خودروهای چینی

تجربه رانندگی با شاسی‌بلند چینی هاوال H2 فیس‌لیفت

اولین برخوردها همیشه مهم هستند. چه برای اولین بار در مصاحبه شغلی شرکت کنید یا برای اولین بار افراد مهمی را ببینید، شما همیشه می‌خواهید تأثیر مثبتی روی آن‌ها بگذارید. همین موضوع درباره خودروهای جدید نیز صدق می‌کند.

خودروساز چینی هاوال در زمان معرفی نسخه فیس لیفت H2 همه را تحت تأثیر قرار داد. این خودرو که در نسخه فول لاکچری AT معرفی شده از نمای جلوی جدید و کابینی با تجهیزات رفاهی بیشتری سود می‌برد؛ اما H2 بار دومی که در بازار حضور می‌یابد چگونه عمل می‌کند؟

هاوال H2

شاخه آفریقای جنوبی هاوال کلید یک دستگاه کراس اوور کوچک H2 1.5T لاکچری را در اختیار ما گذاشت تا آن را در دوره‌ای طولانی تست کنیم. آیا H2 همچنان می‌تواند عملکرد خوب خود را تداوم بخشد؟ ما این خودرو را یک هفته تست کردیم و نتایج آن را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

هاوال H2

محفظه بار این خودرو فضای کافی برای جای دادن وسایل دو نفر را دارد. البته شاید فضای بار ۲۳۲ لیتری این خودرو برای افرادی که خانواده‌ای نسبتاً پرجمعیت دارند کافی نباشد.

هاوال H2

کابین نیز دارای پوشش چرم مصنوعی با طرح قرمز و مشکی است و این بخش خودرو به لطف متریال نرم و تجهیزات رفاهی جای خوبی از کار درآمده است. البته برخی تریم های کابین با کلیت کابین همخوانی نداشته و حس ارزان‌قیمت بودن را القا می‌کنند. صندلی‌های جلو حمایت خوبی از بدن به عمل می‌آورند و تنظیمات برقی زیادی در صندلی راننده وجود دارد.

هاوال H2

صفحه‌نمایش لمسی خودرو نسبت به نسخه پیش از فیس لیفت تغییری نداشته اما هم‌اکنون از اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. البته خبری از اندروید اتو نیست. دیگر ویژگی خوب سیستم اطلاعات سرگرمی وجود نرم‌افزار مرتبط با iOS است که به خوبی کار می‌کند. یک پورت USB و سوکت ۱۲ ولت نیز وجود دارد که این آخری در زمان پیک‌نیک خیلی به درد می‌خورد.

هاوال H2

فرمان چندمنظوره هاوال نیز کنترل‌های تنظیمات صدای سیستم صوتی و کامپیوتر سفری را در خود جای داده است. یک صفحه‌نمایش نسبتاً مناسب هم بین پشت آمپرهای سنتی قرار گرفته و اطلاعاتی همچون مصرف سوخت متوسط، برد باقی مانده و فشار باد لاستیک‌ها را نشان می‌دهد.

هاوال H2

پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی H2 هنگامی که وارد بزرگراه شوید مصرف سوخت زیر ۹ لیتر در صد کیلومتر را نشان خواهد داد که آن هم جای تعریف چندانی ندارد. گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز عملکرد خوبی داشته و قدرت ۱۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۲ نیوتون متری پیشرانه را به اکسل جلو منتقل می‌کند. البته این گیربکس در زمان معکوس دادن چندان خوب نبوده و دنده را بیش از حد نگه داشته و سپس معکوس می‌دهد؛ و این خودرو در بزرگراه‌ها نیز کمی با مشکل کندی روبرو است. در مقایسه با پیشرانه‌های توربوی رقبای اروپایی، پیشرانه ۱.۵ لیتری هاوال از نظر مصرف سوخت و صدای کم عقب می‌افتد.

هاوال H2

ما پس از تست خودرو در چندین جاده و بزرگراه بزرگ به دنبال تست برخی ویژگی‌های خارج از جاده هاوال H2 نیز بودیم. اینجا با کراس اووری روبرو هستیم که ارتفاع خوبی از سطح زمین دارد. کیفیت سواری هاوال حتی با وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز بهتر از حد انتظار بوده و در زمین‌های خشن از این نظر نمره قبولی می‌گیرد.

هاوال H2

طراحی خودرو به ویژه در بخش جلو کمی از برادر بزرگ‌تر یعنی هاوال H6 الهام گرفته و در کل ظاهر هدفمندی ایجاد کرده است. سپر عقب نیز تغییر یافته و همین موضوع درباره چراغ‌ها نیز صدق می‌کند. H2 حاضر در تست از رنگ بدنه قرمز و سقف مشکی‌رنگ استفاده کرده است. دیگر رنگ‌های بدنه عبارت‌اند از مشکی، سفید، نقره‌ای، آبی و قهوه‌ای.

هاوال H2

H2 دارای باک سوخت ۵۵ لیتری بوده و با توجه به مصرف سوخت آن می‌توان شعاع حرکتی خوبی را تجربه کرد. همچنین مانور با این خودرو به لطف دوربین دنده‌عقب و کنترل فاصله پارک راحت صورت می‌گیرد.

هاوال H2

هاوال H2 با چهار تریم عرضه می‌شود و قیمت پایه آن حدود ۱۶۸۰۰ دلار است. البته بهای فول ترین نسخه که در تست ما نیز حاضر بوده به ۲۰۶۰۰ دلار می‌رسد.

هاوال H2

هاوال H2 1.5T لاکچری AT خودروی مجهزی بوده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به ۶ کیسه هوا، EBD و دستیار کمک به حرکت در سربالایی و… اشاره کرد. در کل باید گفت این خودرو جدای از پیشرانه‌ای نسبتاً ضعیف و پر صدا دارای ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی می‌باشد. یک‌بار دیگر چینی‌ها با کراس اوور خود ما را تحت تأثیر قرار دادند.

مشخصات هاوال H2 1.5T لاکچری AT

  • قیمت: ۲۰۶۰۰ دلار
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۱ اسب بخار/۲۰۲ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۲.۰۸ ثانیه (تست شده)
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carmag

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (370 ديدگاه)

    چین فقط خوب ویروس میسازه خودروساز نیس

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. رزیتا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ماشینای چینی اللخصوص شاسی بلندای چینی یه جورین و خیلی زشتو بدترکیبن ، انگار حشره ای که با دمپایی زدی تو سرش رو زمین فتوکپی شده

      موافقم 1
      مخالفم 4
    2. مهدی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      مصرفش زیاد به نظر میرسه برای موتور ۱۵۰۰ اصلا اقتصادی نیست احتمالا موتور از نسل های قدیم میتسوشعبه چین هستش

      موافقم 0
      مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    فکر کن تو این همه انتخاب باحال و رنگارنگ عالی یکی بره هاوال بخره حالش گرفته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (10184 ديدگاه)

    به جُرئت میتونم بگم که اگر ترامپ تحریم هارو وضع نکرده بود و روان بر طبق مُراد بود ، h2 مونتاژی در شرکت بهمن موتور بازار رو میتروکند و از نظر کیفیتی این شرکت ۱۰۰٪ بهتر از چری ، جک و… میباشد که گواه دیگر کیفیت این خودرو شرکت بهمن موتور بوده که همیشه هر چیزی داده بیرون جزء باکیفیتها بوده حتی چینیها .

    اما هرشخصی امروزه این خودرو را داشته باشه ، بدبخته ، چرا که با یک مشکل فنی یا بدنی ، باید بلیط بگیره بره چین یه دست بندازه گردن جناب ویروس کرونا و با دست پُر از قطعات برگرده ایران و اگر نه که باید ماشینش تو نمایند.ی یه چندماهی بخوابه تا قطعات برسه .
    حالا شما فکر کن چینیهای کم عرضه و تقاضا چه به روزشان میاد در این شرایط ایران .

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. مهرآیین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    آخه ماشین شاسی بلند با این هیکل موتورش چهار سیلندر 1500 سی سی باشه !!!!! با عقل جور در نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    اصلا طراحیش به دل نمیشینه این ماشین….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mopar Or No Car

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    همه چیز به کنار. حتما باید اسم مدل ها رو هم از هامر کپی میکرد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا