خودروهای چینی

تست خودروی چینی جیانگلینگ یوشنگ S330 در اروپا!

تهاجم خودروهای چینی به بازار آمریکا و اروپا هنوز شروع نشده اما این به معنی دست روی دست گذاشتن چشم‌بادامی‌ها و نظاره‌گر بودن آن‌ها نیست.


اخیراً اروپایی‌ها خودروهای چینی بیشتر و بیشتری را در خلال تست‌ها مشاهده می‌کنند و حتی خودروسازانی در آنجا حضور دارند که نامشان هم به گوشمان نخورده است. برای مثال این تصاویر جاسوسی را ببینید که در محوطه یک شرکت تأمین‌کننده خودروی آلمانی به ثبت رسیده است. اگر عنوان این مقاله را ندیده بودید می‌توانستید نام خودرو را حدس بزنید؟!


ما که حدس نمی‌زدیم اما نگران نباشید! همه مثل هم هستند. این شاسی‌بلند جمع‌وجوری که مشاهده می‌کنید جیانگلینگ یوشنگ S330 نام دارد که سال ۲۰۱۶ در بازار چین عرضه شده اما خب چرا هم‌اکنون دارای پوشش‌های استتاری است؟!


این کراس اوور قبلاً فیس لیفت شده و شاید تصاویر ثبت شده نشانی از معرفی قریب‌الوقوع آن در بازار اروپا باشند. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید تنها نمای جلوی این خودرو دارای پوشش استتاری بوده و کل بدنه شکل قبلی را حفظ کرده است.


همانند اکثر محصولات خودروسازان چینی، یوشنگ S330 یک کپی از محصولات محبوب خودروسازان غربی به نظر می‌رسد. البته این کمپانی چینی ریسک متهم شدن به کپی کاری محض را به جان نخریده است. نمای جلو ما را به یاد سوزوکی ویتارا می‌اندازد اما طراحی شناور سقف و چراغ‌های عقب کاملاً کلی و عمومی به نظر می‌رسد. یوشنگ خودرویی با طراحی بد نیست اما خب هرچه باشد یک خودروی چینی است.

مدل چینی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۶۳ اسب بخار استفاده می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و نیرو را به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند. یوشنگ S330 در واقع دارای پلتفرمی یکسان با لندویند X7، کپی رنجروور اووک است.


ابعاد این خودرو نیز مشابه لندویند X7 بوده به گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۵۸۸/۱۹۳۲/۱۶۷۶ میلی‌متر بوده و فاصله بین محورها نیز به ۲۷۱۲ میلی‌متر می‌رسد.

ما نمی‌دانیم که چه زمانی جیانگلینگ کار عرضه این خودرو در اروپا را آغاز خواهد کرد اما می‌دانیم که این کار آهسته و پیوسته صورت خواهد گرفت. چینی‌ها مترصد فرصتی کوچک برای قبضه بازارهای آمریکایی و اروپایی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    باریکلا به این اعتماد به نفس!!در عرض سالهای کمی که چینی ها وارد دنیای خودروسازی شدن حالا دارن به اروپا و امریکا هم وارد میشن.با این روندی که تو مملکت هست فک کنم یه روز ارزوی دیدن خودروهای چینی رو هم داشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    “”اما می‌دانیم که این کار آهسته و پیوسته صورت خواهد گرفت””
    این رمز موفقیت ژاپنه که بهش میگن “”کایزن””. یعنی بهبود “مستمر” و” تدریجی”.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره که شما می فرمایید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. emad1990

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    جیانگلینگ یوشنگ!!!
    تا حالا اسمشم نشنیده بودم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Reza

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چرا اسمشو نذاشتن جینگولی یا جینگول پینگول،آخه قشنگتره
    خداییش این اسمهای مسخررو از کجاشون در میارن خودشون گیج نمیشن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا