خودروهای چینی

انتشار تصاویری از کراس‌اوور ترامپچی GS8 S جدید

ترامپچی که یکی از برندهای گروه خودروسازی GAC چین است، در سال ۲۰۱۷ کراس‌اووری بنام GS7 را به بازار چین عرضه کرد. این خودرو اما در اصل نسخهٔ کوتاه‌تر و پنج‌نفره از کراس‌اوور بزرگ‌تر سه ردیفهٔ GS8 محسوب می‌شد. چندی پیش اما مدیر بخش خودروهای سواری گروه گک اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ ساختار محصولات برند ترامپچی بهینه می‌شود و GS7 به نسخهٔ اسپرت GS8 تبدیل خواهد شد. حال تصاویری از این خودرو که نام آن به GS8 S تغییر پیدا کرده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است.

با توجه به این تصاویر، ترامپچی در ظاهر GS8 S تغییراتی نسبتاً جزئی را اعمال کرده تا مدرن‌تر و اسپرت‌تر به نظر برسد. مهم‌ترین تغییر در این کراس‌اوور چینی استفاده از جلوپنجرهٔ جدیدی با خطوط عمودی آبشاری است که جایگزین جلوپنجرهٔ قبلی با خطوط افقی شده است. بازطراحی سپر جلو با ورودی‌های هوای جدید و گرافیک داخلی جدید چراغ‌ها نیز از دیگر تغییرات بخش جلویی G8 S هستند. تغییرات بخش عقبی خودرو اما کمتر بوده و صرفاً شامل سپر جدید با شبرنگ‌های عمودی و سر اگزوزهای نمایشی می‌شود. با این تغییرات، طول GS8 S با افزایش جزئی یک میلی‌متری نسبت به GS7 به ۴,۷۴۰ میلی‌متر رسیده است.

به گزارش رسانه‌های چینی، GS8 S به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. این ماشین مثل گذشته در کنار مدل بزرگ‌تر و سه ردیفهٔ GS8 در بازار چین عرضه خواهد شد. فعلاً قیمت این کراس‌اوور جدید ترامپچی مشخص نیست اما قیمت GS7 کنونی در چین از ۱۳۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود و با توجه به استراتژی قیمت‌گذاری محصولات ترامپچی انتظار می‌رود قیمت GS8 S از حدود ۱۵۰ هزار یوآن یعنی چیزی در حدود ۲۲ هزار دلار آغاز شود.

با انتشار تصاویر ترامپچی GS8 S توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، وب‌سایت CarScoops نیز اقدام به انتشار مطلبی در مورد این خودرو کرده و با تیتری تمسخرآمیز آن‌را کپی ناشیانه‌ای از هیوندای پالیسید دانسته که توسط کودکی پنج‌ساله طراحی شده است. در پاسخ به این وب‌سایت باید بگوییم ترامپچی برای اولین بار کراس‌اوور GS8 را در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی کرد و در آن زمان هیوندای پالیسید وجود خارجی نداشت؛ بنابراین ادعای کپی‌برداری ترامپچی از هیوندای کاملاً بی‌اساس است. علاوه بر این، به نظر شما آیا اصلاً بین GS8 S و پالیسید شباهتی وجود دارد که کاراسکوپ آن‌را کپی می‌داند یا این دیدگاه فقط از ذهنیتی که نه‌فقط ما ایرانی‌ها بلکه تقریباً کل دنیا در رابطه با خودروهای چینی دارند ناشی می‌شود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بیشتر شبیه لند کدورزر هست به هر جهت بد به نظر نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (326 ديدگاه)

      موافقم بیشتر شبیه لندکروز و حتی پرادو است تا پالیسید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MR.JD

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (325 ديدگاه)

        چراغ SLS هارو چرا انداختن روی این

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. OMID

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    زشت?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرهاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ما و دیگر غیر چینی ها خوشمون بیاد یا نیاد اونها دارن یواش یواش مثل خیلی بخش های دیگر اقتصاد و تولید خودشون رو تحمیل میکنند که البته فقط کپی کاری محض هم برای این کافی نیست باید سخت کوشی چینی ها رو هم فراموش نکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا