خودروهای چینی

تولید کراس اوور هیبریدی هاوال HB-03

خودروساز چینی هاوال تایید کرده کانسپت برجسته‌ی HB-03 که در نمایشگاه شانگهای سال جاری معرفی شد وارد خط تولید خواهد شد. شاخه‌ی استرالیای این برند نیز تأیید کرده این شاسی‌بلند کاملاً جدید و کوپه مانند تا سال ۲۰۲۰ در بازار حضور خواهد یافت.


کراس اوور هیبریدی اولین بار به عنوان کانسپت HB-02 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶ معرفی شد و امسال نمونه‌ی به‌روز شده‌ی آن یک پله به تولید نزدیک‌تر شد.


کانسپت یاد شده که توسط طراح اسبق ب ام و Pierre Leclercq شده از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربو و واحدی الکتریکی نیرو می‌گیرد. باتری لیتیوم-یونی این خودرو نیز در بخش عقب جای گرفته است.


طبق ادعای هاوال کل خروجی قوای محرکه به ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۵۰ نیوتون متر می‌رسد. هاوال ادعا می‌کند این خودرو در هر صد کیلومتر تنها ۲.۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

در حالت تمام الکتریکی، باتری ۱۳ کیلووات ساعتی خودرو قدرت ۱۲۷ اسبی و گشتاور ۲۷۸ نیوتون متر داشته و ادعا شده محدوده حرکتی آن برابر با ۶۵ کیلومتر است. هاوال همچنین ادعا می‌کند مجموعه باتری را می‌توان با استفاده از شارژر استاندارد خانگی در حدود ۴ ساعت شارژ نمود.

مدیر طراحی هاوال می‌گوید:

HB-03 تکنولوژی هیبریدی هوشمندانه را با هیجان ناب یک کوپه‌ی واقعی ترکیب کرده است. این خودرو بسیار اسپورت و دینامیک بوده اما فضای سر و راحتی صندلی عقب آن تحت تأثیر قرار نگرفته است. هاوال به طراحی خودروهای خود افتخار می‌کند و ما بسیار مطمئنیم که شاسی‌بلند جدید در بازار استرالیا عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

مدیر بازاریابی هاوال در استرالیا نیز گفته است:

بسیار هیجان زده‌ایم که اعلام کنیم کانسپت HB-03 شاسی‌بلند کوپه‌ی بعدی این برند خواهد بود.

او ادامه می‌دهد:

ما در حال کار نزدیک با تیم برنامه‌ریزی تولید هاوال در مقر اصلی شرکت هستیم تا بتوانیم بهترین محصول ممکن را به بازار استرالیا ارائه کنیم. ترکیب خطوط برجسته و قوای محرکه‌ی هیبرید باعث می‌شود این خودرو بتواند قواعد بازی را تغییر دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    یه ذره شباهت به طراحی های آئودی داره ولی فقط شباهته و نه بیشتر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ice

      ۴ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      جلوش که شبیه سانتافست اگه سانتافه رو آئودی زده قبول دارم شبیه سانتافه آئودیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرزاد لاکچری

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تو چینی ها واقعا هاوال قابل اطمینان همین چند وقت پیش هم پدال یه مقاله در مورد خودرو جدید برند لوکس هاوال گذاشته بود که واقعا خودرو خوش ساختی بود اگه اشتباه نکنم اسمش VV7 بود که برعکس اکثر چینی ها از پیشرانه قدرتمندی هم استفاده میکرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    و ما اندر خم پیش فروش دنا پلاس
    چین کجا داره میره ما کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amin

    ۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    چینیها سوییچ کردند رو خودروهای هیبریدی و الکتریکی و به سرعت دارن توش پیش میرن.به نظر استراتژی خوبی رو در پیش گرفتند چون آینده خودروسازی رو در نظر گرفتند و خودشون رو برای آینده این صنعت آماده کردند که اون موقع حرف برای گفتن داشته باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. power_active

    ۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    نمای کنارش Bmw x6 :))

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا