جنرال موتورزخودروهای چینی

دمیدن روحی تازه در کالبد شاسی‌بلند ارزان‌قیمت بائوجون 510

حدود دو و نیم سال پس از معرفی شاسی‌بلند کوچک ۵۱۰ در بازار چین، کمپانی بائوجون اولین عمل جراحی مهم روی این خودرو را انجام داده است.


مهم‌ترین تغییر رخ داده جایگزین گیربکس دستی اتوماتیک شده با نمونه‌ای CVT است. گیربکس جدید با همان پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی همراه شده اما این پیشرانه نیز کمی اصلاح شده و قدرت و گشتاور کمتری دارد. قدرت و گشتاور این پیشرانه هم‌اکنون برابر با ۱۰۵ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتون متر است درحالی‌که خروجی و گشتاور بائوجون در مدل قبل از فیس لیفت به ترتیب ۱۱۱ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتون متر بوده است.


بائوجون می‌گوید این گیربکس با حالت‌های رانندگی استاندارد، اکونومی و اسپورت عرضه شده است. به لطف تغییرات نسبت صورت گرفته در گیربکس، شتاب گیری و کاهش سرعت این خودرو با نرمی و راحتی بیشتری انجام می‌شود. همچنین گیربکس CVT باعث کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت شده هرچند اشاره‌ای به میزان آن نشده است.

جوینت ونچر بائوجون که حاصل همکاری جنرال موتورز و سایک موتور چین است بهبودهایی را نیز در کابین این شاسی‌بلند اعمال کرده و فضای آرام تری به وجود آمده است. بائوجون به منظور کاهش صدای کابین از متریال آکوستیک در ۳۴ نقطه‌ی خودرو استفاده کرده و همچنین شیشه‌ی جلو نیز با شیشه‌ی ضد صدایی همراه شده و پنجره‌ها نیز ضخیم‌تر از قبل هستند. مهندسان این شرکت همچنین از کاهش صدای تولیدی فیلتر هوا، اگزوز و سیستم تهویه مطبوع اطمینان حاصل کرده‌اند.

بائوجون ۵۱۰ فیس لیفت در دو تریم عرضه شده و قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۰۷۵۰ و ۱۲۰۵۰ دلار می‌باشد. این شاسی‌بلند ساب کامپکت یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی بوده و از زمان معرفی در فوریه ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۸۰۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سعید کایا

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    چقد برندش شبیهه ایران خودرو و سمند و ایناس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر فروشش زیاد بوده انصافا تو این مدت کم چقدر خوب کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا