خودروهای چینی

تغییرات جک S5 اتوماتیک نسبت به جک S5 دنده‌ای

جک S5 شاسی‌بلندی است که علیرغم مدت نه‌چندان زیاد حضورش در کشور ما، توانسته است که خود را به‌خوبی در بازار جا بیندازد و به سرعت حضورش را در خیابان‌ها افزایش دهد. ظاهر جذاب S5 که بسیار شبیه به محصولات هیوندای و مخصوصاً هیوندای توسان است، در کنار موتور قدرتمند توربوشارژر آن، دو دلیل عمده معروفیت و محبوبیت شاسی‌بلند جمع‌وجور جک در بین مردم می‌باشند.

JAC S5
JAC S5
با وجود نقاط مثبت زیاد، جک S5 یک نقطه‌ضعف بزرگ داشت که باعث می‌شد که مشتریان در هنگام انتخاب آن تردید کنند و آن دستی بودن دنده در این خودرو بود. در کشور ما برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته در که در آن‌ها گیربکس‌های دستی محبوبیت بیشتری نزد مردم دارند، گیربکس‌های اتوماتیک بسیار محبوب‌تر هستند و نبود گیربکس اتوماتیک برای خودروهای چند ده میلیونی یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود.

JAC S5
JAC S5
به همین منظور همان‌طور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، کرمان موتور تصمیم به عرضه جک S5 با گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتر نسبت به نسخه دستی گرفت. هم‌اکنون چند روزی است که ثبت‌نام برای فروش جک S5 اتوماتیک آغاز شده است، اما هنوز هم تردیدهایی بین مشتریان در مورد تغییرات آپشن ها و امکانات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دستی وجود دارد. پس تصمیم گرفتیم مروری بر تغییرات S5 اتوماتیک نسبت به نسخه دنده دستی داشته باشیم.

JAC S5
JAC S5
در ابتدا باید اعلام کنیم که برخلاف چیزی که قبلاً برخی از نشریات خودرویی اعلام کرده بودند، نسخه اتوماتیک ازنظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه فعلی ندارد و فیس‌لیفتی که در برخی گزارش‌ها عکس‌های آن منتشر گردید، بر روی این نسخه اعمال نخواهد شد. هرچند که این امر ممکن است باعث دلسردی برخی گردد، اما به نظر شخصی نگارنده، نسخه فعلی نسبت به نسخه فیس‌لیفت از ظاهر معقول‌تر و متوازن‌تری برخوردار است و نبودن چراغ‌های روشنایی روز آن‌قدرها هم مسئله بزرگی در یک خودرو نیست که بتوان آن را یک نقص به‌حساب آورد.

JAC S5
JAC S5
اما مهم‌ترین تغییر که در بخش فنی اتفاق افتاده است، تعویض جعبه‌دنده ۶ دنده دستی نسخه فعلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است که بدون شک تغییری بسیار مثبت و مناسب است.

JAC S5 Interior
JAC S5 Interior
ازنظر ایمنی هم جک S5 اتوماتیک به دو کیسه هوای جانبی مجهز گردیده است که تعداد کیسه‌های هوا را در کل به چهار عدد می‌رساند.

jac s5 2015
jac s5 2015
سایر تغییرات در بخش امکانات رفاهی صورت گرفته است. جایی که خودرو مجهز به دو آپشن محبوب در بین هم‌وطنان ما یعنی استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید شده است.

علاوه بر این، مانیتور خودرو عوض شده است و مانیتور جدید مجهز به سیستم ناوبری GPS می‌باشد. همچنین دوربین دنده عقب نیز به‌صورت استاندارد بر روی آن نصب می‌باشد. ضمناً جهت آگاهی دادن به راننده در مورد فاصله خودرو با اشیای اطراف، خودرو علاوه بر سنسورهای عقب، به سنسورهای پارک جلو نیز مجهز گردیده است.
در جک S5 اتوماتیک راننده و سرنشین کناری می‌توانند در هوای سرد زمستانی از گرم شدن صندلی‌هایشان لذت ببرند. همچنین تنظیم صندلی دیگر وقت چندانی از راننده نخواهد گرفت، چراکه تنظیم صندلی راننده برقی شده است و به حافظه نیز مجهز می‌باشد.

jac s5 2015
jac s5 2015
علاوه بر این‌ها، در هوای بارانی نیازی به تنظیم سرعت برف‌پاک‌کن نخواهد بود، چراکه جک S5 اتوماتیک به سنسور باران تجهیز شده است. شیشه جلو نیز مجهز به گرم‌کن شده است و جهت راحتی بیشتر سرنشینان، جک S5 از شیشه‌های رفلکس بهره می‌برد.

یکی از مشکلاتی که اغلب خودروهای چینی در طراحی با آن مواجه هستند، کوچک بودن سایز رینگ‌هاست. کرمان موتور با درک این مشکل، سایز رینگ‌های جک S5 اتوماتیک را از ۱۷ به ۱۸ ارتقا داده است. درنهایت آخرین تغییر S5 اتوماتیک نسبت به مدل دنده‌ای، وجود ترمز پارک برقی می‌باشد.

در حال حاضر جک S5 دنده‌ای با قیمت ۸۷ میلیون تومان پیش‌فروش می‌گردد. این در حالی است که برای ثبت‌نام نسخه اتوماتیک درمجموع باید ۹۹.۹ میلیون تومان پرداخت گردد.

JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
JAC S5
پس آیا به نظر شما امکانات و آپشن هایی که از آن‌ها نام بردیم، ارزش پرداخت ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اضافه‌تر را دارد یا خیر؟ آیا به نظر شما جک S5 اتوماتیک در شرایط فعلی و با وجود رقبایی چون هایما S7 و چری تیگو ۵ شانس موفقیت دارد یا خیر؟

JAC S5
JAC S5
۱۹۹۷ حجم موتور (سی سی)
بنزین سوز و مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر نوع موتور
Euro V (یورو ۵) و مجهز به سیستم EOBD استاندارد آلایندگی
۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ DOHC تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ
۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ دور در دقیقه حداکثر قدرت (HP/RPM)
۲۶۵ نیوتن متر در طیف دور موتوری ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه حداکثر گشتاور (NM/RPM)
۶ سرعته – گیربکس اتوماتیک دو کلاچه جعبه دنده
چرخ دنده شانه ای با کمک برقی سیستم فرمان
چهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله) سیستم ترمز
جلو: فنر حلقوی با ستون مک فرسون عقب:سیستم تعلیق مستقل (چند بازو) سیستم تعلیق
۵۵ حجم مخزن سوخت (لیتر)
۱۸۰ حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۲۲۵/۵۵R۱۸ مجهز به رینگ ۱۸ اینچ آلومینیومی سایز چرخها
۴۴۳۰ طول خودرو (میلی متر)
۱۸۴۰ عرض خودرو (میلی متر)
۱۶۶۰ ارتفاع خودرو (میلی متر)
۲۶۴۵ فاصله دو محور (میلی متر)
۱۵۴۵ وزن خالص (کیلوگرم)
مشکی رنگ تریم داخلی
سان روف, آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن, آینه های جانبی تا شونده برقی, روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو, چراغ های مه شکن جلو و عقب, چراغ های عقب LED , تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو, چراغ راهنما روی آینه, دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر), کامپیوتر سفری, صندلی چرمی, پوشش چرمی فرمان, تنظیم ارتفاع صندلی راننده, تظیم برقی صندلی راننده, مموری صندلی راننده, مجهز به گرمکن صندلی های جلو, قفل ایمنی کودک, مجهز به سیستم ISOFIX, سیستم ضد سرقت, سیستم ترمز ضد قفل ABS, سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA, سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD, سیستم پایداری الکترونیکی ESC, سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC, سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC, ترمز پارک برقی EPB, کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد) ,اخطاردهنده فشار باد چرخ ها , فرمان برقی + Servomotor , قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت , تهویه مطبوع , سنسور پارک جلو و عقب , دوربین دنده عقب , سیستم پخش MP5 با خروجی USB-IPod-AUX , بلوتوث , دارای ۶ بلندگو , کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان , خروجی پاور ۱۲ولت , آنتن شیشه ای , کنسول جلو و عقب , شیشه Reflex , چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل , سنسور باران , شیشه های جلو و عقب برقی , گرمکن شیشه جلو , استارت دکمه ای , سیستم ورود بدون کلید تجهیزات و امکانات

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۸۱ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعا ما چرا میخواهیم از واقعیتها فرار کنیم چرا؟؟؟!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. خامد

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان میخواهم بدانم ایا سیستم کروز کنترل جک اس 5 قابلیت لازم را دارد و قیمت ان چند است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام
      بله اقا حامد عزیز قابلیت نصب کروز کنترل رو داره
      و کروزش خیلی عالی و هوشمند عمل میکنه و جاهایی که باید معکوس بده در مدل اتوماتش ماکوس میده و عملکردش عالیه و با ecu کاملا منطبق میباشد .
      قیمتش با نصب 830 تومنه با دو سال گارانتی که نمایندگیها تا 1200 میفروشن ما خودمون نصاب و فروشنده آپشنهای جک هستیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام ببخشید به جک دنده ای مدل96 مانیتور جدید دوربین دنده عقب نصب میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. روزبه

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ماشینم روش کروز هستش خیلی خوب جواب میده مشکلی هم نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کارشناس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دو تا لینک براتون میزارم 10 خودرو ساز برتر چینی اگه برند جک رو پیدا کردید جک ماشین خوبیه
    http://www.autocarbrands.com/chinese-car-brands

    http://www.chinabangla.net/top-10-domestic-car-manufacturers-in-china

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علي

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام مجدد
    بعضی اطلاعات در مورد خودرو خیلی قدیمیه لطفا اگه قیمت میزنین به روزتر باشه یا اصلاح بشه یا قیمت رو در قسمت قیمت روز اعلام بشه به نظرم بهتره
    با تشکر از آقای مهندس رحیقی عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسن

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید به جک اس5 دنده ای مدل 96 مانیتور جدید دوربین نصب میشه!!؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ک م

    ۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    از آرم جک تنفر دارم و هیچ وقت بهش فکر نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. aminipour

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من قبل از خرید خودرو باید کمی فکر کرد ایا شما فکر فردا روز هستید ایا فراموش کردید صف های طولانی مقابل نمایندگی ها ونشنیده اید فلانی بخاطر نبود یدکی یک ما ه ماشینش خوابیده نبود یدکی خیلی مهمه من که حدود ۱۰۰تومن بخوام هزینه کنم حد العقل میر از سانگ یانگ میخرم که هم 4wd وهم خودش رو با محصولی مثل موسو ثابت کرده همین جک رو اگه بتونن 4wd بزنن خیلی بالاتر میفته ضمنا خودریی مثل تویوتا بخری تا ۱۰ سال از بابت یدکیش خیالت راحته ولی اینا امروز میرن چند تا موتور از یه شرکت می خرن موتور ها که تموم شد خط تولید ش متوقف میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. hamed

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام عقب رفتن اتومات صندلی جلو جک اس 5 را فعال کردم حالا با هر بار خاموش و روشن کردن ماشین صنلی عقب و جلو می ره چطور می توان غیر فعالش کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سرباتری روبردارید بعدازچند ثانیه ببندید ریست شده دیگه عقب و جلو نمیره در ضمن دوست عزیز همه دنبال فعال کردن اون هستند شما میخاید غیر فعال بشه من خودم میخام فعال کنم عملکردش رو بلد نیستم اگه بلدید اطلاع رسانی کنید ممنون میشم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Farzin

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام,میخواستم اطلاع بدم به دوستانی که jac s5 دارن یه option جدیدی که میشه روی jac s5 اضافه کرد نصب جک برقی صندوق عقب به صورت سوکت فابریک بدون تداخل تو سیمکشی ماشین است که با ریموت فابریک ماشین میشه صندوق عقب رو باز یا بسته کرد و 2 دکمه یکی داخل صندوق و یکی جلو برای راننده برای باز و بسته شدن صندوق طراحی شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید اسدی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.امروز درست دو سال است که تحویل گرفتم جک اس 5 دنده ای را عرض میکنم در یک کلام برای من که تا بحال ماشین خارجی سوار نشدم. فوق العاده ست.نظر همه محترم ولی من به جرئت قسم میخورم کسانی که نسبت به آن ماشین نظر مخالف دارن هیچ کدام شاید توانایی خرید یک پراید را هم ندارن و هنوز سوار این ماشین نشدن تا متوجه واقعیت بشن .به همه دوستان توصیه میکنم اگر این ماشین نظرشون جلب کرده تردیدی در خریدش نکنند. حدود 40 هزار تا راه رفتم و هنوز شکراخدا جز تعویض روغن به هیچ دلیل دیگری به نماینگی مراجعه نکردم.و هیچ مشکل دیگه ای نداشتم.یاحق.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. حامد

    ۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان
    بنده یکماه است ماشین رو تحویل گرفتم(اس5 اتوماتیک) واقعاً از همه نظر عالیه
    چه رفتار و برخورد پرسنل نمایندگی و چه خود ماشین و نحوه تحویل
    سواری در حد عالی مصرف سوخت با زانندگی معمولی 100 کیلومتر 9 لیتر که حتی در اتوبانها به 6 الی 7 لیتر میرسه فرمان عالی که باتوجه به برقی بودن بسیار نرم و در حین سرعت برای کنترل فرمان سفت تر میشود گیربکس بسیار نرم عمل میکنه و تعویض دنده اصلاً احساس نمیشود
    کولر بسیار خنک و بدون هیچ گونه تغییری در موتور بطوریکه اتومات کردن ان اصلاً مشخص نیست (برخلاف خودروهای داخلی)
    اپشنهای بسیار خوبی روی ماشین نصبه و واقعاً بابت پولی که دادم راضی ام
    کسی توان خرید داره شک نکنه
    یاحق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جعفری

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز.من یه بسترن b50دارم گذاشتم برای فروش که جک اس 5 اتومات بخرم.چون قدرت یه ماشین بخصوص کم نیاوردن تو سربالایی خیلی برام مهمه.ازذوستانی که این ماشین رو دارن تقاضا میکنم تجربیاتشون رو اعلام کنن که این ماشین مناسبه یا خیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. جعفری

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام . میخواستم در مورد شتاب وقدرت اس 5 اتومات اگه دوستان تجربه در سربالایی دارن بنویسند.و آیا واقعا هندلینگ در عقب ماشین خشکه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین پناهی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخواستم ببینم واقعا راسته صدی 15 مصرفشه جک اس 5 اتومات چون دعوتنامه اومده مرددشدم که بگیرم یا نه ممنون میشم صادقانه بگید البته میدونم آقا قیمت شدید ماشینهای چینی دارن در ضمن سراتو سایپا بهتره یا این خودرو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. کامبیز

    ۲۲ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیزی که اینقد از این ماشین بد میگن احتمالا گوشی اپل دستشونه،لطف کنن و گوشیو برگردونن،اون پشت مشتا نوشته شده ساخت چین!!!!!پس بیهوده تلاش نکنید که تو سر ماشین چینی بزنید.بله قبول دارم که چین جنسای بی‌کیفیت زیادی تولید کرده اما خداییش مردم با ۹۰ تومن الان چی بخرن؟؟؟؟؟بابا بخدا من از سال ۲۰۰۷ تویوتا کمری داشتم،سونتا۲۰۰۹ داشتم،سانتافه ۲۰۱۳ و توسان ۲۰۱۴ و مگان داشتم که به دلیل اینکه خودم ترخیص کار گمرک هستم همیشه ماشین خارجی آوردم و سوار شدم.الان ۶ ماهه داداشم یه دونه جک اس۵ اتوماتیک خریده،خداییش ازبس دیدم این بنده خدا راضیه ،منم رفتم یه اتوماتیک شرایطی نوشتم.چیکار میشه کرد بخدا ماشین خارجی بیشتر از دوسال و حداکثر ۶۰ تا کارکرد مثل سرطان بدخیم میمونه.هرکی میتونه بره ولوو ایکس سی ۹۰ بخره هرکیم میتونه جک بخره و حال کنه.اینقد یاس و ناامیدی تزریق نکنیم به هم.دلالان محترم خودروسازها با شما هم بودما

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. افشین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سیستم کنترل ماشین در سربالایی رو پیدا نکردم مشه راهنمایی کنید که اصلا” داره یانه؟ ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امیر حسین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا ی سوال جکs5دنده ای گرم کن یا سرد کن صندی داره ?لطف کنید به سوال من جواب بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامی

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      نه داداش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امیر

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    وقتی فکر میکنم یه ماشین چینی از 80 شده 180 واقعا نمیدونم چیکار کنم من تقریبا 160 میخوام هزینه کنم برا یه ماشین نمیدونم اصلا با این پول کم چی گیرم میاد که همه جوره خوب باشه جک از نظر جاداری چطوره آخه ما یه خانواده پنج نفری هستیم راحتیش مهمه برام اگه ماشین بهتر تو همین قیمت سراغ دارید لطفا بگید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. مجید

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک عیب دیگه که در جک s5دیده میشه شیشه شور چراغها است که نصب نشده است همین عیب را هم برطرف کنین عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. افشین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من سیستم کنترل ماشین در سربالایی رو پیدا نکردم میشه راهنمایی کنید که اصلا” داره یانه؟ همه جا نوشته داره شاید اخیرا حذف شده باشه ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. افشین

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیستم کنترل ماشین در سربالایی رو کجا میشه پیدا کرد؟ اصلا” داره یانه؟ همه جا نوشته داره شاید اخیرا حذف شده باشه ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. صدرا

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام .دکمه های سیستیم صوتی رو ی فرمان ماشینم غیر فعال هستند دوستان جک سوار لطف کنند بفرمایند چگونه فعال کنم ؟ قبلا از راهنمایی دوستان بی نهایت سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا