خودروهای چینی

ترام میت 5 کپی چینی مزدا CX-4

شما را با ترام میت ۵ آشنا می‌کنیم، یک کراس اوور جمع‌وجور که قطعاً نامش نشان می‌دهد خودرویی ساخت چین است. این خودرو در طراحی خود کپی کاری از مزدا CX-4 را در دستور کار خود قرار داده است.


اما موضوع اصلی اینکه ترام کار کاملی انجام داده و طراحی کلی، کاپوت، گلگیرها، خط شانه، شیشه جلو، خط سقف، چراغ‌ها، خیزهای جانبی و حتی آینه‌های جانبی رگه‌های مزدا را نشان می‌دهند.


شایان ذکر است مزدا CX-4 تنها در بازار چین عرضه می‌شود. بهای این خودرو از ۱۴۰۸۰۰ یوان آغاز شده و به ۲۱۵۸۰۰ یوان می‌رسد. دو پیشرانه ۲ لیتری ۱۵۸ اسبی و ۲.۵ لیتری ۱۹۲ اسب بخاری برای این خودرو ارائه شده‌اند. کراس اوور CX-4 توسط جوینت ونچر فاو-مزدا ساخته می‌شود.


اگر بخواهیم از نظر ابعاد این دو خودرو را مقایسه کنیم باید گفت طول/عرض/ارتفاع مزدا به ترتیب برابر با ۴۶۳۳/۱۸۴۰/۱۵۳۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن ۲۷۰۰ میلی‌متر است درحالی‌که این تناسبات در ترام میت ۵ برابر با ۴۶۸۰/۱۸۶۸/۱۶۲۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری نیز ۲۷۲۰ میلی‌متر می‌باشد.

ترام از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. بد نیست بدانید ترام زیربرند زوتی چین بوده که آن را نیز با کپی مشهور از پورشه ماکان می‌شناسیم. زوتی نمی‌تواند عادت خود را کنار بگذارد زیرا اخیراً نیز روی کپی رنجروور کار کرده است.


حداقل ترام بخش پایینی سپر را بهبود بخشیده است. مزدا از این نظر خیلی جالب نبوده و به نظر می‌رسد خروجی‌های اگزوز آن اصلاً خوب نیست. شاید مزدا هم در این بخش از ترام کپی کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ایکاش مونتاژکاران بی هنر و طماع وطنی نیز همینقدر عرضه و مهارت داشتند تا خودروهای چینی موجود در بازار ایران را که خود کپی نمونه های خارجی هستند کپی کنند تا شاهد مخلوقات عجیب الخلقه ای مانند رانا و تیبا و ساینا و کوئیک نباشیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. PARTHIAN

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    چقدر کپی دقیقیه
    اینگار یه فیس لیفت انجام داده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینقدر بی معرفت بی انصاف نباشین بیچاره طراح ها زحمت کشیدن حداقل جلو پنجره کمی تغییر دادن پس میشه 99 درصد کپی نه 100 درصد کپی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Reza

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    با همین کپی کردنا راه خودشونو پیدا می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Azad

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    جدای از مسایل فنی و کیفیت که قطعن مزدا بالاتره ولی از نظر ظاهری انصافن زیباتر از مزدا در اومده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اسم ماشینت چیه؟ ترامپ ! نه ببخشید ، ترام !?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. John

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    خدا هدایتشون کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حمیدرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به همین راحتی میشه ماشین ساخت قابل توجه بعضیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سام

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    این خودرو خیلی هم شبیه به مزدا CX- 4 نیست.در برخی از نقاط بدنه و نیز ریزه کاری ها تفاوت چشمگیری با نمونه اصلی دیده می شود و حتی جذاب تر نیز شده است.پس در نتیجه نمی توان این خودرو را یک کپی صد در صدی از مزدا CX-4 دانست.بیشتر شبیه یک فیس لیفت از نمونه اصلی است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مسعود

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    صنعت خودروی چین با سرعت خیلی بالایی در حال پیشرفته و اینو قطع به یقین میگم که توانایی تجهیز تمامی امکانات و آپشن های خودرو های روز دنیا رو تو محصولاتشون دارن چون صنایع دیجیتال ، الکترونیک ، متالوژی و مکانیکشون جزو بزرگترین های دنیا هستن . صنعت خودروشون در ابتدای راهه و برای برند سازی و تجربه کافی نیاز به زمان دارن و چون برند قویی مثل دیگر برند های بزرگ ندارن عرضه محصول گرون قیمت با تکنولوژی بالا قطعا شکست تجاریه و مشتری در کنار محصولات مشهور دیگه پول به برند نامعروف نخواهد داد . نظرات بنده آیه قرآن نیست و فقط نظر شخصیه و برداشت شخصی و کسی که چه تو کار و صنعت در حال استفاده از محصولات و تکنولوژی های چینی با اروپایی هستم و چه خودرویی که دارمش !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    کاشکی حداقل موقع مونتاژش بیشتر دقت می کردن، عکس سوم از بالا را نگاه کنید، نوار کرومی لبه درب جلو وعقب توی یک خط نیستن، زحمت میکشن کپی میزنن ولی توی جزئیات دقت نمیکنن. البته اگه این موارد را رعایت کنن احتمالا با مزدا اشتباه گرفته میشه، لابد عمدا این کارو میکنن فردا که مزدا شکایت کرد بگن نه بابا کی گفته کاپیه، ندیدین دربها رگلاژ نیستن.!!!!!!!!!!!!!!!!.
    دمتون گرم چینیها، کاشکی ما هم عرضه کااااپی داشتیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا