ایستگاه خبرخودروهای چینی

خواب چینی ها برای بازار خودروی ایران

اجناس چینی سال‌ها است که راه ورود خود را به کشورمان باز کرده‌اند و در مقابل چشم تولیدکنندگان داخلی بازار کشور را قبضه کرده‌اند، حال به نظر می‌رسد نوبت به بازار خودرو رسیده است. چرا که سال گذشته میلادی پس از الجزایر، عراق و روسیه، ایران چهارمین مقصد صادراتی خودروهای تولید شده با برند چین بوده است.
made-in-china-world

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده، در سال ۲۰۱۲ میلادی الجزایر با ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه بیشترین خودروهای چینی را در جهان خریداری کرده است. دو کشور عراق با خرید ۹۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو و روسیه با خرید ۸۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه در رتبه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند، سال گذشته میلادی ۷۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه از خودروهای چینی به ایران صادر شد که البته بیشتر آن شامل خودروهای مونتاژ شده با برند چین در کارخانه‌های داخل کشور است. با مشاهده این آمار می‌توان متوجه شد در شرایطی که خودروسازی کشور روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد، چینی‌ها سرمایه‌گذاری عظیمی روی بازار خودروی کشور کرده‌اند؛ چرا که با کاهش تولید خودرو طی سال گذشته، جنب و جوش شرکت‌های خودروسازی چین در داخل کشور هم بیشتر شده است.

البته پیش از انتشار این آمار هم بسیاری از کارشناسان از قبضه شدن بازار خودرو توسط محصولات چینی هشدار داده بودند. حال با توجه به شرایط صنعت خودروسازی کشور، به نظر می‌رسد این هشدارها از قبل جدی‌تر شده‌اند.

کاهش شدید تولید خودرو، افزایش قیمت خودروهای داخلی، نیاز بازار به خودروهایی که حداقل‌هایی از تکنولوژی روز را داشته باشند و … باعث یادآوری هشدارهایی می‌شود که پیش از این نیز به گوش خورده بود، اما به غیر از مواردی که به آن‌ها اشاره شد، کاهش تعرفه واردات خودرو و تهدید به صفر شدن آن در صورت عدم اجرای دستورالعمل شورای رقابت برای قیمت‌گذاری توسط خودروسازان نیز نگرانی جدیدی را ایجاد می‌کند؛ چرا که کارشناسان عقیده دارند در صورت کاهش تعرفه واردات خودرو، با توجه به افزایش نرخ ارز، واردات خودرو به سمت خودروهای درجه دو و سه چینی خواهد رفت، مسیری که با توجه به تجربه‌های دیگر صنایع به مقصد خوبی ختم نخواهد شد.

منبع : تین نیوز، روزنامهٔ دنیای اقتصاد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. مجيد

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    دمتون گرم بابا حالا مگه ماشینهای ما بهتر از چینی هست .
    همشون سر تا پا یه کرباس هستن.
    امید وارم یه روز ماشین خوبی هم در ایران تولید بشه که بعیده.
    تا سی سال دیگه برای کنترل جمعیت پراید تولید میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. feri

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      اگه مسئولین هیاخ(برعکس بخونیدش) داشتن گمروکی واردات ماشین های خارجی رو صفر میکردن… شرط میبندم بعد از یه هفته خودروسازان داخلی(یا بهتره بگم منتاژکاران داخلی) اعلام ورشکستگی میکردن!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجيد

        ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (124 ديدگاه)

        انوقت جیب اقازاده هاشون رو کی پر کنه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. بی نام

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      هم ایرانی هم چینی هم برندهای دیگه فقط به این توجه میشه که تا حد ممکن واسه مشتری کم نزارن ینی زیاد توش بذارن. در کل فکر جیبشونن. الان بنز هم بخری سود دولت چندین برابر سود کارخونه سازنده میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. اکبر

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من مخالف این موضوع هستم بنز وخودرو سازهای باسابقه هم بفکر سود هستن وهم به فکر ایمنی وکیفیت برتر اما خودروهای چینی شکستنی هستن چنی ها فقط بلدن کپی کنند به طرز افتضاح

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      درسال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بایدم به این رتبه میرسیدیم آخه ما و چین نداریم که
      در سال جدید هم انشاالله سیاستمون به سمت چین بره

      در کل مرگ بر چینی که کل کارگرها و سرمایه های ایرانی(شایدم جهانی) رو به بدبختی کشونده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرمان

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (73 ديدگاه)

        !!!!
        آفرین به کارفرمای چینی و کارگر چینی که با سیاست های درست دارن دنیارو قبضه می کنند. اون مسایلی که گفتی نثار افرادی که خودرو با تکنولوژی 30 سال پیش داخل کشور تولید و بطور انحصاری، دست ملت می دن که تازه اونم قطعاتش چینیه.!!
        کلا ما اگه بجای مرگ بر و شعار پرانی یکمی فکر می کردیم، بعد فکرمونو قانون می کردیم و قانونمونو اجرا می کردیم تو خودروسازی مثل کشور کره بودیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. ابراهيم

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باید خودروساز های ما فشار رو حس کنند تا کیفیت رو بالا ببرند

      صفر کردن تعرفه بطور ناگهانی درست نیست اما باید طی یک برنامه 10 ساله یا 20 ساله اتفاق بیفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ساشا

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بهونه جدید برای انحصاری نگه داشتن بازار خودرو و بالا نگه داشتن تعرفه و عوارض، خودرو چینی. خوب استانداردها را ببرید بالا تا خودرو چینی وارد بازار نشه. چرا بهانه میگیرید برای ممنوعیت واردات و تعرفه سنگین. کافی است بگویید خودرو وارداتی باید یورو 4 داشته باشد. آنوقت آشغال چینی وارد نمیشود. مگر کاری دارد؟ نه کاری ندارد. فقط خودروساز و آشغال ساز پراید و 405 میخواهند بازار را انحصاری نگه دارند. وگرنه همه میدانند که میتسوبیشی لنسر 2013 و نیسان ورسا 2013 و تویوتا یاریس 2013 و کیا پیکانتو 2013 همگی فقط 13 هزار دلار قیمت دارند و استاندارد بالایی هم دارند. خدا از انحصارگرها و دروغ گو ها نگذره. اون بالا مینویسه کارشناسا گفته اند. ولی همه میدونیم این دیالوگ ها بیشتر به حرف رانت خورها و انحصارگر ها میخوره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سیامک

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تاریخچه شرکت تویوتا در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بسیار جالب است به نوعی جنگ موجب گردید که شرکت تویوتا رونق خاصی بگیرد و به این جایگاه برسد چون ایران و عراق با خرید وانتهای این شرکت با ابعاد فراوان مشکل تویوتا را حل کردند و حال در این زمان با وجود تحریمها چین به موقعیت مشابه تویوتا در وسعت زیادتری دست پیدا کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسی

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    هرچی میکشیم زیر سر این دو فرغون ساز وطنی هستش .

    جدیدا اومدن خودشون رو با قرارداد ترکمان چای مقایسه کردن … و گفتن اگه لگنهای ما را نخرید … یعنی یه ترکمان چای دیگر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      اخه مسی جان اینا که از بمب هیرو شیما بیشتر ادم کشتن . اونوقت ؟؟؟؟؟
      خداییش عجب جک هایی میگن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. م

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (145 ديدگاه)

    من نمیدونم اصلا چرا ما باید با چین کمونیست که دین ندارند خدا رو هم قبول ندارند رفیق فابریک باشیم؟؟ مگه خدا نگفته کسی که منو قبول نداره مرتد هست و نباید باهاش داد سدد کنین؟ جالب اینجاست که جنس درجه 1شون به امریکا و اروپا صادر میشه و جنس درجه 3شون و بی کیفیترینشون میاد ایران و چندتا کشورهای افریقایی که پول خرید درجه 1 رو ندارند ما که به برکت صادرات مواد معدنی و نفت .. گاز.. پول داریم چرا بنجل وارد میکنیم؟؟ قربون خدا برم عوض اینکه جنس مرغوب اروپایی و امریکایی استفاده کنیم سیر تا پیازمونو از چین میاریم تولید ملی مونم که عددی نیست بخوایم استفاده کنیم اونام بی کیفیتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کیوان

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    امیدوارم 1 زلزله بیاد این 2 گاری ساز خراب کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AliReza

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نمیخوام از ماشین های چینی تعریف یا دفاع کنم ولی خداشاهده ماشین چینی هرچی که نداره امکانات رفاهی یه ماشین خوب و باکلاس رو داره سمند یا رانا یا سورن یا کل خانواده پـــــژو کدوم امکانات راهی رو داره؟؟؟حداقل 5 تا امکانات رفاهی ماشینای داخلی رو بگید ببینم اصلا از اینا گذشته ماشین های مصرف بالای داخلی با هزینه نگه داری بالا به چه درد مردم میخوره؟؟؟
    خداکنه انقدر خودرو وارداتی زیاد بشه تا دو شرکت خودرو ساز داخلی سر غیرت بیان مگر اینکه یه ماشین درست و حسابی تحویل بدن بابا خدا پردتونو نـــــــــــیامورزه آخه کیــــــــا کره با ما شروع کرد تولید خودرو اونا کجان ما کجاییم؟؟؟خیلی زشت برای کشوری که منبع اصلی منابع طبیعی این وضع خودروش باشه بابا کشور دوست و همسایرو ببین عربستااااااااااان عرضه ندارن خرما بسته بندی کنن مرسدس سوارن همشون اونوقت ماکه عربارو پسند نمیکنیم گاری سواریم اف بر این مردم اف بر این خودروسازان بی غیرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AliReza

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اورزه*

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرشید

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شرایط فروش زیر که از سایت فرغون سازی (که همیشه مطمعنه) کپی paste کردم ، حدس بزنید ماله کدوم ماشینه :

    پیش فروش ویژه ، زمان تحویل قطعی در زمان ارسال دعوتنامه مشخص می گردد .همراه با سود مشارکت و انصراف – مبلغ مابه التفاوت در زمان ارسال دعوتنامه بر اساس قیمت روز محاسبه می گردد – تیپ خودروها در زمان تحویل مشخص می گردد با امکان صلح – سود مشارکت 25% – سود انصراف 22%

    آستون ونکوویش ؟! نه
    لامبو آوانتادور ؟! نه
    جگوار XJR ؟! نه

    تیییبا
    .
    .
    .
    تو گواتمالا هم اینجور ماشین نمیفروشند !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. siavash

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    واقعا باعث تاسفه که چنین کشوری مثل ما با این همه ثروت مردمش باید آشغال های چینی رو سوار شن یا ماشین های بی کیفیت داخلی رو باید کاری کنند که تعرفه واردات ماشین های کم مصرف ژاپنی و کره ای صفر بشه و وادرات ماشین های چینی رو کم کنند تا ماشین های با کیفیت وارد بازار ایران بشن در ضمن باید محدودیت واردات ماشین های ژاپنی و کره ای رو حداقل تا 3000CC رو بردارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      تا دوهزارشم بر نمیدارن چه برسه به سه هزار!!!
      خدا خیرت بده انوقت این دوتا فرغون ساز باید برن در کارخانشون رو گل بگیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. amir

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چین خیلی وقت هست که صنعت خودروسازی ایران رو قبضه کرده فقط بخاطر اینکه الان دیگه خودرو چینی به اسم و برند چینی وارد ایران میشه و یا مونتاژ میشه در ایران برای مردم عادی عینیت بیشتری پیدا کرده و ملموس تر شده;خودروسازی داخلی مدت طولانی هست که با پر کردن یک فرم ایثار و اعلام دروغ این مطلب که مثلا قطعه x در کارحانه y در ایران تولید میشه و دریافت ارز از دولت با یک شرکت چینی قرارداد میبنده و قطعه در جه چندم چینی رو با آرم حک شده شرکت ایرانی روی قطعه و جعبه وارد ایران می کنند و روی خودرو سوار میکنند و بعد هم تحویل مصرف کننده ایرانی که هیچ حق انتخابی برای خرید خودرو در بازار انحصاری داخلی با تعرفه 110 درصد واردات خودرو خارجی ندارند به فورش میرسونند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمدرضا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ایزان بازار خوبی برای تست ماشهینهای زرق وبرق دار چینی شده .بعد از دوسال کیفیت اصلی ان معلوم میشود. 206وال90 خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      206 و ال 90 و …. تمام تابوت های ساخت داخل تفاوتی با خودروهای چینی نداره و هم قطعاتش از چین وارد میشه و قطعات درجه چندم چینی روشون سوار هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. سینا

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    شورای به اصطلاح رقابت هم قراره فقط 10 درصد قیمت این آشغالا رو پایین بیاره یعنی پراید تقریبا 1.5 میلیون پایین میاد.
    به هر کسی که قصد ماشین خریدن داره میگم که: جان هر کسی رو که دوست دارید بازم نخرید شما این قدر صبر کردید بازم صبر کنید، نخرید تا زمانی که به منت کشی از مردم بیافتند.

    خدایا به ما مردم مظلوم ایران صبر ایوب عطا کن و ما را در این میدان نبرد با مافیا یاری کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد.............

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من یک سال و نیمه ماشین چینی دارم خدا شاهده تا حالا غیر رو غن و بنزین هیچ خرجی نداشته…
    این ات آشغالای داخلی نه ظاهر دارن نه باطن آدم زورش میاد که باید ماشن تحمیلی این دو شرکت جنایتکار رو بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن آبادان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تعرفه باید آزاد بشه اصلا من دوست دارم یک سطل زباله متحرک بخرم به کسی ربط نداره حداقل میدونم حق انتخاب دارم میدونم زیر سلطه این خودرو ساز ها نیستم

    اصلا میخوام بی کیفیت ترین خودروی هندی رو بخرم به نظر شما توی تصادف به این شکل در میاد ؟

    خداوکیلی به این عکس نگاه کنید تورو به انسانیتتون قسم حاضرید از این خودرو ساز ها حمایت بشه

    لینک عکس:http://web.p30day.com/wp-content/uploads/2013/03/137941_829.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مجید.

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    صنعت،معدن و خودرو
    روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: این روزها که بازار خودرو کشور در رکود فرو رفته و خرید و فروش در آن رونقی ندارد، مشتریان یک به یک در حال انصراف از خودروهای ثبت‌نامی خود هستند.
    به گفته برخی نمایندگی‌های فروش خودروسازان، روزانه حدود هزار نفر از مشتریانی که خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، انصراف می‌دهند و این روند از اواخر سال گذشته آغاز شده است.
    آنها می‌گویند، انصراف از خودروهای ثبت‌نامی، از همان اولین روز بعد از تعطیلات ادامه پیدا کرده و حالا سه خودروساز بزرگ کشور حدودا روزی 1000 انصرافی دارند.
    این اتفاق کم سابقه در شرایطی رخ داده که مشتریان در انتظار اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی هستند، قیمت‌هایی که قرار است شورای رقابت تا یک هفته دیگر آنها را اعلام کند. بنابر اعلام این شورا، 31 فروردین قیمت‌های جدید اعلام می‌شوند، قیمت‌هایی که قرار است از نرخ‌های فعلی کمتر باشند. این وعده شورای رقابت که به پیش از عید برمی‌گردد، سبب شده مشتریان دست از خرید و فروش خودرو بکشند، زیرا گمان می‌کنند قیمت‌ها قرار است در حد چشمگیری پایین بیاید. رکود حاصله از وعده شورای رقابت، افت قیمت‌ها را در بازار به همراه داشته است، به نحوی که در حال حاضر قیمت برخی خودروها به زیر نرخ کارخانه رسیده است. از همین روست که مشتریان در حال انصراف از خودروهای ثبت‌نامی هستند، زیرا از یک سو گمان می‌برند قیمت رسمی خودروها در آخر فروردین کاهشی قابل توجه را تجربه می‌کند و از طرف دیگر عقل اقتصادی آنها حکم می‌کند وقتی خودرو ثبت‌نامی شان قیمت پایین‌تری در بازار دارد، انصراف داده و آن را از بازار بخرند.
    این البته در حالی است که خودروسازان عنوان کرده‌اند توان کاهش قیمت را ندارند و محصولات شان ارزان نخواهد شد، حتی اگر شورای رقابت فرمان ارزانی را صادر کند.

    دم همتون گرم بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    حالا که قراره ماشین چینی بیاد امید وارم جنس درجه یکش هم بیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. aryamehr

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    چی واسه خودتون میگین چینی خوبه برین تست تصادفاتشو ببینید مشخصات فنیشو بخونید آشغال آشغاله دیگه ایرانی وچینی نداره سالهاست قطعات تولید داخل رو هم چین میزنه پس همه یه …. هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نه کاملأ موافق هستم با شما نه مخالف 100 % حرفتون‌ ! همین الان ماشینی به نامه جیلی وارد ایران میشه که تست اروپا رو گذرونده و نمره قبولی گرفته ! خود سمند هم تست قبولی اروپا رو داره ! اینقدر هم که همه دوستان کمر بستن که بگن ماشین ایرانی آشغاله نیست ! مدرکشم اینه که خیلی کم پیش میاد ماشین خرابی تو مملکت به شکل 15 سال پیش ببینید. این‌ها همه پیشرفته و اینکه ما الان سوار مثلأ سمند و ال نود هستیم نه تنها خوب نیست بلکه بسیار بد هم هست . چون با پول ال نود میتونیم هیوندای الانترا 2012 رو با 35 تا 40 تومن سوار بشیم اما اصالت مارک رنو رو داره ؟ مثلأ 407 پژو با اینکه از آزرا ارزونتره ولی من صدسال دیگه مارک پژو رو با مارک هیوندای یکی نمی‌کنم. عین این میمونه که مثلأ ما مرسدس رو با اشکودا یکی کنیم. هردو آلمانی هستن اما این کجا و آن کجا ! خیلی از ماشینهای چینی کیفیت خوبی دارن ! مثلأ همه اونهایی که بدون تجربه فقط میگن چینی و فلان و بهمان تا حالا تستشون کردن ؟ یه تست خیلی ساده ! داشبورد جدید پراید رو با داشبورد ام‌وی‌ام 110 مقایسه کنید !!! ام‌وی‌ام ماشینیه که نزدیک به بیش از 5 ساله تو ایرانه و داشبوردهای جدید پراید مال 2 سال پیشه ! حالا هم طراحی و هم جنسشو بررسی کنید. توشون بشینید و ببینید کدوم داشبورد سروصدا داره کدوم نداره ! پس منطقی برخورد کنید. البته خیلی از ماشینهای ایرانی از چینی‌ها بهترن اما نه همهشون و نه از همه لحاظ !
      البته شدیدأ منتظرم که دولت گمرکی ماشینها رو برداره تا حداقل ویران خودرول !! و اون یکیه !!! مجبور بشن خودشونو ارتقاء بدن ! شدیدأ !!!
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محسن آبادان

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    امیدوارم خودرو ساز ها قیمت هاشون رو پایین نیارن من که تا حالا از نخریدن خودرو اینقدر لذت نبرده بودم بدون خودرو بودن سخت هست ولی ارزشش رو داره البته اگه اسم اینارو میشد گذاشت خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. milad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (57 ديدگاه)

    اینقدر این ماشینای داخل داغونن که به ماشینای درجه چندم چینی که الجزایر یه کشور آفریقایی وارد میکنه دل خوش کردیم و میگیم ماشینای خوبین…کشورمون به کجا رسیده….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. sunmartin

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    تقریبا تمام کامنت هاتون رو خوندم عزیزان و به خودم کمی امیدوار شدم که هستند افرادی از جامعه مانند شما فکر میکنند و تنها نیستیم..در مورد خودروهای چینی نمیخوام زیاد بحث رو ادامه بدم خودروهای داخلی به نوعی چینی شدن این جنبش چینی زایسراسیون از سال 89 به بعد اتفاق افتاد جاییکه در جراید نوشتند ورود 65000000 ملیون قطعه چینی با هولوگرام ویران خودرو و سایه بان پس در چینی بودن اجناس شک نکنید 30 واندی سال پیش اکثر محصولات داخل کشور معطوف به اروپای غربی و ایالات متحده بود الان 100 درصد اجناس و محصولات حتی با نام و برند داخلی به چین کمونیست تعلق داره واقعا باید دست مسئلین رو بوسید و به خاطر این همه نبوغ و دلسوزی نسبت به مردم چین از اونه قدر دانی بعمل آورد چرا که جمعیت 1 ملیاردو 600 ملیونی این کشور تنها با گوشه ای از تلاش جهاد گونه مسئولین عزیز سیر میشن و این یعنی بزرگترین دستاورد در زمینه صنعت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ما بیشماریم داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. mohammad

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نه عزیز دل برادر اگر تعرفه واردات صفر بشود کسی دنبال واردات خودروی چینی درجه دو نمیرود ! چرا ؟
    1- با قانون جدید دیگه واردات توسط افراد شخصی ، نمایشگاه داران و شرکتهای بازرگانی کوچک ممنوع شده و دیگر فقط خودشان وارد کننده هستند با دلار مبادله ای، لذا تقاضا برای دلار آزاد بالا نمی رود چون مردم(عموم) اجازه واردات ندارند.
    2- مگر قیمت پایه تکی محصولات 2013 درجه یک ژاپن، کره و فرانسه با دلار مبادله ای 2.500 چند میشه؟؟؟
    برای مثال
    $Renault- Fluence 1.6 – 15.000 – برابر 37.5 میلیون تومان
    $SsangYong – Actyon – 19.000 – برابر 47.5 میلیون تومان
    $MG Motor – MG550 – 18.000 -برابر 45 میلیون تومان
    $Kia Motors – Cerato koup 1.6 & Sedan 1.6 – 14.000 -برابر 35 میلیون تومان
    $Kia – Picanto – 12.000 – برابر 30 میلیون تومان
    $Toyota – XLI 1600 Corolla – 17.000 برابر 42.5 میلیون تومان
    $Hyundai – I 30 – 19.000 برابر 47.5 میلیون تومان
    $Hyundai – Santafe 2.7- 21.000 برابر 52.5 میلیون تومان
    و …
    3- حالا شما سراتو 35م را با پرشیا 35م مقایسه کنید –
    مصرف سوخت :7.8 لیتر در 100 کیلومتر
    امکانات
    ایربگ : راننده – سرنشین – جانبی – پرده ای – مجموعا 10 عدد
    ترمز و کنترل : جلو دیسکی خنک شونده – عقب دیسکی – ABS – EBD – BAS
    تهویه هوا : کنترل اتوماتیک
    صندلی : دستی – گرم کن – پشت سری های فعال هنگام تصادف
    شیشه ها : برقی
    آینه : برقی – گرم کن
    چراغ ها : روشن و خاموش شدن اتوماتیک – مه شکن جلو
    سایر امکانات : سنسور پارک – کروز کنترل – سانروف

    و همچنین سانتافه 52.5 م را با X33 MVM چری 61 م مقایسه کنید
    !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      (( coupe ))

      نه koupe

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        (امین آقا) دوست عزیز شما اولا فعلا اصل مطلب را بچسب!!! بقیه اش …
        دوما لطفا قبل از اظهار نظر به خودتان زحمت بدهید یک جستجوی ناقابل از طریق وب سایت سازنده و کارخانه کیا و … انجام دهید و با مدرک حرف بزنید.

        *دوستان مشاهده میکنید که بعضیها با باورهای غلط خود چه ساده به دیگران ایراد و اشکال می گیرند – دقت کنید مثل برخی از کارشناسان این مرز و بوم نشوید.
        ** از همکاران محترم وب سایت تخصصی پدال هم خواهش میکنم برای حفظ وقت کاربران، مطالب و نظرات غیر علمی و اشتباه را تائید ننمایند.
        باتشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Saied

        ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دوست عزیز شما کاملأ درست میگید ! Coupe درسته چون کلمه انگلیسی هست ! دوستانی هم که منفی دادند اون جمله بسیار معروف از ژان دلابرویه رو به من گوشزد می‌کنند که :

        ” مشکل اصلی زمانی پیش می‌‌آید که نه دانشی برای حرف زدن داشته باشیم نه شعوری برای ساکت ماندن ”

        حالا دوست عزیزی که آدرس سایت کیا رو داده یه چیزی دیده که دلیلشو نمی‌دونه ! میتونست یه متن به کیا بنویسه که چرا این کلمه رو به جای سی با کِی نوشتید. و ببینه چه جواب براش دارن ! بهتر این بود که به جای متهم کردن دیگران به داشتن باورهای غلط !!! یه نگاهی هم به باورهاب خودش می‌کرد ! یه Koupe توی یه سایت دیدی که مشخصأ زبان انگلیسی نیست و باورت شده که Coupe غلطه ! (منظورم همون باورهای غلط دیگران بود – سوزن و جوالدوز رو شنیدی ؟)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. hossein

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خبر داغ داغ داغ !!!
    خودروسازان چینی تا بحال نتوانسته اند پراید ایران را کپی کنند!
    به گزارش چین نیوز:
    چینی ها جاسوسانی به کارخانه های سایپا در ایران و همچنین کشور برادر (ونزولا) فرستاده اند که تا بحال هیچ ماموریتی به انجام نرسیده و خودروسازان چینی نتوانسته اند تکنولوژی تولید پراید x 131 151 161 171 181 111 201 خلاصه توووووش موندن!
    آورین
    آورین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعید از بوشهر

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    زنده باد چین کبیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سهیل

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    هی میگن حمایت از صنعت خودرو مگه چند نفر تو ایران خودرو و سایپا کار میکنن یک میلیون نفر با خانواده بیشتر میشن؟ از هفتاد میلیون کم کنی 69 میلیو ن باقی میمونه اگه بحث رانت خواری از این حرف ها نیست به فکر این 69 میلیون هم باشن بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. محمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزم اینها همه حرف هست می خواهند جیب خودشان را پر کنند اگر بخواهند این مشکل خیلی راحت حل می شوند، اونها حتی دلشان برای اون یک میلیون نفر هم نمی سوزد فقط اونها را پیرهن عثمان کرده اند (مگر کاری دارد که حقوق آنها را تامین کنند؟) چطوری؟!
    فقط کافی بعد از واردات خودرو کم مصرف و ایمن مابه التفاوت قیمت بنزین را به حساب اونها بریزند
    (در کل یعنی صرفه جویی در مصرف بنزین و متعاقبا کاهش هزینه های تولید حداقل به میزان 3/1)
    یک اقتصاددان هم نیست بگه شما کمی از بودجه میلیاردی خرید بنزین را به این کارمندان و کارگران محترم بده و نگران بیکاری آنها هم نباش در عوض ماشین خوب وارد کن مصرف حسابی میاد پائین، تازه ذخیره ارزی هم پیدا می کنید بعدا هم کارخانه های توجیه پذیر جدید با توجه به جغرافیای ایران راه اندازی کنید و دیگه هم خبری نیست از “دود شدن حدود 90 هزار میلیون لیتر بنزین معادل خروج 90 میلیارد دلار ارز (با فرض هر لیتر بنزین فوب خلیج فارس یک دلار) که برای واردات بنزین تخصیص یافته بوده است ”
    در عوض اول روحیه مردم بالا رفته. دوم آلودگی هوا کاهش پیدا کرده. سوم جان و مال مردم حفظ میشود. چهارم تولید ناخالص ملی بالا می رود. پنجم صرفه جویی ارزی و شاهد بالا رفتن ارزش ریال. ششم کاهش خستگی رانندگان و احترام به قوانین و مقررات. هفتم حفظ منابع طبیعی. هشتم و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مجيد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    خواهشن بخونید.

    فارس از نشست امروز انجمن قطعه‌سازان گزارش می‌دهد
    پراید کیلویی ۲۰ هزار تومان/کاهش قیمت خودرو با هدف واردات از چین
    اعضای انجمن قطعه‌سازان با اعلام نرخ 19 هزار و 800 تومانی هر کیلو پراید، از برخی سیاست‌های مدیران خودروساز انتقاد کرده و اعلام کردند که کاهش قیمت خودرو با هدف واردات خودرو از چین مطرح و پیگیری شده است.

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920201000858

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجيد

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      خواهشا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد.ف

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
        سوابق: (447 ديدگاه)

        «خواهش» فارسی است و اصلا تنوین نمی‌گیرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. محمدعلی

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من فکر کنم من بعد دیگه به جای آدمک های تستی از شهروندان ایرانی استفاده بشه چون نتیجه اش به واقعیت نزدیک تره ( از طرف مدیران ایران خودرو و سایپا در یک جلسه محرمانه جهت بستن قرارداد با شرکت های چینی )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. آریا

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    لیفان 620 خیلی ماشین خوبیه و از خودرو های ایران خودرو و سایپا یه سرو گردن بالاتره چرا مردم به سمت این خودرو ها نباید برن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. akbar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کاش یکی پیدا میشد میتونست به ما بفهمونه جونایی که تو این مملکت به فناوری ساخت ربات انسان نما، فناوری نانو، انرژی هسته ای، پیشرفته ترین پهبادها، پیشرفته ترین موشکها، پیشرفته ترین سلاح های روز دنیا، سلولهای بنیادی، و هزاران علم پیشرفته دیگه میتونن دست پیدا کنن، یعنی میشه که نتونن چند مدل ماشین با کیفیت و امکانات رفاحی به روز تو ایران تولید کنن؟ من هنوز نمیتونم قبول کنم شمارو نمیدونم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    واقعا حرفی در این مورد برای گفتن نیست کلا در هیچ موردی ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حمید

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گفته چین فقط به 4کشور ماشین صادرمیکنه که دوتاش بدبخت تر ازایرانند(حالاروسیه پیشکش).آخه تاکی ما باید با کل دنیا فرق داشته باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا