خودروهای چینی

نخستین رانندگی با جیلی GC9 مدل 2016

همان‌طور که بیشتر شما خوانندگان عزیز در جریان هستید، چندی پیش خودروی جیلی GC9 توانست لقب برترین خودروی سال ۲۰۱۵ چین را از آن خود نماید. بر پایه برخی از مندرجات، قرار است که این خودرو توسط یکی از سازندگان کرمانی به بازار داخلی عرضه شود. به همین بهانه، مطلبی را از سایت «DRIVEARABIA» گلچین نمودیم که در ذیل تقدیمتان می‌گردد. پیش از خواندن آن، لازم است این نکته گفته شود که تست مذکور، در چند ماه پیش، یعنی مبارک رمضان (خرداد – تیر) صورت پذیرفته و خودروی مورد بررسی هم نه یک نمونه کاملاً نو بلکه نسخه‌ای آزمایشی بوده است.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
چه وجه تشابهی میان محصولاتی همچون آیفون، نایک و هوندا آکورد وجود دارد؟ پاسخ این است که هر سه محصول محبوب و پرطرفدار، در کشور چین ساخته می‌شوند. با این‌همه و علیرغم رشد ملموس برندهای چینی، کماکان تولیدات این کشور به فقدان کیفیت ساخت شهره‌اند و به‌خصوص زمانی که نام خودرو به میان می‌آید موضوع ایمنی هم به موارد فوق اضافه می‌گردد. ازاین‌رو، هنگامی که یکی از مدیران جیلی، از چین به‌طور مستقیم با ما تماس گرفت و خواستار تست آخرین دستاورد این شرکت – که به‌طور رسمی سدان میان سایز نامیده می‌شود – گردید، سخت مشتاق به انجام آن شدیم.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
تنها تجربه‌ای که پیش از این با خودروهای چینی داشتیم مربوط به برند MG بود، برندی که به دلایل مسائل مربوط به بازاریابی، با جهشی در این بازار (امارات) مواجه نگردید؛ اما در حال حاضر این‌گونه به نظر می‌رسد که شرکت چری به‌شدت در پی تصاحب بخش‌های پایینی بازار است. گو اینکه جیلی هم پس از وقفه‌ای کوتاه دوباره به این بازار برگشته و شبکه نمایندگی‌ها و فروشندگانش را در امارات فعال نموده است. به ما این‌گونه گفته شد که جیلی توانسته است در بازار کشور عربستان، شاهد برخی از موفقیت‌ها باشد و مقام هشتمین خودروی پرفروش آن خطه را به همراه برند کره‌ای کیا، از آن خود نماید؛ اما اینجا، یعنی در امارات، جیلی کار دشواری را پیش رو دارد تا بلکه بتواند نامش را در بازار جا اندازد و عرضه سدان جدید جیلی هم بخشی از این استراتژی به شمار می‌رود.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
این خودرو که با نام سدان شاخص جیلی (GEELY FLAGSHIP SEDAN) به ما معرفی گردید در بقیه مکان‌ها با نام GC9 EMGRAND BORUI شناخته می‌شود؛ اما هنوز هم در مورد نام نهایی که قرار است با آن روانه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس (GCC) گردد، تصمیمی اتخاذ نشده و در این مورد هم باید تا اواخر سال منتظر ماند. خودرویی که در اختیارمان نهاده شد از نمونه‌های آزمایشی این سدان بود که در حال آزمایش تحت شرایط گرم آب و هوایی بود و به همین سبب، ما امروز خودرویی با کارکرد بالا را تست نمودیم.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
شرکت جیلی کمپانی ولو را در سال ۲۰۱۰ میلادی خریداری نمود که ثمره‌اش هم در حال حاضر مشهود است. جیلی، طراح شرکت ولو به نام پیتر هاربری (PETER HORBURY) را جهت طراحی این خودرو «صید» نمود، گو اینکه که خروجی طرح هم بسیار محافظه‌کارانه بوده و در برخی از زوایا، حتی ممکن است بی‌تناسب هم به نظر آید، اما درعین‌حال، برخی از نکات منحصربه‌فرد هم در آن مشاهده می‌شوند که ازجمله می‌توان به نمای جلوپنجره این خودرو اشاره داشت که تداعی‌گر امواج آب درون یک برکه است و نیز طرح اصیل و ابتکاری بخش عقب که مشابه اش را به‌هیچ‌عنوان در دیگر خودروهای در حال تردد نمی‌بینید. تیپ‌های فوقانی این خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برند، درحالی‌که رده‌های پایین‌تر آن از رینگ‌های ۱۷ اینچی برخوردارند.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
حال موقع آن فرا رسیده که به درون کابین این خودرو گام نهیم. بر روی کابین این خودرو به نحو بسیار خوبی کار شده و از مواد نرمی هم بر روی سطح داشبورد و پانل درب‌ها استفاده شده است. یک استراحتگاه دست در میانه داشبورد آن جای گرفته که از ظاهری چرم گونه بهره می‌برد و پدهای ضخیمی هم بر روی آن دوخته شده است. علاوه بر آن، تریم مشکی پیانو هم بر روی کنسول میانی آن جلوه گری می‌کند. حتی اگر کلیت کیفیت ساخت این کابین را هم بی‌عیب و نقص ندانیم، حداقل به‌اندازه خودروهای ژاپنی خوب می‌باشد، چه برسد به کره‌ای‌ها و آمریکایی‌ها. پیش از تست این خودرو، ما لحظاتی را با ولو V70 استیشن (واگن) گذرانده بودیم و از همین رو زمانی که وارد جیلی شدیم فی‌الفور توانستیم برخی از تأثیرات ولو را در کابینش شناسایی کنیم. ازجمله آن‌ها می‌توان به نحوه گزینش مواد مورد استفاده در این کابین و نیز ستون B ضخیم تعبیه شده در آن، اشاره کرد و این نکته آخری هم گواهی است بر ایمنی بالای این خودرو.
در حقیقت این خودرو ۵ ستاره را از موسسه C-CNAP کسب نموده است که نمرات دریافتی از این مرکز، پس از آن که اصلاحاتی در آن صورت گرفت، ظاهراً تا حدی مشابه با موسسه EURONCAP اروپا ارزیابی می‌شود؛ و خبر خوبی که در اینجا وجود دارد این است که مدل‌های پایه این خودرو به‌طور استاندارد از ۴ کیسه ایمنی هوا بهره می‌برند و تیپ‌های فول آن به ۷ کیسه ایمنی هوا و ازجمله ایربگ‌های زانویی مجهز هستند.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
ازجمله موارد بهره‌گیری از تکنولوژی در این خودرو می‌توان به نمایشگر LCD مولتی‌مدیا آن اشاره داشت که شاخص تنظیمات آن نیز درست در پشت دسته‌دنده قرار دارد. این نمایشگر که از گرافیک رنگی شفافی هم برخوردار است، از قابلیت‌های کاربردی چندی بهره می‌برد که از زمره آن می‌توان به اجرای موزیک از یک درایو USB اشاره داشت که به چهار عدد دوربین با دید عالی – سیستم دوربین پارک این خودرو – وصل می‌شود. حتی تجهیزاتی همچون ترمز پارک الکتریکی، سامانه تشخیص نقاط کور، نمایشگر بالاسری (HEAD-UP DISPLAY) و سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS) و نیز کروز کنترل تطبیقی هم در این خودرو وجود دارد و نکته بارز اینجاست که همه این تجهیزات نیز از عملکرد کاملاً خوب و مناسبی بهره می‌برند، به ویژه سیستم تهویه مطبوع آن که مجهز به تنظیماتی برای سرنشینان پشتی‌اش بوده و در آفتاب داغ ماه رمضان هم کارکرد مطلوبی را از خود ارائه داده است.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
جیلی GC9 یک خودروی بزرگ و حتی طویل‌تر از تویوتا کمری است. با آنکه بخش جلوی کابین آن از فضای عالی بهره می‌برد اما قسمت عقب آن از فضای پا جاداری برخوردار نیست، ظاهراً در این مورد هم نوعی مصالحه با طراحی فست بک گونه آن برقرار است. بااین‌حال، هنوز هم برای بیشتر بزرگسالان، بیش از حد کافی آن، فضا وجود دارد و سرنشینان سمت راست هم در عقب این خودرو حتی قادرند که به‌راحتی در آن دراز بکشند و این یکی، از مختصات محبوب و مورد علاقه در چین است.

با آنکه نسخه ۲.۴ لیتری این خودرو (۱۷۰ اسب بخاری) را در دسترسمان بود ولی بخشی از این تست با پیشرانه ۶ سیلندر و ۳.۵ لیتری این خودرو رقم خورد، پیشرانه‌ای که از توانی معادل ۲۷۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۲۶ نیوتن متر برخوردار بود. این نسخه، نخستین پیشرانه ۶ سیلندر از طرف جیلی به شمار می‌آید. پیشرانه مذکور، حتی زمانی که ظرفیت این خودرو کامل و ۴ سرنشین بزرگسال در آن جای داشتند، از خود کارایی خوبی را ارائه می‌داد؛ اما به نظر می‌رسد که این خودرو کندتر از دیگر نمونه‌های ۶ سیلندر می‌باشد که البته بخشی از این موضوع هم از بدنه سنگین و تنومند آن ناشی می‌گردد که از وزنی معادل ۱۷۸۰ کیلوگرم برخوردار است و از این لحاظ، کمی سنگین‌تر از دیگر رقبای خود می‌باشد. علاوه بر آن، سامانه سنتی کنترل پایداری (ESP) که در آن نصب شده نمی‌تواند به‌طور کامل قطع شود. سامانه سنتی کنترل پایداری موجود در این خودرو تمایل به آن دارد که زود وارد عمل شود، به‌خصوص هنگامی که این خودرو با سرعتی بالای متوسط وارد یک پیچ می‌گردد که البته این امر مایه تأسف است زیرا ما واقعاً حس خیلی خوبی را از هندلینگ این خودرو تجربه نمودیم که آن هم ناشی از کنترل خوب نوسانات بدنه و نیز تایرهای پهن به کار رفته در آن (سایز ۲۴۵) بود.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
سیستم تعلیق این خودرو توسط متخصصان مؤسسه بریتانیایی ” گروه رالی پرودرایو ” (RALLY-SPECIALISTS PRODRIVE) تنظیم شده و از همین رو، سواری آن قدری محکم احساس می‌شود اما تا حدی هم نرم و سازگار با بیشتر سطوح جاده‌ای است. صدای ناشی از باد و جاده هم در این خودرو کمی بالاتر از حد میانگین آن است اما به ما این‌طور گفته شد که همه این موارد، در نسخه نهایی که بعدها به بازار خواهد آمد، اصلاح می‌گردد. فرمان این خودرو بازخورد کمی را از خود ارائه می‌دهد و کاملاً هم سبک است اما در هنگام سرعت‌گیری سنگین می‌شود. همچنین سامانه‌های کمک ترمز ABS این خودرو هم نسبتاً خوب هستند و پدال‌ها هم واکنش مناسبی را از خود ارائه می‌دهند.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
خودرویی که در دسترسمان بود، نمونه‌ای کامل نبود و همچون یک نسخه پیش‌تولیدی،۲۰/۰۰۰ کیلومتر مسافت را در شرایط سخت رانندگی طی کرده بود. از همین رو، لرزش خفیفی در فرمان آن وجود داشت و ترمزها هم در توقف‌های سخت کارکرد تماماً صحیحی را از خود ارائه نمی‌دادند؛ و حدس ما بر این است که سیستم فنربندی آن نیز در برخی از نقاط سخت ضربه می‌خورد. همچنین به ما رک و پوست‌کنده گفته شد که سیستم تهویه مطبوع این خودرو در سرعت‌های خیلی بالا مثل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، به حالت کات اوت (CUT OUT) می‌افتد. البته تمامی این موارد قرار است که در نسخه‌های تولیدی این خودرو رفع شود.
توضیح: اصطلاح CUT OUT در لغت به معنای بریدن، برش دادن، کندن و… می‌باشد.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
صبر کنید، آیا ما واقعاً دوستدار و خواهان این خودروی چینی شدیم؟ جواب آن است: گرچه این یک خودروی کامل نیست اما در عوض خودروی خیلی خوبی است و سواری آن نیز حسی از استحکام را القاء نموده و از رانندگی سهل و آسانی هم برخوردار است؛ و درعین‌حال، مملو از تجهیزات لوکس و تکنولوژیک است. به احتمال قوی، بهای این خودرو نیز کمتر از دیگر سدان‌های میان سایز خواهد بود. آیا آن زمانی که خودروهای کره‌ای محصولاتی نامرغوب و بی‌ارزش بودند را به خاطر می‌آورید؟ ما معتقدیم که برندهای چینی همچون جیلی در همان مسیری گام برمی‌دارند که پیش از آن شرکت‌هایی همچون هیوندای طی نمودند.

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
مشخصات فنی جیلی امگرند GC9
در حال حاضر این خودرو، با سه نوع پیشرانه متفاوت چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربو، ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و همچنین ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در بازار چین عرضه می‌شود که مشخصات آن‌ها به تفکیک به شرح ذیل است:
پیشرانه ۳.۵ لیتری
حجم موتور: ۳۴۵۶ سی‌سی
توان: ۲۷۵ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۲۶ نیوتن متر در ۴۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
پیشرانه ۲.۴ لیتری
حجم موتور: ۲۳۷۸ سی‌سی
توان: ۱۶۲ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۱ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو
حجم موتور: ۱۸۰۰ سی‌سی
توان: ۱۶۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۵۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ – ۲۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۲ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات به همراه آنتی‌رول رول بار
سیستم فنربندی عقب: مستقل، اتصال چندگانه به همراه آنتی‌رول بار
نوع کالیپرهای ترمز: در جلو (دیسکی خنک شونده) و در عقب (دیسکی جامد)
نوع گیربکس: ۶ سرعته خودکار
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

2016 Geely Emgrand GC9
۲۰۱۶ Geely Emgrand GC9
ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۹۵۶/۱۸۶۱/۱۵۱۳ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۸۵۰ میلی‌متر
وزن: ۱۶۳۵ الی ۱۷۱۰ کیلوگرم (نسخه ۲.۴ لیتری) و ۱۷۱۰ الی ۱۷۶۰ کیلوگرم (نسخه ۱.۸ لیتری توربو) و ۱۷۸۰ کیلوگرم (نسخه ۳.۵ لیتری)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۴۵/۴۵ R 18 (نسخه ۳.۵ لیتری)
حجم مخزن سوخت: ۷۰ لیتر

ایمنی
۵ ستاره از موسسه ایمنی C – NCAP
۷ عدد ایربگ (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای) – تنها پایین‌ترین تیپ این خودرو در بازار چین با ۲ عدد ایربگ عرضه می‌شود و بیشتر تیپ‌ها از ۴ عدد ایربگ بهره می‌برند
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم ترمز کمکی BA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل لغزش خودرو TRC
ترمزدستی الکتریکی EPB
سیستم خودکار نگهداری خودرو در سراشیبی AUTO HOLD
کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو
کمربندهای ایمنی پیش کشنده عقب (تنها در نسخه ۳.۵ لیتری)
سیستم هشداردهنده پیشگیری از تصادف (COLLISSION WARNING SYSTEM)، این تجهیز تنها در نسخه ۱.۸ لیتری FLAGSHIP و نیز نسخه ۳.۵ لیتری ارائه می‌شود.

تجهیزات رفاهی (نسخه ۳.۵ لیتری)
بسته به نوع پیشرانه و نیز تیپ مربوطه، این خودرو از تجهیزات متعددی بهره می‌برد که در اینجا، سطح تجهیزات موجود در پایین‌ترین تیپ این خودرو که در بازار چین با نام ۲.۴ لیتری استاندارد عرضه می‌شود و نیز بالاترین تیپ آن که با نام ۳.۵ لیتری FLAGSHIP ارائه می‌شود را شرح می‌دهیم. بدیهی است که میان این دو تیپ، چندین تیپ دیگر هم وجود دارند که از ذکر تجهیزات رفاهی‌شان در این متن، صرف‌نظر شده است.
تیپ STANDARD پیشرانه ۲.۴ لیتری و یا پایه
کروز کنترل – سیستم ورود بدون کلید هوشمند (KEYLESS) – روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو – چراغ‌های روشنایی در روز از جنس LED – رینگ‌های آلومینیمی – حس‌گر باران و برف‌پاک‌کن‌های از جنس BONELESS – حسگر برخورد با مانع در شیشه‌ها – شیشه عقب بخار زدا – سیستم فرمان HPS – سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای – سیستم صوتی به همراه رادیو و پورت USB و AUX – ۶ عدد اسپیکر – ۴ عدد سنسور پارک – ۲ عدد کیسه هوا – اگزوزهای دوگانه سرکرومی – سامانه‌های ایمنی ABS،EBD،BA و ESP،TRC و EBP و AUTO HOLD و… بهای این نسخه در بازار چین ۱۱۹/۸۰۰ یوآن است.
نسخه ۳.۵ لیتری: این پیشرانه تنها در یک تیپ به نام FLAGSHIP عرضه می‌شود. این نسخه علاوه بر تجهیزات موجود در نسخه ۲.۴ لیتری استاندارد، از تجهیزات ذیل نیز هم بهره می‌برد:
کروز کنترل تطبیقی – آینه‌های الکتروکرومیک – آینه‌های جانبی برقی جمع شونده به همراه گرم‌کن – فرمان چندکاره – صندلی برقی راننده به همراه حافظه و فرمان و آینه‌های بیرونی حافظه‌دار – صندلی عقب برقی – سیستم فرمان EPS – صندلی‌ها با پوشش چرمی – سیستم صوتی از نوع HARMAN – ۱۳ عدد اسپیکر- گرم‌کن صندلی‌های جلو – سیستم رهیاب GPS و اتصالات بلوتوث – سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب – ۷ عدد کیسه هوا- سیستم کمک پارک (PARKING ASSIST) – سیستم نمایشگر بالاسری (HUD) – سیستم تشخیص نقاط کور اطراف خودرو – سیستم ارتباط از راه دور بی‌سیم (G-NETLINK) – دوربین ۳۶۰ درجه برای رصد نقاط اطراف خودرو – سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها (TPMS) – سیستم هشداردهنده پیشگیری از تصادف – لوگوی روشن – سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS) – 6 عدد سنسور پارک جلو و… قیمت این نسخه در بازار چین ۲۲۹,۸۰۰ یوآن است.

قیمت
در چین: ۱۱۹,۸۰۰ الی ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۲.۴ لیتری) و ۱۲۹,۸۰۰ الی ۱۷۶,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو) و ۲۲۹,۸۰۰ یوآن (پیشرانه ۳.۵ لیتری)

منابع دیگر:
CHINAAUTOWEB.COM
CARNEWSCHINA.COM
و …

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من جیلی امگرند داشتم مدل ۲۰۱۳
    خیلی قشنگ وزیبا بود ولی ذات و اصالت خودروهای رده پایین فرانسه یا کره رانداشت
    صدای موتورش داخل اتاق می پیچید-فرمان خودرو بسیار ضعیف طراخی شده طوری که در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر یه حرکت کم باعث خارج شدن خودرو از مسیر میشه و…..

    موافقم 1
    مخالفم 3
  2. حامد

    ۲۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گفتی لندکروز داغ دلم تازه شد.؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ممد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نباید همه محصولات چین رو بی کیفیت و آشغال بدونیم،ایراد کار برمیگرده به ما ایرانی ها که قیمت برامون مهمه و کیفیت رو فدای قیمت میکنیم،بیشتر کشورها جنس خوب چینی میخرن و از خریدشونم راضی هستند،بگذریم،با این همه آپشن و امکاناتی که چینی ها دارند نمیتونید رقیب هم قیمت (صفر کیلومتر)پیدا کنید و این دلیل توجیه خرید ماشین چینی هست، اگر آپشن ها کم نشه تو ایران میتونه فروش خوبی داشته و رقیب جدی لیفان 820 باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      820 دگ تولید نمیشه؟
      این ماشین قیمتش خیلی بیشتر از 820 هس اگه بیاد تو ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. محمد امين

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من مدل vip این ماشین دیدم تو منطقه ازاد اروند با قیمت ٨٨ میلیون من کار به موتور ماشین ندارمم چون اطلاعاتى در موردش ندارم ولى خداییش سه یا چهار پله طراحى و جنس قطعات داخلیش بهتر بود (البته من یه سوناتا 2014 vip دیدم خیلى جنس چرم روکشش با یه سوناتا فول فرق میکرد) تو نمایشگاه هم هر کسى میدیش میگفت چه قدر شبیه بى ام دبلیو سرى هفت که من هم تو اینترنت سرچ کردم متوجه این نکته شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۳۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جیلی امگرند 7 تنها ماشین چینی بود که نظر من و خیلی ها رو نسبت به ماشین چینی تغییر داد ، دوستان در برندهای چینی دو برند جیلی و ام جی که اصالتا سوئدی و انگلیسی هستند و توسط چینی ها خریداری شده اند نسبت به قیمت هاشون خودروهای بسیار خوبی هستند و واقعا سواری باهاشون لذت بخش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا