خودروهای چینی

تاسیس زیربرند جدید خودروساز چینی زوتی

کمپانی زوتی اتو که بخاطر تولید محصول SR9 که یک کپی بی‌شرمانه از پورشه ماکان محسوب می‌شود مشهور شده در حال تأسیس برند خودرویی جدیدی در چین است. این برند Traum نام دارد که به زبان آلمانی معنی آرزو می‌دهد. زوتی پس از Weltmeister دومین خودروسازی است که از نام آلمانی برای برند جدید خود استفاده می‌کند.


برند Traum تلاش خواهد کرد همانند برندهای دیگر خریداران جوان را جذب خود کند. مسئولان این برند برنامه‌های زیادی برای تولید طیفی از مدل‌های شاسی‌بلند، یک سدان و مدل‌های الکتریکی یا استفاده کننده از انرژی‌های جدید دارند.


البته تمرکز ابتدایی این برند روی شاسی بلندهایی با پیشرانه بنزینی خواهد بود. تا سال ۲۰۱۹ تعداد ۸ مدل و نسخه مختلف از کراس اوورهای این برند وارد بازار خواهد شد. امسال شاهد عرضه شاسی‌بلند هفت‌نفره A1 و مدل پنج‌نفره A2 خواهیم بود. انتظار می‌رود هر دو خودرو در نمایشگاه خودروی چنگدو در ماه سپتامبر معرفی شوند و در ماه نوامبر نیز شاهد ورود آن‌ها با بازار خودرویی چین باشیم.


زوتی سه پیشرانه را توسعه داده که هر سه نیروبخش خودروهای یاد شده خواهند بود: واحد ۱.۲ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر و بالاخره پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۲۴۵ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری. این پیشرانه‌ها امیدوارکننده به نظر می‌رسند و در واقع پیش از این در هیچ یک از محصولات زوتی بکار نرفته‌اند بنابراین جدید هستند.

اما خودروهای NEV این برند از پلتفرم جدیدی که TMA خوانده می‌شود استفاده خواهند کرد. پلتفرم یاد شده ظاهراً قادر است طیف متنوعی از خودروها با سوخت‌های جدید را حمایت کند. این برند می‌گوید مدل پلاگین هیبریدی در هر صد کیلومتر تنها ۲ لیتر سوخت مصرف کرده و محدوده حرکتی ۱۰۰ کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت. نسخه کاملاً الکتریکی برد ۵۵۰ کیلومتری دارد.


معرفی برندی جدید برای جذب خریداران جوان ایده بدی نیست. البته زوتی قبلاً دو برند و زیربرند Damai، زوتی و زوتی SR را داشته است. در برخی شهرها تمامی این برندها در یک نمایندگی فروخته می‌شوند درحالی‌که در برخی شهرها نمایندگی‌های متفاوتی دارند.

اما به نظر می‌رسد این روش جواب می‌دهد. مطمئناً آن‌ها دارای پلتفرم و پول هستند و پیشرانه‌های جدید نیز امیدوارکننده به نظر می‌رسند. این کمپانی همچنین مدیر طراحی آمریکایی را استخدام کرده که قبلاً برای مرسدس کار می‌کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    شما اول یاد بگیر تو طراحیات مستقل عمل کنی، بعد برو زیر مجموعه تاسیس کن، اینقدر هولکی عمل کنی به جایی نمیرسی زوتی جان، یهو دیدی از هول حلیم، افتادی تو دیگ، خوددانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. تورج

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کپی بی‌شرمانه!!
    هنوز تو فکر کپی بی شرمانه هستم، خب طراحی 8 مدل در طول دو سه سال با این طرز فکر، یکم تنبل کاریه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    زوتی کلا به خاطر فروش خودروهای برقی پول زیادی داره همین طور محصولات کوچیکش که بعضا خوب میفروشن در حد خود زوتی ولی فکرشون خوبه منتهی باید دید مثل مدل z700که سعی کرده بودن یه سدان بزرگ‌بسازن ولی خوب فروش نکرد اینم مپفق میشه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    به نظرم لوگوش شبیه بنز شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا