم میشه .. واسه ماشین من که اینجوری هست … واسه همین یه کم احتیاط کن البته خیلی کم احساس نرمی میکنی ..یا شاید من حساسم .. به هر حال قبل از سریع رانندگی کردن قلق فرمون رو بدست بیار .. در ضمن این نرمی رو فقط توی پیچ ها ی تند متوجه میشی مخصوصا پیچهای تندی که دست انداز هم داشته باشه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Danial.latifi

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا راهنمایی کنید من ال۹۰ دارم میخوام بفوروشم mvm550 بخرم نظرتون چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز من این خودرو را دارم خیلی هم راضی هستم تو خریدش شک نکن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (17 ديدگاه)

      واقعااا متاسفم برات دوست عزیز چه طور ال 90 تانک رو به این اشغال میدی من یه بار این کارو کردم پشیمون شدم تندر تو کیفیت رو دستش نیست ماشینتو نفروش که پشیمون میشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حمزه

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حمزه از اهواز
    متاسفانه فقط ظاهرش قشنگه وگر نه کمپرسور کولر خیلی ضعیفه که خود نمایندگی اعتراف کرد به این موضوع واز لحاظ خدمات پس از فروش ادم بعد از خرید میفهمه چه کلاهی سرش رفته گوشبری عالی اینکه این قطعه رو نداریم باید یه هفته صبر بکنی تا سفارش بدیم بیاد روی میز کار نمایندگی شعار اصلیشونه ۵۰ میلیون دادم پشیمونم چون کلاهبرداری بیش نیستند ماشین اشغالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. abbas

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام شما اگر مشکل کمپرسور کولر دارید برید گاز کولرو اضافه کنید مال منم همین طور بود اضافه کردم درست شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. علي ترك

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من سمند داشتم فروختم به هوای ام وی ام ولی دایی بزرگ من بنگاه داره منو از خرید خودرها چینی وایرانی پشیمونم کرد با قیمت ی ام وی ام که ۵٠تومان قیمتش بود ی مگان خرید برام خیلی هم راضیم شما هم سی کنید ی خودرو اصل و نصب دارد بخرین بالاخره خودرو ها چینی خدمات دهی شون خیلی پایینه بالاخره چیین کیفیت صنعت خودشو تو این چند سال نشون داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ابوالفضل

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا یاسر سلام
    ام وی ام 550نخر
    به علی قسم پشیمون میشی همه اونایی که به به و چه چه میگن واقعیت رونمیگن
    برو ال نود اتومات بخر حداقل فایده اش اینه که اعصابت ارومه
    من ام وی ام 550دارم ماهی یک بار نمایندکی هستم 1/5هم دادم کمکش رو عوض کردم
    1میلیون دادم لاستیک عوض کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فریبا

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من ی سوال داشتم. می خوام با تقریبا پنجاه تومن ی ماشین خوب و بی دردسر بخرم. شما چ پیشنهاداتی می دین. ممنونم ضروریه اگه میشه جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قطعا اگه پول نقد دارید خارجی کارکرده بگیرید!
      با 50 تومن حتی میشه مزدا 3 خرید . . .
      .
      اما در مورد ماشینهای نو ، داخلی بهتره!
      چونافت قیمتش کمتره و پس فردا اگه راضی نبودید میتونید راحت و با ضرر کم بفروشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهندس

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام نکاتی در مورد خرید خودرو : 1. خودروی کهنه و با کارکرد زیاد را نخر 2. خودرویی که در کشور تولید و یا عرضه نمیشود را نخر 3. در خرید خودرو قیمت آن را با درآمد خود مقایسه کنید ، قیمت خشک خودرو نباید از درآمد سالانه شما بیشتر باشد . 4. قطعات خودرو سهل الوصول و در اختیار باشد . 5 . در خودرو به نرمی و سیستم تعلیق دقت کنید . 6. به مصرف سوخت دقت کنید 7 . به شتاب و قدرت موتور دقت کنید .8 . به حجم صندوق دقت کنید 9. به فضای سرنشین دقت کنید 10. به زاویه دید خودرو در تمام جهات دقت کنید 11. به سیستم ترمز دقت کنید 12. ستاره امنیتی خودرو را بررسی کنید. 13. برای بررسی تمام موارد فوق پس از مطالعه در فضای مجازی ، خودتان با خودرو مورد نظر رانندگی کنید و مقایسه کنید . 14. در نهایت
      به نظرات سوگیری شده در اینترنت توجه نکنید .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. منصف

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فریبا خانم فقط توصیه می کنم ماشین های چینی با هر مارک و نشانی را و فرغون های ایرانی را هم فراموش کن بعد پاتو بزار تو بازار. یک کارکرده شناسنامه دار بخر خیالت راحت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فریبا

      ۵ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ممنونم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. محمد رضا

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همگی 550 گرفتم 13000 کار کرده فقط تو این مدت مشکل کولر داشتم الان کمپرسور سوخته ده روز درگیر هستم نمایندگی ستاری سفارش داد میگن موجودی ندارن ستاری گفت باید به مرکزی سر بزنم شاید داشته باشه در کل ماشین خوبیه اما هر کس یک مشکلی باهاش داشته فکر کنم آخر باید از بیرون تهیه کنم ام اگر بیرون هم گیر نیومد چکار کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام .تازه یه550 تحویل گرفتم. از نظر آپشن با پراید تقریبا یکیه فقط سان روف و شیشه بالابر برقی عقب داره. کلا ۶۵۰ باهاش رفتم. توی جاده عالیه اصلا احساس خستگی نمیکنید.خیلی جادار و راحته. در رانندگی باید مراعاتشو کرد. کمپرسور ش زیاد آف میکنه ، البته خیلی خنک میکنه کولرش. در کل به ۵۰ میلیون نمی ارزه.خدا کنه پشیمون نشم از خریدش. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام. ۵۵۰ تازه تحویل گرفتم. آپشن هاشو خیلی کم کردن . خیلی جادار و راحته. اصلا احساس خستگی نمی کنید توی جاده. خیلی باید در رانندگی مراعاتشو کرد. دید خوبی نداره از پشت فرمون. موتورش نسبتا بد نیست. با ۵۰ میلیون یا دست دوم خارجی میشه خرید یا این ماشین چینیارو. کمکاش هم میکوبه.کولرش زیاد آف میکنه،ولی خنکیش بد نیست. واسه جاده عالیه . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام عیب بزرگ این ماشین نداشتنه آمپر آب هستش. خیلی از چراغها و‌ چیزای کم ارزش داخل کابین رو حذف کردن. موتورش نسبتا قویه. خیلی جادار وراحته .برا ۵۰ میلیون ماشین بدی نیست. آپشن خیلی کمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. هادی

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام…دوستان من میخوام این ماشینو بگیرم.چون واقعا شرایطش خوبه و موتورش باب میلم….و همین ک طبق تعریف ها سرعت خیلی خوبه…فقط درمورد سوختش کسی هست بهم یک توضیح کامل بده؟؟ممنون میشم…مثلا سوختشو با سمند یا ۴۰۵؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هادی

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام…دوستان من میخوام این ماشینو بگیرم.چون واقعا شرایطش خوبه و موتورش باب میلم….و همین ک طبق تعریف ها سرعت خیلی خوبه…فقط درمورد سوختش کسی هست بهم یک توضیح کامل بده؟؟ممنون میشم…مثلا سوختشو با سمند یا ۴۰۵؟؟ ممنون میشم جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Dj SHayan

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به تمامی دوستان.
    دوستان من این ماشین رو حدودا 3 ماه میشه خریدم…
    خیلی هم ازش راضیم ولی فقط خیلی میکوبه.
    اونم با تعویض لاستیک ها بهتر میشه.
    از نظر شتاب عالیه…
    من مزدا 3 رو باهاش خوردم.
    به نظر من واقعا ماشین خوبه…
    فقط همه میخوان که شرکت های جینی رو بد نام کنن.
    به هر حال هر چیزی که خریدین ایشالا جرخش براتون بجرخه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمیدونم دوستان چرا نظر های بیهوده میدن؟ ممن تعصبی رو خودرو ها ندارم ولی خوشبختانه من دارم خیلی راضی هستم خصوصا در سفر تنها مشکل کوبش کمک ها هست که شما میتونید کمک های اصلی رو با قیمت نهایت سیصد هزار تومن از بیشتر فروشنده های تهران خریداری کنید و مشکل حل میشه دوستان مشکل نه لاستیک نه چیز دیگه کمک ماکسیمایی هم حرف اشتباهی هست البته درسته ولی نیازی نیست به نظر شخصی من این ماشین در رنج خودش ماشین خوبیه بهتر از پژو پارس که دو ماه میخری همش توی تعمیرگاهی همچنین به نظرات بیهوده برخی افردا گوش ندید فقط اینو بگم که نمایندگی های دزدی داره فوق العاده دزد هستن یادتون باشه خصوصا در سرویس ماشین واقعا دزدی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. هادی

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوستانی که مشکل کمک فنر ۵۵۰ دارن باید عرض کنم که بنده یکسال پیش این ماشینو خریدم و احساس کردم که کمکاش یکم سفته بخاطر همین لاستیکاشو عوض کردم و از همه مهمتر دو جفت بالشتک نانو برای کمکاش انداختم الان ماشین من تو جاده مثل پرقو میمونه ضمناً خوشبختانه در طول این یکسال خدارو شکر ماشین من هیچ مشکلی نداشته در صورتیکه قبلاً ۴۰۵ داشتم همون سال اول دوبار گیربکس واز شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محراب

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سلام من یه 530 دنده ای خریدم که از لحاظ فنی با 550 دنده ای هیچ فرقی نداره
    خصوصیات خوبش :آپشن هایی چون سانروف و ظاهر داخلی و بیرونی نسبتا زیبا نسبیت به ماشین های داخلی و چینی،پاور ویندوز ،کولر دیجیتال
    خصوصیات بدش: کمک های بسیار کوبش داره و اصلا تمام حست رو نسبت به ماشین می ریزه به هم یه جورایی لت و لوسه
    با این که موتور 2000 و قوی داره توی سربالایی کم میاره البته به نظرم به خاطر گیربکسش هست که زیاد با موتورش مچ نباشه
    الان هم هفته پیش واتر پمپش خراب شد این هفته هم شروع کرده از زیر گیربکسش روغن ریزی که البته روغن گیربکس کم نمی شه روغن موتوره که نشان دادم گفتش کاس نمد شفته که حدو 300 خرج داره.
    درکل اصلا راضی نیستم از ماشین و می گم کاش دنا یا سورن خریدم بودم البته با موتور ای اف سون خریده بودم
    چون در کل من قبل این ماشین سمند با موتور ای اف سون داشتم توی سربالای راحت 120 که می رفتم گاز می دادم می رفت رو 140 و بالاتر و کمک هاش خیلی خوب بود تعادلش خیلی بهتر از این ماشین بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کاوه

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 2ماه که 550 اتوماتیک گرفتم ماشین کم اپشنیه که البته با گذاشتن سیستم صوتی و تصویری و جی پی اس که 1250 پولش شد الان احساس بهتری دارم توی مشخصات خودرو اشتباه کردن و حجم موتور 1980 سی سی و یا همون 2000 هستش با قدرت 139 اسب بخار وزن 1360 کیلوگرم برا اتوماتیکش. گیربکس cvt هست که فوق العادس و فقط 7 دنده رو به جلو داره که شما مطلقا متوجه تعویض دنده نمیشید . تو جاده اصلا کم نمیاره خیلی نرم و پرقدرته حدوده 9تا10 لیتر در صد کیلومتر میسوزونه که البته تا 2000کیلومتر و اب بندی خیلی بیشتر میسوزونه. ایرادش صدای کمک هاست که میگن ماکسیمایی بندازی خوب میشه من این کارو نکردم. لاستیکهاشم مرغوب نیستن بنظرم بهتره عوض کنید بهتر میشه. شتابش رو من با دو ماشین مزدا 3 و جک سدان اتوماتیک مقایسه کردم هردوشونو زدم . گیربوکس حالت لوک یا پرقدرت هم داره و همینطور برای روزهای برفی که دکمش کنار دندس. نور چراغهش عالیه . بنظرم با خودرو داخلی اصلا مقایسش نکنید چون خنده داره.اما حتما زمان فروش ضررش بیشتر از خودروهای داخلیه که این در بر گیرنده کلیه خودروهای خارجی میشه مخصوصا با این جو روانی برای چینیها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرحسین

      ۸ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش ۷ دنده از کجا درآوردی دقیقا؟؟؟میشه بگی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. کامران

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 6 ماه هست یه ام وی ام 550 خریدم از لحاظ شتاب نسبت به پژو پارس و خلیی از ماشین ها خیلی خیلی سرتر هست و خیلی هم راحت و جا دار هست و رانندگی باهاش لذت بخش هست. من راضی ام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محسن

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من تازه یک ام.وی ام 550تحویل گرفتم اتومات …بعدازیک مسیرداخل شهرگلگیرهایجلوخیلی داغ میشن ولی روی اصلاداغ نیست طبیعیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محسن

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ام وی ام 550راتازه گرفتم 200تابیشترکارنکرده الان بعدازیک مسیرکوتاه گلگیرجلوخیلی داغ میشه درحالی که روی کاپوت معمولی هست …این داغی گلگیرای جلوایاطبیعی هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. محمد

    ۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود
    دوستان عیب بزرگ این ماشین با این موتور تسمه تایم بودنش هست که این خودرو را بسیار استحلاکی کرده و پولساز برای نمایندگی ها در صورتی که در خودروهای کره ای موتور ماشینها همه زنجیر تیم هست و هیب بعدی کیفیت پایین کابین داخلی هست که از پی وی سی های درجه 3 استفاده شده و عیب بعدی این خودرو کمپرسور کولر ضعیف هست در کل از تمام این موارد که بگذریم دزدی نمایندگی هاست که ال ای دی آن و کروز و …. را دزدیده و دوباره به مشتری میفروشند *** اما با جرعت تمام میگم از محصولات سایپا و ایران خودرو سرتره.والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. S.khamechian93@gmail.com

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام.من ام وی ام ۵۵۰خریدم ۲تا مشکل دارم یکی اینکه کیلومترش ایراد داره زیادی میندازه ویکی هم اینکه موتورش صدامیده.اگه کسی میتونه کمکم کنه.وگرنه خیلی خیلی ماشین راحت وخوبیه.راضیم ازش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. S.khamechian93@gmail.com

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام.من ام وی ام ع۵۵۰دارم خیلی هم راضیم فقط دوتا ایراد داره که میخوام ببرم نمایندگی.اگه دوستان کسی میتونه کمک کنه یا حداقل بگین کدوم نمایندگی کارش بهتره ببرم.یکی اینکه کیلومترش ایراد داره زیادی میندازه ویکی هم اینکه صدای موتور تو ماشین میاد البته بعضی وقتا.ضمنا دنده اتومات هست شاید بموقع دندشو عوض نمیکنه.نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا