خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. اصغر فلاح

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خانم من گیر داده بود این ماشین و بگیرم و من از نمایندگی گلزار خیابون دولت گرفتم قیمت مناسب وکف بازار .بابا آدم مشتی خوب حلال و حروم سرش میشه .دمش گرم خدایی خیلی حال کردم باهاش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هفته پیش این ماشین رو بصورت نقدی خریدم. واقعا از این ماشین راضی هستم شتابش عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ابولفضل بزرگ زاده

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انقد نگید چینی چینی ماشین های ایران خودرو وسایپا هم چینی هست .پس انقد تعجب نکنید که از این ماشین انقد تعریف میکنن. ما ایرانی ها عادت داریم که از کاه کوه می سازیم . پس لطفا به جای این حرف ها در مورد اس 5 تحقیق کنید و اگه علاقمند بودید خریداری کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جلال

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    دیروز یک مسیر 250کیلومتری پرپبچ وخم کوهستانی و چند کیلومتری خاکی رو با جک رفتم انصافا اگه درست دنده کشی کنی بهیچ وجه تو گردنه کم نمیاره خصوصا توسبقت در این مسیرها بسیار عالی بود همراهام که همه ماشین سوار بودن واقعا از کند ماشین خصوصا تو سربالایی ها کیف کردن تو قسمتهای کفی هم که البته خیلی کم بود چون جاده فرعی وبدون پلیس بود حسابی گاز دادمش بدون صدا ولرزش ومشکل براحتی 170پر کرد همه مسیر هم کولر روشن بود البته تو قسمتهای خاکی کمی تکونهای ماشین خسته کننده بود ولی از بابت گیر کردن کف ماشین یا بکس باد کردن خیالمون راحت بود مصرف ماشین هم با توجه به پیچ وخم زیاد وسربالایی های مسیر وظرفیت تکمیل ماشین خوب بود(میانگین10)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فربد

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    به نظر من عالیه ولی کاش قیافه اس 3 رو روی این میگذاشتن اون موقع بی نظیر میشد.هىچى با این قیمت حریف این ماشین نمیشه حتی جیلیx7 هر کی موافقه بزن لایکو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سارا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اس 5 به نظرم ماشین خوبی هست خاله من این ماشین و داره و خیلی راضی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. arash

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ما قصد خرید این ماشینو داریم اما دیروز یه اتفاقی افتاد که تو شک افتادیم
    یکی از دوستام برای اس5ثبت نام کرده بود و نقدی پولشم داده بود ولی بعد پشیمون شد و پولشو پس گرفت اون میگفت یکی از کارشناس های نمایندگی که آشناش بوده بهش گفته که بنزین ایران با این عدد اکتان باموتور این ماشین سازگار نیست و بعد از دو سه بار بنزین زدن ماشین خاموش شده و دیگه روشن نمیشه و یکی از قطعاتش خراب میشه وتا اون قطعه از چین بیاد سه ماه طول میکشه
    میخواستم بدونم واقعا این مشکل وجود داره یا اصلا امکان داره واسه یه ماشین این اتفاق بیافتد
    اگه جواب بدید ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام
      احتراماً به اطلاع می رسانم که بنده در 30 اردیبهشت خودروی جک اس 5 را تحویل گرفتم و تا کنون نیز حدود 6000 کیلومتر باهاش رانندگی کرده ام. به غیر از دو مرتبه هم که تو جاده شیراز به علت نبود بنزین سوپر مجبور به استفاده از بنزین معمولی شدم مابقی موارد همیشه از بنزین سوپر استفاده کرده ام و تا کنون هم هیچ مشکلی نداشته ام. لازم به ذکر است خیلیها حتی از بنزین سوپر هم برای این خودرو استفاده نمی کنند و آنها نیز تا کنون مشکلی نداشته اند. اگر قرار بود موتور پیشرفته این خودرو با بنزین ایران مشکل دار شود مطمئناً خیلی زورتر موتور خودروهایی نظیر بنز، بی ام دبلیو، مازاراتی، پورشه و … مشکل دار می شد که همچین چیزی اتفاق نیافتاده است. در ضمن شرکتی با این سابقه که تا به حال هم خودروهای مناسبی را وارد بازار ایران کرده است مطمئناً قبل از وارد کردن و احداث خط تولید به این موضوعها اندیشیده است و می توان مطمئن بود از این بابت مشکلی نخواهد بود.
      من در خصوص این خودرو فقط می توانم به رضایت کامل خودم و دوستم که این خودرو را داریم اشاره کنم و واقعاً خرید آن را توصیه می نمایم.
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. taktaz

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    الان حدودا 45 دقیقه هست که دارم نظرات دوستان عزیز رو میخونم و فقط یه جورایی بحث کردن بیخودی دوستان رو دیدم …
    لطفا به جایی دفاع کردن الکی و جانب داری اطلا عاتی بدین که به درد منه خریدار بخوره نه که هر کس نظر شخصی خودش رو بگه و برندی که دوس نداره رو خراب کنه.
    من شخصا عقیده دارم هم برند کره ای هم چینی هر کدوم به نوبه خودشون محاسنی دارن.
    و اینکه (به قول معروف هر چقدر پول بدی همون قدر اش میخوری)
    ونمیشه از جک انتظار کیفیت IX35 رو داشت (مثال عرض کردم)
    در اخر باید عرض کنم الان با این قیمت برای قشر متوسط جامعه که بعد از مدتها میخواد ماشین بخره این برند خیلییییییی بهتر از ماشین های تولید داخل هست که عملا اشغال میدن دست مردم
    با تشکر
    دوستان موفق لایک لطفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جلال

    ۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    درخصوص بد روشنی ماشین که بعضا برخی از دوستان با آن مواجه شدن چند تا نکته به نظرم رسید بگم شاید حل مشکل بشه
    اولا بعضی دوستان از جون نداشتن باتری گفته بودن(اون اوایل)که دوتا علا براش وجود داشت یکی روشن ماندن چراغ صندوق که تو بعضی از اس5 درب کامل رگلاژ نیست واگه درب محکم بسته نشه چراغ روشن می مونه وباتری رو ضعیف می کنه (مثل ماشینه خودم) دومی کوچیک بودن سر باتری از بست که بایستی بست بیشتر از حد معمول سفا بشه بطوری که تغییر شکل بده
    دوما سیستم کامپیوتر ماشین طوریه که حتما برای روشن کردن ماشین باید بعداز باز کردن سوئیچ صبر کنید آمپرها تا انتها برن وبرگردن بعد حتما بعد از برگشت آمپر به حالت اول پدال کلاچ را گرفته واستارت زد در غیر اینصورت احتمال خطا دادن و بد روشنی ماشین وجود داره که اگه اینطوری شد باید دوبار سوئیچو باز وبسته کرد و در دفعه دوم یا سوم استارت زد تا ماشین بدون مشکل روشن بشه وسر فرصت با دیاگ مشکل بطور کامل حل میشه
    در مجموع ماشین با توجه به قیمتش خیلی خوبه پس آرش خان بخرش شک نکن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدومت علاقه مندان به موضوع خودروی جک اس 5
    می خواستم یکی از تجربیاتم در مورد این خودرو را برایتان شرح دهم که مسلماً به آشنایی بیشتر شما به این خودرو کمک خواهد کرد.
    دو شب پیش از سمت شهرک دانشگاه علوم پزشکی در بالای میدان بهرود سعادت آباد به سمت پائین در حرکت بودم. کسانی که با آن جاده آشنایی دارند می دانند که شیب بسیار تندی دارد و معمولاً در هنگام تردد از بالا به پائین با دنده دو و فشار های متناوب بر روی ترمز سعی می کردم سرعت را در زیر 50 کیلومتر بر ساعت نگه دارم ولیکن دو شب پیش به علتی حواسم به این موضوع نبود و خودرو در دنده 3 در این مسیر به سرعت 90 رسیده بود. در انتهای این مسیر یک پیچ حدوداً 90 درجه وجود دارد که کیفیت سطح آسفالت نیز به خاطر ترمزهای شدید خودروهای عبوری از آن پیچ چندان مناسب نیست و دارای موج می باشد. وقتی به پیچ مورد نظر رسیدم با فشار پا بر روی پدال ترمز و چرخاندن فرمان به سمت چپ متوجه شدم ماشین در شرایط ناپایداریست و امکان عدم کنترل خودرو نیز وجود داشت. ولیکن به یک باره چراغ esp خودرو شروع به چشمک زدن کرد و پیرو آن فرمان سفت شد، ترمز نیز در زیر پا شروع به نوسان (حرکت بالا و پائین اندک) نمود تا اینکه در ظرف مدت کوتاهی سرعت به زیر 40 آمد و ماشین نیز پایدار شد و چراغ esp نیز دیگر خاموش بود.
    بعد از رسیدن به مقصد موضوع را در کاتالوگ خودرو و اینترنت چک نمودم. سیستم esp که مخفف electronic stability program می باشد در زمانی که از طریق سنسورهای خودرو بفهمد ماشین در حالت ناپایدار قرار دارد و به عبارتی خودرو در حال عدم فرمان پذیری از راننده می باشد، با کنترل گشتاور موتور، ترمز و سیستم abs و فرمان خودرو کنترل را تا پایداری خودرو بر عهده می گیرد و چشمک زدن چراغ esp نیز به دلیل فعال شدن این آپشن بوده است. لازم به ذکر است که دکمه esp در این خودرو وجود دارد و با فشار آن این سیستم خاموش می گردد و طبق توصیه خودرو ساز همواره بهتر است این سیستم در مدار باشد.
    در طول این چند ماهی که این خودرو را دارم همواره از مشخصات و عملکرد آن راضی بوده ام و بعد از بروز این واقعه واقعاً به قابلیتهای آن اطمینان پیدا کردم. به نظر من واقعاً این خودروساز چینی در حال پیشرفت می باشد و در آینده ای نزدیک برند جک جزء برندهای مطرح صنعت خودروسازی خواهد بود.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد رضا

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و عرض خسته نباشید بنده میخواهم به صورت نقدی این خودرو را خریداری کنم لطفا دوستانی که مطلع هستند راهنمائی نمایند ١- قیمت نقد این خودرو جند است؟ ٢-کدام نمایندکی برای خرید نقد این خودرو بهتر است (با تشکر از همه دوستان عزیزم )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. شهروز

    ۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    سلام دوستان نیم نگاهی هم به سانگ یانگ تیوولی بندازید با امکانات عالی و ساخت کره با قیمت ۹۰ تومان و با پیش پرداخت ۶۰ تومان و پرداخت ماهی ۱ تومان ۲۴ ماهه بدون سود و ۷ تومان هم هنگام تحویل به عنوان مالیات بر ارزش افزوده کلا ۹۰ تومان با تحویل ۴ ماهه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سید علی میرمحمدی

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (969 ديدگاه)

    سلام
    من میخام اس 5 رو بگیرم چند تا نمایندگی سوال کردم در مورد جک اس5.
    ولی نمایندگی دولت خیلی خوب منو راهنمایی کردن در مورد جک و لیفان . فردا هم میرم این نمایندگی ثبت نام کنم چون از همه جای تهران اومده بودن اونجا ثبت نام بانک تجارت هم کلی ثبت نام داشت اونجا. امید وارم که ماشین خوبی باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. جلال

    ۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    خودرو تیوولی رو تو نمایشگاه مشهد دیدم حقیقتش نظر مو خیلی جلب کرد هم امکانات خیلی خوبی داره هم برند معتبر وهم قیافه جالب فقط چندتا نکته باید در نظر داشته باشید یکی اینکه ماشین کوچیکتر از اونیه که تو کاتالوگ نوشته اطلاعات طول وعرض کاتالوگ عمدا یا سهوا ماله این ماشین نیست ابعادش رو تو سایتها اگه نگاه کنید از x33هم کوچیکتره .
    دوم اینکه خود شرکت وارد کننده هم دقیق نمی دونست این خودرویی که داره ثبت نام می کنه با چه آپشنهای قراره دست مشتری برسه سوم شرکت وارد کننده خیلی خوش قول وقوی در خدمات نیست و ممکنه در صورت عدم استقبال یا به هر دلیل دیگه وارداتش قطع و تامین قطعه به مشکل جدی بخوره مثل داستان فیاتها
    ولی در کل اگه با اون آپشنها تحویل بشه برای یک خانواده کوچیک خیلی ایده آله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فیلم جک اس 5 نسخه 2 رو دیدید!!! خیلی قشنگ و پر قدرت تر شده. اتوماتیک 6 دنده ، سقف پانوراما ، موتور با قدرت 250 اسب بخار ، آنتن کوسه ای و خیلی چیزای دیگه بهش اضافه شده. خیلی خفن بود. برید تو سایت آپارات ویدیوشو ببینید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Ali

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    کسی صفر تا صدو گرفته؟

    بگید اگه میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad

      ۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      8.5 sec

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حامد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    من یه سوال داشتم،،،داستان استارتر این ماشین چیه که باید کلاچ و ترمز و باید با هم بگیری بعد استارتربزنی؟؟؟این یعنی چی؟یعنی دنده ماشین خلاص باشه؟؟؟
    به این دلیل کنجکاو شدم که من یک ایکس ۶٠ داشتم،،دقیقا مشکل استارتر داشت،بعضی وقتها باید ١٠٠ بار استارت میزدم تا روشن بشه،،،،نکنه اون ماشین من هم باید به همین طریق روشن میشد!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مشکل استارت نداره .قطع کن داره.تا کلاچ رو نگیری اصلا استارت نمیزنه.نیازی به ترمز و کلاچ نیست فقط کلاچ

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. هومان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیستم استارت این خودرو ار نوع KEY LESS می باشىى که از آپشن های خودور حذف و سویچی جایگزین آن گردیده است.به همین دلیل هنگام استارت زدن می بایست پدال کلاچ را تا انتها گرفته و فقط در کسری از ثانیه سویچ را در وضعیت استارت قرارداده و رها کرد.به نظر من روشن شدنش با این سیستم حس خوبی برای راننده ایجاد می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. هومان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان کسی از نحوه فعال کردن سیستم USB اطلاع داره.زمانیکه USB را وارد پورتش می کنم لیست موزیک ها می آد ولی صدا نداره.
    همچنین نحوه فعال کردن GPS را بفرمائید ممنون میشم.(برای خودوری S5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. هاشمی فر

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رادیو اگه صدا داره مشکل داره ضبط ، GPS روی ضبط فابریک نصب نمیشه چون سیستمش چینی هست باید ضبط عوض شه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. مریم

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان باید بگم اس 5 عالیه با تمام آپشن هایی که داره با این قیمت ،من 20 خرداد تحویل گرفتم حدود 5000 تا رفتم و اصلا مشکل فنی نداشته .دست برادران چینی درد نکنه که ما رو از خرید ماشین های سایپا وایران خودرو بی نیاز کردند.در ضمن قبلش هم لیفان 620 داشتم که اون هم عالیییییییییییی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. جلال

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    بالاخره فرصت شد ماشینو برای تعویض واسکازین پیش یکی از دوستانم بردم (تو بازدید اولیه مسوول فنی نمایندگی گفت به ما نگفتن واسکازینو عوض کنید من هم چون بهشون اطمینان نداشتم زیاد اصرار نکردم) خلاصه روغن پیشنهادی دوستم بیو موتورز 85w90بود که من هم همونو ریختم تو این دوروز احساس می کنم صدای خفیف تو دنده دو کامل خذف شده .درضمن فیلتر هوای ماشین واتاق رو هم باز کردم زیاد خاک نداشت ضمن اینکه دقیقا با ماله توسان جدید یکی بود فقط مارکش والئو بود کیفیتشم تقریبا یکی بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فربد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    من رفتم تو نمایندگی روش نوشته بود مصرف انرژی در حد آخرین یعنی قرمز بود یعنی چی? ?چه مشکلی داره لطفاً جواب بدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مصطفی رحیمی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشین s5 رادراردیبهشت تحویل گرفتم کیفیت رنگ اصلا خوب نیست و دون دون است کتباً به شرکت اعتراض وعکس های آنرا ارسال کرده ام ولی هیچ جوابی نداده اندوتلفنی هم هیچکس جوابگو نیست.
    در ضمن ماشین در 1500 کیلومتر کارکرد صفحه کلاچ سوزاند وشرکت هیچ توضیح قانع کننده ای نداد و اکنون بیشتر از ماشین قدیمی خود استفاده میکنم
    توصیه میکنم برای خرید عجله نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام خدمت همگی
      جناب آقای رحیمی واقعاً بدشانس هستید که همچین مواردی برای خودروی شما پیش آمده. با توجه به اینکه شما جز اولین سری تحویل این خودرو بودید خیلی راحت با دیدن این موارد می توانستید خودرو را با قیمت خوب بفروشید و نیازی به تحمل این شرایط نداشتید.
      من دو خودرو اس 5 یکی در اردیبهشت و دیگری در اوایل تیر ماه تحویل گرفتم، اولی که در اردیبهشت تحویل گرفتم تا کنون حدود 8000 کیلومتر کار کرده و واقعاً از خودرو خود راضی هستم و دومی را نیز در همان تیر ماه با قیمت 83000000 به راحتی فروختم. علاوه بر خودروی خودم دو نفر از دوستانم نیز این خودرو را دارند که آنها هم کاملاً راضی می باشند. شاید بد نباشد به چهار گروهی که برای این خودرو در تلگرام وجود دارد یک سری بزنید و ببینید از مجموع آن نفراتی که در این گروهها وجود دارند چند نفر مشکلاتی نظیر شما داشته اند.
      به هر حال هر اقدام به خرید خودرویی باید با اطلاعات کافی باشد ولی توصیه من به کسانی که در پی خرید این خودرو هستند این است که چند و چون این خودرو را از دارندگان آن در سطح شهر و یا کسانی که برای سرویس خودرو فوق به نمایندگی می روند جویا شوند تا خدای ناکرده به اشتباه راهنمایی نشوند. به نظر من این خودرو در سطح قیمتی خود وحتی تا 100 میلیون جز بهترین گزینه های بازار فعلی ایران می باشد و واقعاً خودروسازی JAC برند مطمئن و در حال رشدی می باشد.
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. صدرا

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        امکانش هست من را در گروه تلگرام s5 اد کنید.
        ممنون
        09127297985

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mohammad

      ۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      من هم بعد دو ماه و 3000 کىلومتر صفه سوزوندم…بردم تعویضش کردم ولی بازم مشکل داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. علی مویدی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    با سلام بنده جک اس 5گرفتم وقتی ماشین رو تحویل گرفتم 45کیلو متر کار کرده بود در صورتی که ماشین بقیه زیر20کار کرده بود در ضمن روی صندلیهایش هم پلاستیک نبود وقتی دلیلش را پرسیدم گفتند که ماشین شما تست شده حالا وقتی استارت میزنم صدای جیره کلاچ میاید حالا نمیدانم چه باید کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی مویدی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بچه‌ها کسی میدونه صدای جیره کلاچ ماشینم چیه با اینکه کلاجم تا انتها میگیرم در ضمن مانیتورش چطوری خاموش میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سيروس

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام ولوم سمت چپی رو چن لحظه نگه داری خاموش میشه و دوباره به همین صورت روشن میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. جلال

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    دوست عزیز آقای مویدی
    با سلام
    در مورد کارکرد باید بدونین طبق قوانین تا 100کیلومتر صفر حساب میشه ماشین من موقع تحویل85کیلومتر کارکرد داشت علتش هم علاوه بر تست در کارخانه جابجایی بین نمایندگی ها در سطح شهر بود چون من این ماشینو دو ماه قبا از تحویل به خودم تو دو نمایندگی دیده بودم(یه نشانه خاص داشت که متوجه شدم)ولی به هر حال اعتراضم رو قبول نکردن البته بد هم نشد چون ماشین سری اول بود مونتاژش خیلی بهتر از جدیداست . در مورد صدا هم باید بیشتر توضیح بدین دقیقا صدا از کجاست و چطوریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی مویدی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام آقا جلال هر رو ز صبح اولین بار که استارت میزنم صدا یستارتهایکلاج به صورنمیاید شدیدی میاید و وقتی پدال رو رها میکنم قطع میشود و دیگر توی استارتهای بعدی صدایی نمیاید فقط اولین استارت صدا میدهد. راستی مانیتور جلو دکمه خاموش نداره چون مال من هر دفعه که ماشینو روشن میکنم روشن میشه ممنون از راهنمایی تان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سینا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ثبت نام اردیبهشت و تحویل آبان ماه
    لطفا تو‌گروه تلگرام منو اد کنین
    ۰۹۳۵۹۳۵۴۳۹۸

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی مویدی

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بچه ها لطفا من هم در تلگرام بذارید.
    09166657620

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احمد

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند وقتی هست که دارم تحقیق می کنم برای خرید جک اس5 . تو سایت های مختلف هم خیلی پیگیری کردم و بیشتر از نمایندگی خیابان دولت تعریف کردن تا دیروز که خودم رفتم و واقعا فرقش رو با نمایندگی های دیگه دیدم خیلی خوش برخورد و با اطلاع بودن و فقط به قصد فروش ماشین اونجا نبودن. واقعا با دلسوزی تمام و مثل یک دوست راهنمایی کردن . من شنبه برای خرید نقدی می رم پیششون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا