خودروهای چینی

تغییرات جک S5 اتوماتیک نسبت به جک S5 دنده‌ای

جک S5 شاسی‌بلندی است که علیرغم مدت نه‌چندان زیاد حضورش در کشور ما، توانسته است که خود را به‌خوبی در بازار جا بیندازد و به سرعت حضورش را در خیابان‌ها افزایش دهد. ظاهر جذاب S5 که بسیار شبیه به محصولات هیوندای و مخصوصاً هیوندای توسان است، در کنار موتور قدرتمند توربوشارژر آن، دو دلیل عمده معروفیت و محبوبیت شاسی‌بلند جمع‌وجور جک در بین مردم می‌باشند.

JAC S5
JAC S5
با وجود نقاط مثبت زیاد، جک S5 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت که باعث می‌شد که مشتریان در هنگام انتخاب آن تردید کنند و آن دستی بودن دنده در این خودرو بود. در کشور ما برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته در که در آن‌ها گیربکس‌های دستی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند، گیربکس‌های اتوماتیک بسیار محبوب‌تر هستند و نبود گیربکس اتوماتیک برای خودروهای چند ده میلیونی یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

JAC S5
JAC S5
به همین منظور همان‌طور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دستی گرفت. هم‌اکنون چند روزی است که ثبت‌نام برای فروش جک S5 اتوماتیک آغاز شده است، اما هنوز هم تردیدهایی بین مشتریان در مورد تغییرات آپشن ها و امکانات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دستی وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم مروری بر تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی داشته باشیم.

JAC S5
JAC S5
در ابتدا باید اعلام کنیم که برخلاف چیزی که قبلاً برخی از نشریات خودرویی اعلام کرده بودند، نسخه اتوماتیک ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و فیس‌لیفتی که در برخی گزارش‌ها عکس‌های آن منتشر گردید، بر روی این نسخه اعمال نخواهد شد. هرچند که این امر ممکن است باعث دلسردی برخی گردد، اما به نظر شخصی نگارنده، نسخه فعلی نسبت به نسخه فیس‌لیفت از ظاهر معقول‌تر و متوازن‌تری برخوردار است و نبودن چراغ‌های روشنایی روز آن‌قدرها هم مسئله بزرگی در یک خودرو نیست که بتوان آن را یک نقص به‌حساب آورد.

JAC S5
JAC S5
اما مهم‌ترین تغییر که در بخش فنی اتفاق افتاده است، تعویض جعبه‌دنده ۶ دنده دستی نسخه فعلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که بدون شک تغییری بسیار مثبت و مناسب است.

JAC S5 Interior
JAC S5 Interior
ازنظر ایمنی هم جک S5 اتوماتیک به دو کیسه هوای جانبی مجهز گردیده است که تعداد کیسه‌های هوا را در کل به چهار عدد می‌رساند.

jac s5 2015
jac s5 2015
سایر تغییرات در بخش امکانات رفاهی صورت گرفته است. جایی که خودرو مجهز به دو آپشن محبوب در بین هم‌وطنان ما یعنی استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید شده است.

علاوه بر این، مانیتور خودرو عوض شده است و مانیتور جدید مجهز به سیستم ناوبری GPS می‌باشد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌باشد. ضمناً جهت آگاهی دادن به راننده در مورد فاصله خودرو با اشیای اطراف، خودرو علاوه بر سنسورهای عقب، به سنسورهای پارک جلو نیز مجهز گردیده است.
در جک S5 اتوماتیک راننده و سرنشین کناری می‌توانند در هوای سرد زمستانی از گرم شدن صندلی‌هایشان لذت ببرند. همچنین تنظیم صندلی دیگر وقت چندانی از راننده نخواهد گرفت، چراکه تنظیم صندلی راننده برقی شده است و به حافظه نیز مجهز می‌باشد.

jac s5 2015
jac s5 2015
علاوه بر این‌ها، در هوای بارانی نیازی به تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن نخواهد بود، چراکه جک S5 اتوماتیک به سنسور باران تجهیز شده است. شیشه جلو نیز مجهز به گرم‌کن شده است و جهت راحتی بیشتر سرنشینان، جک S5 از شیشه‌های رفلکس بهره می‌برد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خودروهای چینی در طراحی با آن مواجه هستند، کوچک بودن سایز رینگ‌هاست. کرمان موتور با درک این مشکل، سایز رینگ‌های جک S5 اتوماتیک را از ۱۷ به ۱۸ ارتقا داده است. درنهایت آخرین تغییر S5 اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای، وجود ترمز پارک برقی می‌باشد.

در حال حاضر جک S5 دنده‌ای با قیمت ۸۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌گردد. این در حالی است که برای ثبت‌نام نسخه اتوماتیک درمجموع باید ۹۹.۹ میلیون تومان پرداخت گردد.

JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
پس آیا به نظر شما امکانات و آپشن هایی که از آن‌ها نام بردیم، ارزش پرداخت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اضافه‌تر را دارد یا خیر؟ آیا به نظر شما جک S5 اتوماتیک در شرایط فعلی و با وجود رقبایی چون هایما S7 و چری تیگو ۵ شانس موفقیت دارد یا خیر؟

JAC S5
JAC S5
۱۹۹۷ حجم موتور (سی سی)
بنزین سوز و مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر نوع موتور
Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD استاندارد آلایندگی
۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ
۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر قدرت (HP/RPM)
۲۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور (NM/RPM)
۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جعبه دنده
چرخ دنده شانه ای با کمک برقی سیستم فرمان
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) سیستم ترمز
جلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسون عقب:سیستم تعلیق مستقل (چند بازو) سیستم تعلیق
۵۵ حجم مخزن سوخت (لیتر)
۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۲۵/۵۵R۱۸ مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی سایز چرخها
۴۴۳۰ طول خودرو (میلی متر)
۱۸۴۰ عرض خودرو (میلی متر)
۱۶۶۰ ارتفاع خودرو (میلی متر)
۲۶۴۵ فاصله دو محور (میلی متر)
۱۵۴۵ وزن خالص (کیلوگرم)
مشکی رنگ تریم داخلی
سان روف, آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن, آینه های جانبی تا شونده برقی, روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو, چراغ های مه شکن جلو و عقب, چراغ های عقب LED , تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ راهنما روی آینه, دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر), کامپیوتر سفری, صندلی چرمی, پوشش چرمی فرمان, تنظیم ارتفاع صندلی راننده, تظیم برقی صندلی راننده, مموری صندلی راننده, مجهز به گرمکن صندلی های جلو, قفل ایمنی کودک, مجهز به سیستم ISOFIX, سیستم ضد سرقت, سیستم ترمز ضد قفل ABS, سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA, سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD, سیستم پایداری الکترونیکی ESC, سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC, سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC, ترمز پارک برقی EPB, کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد) ,اخطاردهنده فشار باد چرخ ها , فرمان برقی + Servomotor , قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت , تهویه مطبوع , سنسور پارک جلو و عقب , دوربین دنده عقب , سیستم پخش MP5 با خروجی USB-IPod-AUX , بلوتوث , دارای ۶ بلندگو , کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان , خروجی پاور ۱۲ولت , آنتن شیشه ای , کنسول جلو و عقب , شیشه Reflex , چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل , سنسور باران , شیشه های جلو و عقب برقی , گرمکن شیشه جلو , استارت دکمه ای , سیستم ورود بدون کلید تجهیزات و امکانات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۸۱ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    شما بگو ۶۰میلیون ابشن گذاشتن.حیفه ۸۸ تومان.با این پول یه ماکسیما ۸۹ بذار زیر پات بفهمی خودرد یعنی چه.شاسی بلند کیلو چنده.من خودم سانتافه ۲۰۱۵ داشتم اما اونم راضیم نکرد برگشتم سر خوده ماکسیما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرساد

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماکسیما روزگاری ماشین خیلی رو بورسی بود.یادش بخیر.البته ان موقع هابنزین لیتری 100 تومان بود.موتور 3000 سی سی که 100 به یک دبه بنزین می خواهد رو جواب میداد.
      عجب روزگاری بود

      الان دور .دور چینی ها شده در خودرو های زیر 100 میلیون. چه خوشحال باشیم چه ناراحت.حقیقت همینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سام

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از دو نفر که شنیدم در کل از ماشین راضی بودن

    فقط ای کاش بعضی راننده هاش مهربون تر بودن یه جا یه چیزی راجع به صدای گیربوکس دستیش گفتم نزدیک بود بکشن منو :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shahram

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    والا من باشم با این پول مزدا 3 یا میتسوبیشی لنسر میگیرم..حالا کارکرده هم باشه..چون بیشتر از این دوام داره حتما..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ramin

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاش ملت متوجه میشدن اصل ارزش این ماشین ها ماشینه با امکاناته بالا به علاوه ی قسطیً بودنشه شما نمیتونی لنسرو یا امثال اینارو با این شرایط بخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahram

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      دوست عزیز منظورم دوام بود..بعد میخوای بگی این ماشین از مزدا 3 بیشتر اپشن داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آپشن های اس5 تو سایت هست
        شما لطف میکنی آپشنهای مزدا رو بذاری
        تا جواب خودت بدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. رامین

    ۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با این پول یه پرادوی درب و داغون میگرم. هیبت و ابهتش هزار می ارزه. پولم نمیدم این چینیای مفت خور و تاجرای حقه باز بخورن. بزا همون ژاپنیا بخورن عرضشو دارن به مولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کامران

    ۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بخرید ملت ، بخرید ، نمی خواد برید آمریکا آلمان ، یه سفر برید همین ترکیه ، همین بقل ، اگه غیر از ماشین آلمانی و ژاپنی ( خیلی کمتر ) برای قشر متوسط ، و ماشین فرانسوی برای قشر ضعیف چیزی دیدید. حالا قشر متوسط ما اینجا ماشین چینی میخرن ،
    میدونید چرا ؟
    مردم جاهای دیگه کمبود سانروف و گرم کن صندلی ندارن و میدونن SUV دیفرانیسل جلو یعنی کلاه برداری ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohammadredha

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    من خودرو اس5 دنده ای خودم را خرداد تحویل گرفتم و نزدیک 5 ملیون هم لوازم اضافه شامل key less سیستم پخش صوت tv سینی زیر موتور پاور ویندوز کروز کنترل دی لایت و.. گذاشتم یعنی تقریبا غیر از گیر بکس و ترمز دستی برقی همه رو داره توی این 9 ماه هم خیلی ازش راضیم مخصوصا توی جاده و اتوبان .توی شتاب و کشش هم اکثر ماشینهای 150 رو میخوره مخصوص گیر بکس اتوماتو راحت جا میزاره صدای ماشین توی مسافرت خیلی کمه و اینقدر ایمنه که بغل دستی اگه کیلو متر رو نبینه سرعت رو نمیتونه حدس بزنه
    ضمنا من با ماشین گیربکس دستی راحتترم قبلا هم اتومات داشتم ولی اینطوری بیشتر لذت میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ALI

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 6 ماه S5 دارم واقعا ازش راضیم قبل از این IX35 داشتم
    از لحاظ موتوری S5 میخوره IX35 رو فقط تنها بدیش اینه که از دنده 1 میری 2 صدا عجیب قریبی از موتور میاد بردمش نمایندگی میگه همه اینجورین
    اینشالله توی اتوماتیکش این مشکل نباشه چون واقعا صداش ضایعس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام خدمت شما دوست عزیز، بنده مطلب شما را اتفاقی دیدم، و یادم افتاد که حل این مشکل را در یک ویدیو دیدم. آدرس این کلیپ را براتون پیدا کردم، موفق باشید. http://www.aparat.com/v/QmZkP

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شنیدم اگر با ماشین های چینی تصادف کنی هزینه زیاد دارد و قطعه به خوبی گیر نمی آید. از طرفی گفته می شود چین پیشترفت زیادی خواهد کرد ولی فعلا کشوری مثل ایران شده است آزمایشگاه خودروهای آن تا عیب ها را بررسی کرده و خود را بتواند ارتقا دهد. بنابراین خیلی به این ها خوشبین نیستم اگر نظری در این باره دارید راهنمایی کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (100 ديدگاه)

      من با جی 5 تصادف کردم ، خرجه قطعاتش بالاست ولی تو نمایندگی راحت پیدا شد برام . نکته دیگه اینکه بعد از تعمیر با اولش تفاوتی نکرد یعنی سپر و چراغ دقیقا چفت شده بودند سرجاشون ، انگار از اول فابریک بودن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من از اول که اومد دوست داشتم بگیرمش ولی چون اتومات نبود صبر کردم تا بیاد بعضی مردم درک ندارند میگن چون چینیه خوب نیست به خدا کل ماشین چینی باشه بهتر از این ماشینای ایرانی که بهضی قطعات از چین بعضی از خود ایران بعضی قطعات از یه کشور دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عمو نوروز

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    با این پول یکی بگه چرا یه سر به مشخصات سانگ یانگ تیولی نزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمددد

      ۲۲ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اخه عزیز من تیوولی ک قیمتش بدون احتساب مالیات شده83.5 میلیون با احتساب مالیات 100 تا 120 برات اب میخوره بنظرمن با پول ماها همین خوبمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. فرزاد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان سلام
    من نمیخوام و قصد هم ندارم از ماشین های چینی دفاع کنم ولی یک سوال دارم انهم اینه که آیا با این آپشن ها اگه بخواهید یک ماشین کره ای یا اروپایی بگرید خدایی چقدر باید هزینه کنید بنا براین اگر هم مخالفت با این ما شین میشه لطفا از نظر کیفیت بشه و نه فقط بخاطر چینی بودن ماشین من فکر میکنم اگه کیفتش در حد معقول باشه واقعا می ارزه پس لطفا اگه کسی از این ماشین داره از کیفت ان بنویسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سعید

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظر من یک ماشین همه چیز تمام و عالی هست . خصوصا با توجه به قیمتش عالیه . من پولم برسه حتما اتوماتش رو ثبت نام میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. شایان

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هاوال اچ دو ارزون تره و امکانات این رو هم داره اما فکر کنم کیفیت نداره کسی نظر خاصی نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام .
      هاوال h2 همش کشکه . اصلا برا وارد کردنش هم مشکل دارن . من ثبت نام کرده بودم گفتن بیا پولتو بگیر . گول عظیم خودرو رو نخورید لطفا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. محمد

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین ماشینه هم از لحاظ قدرت و شتاب و اپشن واقعا عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. نيما

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینید این ماشین تو رنج قیمت خودش فوقلادست یعنى با 80تومن دارى ماشینى سوار میشى که 130,140تومن میرزه واقعا یعنى اندازه پولى که دادى باید ازش انتظار داشته باشى چه بسا که از پولى که دادى بعضى وقتا بیشتر انتظاراتو براورده میکنه .این1ماشینیه در حد کلاس ix35 ولى نصف قیمت اون با امکانات بیشتر اون .توربو شارژ داره که ix35 نداره خیلى راه رفتنش با اون فرق داره خیلى شتابش بیشتر از اونه ،ولى سوارى که hyundai ix35 میده خیلى با این فرق داره کیفیت سوارى هیونداى قابل مقایسه اصلا با این نیست خیلى خیلى بهتره کیفیت قطعاتش هم خیلى بهتره قابل مقایسه نیست شما هیونداى که میخرى تا 4,یا 5 سال واقعا کارى به نمایندگى ندارى .گفتم باید اندازه پولى که دادیم انتظار داشته باشیم تو همون پول خیلى خوبه. ایشالا همه ى ما همه جانب را در نظر بگیریم بعد از چیزى انتقاد کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نورانی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.از لحاظ کیفیت کیفیت خوبی داره. من الان 4ماه جکS5رو دارم . تا الان هیچ گله ای از این
    خودرو ندارم. هرجا بخوام میره تو اتوبان صدای موتور کم میاد . ولی اگر کیفیت اش پایین هم
    باشه از بعضی از آشغال های ایران خودرو مانند پرشیا و
    واقعا خیلی خوبه . الان برید بگردید کدوم ماشینه ایران خودرو راپیدا میکنی که بیشتر تجهیزات جک اس5 رو داشته باشه؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجید

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید داشته باشی تا بتونی بی غرض نظر بدی
    ماشین بسیار با کیفیت و پرشتابی
    امکاناتش هم از اکثر ماشین های بالای 150 میلیون کامل تر و انصافا با کیفیته

    موتور میتسوبیشی
    گیربکس ژاپن
    اتاقم که طراحیش همه پسنده

    چی میخوایین از ماشین 80 میلیونی!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشراقی گلپایگانی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تاحالا ماشینای زیادی توی این 32 سال رانندگی داشتم اخریشم بی ام و x1بود اما خرجش بالا بود و هر2 .3 ماه چراغ پشت امپراش روشن میشد و باید میرفت سرویس (چکاب) وهزینش 2 تا 3 میلیون بود خب پرایدم هم اینجوری بودهیچ وقت خراب نمی شد ولی از اس 5 نسبت به قیمتش فوق العاده راضی ام اگه قیمتش رو بالا نبرن بازار رو میترکونه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهدی

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من اتومات ثبت نام کردم، قراره آخر خرداد تحویل بگیرم، سوار نشده میتونم بگم هر چی هم که باشه از ماشین‌های ایران خودرو و سایپا که فقط یک قوطی آهنی متحرک هستند و نه طراحی زیبایی دارند و نه ایمنی و نه استاندارد های آلاینده گی هوا رو دارند خیلی بهتره. این کسانی هم که میگن ماشین چینی نخرید برن از سایپا پراید و تیبا و از ایران خودرو 405 بخرند!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خواهشا یک بار سوار شید بعد بگید بده یا افتضاحه . فقط بگم اگه مارک هیوندا یا کیا داشت ملت به به چه چه میزدن . لطفا انقد نگید چین چین . ما همون ملتی هستیم که ۱۵ سال پیش میگفتیم ماشین کره ای اشغاله حالا همه تو کفشن تا بخرن . خدایی من تا حالا بدی از این ماشین ندیدم همه چیش در حدانتظار خوبه . کاش ایران خودرو یه ماشین در حد همین میزد ما هم افتخار میکردیم . سلامتی همتون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. soroush niki

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ددس دارم بخرم ولی نمیدونم برم صفر بگیرم یا برم کار کردشو بگیرم به نظرتون ماشین بعد یکی دو سال خرج میاره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی یه عده ایی می گن خودرو چینی خوب نیست یعنی اینکه ایران خودرو وسایپا به هدفشون خراب کردن ذهن مردم رسیدن . چین جزو 5 کشور قدرتمند دنیاست بیشتر بازار اروپا وآمریکاه دست چین هست به تازگی هم داره در صنعت خودرو خودنمایی می کنه . قدرت چین در اینه که مثلا یه دوچرخه را بایک شکل ظاهری در سه کیفیت تولید می کنه با3قیمت متفاوت اینو از قول کسی که چین رفته ودیده میگم . حالا مسول خرید شرکتهای ایرانی از جمله ایران خودرو وسایپا میرن یک قطعه را با کیفیت پایین سفارش میدن تا ارزونتر براشون تموم بشه با این کا رهم زود به زود قطعه خراب میشه وهمیشه ایرانی مجبوره دوباره بخره هم اگر روزی مثل امروز چین در زمینه خودرو پاشو گذاشت تو ایران نتونه به خاطر ذهنیتی که این دو کارخانه برای مردم از جنس چینی ساختن با اونها رقابت کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یادمه یک زمانی تو ایران فقط خودروهای ژاپنی و آمریکایی و آلمانی تو بورس بودن و وقتی کره جنوبی پاشو مثل امروز چین گذاشت تو ایران همه می گفتن نری ماشین کره ای بخریا وی وی اینم ماشینه ماشین فقط تویوتا حالاداریم میبینیم که جاشو تو ایران باز کرده آینده چین هم همینه چون واقعا خودروهایی که تولید میکنه از خودروهای ایرانی 1000 پله سر تر هستند شاید به پای ژاپن و آلمان و ….. نرسه ولی همین که حد اقل 5 سال بدون خرابی کار می کنه
    (مثل جک j2 ) و مثل ماشینهای ایرانی مدام تو نمایندگی وتعمیرگاه نیستی پس برای یکی مثل من که توانایی خرید خودروی ژاپنی را ندارم و حاضر هم نیستم ماشین بی کیفیت ایرانی سوار بشم بهترین گزینه هست . خودروهای ژاپنی و کره ایی هم بیشتر از 200هزار کیلومتر دیگه مالی نیست و مشتری هم نداره اگر هم داشته باشه مفت خری می کنه پس اگر با این پول به جای جک یک هیوندایی که 140 هزار کیلومتر کار کرده و تازه شده 80 میلیون بخرم 60 هزارتاهم خودم باهاش رانندگی کنم تازه اگر شانس بیارم خرج رو دستم نگذاره حالا که 200 هزارتا دویده دیگه خیلی طالب نداره که زود فروش بره اگر هم فروش بره با ضرر زیاد ف وش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یک بار هم سوار این ماشین نشدم ولی از روزی که امد دلم میخواست بخرمش. حالا هم خدا کمک کرد اتوماتش رو ثبت نام کردم. همه دلشون میخواد ماشین ژاپنی یا کره ای سوار بشن ولی وقتی به جیبم نگاه میکنم توان خریدشو ندارم میرم سراغ این ماشین. توقع کیفیت انچنانی هم ازش ندارم ولی وقتی احساس میکنم با داشتنش خوشحال هستم همین واسم کافیه. اگر هم میخواستم یه ماشین کره ای دست دوم بگیرم حداقل باید ده تا پانزده میلیون دیگه میزاشتم روی این پول و به احتمال زیاد ماشین زدگی و خط و این جور چیزا داشت. ترجیح دادم ماشین صفر چینی بخرم. امیدوارم کیفیتش در حد معمول باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام خدمت همه دوستان عزیزم، همه موافقان و مخالفان جک اس 5 و کلا ماشین های چینی. نظر همه دوستان محترم است.
    بنده خودم از رنو 5 شروع کردم، که البته دمارم را در آورد، بعد 2 تا پراید، اونهم سال 89 که چینیها تازه وارد ایران شده بودند، کلی تحقیق کردم و نظر سنجی ها را مطالعه کردم، تا اینکه یک دستگاه چری ویانا محصول چین و مونتاژ سناباد خودرو توس را خریدم. الان که 5 سال گذشته، هنوز هم عاشقانه دوستش دارم. پر شتاب، پرقدرت، ایمن، و کم مصرف هست. قیافه جذابی هم داره.
    اکنون با توجه به این همه پیشرفت، قطعا خودرو های چینی هم دچار تحول و تکامل شده اند. در سال میلادی گذشته یک خودروی هیبریدی چینی به عنوان پرفروش ترین و بروزترین خودروی سال آمریکا دست پیدا کرد. امسال هم یک خودروی هیبریدی دیگر توانست خودروسازان جهان را هیرت زده کند.
    دور موتور 96000 دور در دقیقه
    گشتاور 8640 نیوتن بر متر
    مصرف سوخت 18 صدم لیتر در 100 کیلومتر
    شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه
    پیمایش 2000 کیلومتر بدون وقفه تنها با3.6 لیتر بنزین……!!!
    کمی به خودمان بیاییم. تا کی با چشم بسته سنگ کره ایها یی را به سینه بزنیم که تا چند سال پیش در جایی ایستاده بودند که الان چین ایستاده. وحتی میتوان گفت که به مراتب از آن موقع کره ای ها جلوتر است. واقع بین باشیم، جک اس 5 توانسته مجوز تردد در اتوبانهای آمریکا را کسب کند، علاوه بر 5 ستاره ایمنی چین و اروپا. در آمریکا این خودرو با 5 سال گارانتی فروخته می شود.
    با امید به اینکه صنعت خودروسازی کشور از انحصار خارج شده و با خصوصی سازی، پویا و دانش بنیان شود. چراکه صنعت خودروسازی کشور چین به لطف تعدد شرکت های خودروساز و میدان دادن به نخبه های جوان است که به این شکوفایی و پیشرفت رسیده. در انتها لینک معرفی خودروی هیبریدی مطرح جهان را برایتان قرار میدهم. با تشکر از شما عزیزان. http://youtu.be/R3yPz6LSeUg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. میلاد

    ۲ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بهترین ماشینی که تا الان گرفتم و واقعا موتور قوی داره همین اس ۵ هستش به نظرم هر کی نخره از دستش پریده من با توسان هم درگ کردم به راحتی گرفتمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Ali

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جک s5 اتومات داشتم اصلا به درد نمیخورد الان هم رنو اسکالا خریدم خیلی هم زاضیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این ماشین هنوز آنچنان به بازار نیومده که شما نتیجه گیری هم کردی سریعا هم عوض کردی از اون هم نتیجه گرفتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      دوستان من ۴ ساله که چینی سوارم کاری به بد و خوب ندارم اما تنها تجربه ۴ ساله که بهش ایمان دارم اینه که امثال این آقا یا تو عمرشون خواب حتی همین ماشین چینی ها رو هم ندیدن یا هدف خاصی دارن
      دوستانی که تازه قصد خرید دارن چون میدونم استرس دارن و نظرات را میخونن به منطقی بودن این نظرات دقت کافی داشته باشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. حمزه

    ۴ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام,اگه قیمت خودرو واقعی باشه هیچ وقت شما ۸۰میلیون نمیدی شاسی بلند چینی سوار بشی….با۸۰تومن میشه۱سانتافه۲۰۱۶خرید,قیمت واقعی ماشین تو مناطق ازاد مثل اهواز….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حميد

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به ماشین چینی حساسیت داشتم ولی بعد از بررسیهای زیاد وبا توجه به شرایط حاضر بازار خودرو در کشور این حساسیت از بین رفت و یه جک s5اتومات پیش خرید کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا