خودروهای چینی

اولین تجربه رانندگی با لینک اند کو 03 جدید

لینک اند کو یکی از جدیدترین برندهای چینی است که وارد صحنه شده و محصولات متفاوت آن توجهات را به خود جلب کرده‌اند. اصلی‌ترین برگ برنده‌ی این شرکت همکاری با ولوو است که تکنولوژی اروپایی را در خدمت این شرکت چینی گذاشته است.


ما قبلاً شاسی بلندهای لینک اند کو ۰۱ و ۰۲ را بررسی کرده بودیم اما این بار سومین محصول شرکت در اختیار ماست که البته شاسی‌بلند نبوده و ۰۳ نام دارد. علاقه‌ی شدید اروپایی‌ها به کراس اوورها و شاسی بلندها باعث شده تا پایان سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی ۰۱ و ۰۲ در این بازار باشیم اما هنوز مشخص نیست که آیا سدان لینک اند کو هم وارد قاره سبز خواهد شد یا خیر.


خودرویی که در بررسی ما حضور داشته فصل جدیدی را برای لینک اند کو می‌گشاید. این خودرو DNA شرکت را در پکیجی سه جعبه‌ای ارائه کرده و البته موضوع سورپرایز کننده اینکه چراغ‌های جدای خودرو روی یک سدان جمع‌وجور کاملاً بهتر به چشم می‌آیند.


کلیت طراحی داشبورد لینک اند کو ۰۳ از دیگر محصولات این شرکت گرفته شده‌اند و کنترل‌ها و صفحه‌نمایش هم در دسترس راننده قرار دارند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار خوب بوده و در حد و اندازه‌های رقبای مشهوری همچون مرسدس A کلاس سدان می‌باشد. داشبورد خودرو نه تنها از پلاستیک‌های نرم پوشانده شده بلکه دارای متریال بهتر و لوکس‌تری هم می‌باشد.


به لطف سانروف پانورامیک، کابین ۰۳ روشن و جادار حس می‌شود. البته این کار باعث کاهش فضای سر سرنشین‌های عقب شده است و این خودرو جادارترین محصول برای خریداران نیست. تونل گیربکسی که پایین‌تر قرار گرفته به راحتی بیشتر سرنشین وسطی کمک می‌کند اما ابعاد کلی خودرو که پهنای زیادی ندارد باعث شده کابین خیلی فراخ به نظر نیاید.


در بخش عقب کابین دو درگاه شارژ USB تعبیه شده و در بخش جلو هم پد شارژ بی‌سیم وجود دارد. در صندوق‌عقب هم می‌توان حداقل دو چمدان بزرگ را جای داد هرچند کمی از فضای صندوق را لولای بزرگ درب آن اشغال کرده است.


خودروی چینی تست ما از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی استفاده می‌کند که در ولوو XC40 هم دیده می‌شود. نسخه‌ی ۲ لیتری این خودرو هم در راه بوده و مدل پلاگین هیبریدی آن نیز اواخر امسال معرفی خواهد شد. لینک اند کو همچنین در حال کار روی مدل پرفورمنسی است که از خودروی سیان ریسینگ الهام گرفته است.


تنها گیربکس در دسترس برای مدل فول هایپر پرو حاضر در تست از نوع ۷ سرعته دوکلاچه بوده ولی مدل‌های ارزان‌تر با گیربکس دستی ۶ سرعته هم عرضه می‌شوند. اگرچه پیشرانه‌ی ۳ سیلندر خودرو بسیار نرم بوده و لرزش چندانی ندارد اما گیربکس کمی ناهنجاری نشان می‌دهد.


در زمان رانندگی نرمال کمی تفاوت بین حالت‌های رانندگی کامفورت و اسپورت وجود دارد و خودرو سرزنده و پاسخگو نشان می‌دهد؛ اما در زمان سبقت است که تفاوت حالت اسپورت را متوجه خواهید شد چراکه اندک اشاره‌ای به پدال گاز با معکوس کشیدن همراه می‌شود. پدال شیفترهای روی فرمان هم به احساس اسپورت بودن خودرو افزوده‌اند.


این خودرو که از معماری CMA استفاده کرده اکثراً پایدار بوده هرچند مسیر تست ما پیچ‌های تند چندانی نداشت که با آن بتوانیم توانایی‌های خودرو را در زمان تحت‌فشار قرار گرفتن بسنجیم. با نسبت خوب قدرت به وزن و همچنین ضریب درگ ۰.۲۷، لینک اند کو ۰۳ حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد.

کنترل‌های صوتی این خودرو برای ناوبری و سیستم تهویه مطبوع بکار می‌روند و همچنین می‌توان با آن پیامک داد یا به یک نفر زنگ زد. در کل لیست تجهیزات این خودرو بسیار سخاوتمندانه تدارک دیده شده و حتی شامل دوربین روی داشبورد فابریک هم می‌باشد. لینک اند کو ۰۳ از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال زیادی همچون ترمز اضطراری خودکار و پایش نقاط کور هم برخوردار است.


اگرچه خودروی تست شده در آمریکا هم عرضه خواهد شد و رقیبی قابل برای فولکس‌واگن جتا خواهد بود اما انتظار نمی‌رود که فعلاً وارد بازار اروپا شود. ۰۳ خودرویی برای صادرات و البته بازارهای آسیایی بوده و اگرچه اروپایی‌ها کلاً از سدان های کوچک خوششان نمی‌آید اما این یکی می‌تواند یک استثنا باشد.


لینک اند کو ۰۳ یکی از متقاعدکننده‌ترین خودروی چینی‌ای است که تابه‌حال رانده‌ایم. این خودرو DNA متمایز شرکت را به‌صورت جذاب‌تری ارائه کرده است. اگرچه ۰۳ هنوز در بازار اروپا عرضه نمی‌شود اما شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت، آرامش کابین و تجهیزات استاندارد توانایی رقابت با برندهای سطح میانی بازار را دارد. سواری خودرو نیز به‌طور معقولانه‌ای هیجان‌انگیز و درگیر کننده بوده و همه‌ی نقاط مثبت ۰۳ را تکمیل کرده است.

مشخصات لینک اند کو ۰۳ هایپر پرو

  • قیمت: ۱۷۱۱۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۷۷ اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۶ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (42 ديدگاه)

    به نظرم نویسنده پراید داره که بعد پشت این ماشین نشسته گفته از بنز هم بهتره.قاطی کرده. برای من سایت پدال عجیبه. یه بار میگه ماشین چینی آشغاله یه بار میگه از بنز هم بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشک

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (326 ديدگاه)

      دوست عزیز این مقاله به نظر ترجمه شده از مطلبی خارجی میاد و بعید می دونم سایت پدال اینقدر پولدار باشه که برای تست این خودرو به چین یا امریکا سفر کرده باشه.در مجموع خودروهای چینی پیشرفت بزرگی کردند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اتفاقا بردیا جان به نحوی میشه گفت این ماشین خون بنز و ولوو توی رگهاش جریان داره
      .
      جیلی پرفروش ترین چینی در خود چین با حدود ۵۰٪ اختلاف فروش با رتبه ۲
      سهام شرکت ولوو رو خریده برای ارتقای ایمنی محصولاتش
      و سهام بنز رو خریده برای ارتقای کیفیت محصولاتش
      و لینک اند کو رو تاسیس کرده واسه ورود محصولاتش به بازار اروپا و آمریکا
      .
      قطعا این چینی هر چینی نیست
      و قطعا از این چینی بیشتر در بازارهای درجه ۱ دنیا با قیمتهای رقابتی خواهید شنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    موتور ۳ سیلندرش چه قدرتو گشتاوری داره چه شتابی داره چه مصرفی داره ایول، با پیشرفت علم بازده موتورها داره میره بالاتر و حجم و سیلندرو کم میکنن
    از ظاهرشم خوشم میاد جالبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Omid

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    من به شخصه با طرح عقب و جلو ماشین حال نکردم ، یجورایی حالت شترگاوپلنگ داره ، انگاری از جلو که نگاه کنی قسمت بالایی پورشه و موستانگ رو به هم چسبوندن ، قسمت عقب هم شبیه سدان های ولوو شده ، البته نظر شخصیه ، ولی از نظر موتوری و فنی با توضیحات داده شده خیلی خوبه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    فکر میکردم شاسی بلنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. M

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اره واقعا طراحیش به خصوص از جلو بشدت شتر گاو پلنگ و زایس
      من هر وقت از جلو میبینیمش به خصوص به خاطر چراغاش فکر میکنم پژو 207 از بالا پرس کردن رو دوج چارجر !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    این شرکت آینده روشنی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. emad1990

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چینیا آدم های خیلی باهوشین. یه ۵۰سال دیگه دنیا رو زیر سلطشون میگیرن و خیلی از شرکتا رو حذف میکنن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. OMID

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    عقبش عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Jonny sins

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خدایی قبول دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. شهریار

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    طراحیش که مزخرفه ….مزخرف محض

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا