خودروهای چینی

تغییرات جک S5 اتوماتیک نسبت به جک S5 دنده‌ای

جک S5 شاسی‌بلندی است که علیرغم مدت نه‌چندان زیاد حضورش در کشور ما، توانسته است که خود را به‌خوبی در بازار جا بیندازد و به سرعت حضورش را در خیابان‌ها افزایش دهد. ظاهر جذاب S5 که بسیار شبیه به محصولات هیوندای و مخصوصاً هیوندای توسان است، در کنار موتور قدرتمند توربوشارژر آن، دو دلیل عمده معروفیت و محبوبیت شاسی‌بلند جمع‌وجور جک در بین مردم می‌باشند.

JAC S5
JAC S5
با وجود نقاط مثبت زیاد، جک S5 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت که باعث می‌شد که مشتریان در هنگام انتخاب آن تردید کنند و آن دستی بودن دنده در این خودرو بود. در کشور ما برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته در که در آن‌ها گیربکس‌های دستی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند، گیربکس‌های اتوماتیک بسیار محبوب‌تر هستند و نبود گیربکس اتوماتیک برای خودروهای چند ده میلیونی یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

JAC S5
JAC S5
به همین منظور همان‌طور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دستی گرفت. هم‌اکنون چند روزی است که ثبت‌نام برای فروش جک S5 اتوماتیک آغاز شده است، اما هنوز هم تردیدهایی بین مشتریان در مورد تغییرات آپشن ها و امکانات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دستی وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم مروری بر تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی داشته باشیم.

JAC S5
JAC S5
در ابتدا باید اعلام کنیم که برخلاف چیزی که قبلاً برخی از نشریات خودرویی اعلام کرده بودند، نسخه اتوماتیک ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و فیس‌لیفتی که در برخی گزارش‌ها عکس‌های آن منتشر گردید، بر روی این نسخه اعمال نخواهد شد. هرچند که این امر ممکن است باعث دلسردی برخی گردد، اما به نظر شخصی نگارنده، نسخه فعلی نسبت به نسخه فیس‌لیفت از ظاهر معقول‌تر و متوازن‌تری برخوردار است و نبودن چراغ‌های روشنایی روز آن‌قدرها هم مسئله بزرگی در یک خودرو نیست که بتوان آن را یک نقص به‌حساب آورد.

JAC S5
JAC S5
اما مهم‌ترین تغییر که در بخش فنی اتفاق افتاده است، تعویض جعبه‌دنده ۶ دنده دستی نسخه فعلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که بدون شک تغییری بسیار مثبت و مناسب است.

JAC S5 Interior
JAC S5 Interior
ازنظر ایمنی هم جک S5 اتوماتیک به دو کیسه هوای جانبی مجهز گردیده است که تعداد کیسه‌های هوا را در کل به چهار عدد می‌رساند.

jac s5 2015
jac s5 2015
سایر تغییرات در بخش امکانات رفاهی صورت گرفته است. جایی که خودرو مجهز به دو آپشن محبوب در بین هم‌وطنان ما یعنی استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید شده است.

علاوه بر این، مانیتور خودرو عوض شده است و مانیتور جدید مجهز به سیستم ناوبری GPS می‌باشد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌باشد. ضمناً جهت آگاهی دادن به راننده در مورد فاصله خودرو با اشیای اطراف، خودرو علاوه بر سنسورهای عقب، به سنسورهای پارک جلو نیز مجهز گردیده است.
در جک S5 اتوماتیک راننده و سرنشین کناری می‌توانند در هوای سرد زمستانی از گرم شدن صندلی‌هایشان لذت ببرند. همچنین تنظیم صندلی دیگر وقت چندانی از راننده نخواهد گرفت، چراکه تنظیم صندلی راننده برقی شده است و به حافظه نیز مجهز می‌باشد.

jac s5 2015
jac s5 2015
علاوه بر این‌ها، در هوای بارانی نیازی به تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن نخواهد بود، چراکه جک S5 اتوماتیک به سنسور باران تجهیز شده است. شیشه جلو نیز مجهز به گرم‌کن شده است و جهت راحتی بیشتر سرنشینان، جک S5 از شیشه‌های رفلکس بهره می‌برد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خودروهای چینی در طراحی با آن مواجه هستند، کوچک بودن سایز رینگ‌هاست. کرمان موتور با درک این مشکل، سایز رینگ‌های جک S5 اتوماتیک را از ۱۷ به ۱۸ ارتقا داده است. درنهایت آخرین تغییر S5 اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای، وجود ترمز پارک برقی می‌باشد.

در حال حاضر جک S5 دنده‌ای با قیمت ۸۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌گردد. این در حالی است که برای ثبت‌نام نسخه اتوماتیک درمجموع باید ۹۹.۹ میلیون تومان پرداخت گردد.

JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
پس آیا به نظر شما امکانات و آپشن هایی که از آن‌ها نام بردیم، ارزش پرداخت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اضافه‌تر را دارد یا خیر؟ آیا به نظر شما جک S5 اتوماتیک در شرایط فعلی و با وجود رقبایی چون هایما S7 و چری تیگو ۵ شانس موفقیت دارد یا خیر؟

JAC S5
JAC S5
۱۹۹۷ حجم موتور (سی سی)
بنزین سوز و مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر نوع موتور
Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD استاندارد آلایندگی
۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ
۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر قدرت (HP/RPM)
۲۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور (NM/RPM)
۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جعبه دنده
چرخ دنده شانه ای با کمک برقی سیستم فرمان
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) سیستم ترمز
جلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسون عقب:سیستم تعلیق مستقل (چند بازو) سیستم تعلیق
۵۵ حجم مخزن سوخت (لیتر)
۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۲۵/۵۵R۱۸ مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی سایز چرخها
۴۴۳۰ طول خودرو (میلی متر)
۱۸۴۰ عرض خودرو (میلی متر)
۱۶۶۰ ارتفاع خودرو (میلی متر)
۲۶۴۵ فاصله دو محور (میلی متر)
۱۵۴۵ وزن خالص (کیلوگرم)
مشکی رنگ تریم داخلی
سان روف, آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن, آینه های جانبی تا شونده برقی, روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو, چراغ های مه شکن جلو و عقب, چراغ های عقب LED , تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ راهنما روی آینه, دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر), کامپیوتر سفری, صندلی چرمی, پوشش چرمی فرمان, تنظیم ارتفاع صندلی راننده, تظیم برقی صندلی راننده, مموری صندلی راننده, مجهز به گرمکن صندلی های جلو, قفل ایمنی کودک, مجهز به سیستم ISOFIX, سیستم ضد سرقت, سیستم ترمز ضد قفل ABS, سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA, سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD, سیستم پایداری الکترونیکی ESC, سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC, سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC, ترمز پارک برقی EPB, کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد) ,اخطاردهنده فشار باد چرخ ها , فرمان برقی + Servomotor , قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت , تهویه مطبوع , سنسور پارک جلو و عقب , دوربین دنده عقب , سیستم پخش MP5 با خروجی USB-IPod-AUX , بلوتوث , دارای ۶ بلندگو , کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان , خروجی پاور ۱۲ولت , آنتن شیشه ای , کنسول جلو و عقب , شیشه Reflex , چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل , سنسور باران , شیشه های جلو و عقب برقی , گرمکن شیشه جلو , استارت دکمه ای , سیستم ورود بدون کلید تجهیزات و امکانات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۸۱ دیدگاه‌ها

  1. بابک

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من گه بخواهم حدود 89 میلیون بدم اس 5 اتومات بگیرم حتما میرم سراغ لنسر 1.6 اتومات با یک سال کارکرد…..بزن لایکو…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی که می خواد جک اس5 بخره هدفش خرید کراس اوره نه سدان.اگرم بخواد 89 میلیون پول بابت سدان بده که گزینه های مناسبی از جمله سوناتا 2009 ترو تمیز،کمری گرند 6سیلندر تروتمیز گزینه های پیشنهادی هستن که موتورهای قوی دارن نه لنسر با موتور 1.6 که معادل موتور tu5 پژو 206 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مری

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        هیچ جای دنیا نمیان صد برابر حقوق قانونی کشور رو بدن اس5بخرن
        وای بر ما

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. وحید

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خودروی چینی به منزله ساختمانی هست که توی اسکلتش از آهن زنگ زده استفاده کرده باشن یا اگه اسکلت بتن باشه خوب ویبره نداده باشن که اجزاء به صورت محکم و پیوسته به هم متصل باشن.206 بنده با قطعات یدکی چینی به چنان مشکلاتی برخورده که قابل حل نیست.به عنوان مثال صدای داخل کابین و غرش و ویبره گرفتن ماشین.جک اس5 قطعات یدکیش بادوام نیست و از طرفی همین قطعه یدکی کم دوام به راحتی گیر نمیاد.بازار دست دوم خیلی بدی داره.برای خرید ماشین هر کس سلیقه ای داره.ولی اگه دوام و استهلاک پایین می خواید سمت این خودرو مرید.تمام مالکین محترم جک هم که در این سایت هستن و جهت منفی دادن به کامنتهای مردم در اسرع وقت اعلام حضور می کنن ماشیناشون زیر 100هزار کیلومتر کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. reza

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (63 ديدگاه)

      بنظر میاد شما تو کاره ساختمون باشی ولی در واقع بعلت خرید قطعات بی کیفیت چینی نسبت به خودروهای چینی بد بین شدین باید در نظر داشته باشین تاجرهای ایران بعلت شرایط بازار جنس درجه چندم رو وارد میکنن و این با اجناس درجه یک چین که خودرو سازها ی چینی برای گسترش بازار و حفظ برند ازون استفاده میکنن خیلی فرق داره در ضمن خوبه از روی آگاهی صحبت کنیم و نه از روی حدس و گمان اگه به سایت جک j5 رفته باشین (تیونینگ تاک)میبینین که اعضا عکس کارکرد 100 هزار و گذاشتن و از خودروشون نهایت رضایتو با کمترین هزینه داشتن در ضمن s5 اتو 150 هزار کیلومتر گارانتی داره و قطعاتشم به وفور توی نمایندگی موجوده خوبه بدونین کرمان مخصوصا تعمیرگاه مرکزی که شخصا اونجا میرم توی خدمات و رفع مشکل خودرو ها واقعا خوب عمل میکنه بنده یه j5 اتو دارم و حدود 35 هزار باهاش راه رفتم و خدارو شکر تا حالا مشکل خاصی نداشتم و تنها مشکلم صدای خیلی کم هرزگرد تسمه بود که هفته گذشته اونو رایگان برام تعویض کردن در ضمن چین به شدت در حال پیشرفت هست و ما باید از اونها رمز پیشرفتو یاد بگیریم نه با هرزه گوییها خودمونو عقبتر بندازیم برای مثال جیلی nl3 که یه خودرو بسیار پیشرفته و با کیفیته اونها دارن به کجا میرسن ماهم از روی تعصب و بدون تحقیق توی این سایتا دائم به هم میگیم ماشین چینی آشغاله صاحب اول و آخرش خودتی افت قیمتش بالاس از مواد سرطانزا تولید شده و باعث سرطان میشه و …..افسوس از ما و آفرین به تدبیر و پیشرفت اونها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سعید

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان بنده هم J5اتومات دارم وهم S5 اتومات خوشبختانه کاملا از این تولیدات راضی هستم وخداروشکر تا الان هیج گونه عیب وایرادی برای ماشینام پیش نیومده البته هنوز S5 رو تازه گرفتم ولی کاملا از همین اول ازش راضیم . البته اینم بگم که قبلا کیش زندگی می کردم وانواع واقسام بهترین ماشینای دنیا روداشتم ولی با توجه به قیمتای اینا در داخل ایران بامقایسه با همتایهای خودشون در ایران خیلی عالی هم هستند . باید یک مقداری منطقی تر به این مسائل نگاه کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saeed

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نظر بنده اینه که افرادی که تا 80تومن پول دارن همین جک عالیه حالا بعضی از دوستان میگن هیوندا ویا کیا خوبه این شکی درش نیس شما بقیه پولشو میدی تا بقیه بتونن کیا یا هیوندا سوار بشن؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir

    ۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.میخواستم بدونم اس5 اتومات چه امکانات بیشتری نسبت به دنده ای داره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان مالک S5
    لطفا درصورت سفر با این خودرو درجاده های کوهستانی (چالوس) نظر خودتون رو درخصوص عملکرد آن وفرمان پذیری وچسبندگی درپیچ ها اعلام کنید .
    متشکرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نظر خواهی درخصوص داینامیک S5
    رفتار در جاده های کوهستانی وپیچ ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا

    ۹ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی دوستان ، میخواستم این رو بگم مگر ایران خودرو از لوازم چینی استفاده نمیکنه و حتی شرکت سایپا هم از لوازم چینی استفاده میکنه و تمامی خودرو سازان ایرانی از لوازم یدکی چینی استفاده میکنندو حالا این جک هم مثل تمام ماشینها چه فرقی میکنه؟مگر در ایران تمام لوازم الکترونیک صوتی و تصویری و حتی در اروپا هم از لوازم یدکی چینی استفاده نمیکنند؟ نمیدونم چرا اینقدر وسواس!!!!!!! به نظر اینجانب قیمت جک S5 اتومات با ارزش پولی ما و در ایران بسیار مناسب میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سام

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من زوزه کشیدن گیربکس و دف این ماشین نشون میده 3 سال دیگه این ماشین تبدیل به یه آشغال میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این مشکل مال گیربکس دستی هست که در اتومات رفع شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. وحید

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ماشین یه وسیله مصرفی نیست،یه دارایی ثابت هست.اما ماشین وقتی چینی میشه از یه دارایی ثابت به یه ملزومه مصرفی تبدیل میشه.کلا دو سال بیشتر از حضور جک اس۷ در ایران نمیگذره اونوقت هموطنان جک سوار ببینید چه موضع سفت و سختی از بابت کیفیت این ماشین می گیرن.ما هم سوار جک و امثال جک ها شدیم،اما واقعیت امر اینه که این ماشین پر از آپشن و زیبایی هست اما دوام طولانی مدتش کم خواهد بود.ما اصلا کاری به این نداریم که این ماشین چینی هست یا از کره مریخ اومده،بحث ما روی متریال و آلیاژ بدنه و موتور هست که بنده پریروز هم سوار شدم متوجه یه سری دور زدنهای کارخونه سازنده شدم از جمله لوازم مصرفیش مثل لنتهای ترمزش ،پلاستیک نامرغوب داخل خودرو،گیربکس پرصدا.بالاخره اینها جزو مشاهدات بنده بود و من بدون غرض گفتم،اما شما داخل یه ماشین کره ای که بعضی هم وطنان چین رو با کره قیاس می کنن بشینی کاملا متوجه کیفیت بسیار بالاتر و متفاوت خودروی کره ای از لحاظ متریال کابین،سیستم تعلیق،کارایی و کشش موتور و گیربکس میشی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بنده یه هفته است دنبال شاسی بلند ی میگردم که از هر لحاظ با توجه به قیمتش مناسب باشه.ماشینهای کره ای مثال تیولی. کراندو رو هم دیدم مواد اجزا توی کابین اونها هم مثل جکه .بالاخره در مقابل دنای 50 میلیونی جک 80 تومنی خداییش خوبه دیگه . میخوای تفاوت80 میلیونی با بقیه شاسی بلندرو ببزار بانک سودش هزینه سوخت وتعمیر میشه .چون میلیادر بودیم پورشه میخریدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. فرشید

      ۲۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وحید جان ماشین مصرفیه دارایی ثابت نیست
      عزیزم برو از حسابدارای حرفه ای بپرس
      مثلا تو اروپا بنز بعد یکسال قیمتش افت شدید میکنه
      بعد سه سال مفت میشه
      تو پنج سال خداحافظ
      تو ارانم داریم به اون سمت میریم
      گذشت اون زمانی که پیکان 48 رو سال 78 بعد از سی سال تو خیابونا میدیم
      لطفا اطلاعات غلط ندید
      من کاری به اینکه جک خوبه یا بد ندارم
      نظر غیر کارشناسی آزارم میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رضا

      ۱۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا مخالفم مهندس خودرو کاملا یه وسیله ی مصرفیه حالا شما کل دارایی تو میخوای بدی ماشین بخری یه بحث دیگه است اسم ماشین روشه وسیله ی نقلیه نه ثروت نقلیه… از داراییت لذت ببر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (44 ديدگاه)

        ساختمان و حتی زمین هم می تونه مورد فرسایش و آسیب و تنزل قیمت واقع بشه اما ما چه دارایی هایی رو جزو دارایی ثابت قلمداد می کنیم؟مسلمه دارایی های بادوام و طولانی العمر مثل همین زمین و ساختمان.ماشین چینی کلا دو سال درست کار می کنه و بعدش خرجهایی چه پولی و په زمانی رو دستت میذاره که کلا مبلغ پرداختی بابت اونو یِر به یِر می کنه و تازه روحساب میشی می بینی کل وقتت رو یا توی تعمیرگاه بودی و یا اینکه گذاشتی توی نمایندگی تا قطعه یدکیش بیاد.لاجرم چنین دارایی ای رو باس جزو ملزومه مصرفی مثل خودکار،کاغذ،میوه و غذا قلمداد کرد.اما یه خودروی بادوام جزو دارایی ثابته.اینکه دارایی رو جزو دارایی ثابت در نظر بگیرن یا ملزومه مصرفی فقط دوام اون معیاره یعنی تعداد سالهای عمر مفیدش که ایجاد منفعت می کنه.برای یه خودروی بی دوام شما باس یه هزینه ای بکنی تا سه چهار ماه برات کار کنه و دوباره همون می و همون ساقی و این یعنی ،این خودرو ویژگی های یه دارایی جاری از قبیل ملزومه مصرفی رو احراز می کنه و میشه ملزومه مصرفی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. مهدی

      ۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      حرف شما متین و درست ولی نسبت به اختلاف قیمتی که با کره ای ها داره واقعا به صرفه هست. اونقدرا هم دیگه بد نیست چون تو روسیه و برزیل هم فروش خوبی داشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. احمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به نظر بنده اگه بتونم ماشین چینی نمیخرم
    یعنی تا حالا یه بار جک جی 5 خریدم برا هفت پشتم بسه…حال خود دانید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      من مطمئنم دوباره مبلغین خودروهای چینی سر و کلشون پیدا میشه و به کامنت شما که تجربه عینی شما هست نظر منفی میدن.به این علت که این خودروهای بی کیفیت بسیار سودآورند.حالا شما با صدتا دلیل بهشون بگو که این ماشین در دراز مدن دوام نداره فورا بلند میشن یه دروغی سر هم می کنن و اینجوری جواب میدن که پسر داماد پسردایی عموی باجناغم یه جک اس5 داره و تا الان 200هزار تا کار کرده و از لحاظ کیفیت هیچی از ماشینهای کره ای کم نداره.دیگه هر عقل سلیمی هم باشه می دونه که اوج بکنه و ماشینو هر روز باهاش مسیر بندرعباس تهران رفته باشه بعد از دو سال نهایتش کیلومتر کارکرد میشه 80هزارتا نه 200یا 300هزار تا.جمع کنید این بساط دروغگویی و کلاهبرداری رو.ماشین چینی چیزی جز یک آشغال که شبها ساعت 9 میذاریمش دم در نیست.اینو چندین و چندها نفر که دارن میگن ،مسلمه که شما مبلغین سوء استفاده گر حاضر به پذیرش واقعیات نباشین چون نون شما در اینه که بگین ماست سیاهه.خوشبختانه روز به روز داره بازارتون به ته میکشه و کمتر مردم بدبخت رو در قهقراء بدبختی قرار میدین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. وحید

        ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (44 ديدگاه)

        یه سلامی هم بگیم به اون مُبَلّغی که سریعا برای منفی دادن اعلام حضور می کنه.ایشالله جیباتون پر از پول باشه ولی از راه حلال نه قالب کردن جنس بی دوام به هموطنان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. جک اتوماتیک

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام خسته نباشین . میخواستم بگم یه سفر طولانی حدود 6000 کیلومتر با جک اس 5 اتوماتیک داشتم که 25 روز طول کشید . واقعا” عالی بود مخصوصا” توی سراشیبی های تند و سنگین ، سیستم کولر و خنک کننده موتور عالی بود . توی جاده خیلی راحت بود . از اصفهان به سمت ساری و گرگان و بعدش گیلان و اردبیل و تبریز و ارمنستان وارومیه و کرمانشاه و خوزستان و بوشهر و شیراز و بندر عباس و چا بهار و سیستان بلوچستان و مشهد و بعدش هم اصفهان . مسیر طاقت فرسا بود ولی امتحانش را خوب پس داد . نسبت به قیمتش دارای امنیت و کنترل پایداری و امکانات خوبیه . سیستم های خودکارش هم خیلی دقیق عمل می کرد . موتور پرقدرتی داره و جاده کفی و سربالایی براش فرقی نداره . شتابش با دنده ایی هیچ فرقی نداره و مصرفش در شرایط کفی و سرعت 110 کیلومتر بدون شتاب گیری ناگهانی حدود 6.8 بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جک S5 اتوماتیک

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام خسته نباشین . میخواستم بگم یه سفر طولانی حدود 6000 کیلومتر با جک اس 5 اتوماتیک داشتم که 25 روز طول کشید . واقعا” عالی بود مخصوصا” توی سراشیبی های تند و سنگین ، سیستم کولر و خنک کننده موتور عالی بود . توی جاده خیلی راحت بود . از اصفهان به سمت ساری و گرگان و بعدش گیلان و اردبیل و تبریز و ارمنستان وارومیه و کرمانشاه و خوزستان و بوشهر و شیراز و بندر عباس و چا بهار و سیستان بلوچستان و مشهد و بعدش هم اصفهان . مسیر طاقت فرسا بود ولی امتحانش را خوب پس داد . نسبت به قیمتش دارای امنیت و کنترل پایداری و امکانات خوبیه . سیستم های خودکارش هم خیلی دقیق عمل می کرد . موتور پرقدرتی داره و جاده کفی و سربالایی براش فرقی نداره . شتابش با دنده ایی هیچ فرقی نداره و مصرفش در شرایط کفی و سرعت 110 کیلومتر بدون شتاب گیری ناگهانی حدود 6.8 بود. ارزشش را داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده مهندس مکانیک خودرو هستم و حدود 9 سال سابقه کار در نمایندگی های ایران خودرو و سایپیا و همچنین هیوندای رو دارم ، فقط و فقط به یه ضرب المثل واسه دوستانی که خودرو های چینی رو با کیا و هیوندای ای مقایسه میکنن بسنده میکنم : هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری
    برادز من وقتی واسه یه توسان 150 میلیون و سانتافه 200 میلیون باید پول بدی شما انتظار داری ماشین 80 میلیونی واست آشپزی هم بکنه ؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11 ديدگاه)

      سلام.
      عزیز من شما باید طمع وارد کننده و گمرک زیادی رو که به کمر کیا و هیوندا میبندن هم حساب کنی
      آیا قیمت واقعی توسان و سانتافه همونی هستش که شما فرمودید؟؟؟؟
      ازون گذشته کی نمیدونه که اونا از ماشینای چینی بهتره؟همه میدونن پس تموم کنید این بحث هارو.
      از جهت دیگه بنده شخصا ترجیح میدم پول بدم به قول شما آشغال چینی سوار شم تا یه آشغال ایرانی که فقط اسمش ایرانیه
      و اون دوستی که دم از متریال میزنه باید عرض کنم چینی ها بخاطر دوام خودشون توو صنعت خودرو هرگز از متریال بد استفاده نمی کنن که بخوان بعد اون همه هزینه 5 ساله کله پا بشن.
      اونی از مواد آَشغال استفاده میکنه که پراید 20 تومنی رو 40 تومن به ملت قالب کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. فهیمه

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جک اس ۵ دنده ای داشتم خیلی خوب بود فقط چون دنده ای بود سخت بود تو ترافیک تهران ولی الان اتومات خریداری کردم . خیلی راحت شدم آپشن های این ماشین نسبت به دنده ای هم خیلی بیشتر .تنظیم صندلی هم برقی شده خیلی راحتر شدم.
    شما هم میتونید تشریف ببرید نمایندگی کرمان موتور از نزدیک ببینید تا راحت تر انتخاب کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مازیار

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من فقط اینقدر میفهمم که بدون کیقیت نمیشه بازار های اروپا رو قبضه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. زهره

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اس 5 خیلی خوبه من تو نمایندگی مطهری دیدم از نزدیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ali

    ۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من s5دنده ای حدود سه ماه داشتم از نظر شتاب عالی بود از نظر مصرف سوخت بالا بود از نظر راحتی صندلی خیلی راحت نبودم از نظر برقی ماشین خیلی مشکل داشتم از نظر تعویض و تعمیرات تو نمایندگی عالی بودند از نظر صدا داخل کابین زیاد میاد از نظر صدای گیر بکس تو ۱و۲ زیاد به گوش میخوره در مجموع ماشین با مصرف بالا وحجم با ک پایین من که در عرض سه ماه ۵میلیون ضرر کردم فروختمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مرتضی

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا جک اس5 کروز نداره،میشه روش نصب کرد،کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امین

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که سنگ هیوندا و کیا رو به سینه می زنن یه سر ی به تعمیر گاهها بزنن و ببینن که چند تا سانتافه و اپتیما و ….. به علت مشکلات اساسی خوابیده اونجا . جک اگر چینی هست و ادعایی هم نداره ولی بسیار ماشین کم هزینه و با حالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      دوست گرامی.روغن اتوماتیک این ماشینا باس سر 60هزار عوض بشه.صافی بنزینش سر 80هزار.روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا سر 5هزارتا.طرف این سرویسها رو سر وقت انجام نمیده مسلمه که درم و داغون میشه.بحث من سر دوام و عمر قطعات یدکی از قبیل فنر و کمک و جنس داشبورد و کاتالیزور اگزوز و …هست که اصلا قابل قیاس با خودروی چینی نیست.در ضمن بازار اروپا بیانگر کیفیت آنچنانی نیست.همونطور که میدونید اروپا به غیر از انگلیس و ایتالیا و فرانسه و آلمان شامل یه مشت کشور فقیر و بیچارست که خودروی چینی برای اونا به منزله شیکترین ماشینه چون پول ندارن.اگه چین راست میگه این ماشین رو به 4کشور مذکور یا ایالات متحده صادر کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. Soli

    ۱۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ازش راضی ام اتوماتشششش واقعا حس خوبی میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. وحید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (44 ديدگاه)

    خودروی چینی فقط از خودروی ایرانی بهتره و هرگز و اصلا در حد هیوندا و کیا و تویوتا نیست.میزان تفاوت هیوندا و کیا با تویوتا خیلی کمه،اما خودروی چینی اصلا در حد خودروی کره ای نبوده و زیاد تفاوت کیفیت داره.نمونه بارزش آی ایکس55 داداشم.ساخت 2011 که چهار سال پیش 20هزار تا کار کرده بود خریدش.الان کارکردش شده 400هزار کیلومتر.هنوز که هنوزه عین روز اول قرص و بی صدا و بدون مشکل داره کار می کنه.هزینه هاش فقط سرویس های نگهداری.کمک و فنر و زیربندی فابریک.متاسفانه عده ای ساده لوح که تا یه ظاهر ملوسکی و پرآپشن می بینن دست و بدنشون شل میشه.قصد توهین ندارم.اما اینو میگم که هرگز چین در حد و اندازه های کره نخواهد بود و فقط دلالان رو پولدار می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. jsh

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آیا جک اس 5 کمک دنده نیز دارد؟دو دیفرانسیل است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. m

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    والا من جک اس 5 دنده ای داشتم
    8ماه روندمش
    ویه اشتباهی که کردم این بود که فروختمش
    وقتی مردم ازم میپرسیدن راضی هستی یا نه میگفتم آره بلافاصله میگفتن آخه دندست
    میزدن ذوق آدم
    آخه یه نفر نبود بگه عرزه شو داری برو یه ماشین هندی بخر
    الانم که اتومات ثبت نام کردم وقراره ماه آینده تحویل بگیرم
    همه میگن دندش بهتره
    واقعا متاسفم برای مرد جامعمون که چشم داشتن ماشین کلاس بالا رو ندارن
    این ماشین اتفاقا قیمت اش برای کسایی که عرزه شو دارن ولیاقت
    بسیار عالیه
    هرکسی نمی پسنده بره پراید گرازه خودشو برونه ودرمورد لنت ترمزای 5هزارتومانی اش اظهار نظرکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. عقیل رضایی

    ۲۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من وبا توان مالی خودم ماشین جک اس 5 اتومات یا دنده ای خیلی هم عالیه البته با استفاده از تجربیات دیگران من این ماشینو برای استفاده شخصیم میگیرم نه بخاطر دیگران اگه شما پول بیشتری داری برو ماشین گرون قیمتتو بخر اشتباه من به خودم مربوطه وکسی رو بخاطرش محکوم نمیکنند امیدوارم روزی برسه همه به انتخاب همدیگر احترام بذارن وخودشونو خراب نکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فعلا برا شاسی زیر صد میلیون ، بهترین گزینه همینه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. وحید

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دو سال و دو ماهه جک اتوماتیک 1800رو دارم مشکلی ندارم ایرادهایی داره ولی اکثر ماشینها مزیت و معایب دارد. اگر کره بخواهد تو این قیمت ماشین تولید کنه اطمینان داشته باشید که خیلی بی کیفیت تر از این میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      خیر دوست گرامی.جک جی5 شما با قیمت 62 میلیون معادل یه هیوندای ورنا هست که صفرش اگه بود هم قیمت بودن.ورنا کجا و جک کجا.از هر لحاظ که حساب کنی بهتره.متاسفانه دوستان فکر می کنن که چین اومده یه سیاست زده و تموم پروفسورهای حسابداری دنیارو در امر هزینه یابی محصول ناکام گذاشته و محصولی در حد ماشینهای باکیفیت دنیارو با قیمت نصف اونا عرضه می کنه.باید بگم که سخت در اشتباهید.ماشین رو در تموم شرکتهای ماشین سازی دنیا ربات ها و دستگاهها روی هم می کنند و اگه قرار باشه مرحله طراحی محصول به دست شرکتهای قَدَر ایتالیایی و انگلیسی باشه که هزینه محصول خیلی بالاتر هم میره.اصلا هیچ راهی وجود نداره که بشه باهاش یک کیلو طلا رو به قیمت یک کیلو سیب زمینی خرید.این تفکر اشتباه رو از ذهنتون خارج کنین.حالا اگه ماشین چینی خریدین که ایشالله چرخش واستون بچرخه و لذتشو ببرین ولی هرگز مورچه رو با فیل مقایسه نکنین.اگه می بینین قیمت محصولات چینی با دنیایی از آپشن خیلی پایینه فکر نکنین چین خیلی حسابداری حرفه ای انجام داده خیر بلکه قیمت محصولش همونقدر و شاید بیشتر از کیفیت محصول باشه.هرگز این فکر رو به ذهنتون راه ندین که چقدر شمارو دوست داشتن و واستون خواستن حال بدن،خیر.از دقایقتون و لحظاتتون و ماشینتون لذت ببرین اما هرگز و ابدا به خودتون اجازه ندین که ماشین چینی رو با ماشینای شناخته شده دنیا قیاس کنین.موفق و موید باشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. رضا

    ۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان حدود قیمتش توی بازار چنده (s5اتومات )
    کروز داره یا نداره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (44 ديدگاه)

      سلام.90 تومن.کروز هم نداره ولی تو نمایندگی نصب می کنن روش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. علي

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تو استرالیا زندگی میکنم و شبانه روز تو خیابونها دنبال ماشین چینی میگردم که میگن بازارهای دنیا رو تسخیر کرده. خداوکیلی یه دونه تا حالا ندیدم. خودم اینجا یه هیوندا سوناتا مدل ٢٠١٠ خریدم به ١۶ میلیون با صد هزار کیلومتر کارکرد. ضمنا قیمّت این ماشین حقوق یک و نیم ماه یه کارگره. واقعا تو اون خراب شده چه خبره که قیمّت همین ماشین من باید بین ٩٠ تا صد باشه. متاسفانه واسه مدتی میخوام برگردم ایران و دارم دنبال یه ماشین مناسب میگردم که گیج شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین رضایی

      ۱۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      متاسفانه تونظراتی که عنوان میشه بیشترجنبه کری خوندن وجبهه گرفتن مشاهده میشه تاکارشناسی یکی تعریف وتمجید بیش ازحد که آدم فکرمی کنه درموردبنزمطلب می خونه ودیگری کلمه آشغال است که استفاده می کنند خواننده مطلب فکرمی کنه درموردفرغون مطلب می خونه ولی واقعیت اینه که این خودروبااین تیپ وامکانات وکیفیت نسبت به قیمتش گزینه مناسب وحتی عالی(قیمت رادرنظربگیرید)والسلام

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. Sahar

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه من خیلی تحقیق کردم از هرکی پرسیدم راضیه الانم واقعا خوشحالم که این انتخابو کردم چون حتی نمایندگی ایران خودرو رفتم گفت جک از همه چینیا بهتره و الانم هیچ مشکلی باهاش ندارم خیلی خوبه هم نرم هم سواری لذت بخش و شتاب خوب کروز هم نصب شه عالی میشه اگه دوسش دارید بخرید شک نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا