خودروهای چینی

نگاهی اجمالی به برلیانس H230، چینی میان‌قیمت

خودروسازان کشورمان را می‌توان مردان واقع‌بین و دوراندیشی دانست! آن‌ها واقف‌اند که علیرغم تمامی ادعاها و لاف و گزاف‌ها، از آورده چندانی برخوردار نیستند و در عالم صنعت نیز جایگاه درخوری را واجد نمی‌باشند؛ شاید به همین خاطر است که در اولین فرصت بلیت ممالک راقیه را خریداری نموده و جهت اخذ تکنولوژی راهی این سرزمین‌ها می‌گردند. زمانی این مقاصد سئول و پاریس بود و اکنون هم سرزمین اژدهای سرخ.

Brilliance H230
Brilliance H230
خودروسازی ما را می‌توان آینه تمام نمای فرصت سوزی نامید، به همین سبب است که هرگز نتوانسته رضایت خاطر عامه را به خود جلب نماید و هر اندازه که مدیران این صنعت از موفقیت‌ها و فتوحات خود دم زده و شمارگان تولیدشان را به رخ خریداران می‌کشند، به همان نسبت هم بر حجم دلزدگی ها و کراهت‌ها نیز افزوده می‌گردد، شاید این مسئله بدان علت است که این صنعت همچون جزیره‌ای دورافتاده، از دستاوردهای دنیای نوین گریزان است و قصد دارد یک‌تنه و با مدیریتی ضعیف، صنعتی قوی را اداره کند؛ لی ایا کوکا مدیرعامل سابق فورد و کرایسلر در کتابش به نام «فراز و شیب» می‌نویسد:

هر سازمان تولیدی سه وجه عمده دارد: نیروی انسانی، کالا، سود. اول نیروی انسانی است. وقتی افراد خوبی نداشته باشی، دو وجه دیگر را نخواهی داشت. یعنی بدون وجود مدیریت تخصصی و شایسته‌سالاری در یک مجموعه، نه کالای مرغوبی تولید خواهد شد و نه سود مناسبی به دست خواهد آمد (منظور کسب سود در یک بازار رقابتی است نه انحصاری).

چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

Brilliance H230
Brilliance H230
حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

Brilliance H230
Brilliance H230
یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.

Brilliance H230
Brilliance H230
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال ۲۰۱۲ میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت ۵ سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از ۱۵ سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

Brilliance H230
Brilliance H230 2014
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

Brilliance H230
Brilliance H230
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند.

Brilliance H230 Interior
Brilliance H230 Interior
داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
این مدل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۴۳ نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از ۴ عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به ۲ ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از ۵۰ درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014 1.5 Engine
از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل ۳۷.۵ میلیون در دنده دستی و ۴۲.۹ میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014

مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۳۸۰۰ – ۴۲۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۹۰/۱۷۰۳/۱۴۸۲ میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۵۷۰ میلی‌متر

وزن خالص: ۱۲۰۷ کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- ۱۲۱۴ کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

حجم صندوق بار: ۵۰۰ لیتر

حجم باک بنزین: ۴۲ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R 15

Brilliance H230 2014
Brilliance H230 2014
ایمنی

۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی ۴ عدد کیسه هوا وجود دارد.

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

سانروف برقی

۶ عدد بلندگو

سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

سنسور دنده عقب

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

رینگ‌های آلومینیمی

آینه‌های برقی

محفظه برای عینک

ریموت بازکننده درب صندوق عقب

تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

قفل مرکزی خودکار (در سرعت ۲۴ کیلومتر فعال می‌شود)

آینه داخلی عقب ضد تشعشع

نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

قیمت

در ایران: ۴۷.۵ میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – ۵۳.۲ میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

در چین: ۵۵,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (دنده دستی) – ۶۶,۸۰۰ الی ۶۸,۸۰۰ یوآن (گیربکس AMT)


[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۵۱ دیدگاه‌ها

  1. saeid

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    از ماشین چینی متنفرم ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی تی ار

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (459 ديدگاه)

      تنها یک ماشین چینی است که به نظرم با قیمتی که دارد واقعا خوب است,آن هم جکj5 است .البته توی ماشین هایی که مالکیتشان چینی است,MG6 از هرلحاظ نسبت به قیمتش عالی است و من هم عاشقشم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. iman

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      ماشینهای چینی و کره ای خیلی تفاوت ندارن خبری از تکنولوژیهای برتر، قدمت و مقامات کسب شده وجود نداره تو شون.
      بله ام جی و ولو انگلیسی و سویدی هستند سرمایه گذارانشان چینی شده
      ولو ماشین فوق العاده ای هست و هر سال جایزه های زیادی میگیره، ام جی 6 سال 2014 برنده بهترین هندلینگ با وجود پورشه و بنز … شد

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. شهریار

        ۹ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        از قدیم گفتن به اندازه ای که پول بدی آش میخوری
        داری!!!!! بسم الله ….میلیاردی پول بده ..هم میتونی ولوو سوار شی …هم بنز و بی ام دبلیو و هر اتومبیلی که دلت بخواد..لذتشم ببر کیفیت رو هم تجربه کن(حالا نیای بنویسی که عوارض زیاده و…که باعث میشه قیمت ماشین خیلی بیشتر از قیمت واقعیشه..ولی این برای همه اتومبیلها صدق میکنه)این همه هم مینویسیم کره ای بد،، چینی اخخ…همه هم سوار میشیم و صد تا ناسزا به اونایی میدیم که واردشون کردن…خب دوست من اگه واقعا همه ملت استقبال نکنند که وضع این نمیشه…مطمئنا تا تقاضا نباشه عرضه هم نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      شاسی بلندشا سایپا 92 میلیون میفروشه البته کراس اووره تا شاسی بلند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. سجاد

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      یه خبر بد برات دارم :
      ما بزرگترین وارد کننده خودرو از چین هستیم .
      پس باید به چینی ها عادت بکنی . . .
      یه خبر خوب هم برات دارم :
      تجربه نشون داده معمولاً چینی ها نسبت به قیمتشون حداقل از محصولات داخلی (منظور همون خارجی های غیر چینی مونتاژ داخل هستن) عملکرد ، امکانات و بعضاً کیفیت بالاتری دارن . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. masood

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دوست عزیز،10 سال اینده اگر همینجوری پیش برن و ما هم در جا بزنیم، میشن عین کره ها وخرید ماشینهای چینی هم به یه ارزو تبدیل میشن برای ما .همونجور که ماشین های کره ای ارزوی خیلیاست.چین 10 سال قبل کره ست..ما هم که قرنی از همه عقب افتادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وزن سنگین ماشین!
    داشبورد که دیگه…
    موتور ماشین جوابگوی این وزن هست؟
    باک ماشین فقط 42 لیتر؟ !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NA-NikandreosApotheon-NA

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      من نسخه کراس اوورشو دوست دارم زیباست.
      با فنی کار ندارم ولی مطمئنم از ساخت ایران بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ali2240

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    لعنت به مدیریت ناپاک و دستهای آلوده که ما رو از تولید کادیلاک به برلیانس رسونده….!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Zora

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (481 ديدگاه)

    تا حالا به هیچ ماشینی اینجوری نخندیده بودم … :) :)

    تسلیت …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهران1

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده.
    توضیحات خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز. انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. TerraByte

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش ماشین بدی به نظر نمیاد!!

    دیگه هرچی باشه از دنا که کمتر نیست! ^_^

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. juve

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یه سوالی داشتم از دوستان::

    به نظر شما چه ماشینی واسه خرید مناسب است !!!
    تا از 50 تا 80 میلیون…

    والا من دست به هر ماشینی میزنم و میام توو اینرنت تحقیق میکنم، پشیمون میشم از خریدن!
    یه جا نوشته فلان ماشین چینیه آشغاله ! یه جا نوشته فلان ماشین فلان جوریه !! اصلا زده میشم از ماشین خریدن ! و آخرش میگم همون پراید بهتر از ایناست ! واقعا نمیدونم چیکار کنم !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. nima naseri

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (336 ديدگاه)

      شما اگر میتونی از آشنا یا آدم کار درست، مگان دست دوم سال 91 به بعد حدود 80 میلیون یا یه کم بیشتر بخری بسیار بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ali2240

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      دوست عزیز اگه توی تهران یا شهرهای بزرگ زندگی میکنی که خدمات نمایندگی های ام جی خوبه تو خریدش شک نکن یه ۵۵۰ یا ۶ کم کار و واقعا سالم بگیر
      اگه نه که گزینه های خوبی مثل کمری ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ یا ماکسیما و سوناتا پیش روت داری
      راستی اگه با قیافه آوانته مشکل نداری اونم ماشین بی دردسر و خوبیه و راحت مدل ۹۱ اتوماتشو میتونی بگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (512 ديدگاه)

      سلام.دنبال چینی نرو که بدبخت میشی میخایم برب فقط ام جی وجیلی….شک نکن…بنظرم ی تویوتا مدل پایین بگیری خیلی بهتره یا کیا یا سانگ یانگ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مرتضی

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام هموطن عزیز
      بنظرمن سراتودنده دستی بهترین گزینه است حداقل خیالت راحته که پشت کیاموتور نشستی.شایدامکاناتش کم باشه اماکیفیتش حرف اول رومیزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. خاوری

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    قیمتش خوبه… تا کیفیتش و استهلاکش چه جوری باشه..کلا خاک تو سر خودروسازان ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    دیگه چی میشه گفت با این صنعت و خودروسازیمون.
    به قول یکی از خواننده های اونور آبی:
    شاید از جرمه دیروزه که به این روز افتادیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mahdi

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ممنون آقای کاویانی .باز هم یاد خرابی زود هنگام افتادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۸ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. سعید

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اگه با همین قیمت تو بازار بیاد خیلی خوب میشه ولی بالای 45 تومن اصلا نمیارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان(احسان سابق)

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    اصلا از روی تویوتا یاریس تقلید نکرده و اصلا لوگوش شبیه تویوتا نیست.من که شک نکردم شما هم شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احسان

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ممنون اقای کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      لطف داری دوست عزیز، انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. میثم

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    اصلا رغبت نکردم متنو بخونم. میدونم زیبایی نسبیه ولی انصافا شما قضاوت کنید این ماشین اصلا نسبیت سرش میشه! قیافش افتضاحه اکمله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. ناصرساتیا

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ” ایران سال ١۴۴۴ ” اخبار ۲۰:۳۰
    (خبر 1)قیمت هر سکه طلا امروز در بازار با 15 میلیون تومان کاهش به یک میلیارد و چهل میلیون تومان رسید.
    (خبر 2)مدیرعامل سایپا اعلام کرد : نود و نهمین مدل پراید با نام پراید XD-870-PL Q آماده عرضه به بازار است که نسبت به مدل قبلی تحول زیادی داشته. طول آنتن آن 12 سانتی متر افزایش داشته و چراغ ترمز آن هم پررنگتر شده است و فقط 95 میلیون تومان گران تر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شهریار

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    باز هم میگم …..همین سمند خودمون می ارزه به صدتای این چینی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. afish

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      دوست عزیز باعرض ادب سمنده خودمون کجا بوده اونم چینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. یه پسر

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    بین چینی ها از لحاظ قیمت و خدمات ، آپشن طراحی و … فقط جک جی 5 و بس
    این اسباب بازی جدید هم قیمت مناسبی داره مخصوصا واسه مدل اتوماتیکش ، اما طراحیش مخصوصا از نمای جلو واقعا …
    در کل به نظر من می تونه رقیب جدی 315 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mk8mk

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من یک سوالی دارم
    در تصویر وسطی تست تصادف که ظاهرا با اورلپ 40 درصد تست انجام شده
    با وجود اون چروک سقف و دفرمه شدن ستون A
    چطور این ماشین تونسته 5 ستاره از C-NCAP بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    در ضمن کمربند عقب وسط هم از نوع سه نقطه ای نیست
    همچنین اتصال ایزوفیکس ه منداره
    پس 5 ستاره واسه چیه؟؟؟؟؟؟؟
    نکته دیگه نمونه تست تصادغ سانروف نداره
    اما نمونه ای که عکس فضای داخلی رو نشون می ده سانروف داره؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (876 ديدگاه)

    کشور ما با کره شروع کردند مونتاز ماشین امروز کره در دنیا حرفی برای گفتن دارد ولی ما هنوز دنبال گدایی تو کشورهای دنیا هستیم تا شاید کشوری ماشین از رده خارج شده خود را به ما بدهد و ما آن را 20سال تولید کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. omid

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دیروز توی نمایشگاه توی این مدل و نیز H320 نشستم. طراحی فضای داخلش نسبت به خیلی از ماشینهای دیگه خوب بود و توقعات رو برآورده میکرد. به نسبت ابعادش هم فضای داخلی خوب بود. فقط از لحاظ موتوری و فنی جای سوال هست که اگه اون هم خوب باشه میشه در مجموع به عنوان یک انتخاب خوب چینی توی این قیمت از اون یاد کزد.
    برعکس مدل h320 که مثلا طراحی مشابه بی ام و داره بنظرم همون فقط ظاهرش نسبتا خوب بود و داخلش نسبت به این مدا اصلا چنگی به دل نمی زد و کیفیت ادوات داخلی، فضای اتاق و طراحی داخل در سطح پایینتری از h230 قرار داشت.
    بین ماشین های چینی توی قیمت های بالاتر بنظرم جک j5 و چانگان ایدو هم خودروهای خوبی بودند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. omid

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (166 ديدگاه)

      ببخشید اشتباه شد. منظورم از مدل دوم h330 بود چون 320 هاچبکه که توی نمایشگاه حضور نداشت.
      ضمن اینکه جک s5 هم خیلی خوب بود و امید زیادی به موفقیتش میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. siavash

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ممنون از آقای کاویانی که همیشه مقاله های بی طرفانه مینویسه و تنها به معرفی محصول و در همون موضوع دست به قلم میبره چون کارش مقاله نویسی است و مثل بعضیا که جدیدا کار تبلیغات و با مقاله نویسی اشتباه گرفتن نیست و در مقاله هاشون سوای تبلیغات و مطالب غیر مستند از سایتهای چینی به تخریب و همچنین در هم آمیختن موضوعهای مختلف میپردازند بنده که اصلا اینطور مقاله ها را نه میخونم و نه در حده کامنت گذاشتن میدونم
    این انتقاده و نه تخریب چون اسمی از کسی نمیبرم
    طرف تو مقاله تست ایمنی خودروهای چینی حرف از ایمنی سراتو کشیده وسط
    از دوستان سوالی دارم!
    سراتو چینیه؟ مونتاژ چینه ؟ اصلاً چه ربطی به تست ایمنی خودروهای چینی داره؟
    طرف اگر مقاله نویسه رو همون موضوع کار میکنه نه که آسمون ریسمون ببافه تا برسه به هدفی که داره
    آقای کاویانی هم میتونست الان پای ماشینهای دیگرو وسط بکشه بگه فلان ماشین حتی تست نشده ولی این 5ستاره داره ولی میدونه که مقاله باید تو همون موضوع بمونه و فقط معرفی همون خودرو میباشد
    پدال جان انتقاد بود حذف نکنی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      خواهش می کنم سیاوش عزیز، لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. E 36

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    بازم یه آشغال دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. danial

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.
    هر جوری هم که فکر کنید و این ماشین آشغال هم که باشه بازم بهتر از تندر و پژو پارس هستش البته از نظر من در واقع درسته که این هم آشغاله اما اگر نمایندگیش بتونه قطعات و تعمیراتش رو خوب انجام شده خیلی بهتر از تندر و پژو پارس و یا حتی دنا هست.
    یه مثالی هست که میگه…
    “سعی کن بین بد و بدتر بد رو انختاب کنی”
    البته این مثال اصلیتش چینیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علیرضا الف

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    آقای کاویانی از مطالب خوبتون متشکرم.

    از خواندن نثر زیبای شما واقعا لذت می برم.

    موفق باشید دوست من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم علیرضا عزیز،شرمنده می کنی.باعث خرسندی بنده است که این متن مورد توجه تان قرار گرفت.ایامتان به کام باد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. Ehsan

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آرمش میکس شده تویوتا و مازراتیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا ♥BMW♥

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (290 ديدگاه)

      اینطوری بخوایم حساب کنیم آرم هیوندای هم کج شده آرم هونداس :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با این قیمتهای فضایی من که اصلن نمیوتونم به ماشبنها بالای 70 80 تومن فکر کنم. اول امسال من پرشیا خریدم 34 میلیون 5 تومن هم روش سیستم صوتی خوب و رهیاب و دوربین وکروز گذاشتم.وجدانن ازش راضیم.داداشم اول تابستون کمری 2014 خرید 163 تومن از بد شانسی بعد از 3 ماه کوبید پشت یه تریلی 27 تومن خرجش کرد . به نظرتون کدوممون برد کرده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارشیا

      ۹ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      شما و برادرتون این همه پول رو از کجا میارید ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. mehdi

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستانی که میگن ماشین چینی اه بده بدرد نمیخوره
    از پراید بدتره؟
    بنظرتون این از 405 بدتره؟
    از سمند بدتره؟
    از موتو رپیکان که رو مزدا سوار کردن بدتره؟
    ما خودرویی نداریم تو کشور واقعیت رو بپذیرید
    الکی و با تعصبم همش نگید بده و کپی کرده
    واقعا چین داره خوب کار میکنه همینکه همت داره دمش گرم بهتر از ماس که نشستیم و فقط میگی کی بده
    یه نگاهم به خودمون بکنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمدرضا ♥BMW♥

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    تنها ماشین چینی (نسبتا چینی) که قبولش دارم حاضرم بابتش پول بدم ام جی هست…از بقیشون اصلا خاطرات خوبی ندارم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. علی

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    از ماشین چینی بیزارم و از این درایت زیبایمان در حیران

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا