لامبورگینی

بهترین لامبورگینی‌های تاریخ

دنیا بدون لامبورگینی جای خسته‌کننده‌ای خواهد بود. هرچند این سوپراسپرت‌سازی ایتالیایی تنها از سال ۱۹۶۳ به تولید خودرو مشغول است اما در این دورهٔ کوتاه ۵۷ ساله، تأثیری بیشتر از خودروسازانی داشته که دو برابر این سابقه دارند. برای هر خودرویی که نشان گاو خشمگین را روی دماغه دارد، هیچ طراحی‌ای خیلی وحشی نیست و هیچ قدرتی بیش‌ازحد نیست. این بخش بزرگی از رویکرد لامبورگینی را تشکیل می‌دهد؛ اما با نزدیک شدن به شش دهه طراحی و مهندسی بدون مرز، بهترین لامبورگینی‌ها کدام‌اند؟ البته انتخاب بهترین محصولات یک برند کار ساده‌ای نیست. از این گذشته، یک خودرو چگونه بهترین توصیف می‌شود؟ در مورد لامبورگینی، ما خودروهایی که بیشترین تأثیر را نه‌فقط در دنیای سوپراسپرت‌ها بلکه روی خود شرکت داشته‌اند بهترین میدانیم.

 

۱۵- مورسیه‌لاگو

چرا مهم است؟ روند لامبورگینی را در هزارهٔ جدید تعیین کرد

خودروهای پرچم‌دار لامبورگینی به‌طورمعمول هر دهه تغییر می‌کنند. دههٔ ۷۰ میورا، دههٔ ۸۰ کانتاش و دههٔ ۹۰ دیابلو؛ اما هنگامی‌که مورسیه‌لاگو معرفی شد، با خطوط تیز و جزئیات ساده، از استایل ده‌سالهٔ دیابلو فاصله گرفت. مورسیه‌لاگو که در مقایسه با پرچم‌دار کنونی یعنی اونتادور حتی هنوز هم خیلی سالخورده به نظر نمی‌رسد، طرح برجستهٔ لامبورگینی در هزارهٔ جدید بود.

 

۱۴- استوک

چرا مهم است؟ اثبات کرد لامبورگینی می‌تواند سدان هم تولید کند

تا پیش از رونمایی استوک در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸، لامبورگینی هیچ‌گاه سدان نساخته بود؛ اما در آن زمان اقتصاد جهانی درگیر بحران شدیدی شد و فروش لامبورگینی (و تقریباً همهٔ خودروسازان دنیا) بشدت کاهش یافت. به همین دلیل استوک هیچ‌گاه رنگ خط تولید را ندید. این خودروی چهاردر خوش استایلی با تمام عناصر لامبورگینی اما در بدنه‌ای چهاردر و پیشرانه در جلو بود. هنوز هم امیدواریم لامبورگینی نهایتاً یک سدان چهاردر را به بازار عرضه کند.

 

۱۳- اوروس

چرا مهم است؟ مهم‌ترین محصول جدید لامبورگینی است

اوروس حتی بیش از اوراکان و اونتادور تأثیر نفوذ گروه فولکس‌واگن روی لامبورگینی را نشان می‌دهد. اوروس به‌عنوان اولین شاسی‌بلند تولید انبوه لامبورگینی، روی پلت‌فرم گروه فولکس‌واگن ساخته شده و پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن با محصولات آئودی، پورشه و بنتلی مشترک است؛ اما پشت فرمان نفوذ آلمانی‌ها در اوروس فراموش می‌شود زیرا چه از نظر ظاهر و چه رانندگی، شاسی‌بلند لامبورگینی شخصیت کاملاً خاص خود را دارد.

 

۱۲- رونتون

چرا مهم است؟ الهام‌بخش طراحی اونتادور بود

رونتون خودروی بسیار کمیابی بود که فقط به وفادارترین مشتریان لامبورگینی فروخته می‌شد. رونتون که بر اساس مورسیه‌لاگو ساخته شده بود، روی محصولات بعدی این شرکت تأثیر گذاشت و نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ گالاردو و همین‌طور جانشین مورسیه‌لاگو یعنی اونتادور از این هایپرکار تولید محدود ۲ میلیون دلاری تأثیر گرفتند.

 

۱۱- جالفا

چرا مهم است؟ اولین خودروی پایه‌ای موفق لامبورگینی بود

جالفا دومین تلاش لامبورگینی در بخش محصول پایه‌ای بود که دنباله‌روی مدل نسبتاً موفق سیلوت بود. بدنهٔ جالفا که توسط برتونه طراحی شده بود، مثل یک کانتاش کوچک‌شده بود که مدرن‌تر از سیلوت به نظر می‌رسد. این سوپراسپرت پایه‌ای همچنین به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری هشت سیلندری مجهز شده بود که قوی‌تر از موتور ۳ لیتری سیلوت بود و ظرف شش ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. جالفا با فروش ۴۱۰ دستگاهی بسیار موفق‌تر از سیلوت بود که تنها ۵۴ دستگاه فروش داشت.

 

۱۰- سستو المنتو

چرا مهم است؟ به لطف فیبر کربن فراوان، وزن فوق‌العاده‌ای داشت

بسیار پیش از معرفی سستو المنتو در سال ۲۰۱۱، لامبورگینی از فیبر کربن در محصولاتش استفاده می‌کرد اما در این سوپراسپرت تولید محدود که بر اساس گالاردو شکل گرفته بود، به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده بود. به لطف این ویژگی، وزن سستو المنتو که فقط برای پیست ساخته شده بود، به کمتر از یک تن رسید. این وزن پایین در کنار ۵۷۰ اسب بخار قدرت، پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را پدید آورده بود. لامبورگینی تعداد محدودی از این ماشین را تولید کرد.

 

۹- وننو

چرا مهم است؟ وحشی‌ترین لامبورگینی است

وننو احتمالاً کمیاب‌ترین خودروی این لیست است زیرا لامبورگینی تنها پنج دستگاه از نسخهٔ کوپه و نِه دستگاه نسخهٔ رودستر آن‌را تولید کرد که هرکدام برچسب قیمتی چند میلیون دلاری داشتند. با وجود بدنهٔ رادیکال، پیشرانه و ساختار وننو از اونتادور گرفته شده بود و پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12، آن‌را ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

 

۸- دیابلو

چرا مهم است؟ محبوب‌ترین لامبورگینی در پوسترها بود

اگر کانتاش را سوپراسپرت مشهور دههٔ ۷۰ بدانیم، دیابلو نمونهٔ بی‌نقصی از طراحی خودرو در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ بود. دیابلو با استایل بشدت گوه‌ای شکل خود، از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۱ پرچم‌دار لامبورگینی بود اما مطلوب‌ترین نمونه‌های آن نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت با چراغ‌های مخفی است زیرا این چراغ‌ها همیشه بهتر هستند؛ اما از این‌که بگذریم، آخرین لامبورگینی پیش از دوران فولکس‌واگن بود.

 

۷- اسپادا

چرا مهم است؟ آخرین خودروی اسپرت موتور جلوی لامبورگینی بود

اسپادا آغاز پایان لامبورگینی‌های موتور جلوی V12 بود. این ماشین که جانشین گرند توررهای ۳۵۰GT و ۴۰۰GT لامبورگینی محسوب می‌شد، در کنار مدل‌های ایسلرو و جاراما به بازار عرضه گردید. پس چرا ما اسپادا را بجای ایسلرو یا جاراما انتخاب کرده‌ایم؟ چون ایسلرو فقط یک سال به بازار عرضه شد و جاراما هم مثل خودروی پرفورمنس ناشناخته‌ای از دههٔ ۷۰ به نظر می‌رسید اما اسپادا با استایل اغواکننده با کاپوت کشیده در جلو و فرم فست‌بک عقب، گرند تورری خیره‌کننده بود.

 

۶- گالاردو

چرا مهم است؟ موفق‌ترین لامبورگینی تاریخ بود

گالاردو به خاطر اینکه اولین لامبورگینی ارزان‌قیمت بود در این لیست جای نگرفته چون این شرکت قبلاً چنین خودرویی را ارائه کرده بود بلکه به این دلیل اینجا است که نخستین محصولی بود که با کمک آئودی به‌عنوان مالک لامبورگینی توسعه یافت. این به معنای کیفیت و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به محصولات قبلی این شرکت بود. گالاردو همچنین تا قبل از اوراکان، موفق‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی هم محسوب می‌شود زیرا طی ۱۰ سال بیش از ۱۴ هزار دستگاه از آن تولید شده و به فروش رسید.

 

۵- تراکتور L33

چرا مهم است؟ اولین لامبورگینی تاریخ بود

قبل از اینکه فروچیو لامبورگینی به ساخت خودروهای اسپرت روی بیاورد، تراکتور تولید می‌کرد. L33 اولین وسیاه نقلیه‌ای بود که توسط لامبورگینی تولید شد. زیر کاپوت کشیدهٔ این تراکتور یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی قرار داشت. لامبورگینی اما هنوز هم مستقل از بخش خودروسازی خود به تولید و عرضهٔ تجهیزات کشاورزی به سراسر جهان می‌پردازد.

 

۴- LM002

 چرا مهم است؟ اولین شاسی‌بلند لامبورگینی بود

LM002 که با عنوان رمبو لامبو هم شناخته می‌شود، با ارتفاع زیاد از سطح زمین، برخورداری از قسمت بار، بدنهٔ اس‌یووی مانند، سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس کمکی دو سرعته، از زمان خود جلوتر بود. همین ویژگی‌ها باعث شده بود LM002 همه‌کاره‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی باشد. در همین حال، پیشرانهٔ V12 کانتاش و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی نیز موجب شده بود این خودرو هنوز هم شتابی مثل یک لامبورگینی داشته باشد و ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

 

۳- ۳۵۰GT

چرا مهم است؟ اولین خودروی تولیدی لامبورگینی بود

اولین خودروی تولیدی لامبورگینی مدل معروف ۳۵۰GT بود که پس‌ازآنکه انزو فراری فروچیو لامبورگینی را تحقیر کرد به بازار آمد. نارضایتی فروچیو از فراری خود موجب شد نزد انزو فراری برود اما چون او اهمیتی به اعتراض فروچیو نداد، وی تصمیم گرفت خود اقدام به تولید خودرو کند که نتیجهٔ این تصمیم ۳۵۰GT بود. گرند تورری کشیده و شیک با پیشرانهٔ دوازده سیلندر. هرچند این خودرو با ۲۸۰ اسب بخار قدرت در حد اندازهٔ یک لامبورگینی سریع نبود اما اولین قدم قدرتمندی برای این برند محسوب می‌شد.

 

۲- کانتاش

چرا مهم است؟ با استایل گوه‌ای شکل و درهای هیچی مانند، خودروی ساختارشکنی بود

هرچند میورا اولین سوپراسپرت واقعی لامبورگینی بود اما کانتاش با شکل گوه‌ای و زاویه‌ای، درهای قیچی مانند و عناصر بزرگ آئرودینامیکی، پیشگام سوپراسپرت‌های مدرن این شرکت محسوب می‌شد. البته کانتاش از ایرادات متعددی مثل ورود و خروج دشوار و دید رو به عقب مسدود رنج می‌برد که رانندگی با آن‌را دشوار می‌کردند اما این مدل تعیین‌کننده‌ای در تاریخ لامبورگینی بود و نقشی کلیدی در ایجاد خط‌مشی این شرکت ایفا کرد.

 

۱- میورا

چرا مهم است؟ اولین سوپراسپرت واقعی لامبورگینی بود

در رتبهٔ اول این لیست واقعاً نمی‌تواند خودروی دیگری قرار گیرد. میورا بدون شک بهترین، مهم‌ترین و الهام‌بخش‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی محسوب می‌شود. تناسبات کلی و محل پیشرانهٔ این خودرو تقریباً در همهٔ محصولات بعدی این شرکت دنبال شد. میورا خودرویی زیبا و درعین‌حال برای زمان خود سریع بود. این ماشین اولین سوپراسپرت جهان، اولین محصول موتور وسط لامبورگینی و سریع‌ترین خودروی تولیدی زمان خود محسوب می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMADjesko

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بدجور عاشق وننون و گلاردو ام

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. امین

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      آقا چرا سنتناریو رو به عنوان زیباترین خودرو لامبورگینی ننوشته بود؟؟؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. MASIHA

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      هر کسی رو یه ماشینی وارد دنیای ماشینا میکنه
      واسه من اولین ماشین که استارت کار رو زد سری 7 بود…
      چسبیده بودم به m760li
      بعد از اون هم رفتم تو فاز سوپر اسپرت ها و عاشق وننو شدم!!!
      الانم پر یه فلش والپیپراش رو دارم…
      یااااااااااااااادش بخیر… چه عشقی می کردم با وننو…
      الانم با این که تو فاز فراری هستم به هیچ وجه از لامبو نمی گذرم
      خصوصا مورسیه لاگو و اون صداش…
      تو این لیست هم اونو بیشتر می پسندم
      پهن و با ابهت بنظر میرسه و بشدت دلبر?
      صدای کدوم خوبه نظر بدید?
      https://www.google.com/amp/s/www.aparat.com/v/EeaZU/%25D8%25B5%25D8%25AF%25D8%25A7%25DB%258C_%25D8%25A7%25DA%25AF%25D8%25B2%25D9%2588%25D8%25B2_%25D8%25B3%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25B7%25DB%258C%25D9%2586%3famp

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        ایتالیایی ها زیباترین صدارو دارن ، فراری ? ، لامبو ، پاگانی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. Reza

      ۷ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      لامبورگینی

      چرا مهم است؟ چون فرقی نداره از کوچیک و بزرگ، مرد و زن همرو عاشق و شیفته خودش می‌کنه . ⁦♥️⁩?????⁦♥️⁩??

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    هر محصولی از لامبورگینی بهترینه از اون اول تا آخرین محصول تولیدی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      کانتاش ❤️و میورا ❤️عشقن ❤️
      کلا لامبو مثل یک خو‌اب و رویای اول صبح میمونه که بعدش میپره ?

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. مهراد

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (761 ديدگاه)

      دقیقاً همینطوره ، کاملا موافقم

      در مورد محصولات لامبورگینی انتخاب بین بد و خوب نیست بلکه انتخاب بین عالی ها و فوق العاده هاس

      انتخاب من به عنوان خفن ترین لامبورگینی تاریخ لامبورگینی آونتادور SVJ رکورد دار نوربرگرینگ هست ( نظر شخصی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (768 ديدگاه)

    بنظرم میورا و گالاردو و اوروس خیلی شاخص هستن و دوست داشتی حتی در حال حاضر و از لحاظ طراحی فضایی هم وننو البته خوب اونتادور و هورکان هم که جایگاه خودشون دارن بنظر من برند لامبورگینی می‌تونه سوپر اسپرت در حد کوینک زگ بسازه همین موتورها که الان داره توربو نصب کنن بعلاوه سیستم هیبرید برای افزایش شتاب عالی میشه طراحی ایتالیایی در کنار موتور آلمانی ولی بروز

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. ♤Angus_812♤

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    تنها خودرو سازی که هیچ وقت پسرفت نداشته و همیشه رو به جلو هست
    جای آونتادور svj خالی بود چرا مهم است؟؟؟بالاترین داون فورس در محصولات لامبورگینی را دارد
    به نظر من حد نهایی یه هایپر کار لامبورگینی و فراری هستن
    بوگاتی و گوینگ زگ و هنسی دیگه بیهوده شدن
    ((((این نظر شخصی منه شاید بعضی ها موافق نباشن )))))

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      چه ربطی داره دوست عزیز ؟! لامبورگینی سوپر اسپرت میزنه نه هایپرکار(حالا چندتایی هم هایپرکار ساخت)فراری هم سوپر اسپرت و GT میزنه و تعدادی هم هایپرکار مثل sf90 یا لافراری
      و میشه واسم توضیح بدین چرا اون سه شرکتی که نام بردین بیهوده شدن؟(البته با احترام به نظر شخصی شما)

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ♤Angus_812♤

        ۶ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        منظورم اینه که دیگه خرج الکیه
        درسته خاص هستن ولی وقتی همون لذت لامبورگینی و فراریو بهت میدن چرا بری پول بدی
        لامبورگینی همیشه یه سوپر اسپرت(هوراکان)
        و یه هایپرکار (اونتادور) توی سبد محصولاتش داره
        من خودم تو موقعیتش باشم و پولشو داشتم شاید از اون سه شرکت میخریدم ولی حد نهاییش اونه که گفتم

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۶ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          وننو هایپر کار محسوب میشه اما اونتادور سوپر اسپرته
          .

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. بهنام

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    رونتون از نظر من زیباترین و خیره کننده ترین مدل تاریخ لامبورگینی هست. به طرزی باورنکردنی زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. OMID

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    یه برند سراسر عشق
    حتی کسایی که هیچی از ماشین سرشون نمیشه عاشق لامبورگینی هستن
    بین ماشین بازا هم که محبوب دلها
    همه مدلها از دم فوق‌العاده
    اونتادور که معرفی شد هم پرفورمنس هم طراحیش از زمان جلوتره
    اونتادور هنوز که هنوزه بعد ده سال به شدت به روز به نظر میاد
    نمیتونم تصور کنم جانشین اونتادور چطوری خواهد بود
    چطوری میخواد یه چیز بهتر بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ali Keyhani

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    به شخصه بین همشون از سستو المنتو بیشتر خوشم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اگه هنوز از موزه مجازی لامبورگینی دیدن نکردین ، حتما این کار رو بکنید …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ساسان

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    یکی از محصولات که پایه واصل تفکر تولید گالاردو بود قبل از پیوستن به فولکس واگن لامبورگینی کالا هست با موتور 10سیلندر.
    حتی در ظاهرپرفورمانته شما الهام از کالا رو میبنید بخصوص در نمای عقب.
    در این لیست شخصا”سستو المنتو رو نماد رانندگی خالص میدونم.وننو و رونتون رو اوج طراحی.و گالاردو و اوروس کاربردی ترینها با حفظ اصالت و شخصیت خاص شرکت.(جاداره بگم اوراکان با تولید بیش از 15هزار نسخه رکورد گالاردو رو شکوند.در متن ذکر نشده)
    میورا وکنتاش رو نوستالژیک ترین.
    و جا داره از دو خودرو که رکورد شکن دهه ی اخیر بودن. پرفرمانته و svjیاد کنم و بی صبرانه انتظار svrرکورد شکن جدید رو میکشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهین

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    یه محصولش نبود اینجا
    لامبورگینی استریون اولین محصول هیبریدی لامبو سال 2014 رونمایی شد و با 910 اسب نشون میداد لامبورگینی توان رقابت با بقیه رو داره ولی سیاستی هست که ما ازش خبر نداریم. درکل راضیم ازش تک ستاره دنیای خودرو حداقل از لخاظ طراحیه. از لحاظ فنی هم در مقایسه با رقبا خدایی درحده یه سوپر اسپرت خوبه نه زیاد روی میکنه نه کم میزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      عدم تولید استوک و آستریون داغیست بر دلها?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سینا BMW

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    واقعا مطالب پدال داره عالی میشه، به نظرم اونتادور و گالاردو بهترنشون بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      این مطلب قدیمیه
      اما عشق بی پایان “مورسیه لاگو”
      سستو المنتو و وننو هم دلبری میکنن واقعا!
      خدایی
      استوک از مورسیه لاگو مهم تر بود! خدااااااااا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سینا BMW

        ۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        حالا قدیمی و جدید فرقی نداره،(هر چند اینو قبلا خودش گذاشته بود) ولی بعضی قدیمیا از اخبار بدرد نخور جدید بهترن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. امیررضا

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    دردانه‌ی دنیای اتومبیل ها، لامبورگینی?
    این کمپانی عشقه. من تمامی مدل هاشو دوست دارم ولی رونتون تو قلبم یه جای خاصی داره. واقعاً لذت میبرم از این برند و تمامی اتومبیل هایی که ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Saeed

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    بهترین و زیباترین و خوش صداترین لامبورگینی مورسیه لاگو بود
    اون زمان که معرفی شد و عکسش رو تو مجله های قدیمی اون زمان دیدم،انگار از فضا اومده بود!
    مورسیه لاگو خودرویی است که طراحی اش تا ابد تازه و زنده میماند و هیچ وقت قدیمی نمیشود…….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Alireza

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (631 ديدگاه)

      واسه من مورسیه لاگو lp640 هنوزم بهترین لامبورگینیه، لامصب ب طرز عجیبی وحشی و خفنه، عصبی بودن اون مدل رو تو هیچ خودرویی تا بحال ندیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    توی این لیست مورسیه لاگو و گالاردو رو بیشتر از بقیه دوس دارم ، همین طور جانشین هاشون یعنی اونتادور و اوراکان …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mercedes benz

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    سلام عرض ادب
    فقط مورسیه لاگو و گالاردو
    مخلص همه ی مشتی های سایت
    یا علی مدد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Enzo

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    همشون فوق‌العاده ان .منتهی به مورسیه لگو که نگاه میکنم خیلی متین ومحکم یه حسی از قدرت ووحشی گری رو می‌فرسته سمتم که من همیشه حاضرم با گنده تر از خودم سرشاخ شم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. رامین

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    الان سر اسم مدل های لامبورگینی دوباره علما آستین بالا بزنن ببینیم کدوم درسته ؟؟
    کونتاش یا کانتاش ؟؟
    مورسیه لاگو یا مورچیه لگو یا مورچه لاگو ؟؟؟
    گالاردو یا گایاردو ؟؟؟ تا اونجایی که می دونم تو اسپانیایی دو تا ال “ی” تلفظ میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      گایاردو
      مورچه لاگو(یه ی ضعیف داره ولی بیشتر به مورچه لاگو شبیهه)
      کانتاش(تقریباً بین کانتاش و کونتاش تلفظ میشه ولی بیشتر کانتاش)
      و اسپانیایی چه ربطی داشت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۷ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        آخه گایاردو یه کلمه اسپانیایی هستش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. ارشیاsvj

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    به نظرم اونتادور svj به عنوان سریعترین ماشین جاده ایه لامبورگینی باید تو این لیست می بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Shelby

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ای جانم سستو المنتو…
    دوستان کسی میدونه معنای دیابلو چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      یه کلمه ی اسپانیایی به معنای شیطان ، اگه اشتباه نکنم اسم یه گاو معروف بوده …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hami

      ۶ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (169 ديدگاه)

      شیطان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. حسین دهمرد

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اون دریچه های دو طرف مورسیه لاگو که باز میشدن خیلی فضایی بود. کاش تو محصولات جدیدش از این ایده استفاده کنه. سستو المنتو زیباترینه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  21. Hadi

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    فقط سستو المنتو…
    محشره…

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا