خودروهای چینی

گام بلند چینی‌ها برای تسخیر بازار

شاید امروزه بتوان چینی‌ها را از مهم‌ترین و همچنین خطرناک‌ترین! رقبای خودروسازان داخلی دانست؛ زیرا این جماعت به نحو آهسته و محسوسی در حال ترقی و پیشرفت‌اند و به طرز آرامی هم درصدد فتح بازارها و نیز دل‌های خریداران هستند. شاید در این میان، بسیاری از دست‌اندرکاران ساخت خودرو در کشورمان شأن و اهمیتی برای این جماعت قائل نباشند و بالاتر از آن حتی کره‌ای‌ها را هم لایق هماوردی با خویش ندانند، ولی این دسته خود بهتر آگاه‌اند که فاصله ما با خودروسازان مطرح دنیا آن‌قدر زیاد است که اگر شب و روز هم تلاش کنیم، سال‌ها و بلکه دهه‌ها زمان می‌برد تا که به گردپایشان برسیم. بگذریم!

هفته یا ماهی نیست که شاهد معرفی و عرضه طرح‌ها و مدل‌های جدید از خودروسازان چینی نباشیم؛ گاهی اوقات سرعت این روند آن‌چنان زیاد است که آدمی مبهوت و حیران می‌ماند. گرچه تا چندی پیش، اکثر مجموعه‌های تولیدی در این کشور تنها به ساخت خودروهای ارزان و متوسط می‌پرداختند، اما به نظر می‌رسد که این رویه به طور محسوسی در حال تغییر و تحول است. می‌توان گفت که امروزه چینی‌ها وارد کلاس بالاتری شده‌اند و آن‌هم تولید و عرصه خودروهایی است با ظاهری لوکس و تجهیزات گران و صدالبته بهای بسیار بالا. خودروهایی که قرار است که به رقابت با همتایان کره‌ای و ژاپنی‌شان پرداخته و بازارشان را نیز تحت تأثیر قرار دهند! اما نکته مهمی که در این میان مغفول مانده میزان اقبال مشتریان چینی و یا حتی غیر چینی نسبت به این مدل‌هاست. پرسش اصلی این است که آیا با وجود بازاری رقابتی و مملو از برندهای معتبر ژاپنی، کره‌ای و… کسی حاضر است که این ریسک را پذیرفته و بهایی بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار را برای این مدل‌ها بپردازد؟ بازخورد اولیه مشتریان به این محصولات، پاسخ این پرسش را در آینده‌ای نزدیک خواهد داد.

در اینجا دو نمونه از جدیدترین SUV هایی را که قرار است در آینده‌ای نزدیک در این بازار عرضه شوند را خدمتتان معرفی می‌کنم.

دانگ‌فنگ فنگ‌شن AX7

فروش خودروی DONGFENG FENGSHEN AX7 در بازار چین شروع شده است. قیمت آن از ۱۱۵,۷۰۰ یوآن (۱۸,۹۰۰ دلار) آغاز شده و به ۱۴۹,۷۰۰ یوآن (۲۴,۴۰۰ دلار) ختم خواهد شد. مکان آن در بخشی فوق‌العاده رقابتی از بازار واقع شده است. برای اولین بار در آوریل سال ۲۰۱۴ به صورت یک مدل کانسپت در نمایشگاه پکن عرضه شد. این خودرو بر مبنای نیسان قشقایی ساخته و پرداخته شده است. نیسان قشقایی به صورت مشترک توسط دانگ فنگ و نیسان تولید می‌گردد. موتور AX7 هم نشأت گرفته از همین خودروست.

Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
Dongfeng Fengshen AX7
داشبورد آن منظم و شسته‌ورفته به نظر می‌رسد، با موادی خوب و باکیفیت که با بعضی از جزییات آلومینیمی نیز همراه است. صفحه نمایشگر بزرگی هم در بخش میانی آن وجود دارد.

Dongfeng Fengshen AX7 Interior
Dongfeng Fengshen AX7 Interior
برند FENGSHEN زیرمجموعه دانگ فنگ قرار دارد و مدل AX7 هم اولین SUV تولیدی آن محسوب می‌شود. این خودرو با دو نوع پیشرانه در دسترس خواهد بود، موتور اول ۲ لیتر حجم داشته و توانی معادل ۱۴۳ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۱۸۹ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و به همراه با یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT عرضه می‌شود. پیشرانه دوم آن نیز ۲.۳ لیتر حجم دارد و قدرتی برابر با ۱۸۹ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۲۲۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و به همراه با یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک فروخته می‌شود.

طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۶۹۰/۱۸۵۰/۱۷۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۱۲ میلی‌متر است.

هاوال H9

خودرویی که در تصویر مشاهده می‌شود نسخه نهایی تولیدی HAVAL H9 است. فروش آن از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز گشته و بهای نیز از ۲۲۰,۰۰۰ یوآن (۳۵,۹۰۰ دلار) شروع خواهد شد. هاوال H9 برای نخستین بار در آوریل ۲۰۱۴ میلادی در نمایشگاه پکن ظاهر شد. این مدل بزرگ‌ترین خودرویی است که توسط گریت وال موتور توسعه یافته است. داشبورد این مدل به زیبایی طراحی شده و مواد به کار رفته آن گران به نظر می‌رسند و بخش‌های گوناگون هم از ارگونومی خوبی برخوردارند، به‌ویژه در این بین بخش‌های چوبی خوب هستند. آلومینیوم موجود در درها کمی زیاد بوده و صفحه نمایش هم بسیار هم بزرگ است.

2015 Haval H9
۲۰۱۵ Haval H9
سیستم اطلاعات موجود در نمایشگر وسط داشبورد، آیکون‌هایی همچون چک کننده گرمای موتور، تماشای تلویزیون، ارسال پیام‌های SMS و یا EMAIL و یا پیدا کردن مسیر جاده و گوش دادن به موزیک و… را در بر می‌گیرد.

2015 Haval H9 interior
۲۰۱۵ Haval H9 interior
دکمه استارت در کنسول میانی و روبروی دکمه کوچک ترمز دستی الکترونیکی قرار دارد. دو نگه‌دارنده فنجان در کنار آن می‌تواند محتویات موجود در آن را برایتان گرم یا سرد کند.

Haval H9 2014
Haval H9 2014
چرخ‌ها هم نیز تا حدودی کوچک بوده و به نظر می‌رسد که در حال شنا کردن در داخل طاق‌های منحنی موجود در بدنه هستند. هاوال H9 به لاستیک‌های بزرگ‌تری نیازمند است!

2015 Haval H9
۲۰۱۵ Haval H9
هاوال H9 با دو نوع پیشرانه که هر دوی آن‌ها توسط گریت وال توسعه یافته‌اند، در دسترس خواهد بود. اولین آن‌ها یک موتور ۲ لیتری توربوست که توانی معادل ۲۱۸ اسب بخار و نیز گشتاوری برابر با ۳۲۴ نیوتن متر را به همراه یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌کند؛ و دیگری موتور V6 خیلی داغ و پرقدرتی است که ۳ لیتری توربو بوده و توانی معادل ۳۳۳ اسب بخار و نیز گشتاوری معادل با ۴۸۰ نیوتن متر را داراست و به همراه یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

طول/عرض/ ارتفاع این خودرو برابر با ۴۸۵۶/۱۹۲۶/۱۹۱۰ MM و فاصله بین دو محور جلو و عقب معادل ۲۸۰۰ MM است.

نوشته و گردآوری: سام کاویانی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷۹ دیدگاه‌ها

  1. حجت

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    واقعا آفرین به چینی ها بعد از 5 سال فکر کنم جای کره ایها رو بگیرن.اونوقت ایران خودرو سپر وچراغ و کاپوت سمند عوض میکنه میشه سمند دنا مردم هم میخرن . خلایق هر چه لایق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      یکی کپی پرادو یکی کپی سانتافه پس این چینی ها خلاقیت ندارن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مصطفی

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (226 ديدگاه)

        حداقل توانایی کپی کردنو دارن باید از همین جا شروع کرد دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا.2272

          ۱۹ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (186 ديدگاه)

          دوستان چینی ها رو مسخره نکنین
          اونا دلایل بیشتری واسه مسخره کردن ما دارن
          هه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ASADI

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (266 ديدگاه)

        چی فکر کردین فردا کپیه پرایدم میزنن.!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ehsan

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (84 ديدگاه)

        همینم عرضه میخواد ما که تو کپی قطعات پراید و پژو ماشینای 20 سال پیش موندیم برادر من

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. ایمان

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        عکس اول رو با این هوندا CR-V مقایسه کنید:
        http://www.danhgiaxe.com/data/bt6/_2013_honda_cr_v_australia_02-1120_5304.jpg

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. "Amir"

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      سرتاپاشون کپیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. amir

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (522 ديدگاه)

    اولی مشابه نیو سانتافس!کره ای ها از اروپایی ها تقلید میکنند چینی ها از کره ای ها!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      خوب بلدن گنجشک رو رنگ کنن جای قناری بندازن به مشتری!!!من به شخصه هر وقت جنس چینی خریدم چه لباس چه چراغ و چه موبایل که ماشاا… همه شدن چینی متضرر شدم.

      دنبال گوشی ویتنام میگردم ولی چینی رو نمیخرم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. خاوری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    اونقد به چینی ها، هندی ها، کره ای ها و … مسخره کنید تا… مث گلوله از کنار ما رد شدن و رفتن و ما همچنان در خم کوچه اولیم… ملتی که از تاریخ خود را نداند مجبور به تکرار تاریخ است…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. fj

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (233 ديدگاه)

      واقعا جمله اخرت بیسته .ملتی که قدر تاریخ خود نداند محکوم به تکرار تاریخ است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. حجت

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    باز اینها هر روز مدلهای جدید وبا کیفیت بیرون میدن ایران خودرو سپر وچراغ و کاپوت سمند رو عوض کرده اسمشو گذاشته دنا فکر میکنه با دراز کردن جلوی ماشین با ویل بیس قبلی ماشین خوشکلتر میشه اخه چی بگم مردم هم میخرن 50 میلیون سمند دنا خلایق هر چه لایق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدحسین پورکیوان

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    سلام
    برد چین به خاطر بازار بکر و وجود سود کلان و مردم ساده و قانع ایرانی والبته نیازمند ماشینای جدید، بوده ویادتون باشه تا چند وقت پیش کره ای ها از ما عقب بودن و ایران شده سکوی پرتابشون چیزی که چینیها دارن به مراتب در حد بیشتر سرمون میارن….
    ای خاااااااک تو سر خودروسازای ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. e36

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    هیج جای دنیا جز ایران و شمای پدال خودرو سازی چین رو انقدر بزرگ جلوه نمیدن چون در حد نیست اصلا و متأسفانه ماها چون غول صنعتمون ایرانخودرو و سایپاس چینی ها بزرگن برامون ، خواهشا شلوغ نکنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      شلوغش نمیکنیم. واقعیت تلخه که بالای ۹۰٪ مردم ما قدرت خرید حتی جیلی و جک رو هم ندارن و براشون آرزو شده!!! در حالی که اون موقع که ما خودروهای آلمانی و آمریکایی مونتاژ میکردیم چین موتورسیکلت هم نمیساخت!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. e36

        ۱۹ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (918 ديدگاه)

        نگرفتی مطلبو ، میگم اینکه به قول شما 90 درصد مردم ما به خاطر نداشتن قدرت مالی ماشین چینی میخرن دلیل بر با کیفیت بودن اونا نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAFIA

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      طراحی داخلی خیلی زیباست آدم فکر میکنه بهترینه یه 2000 کیلومتر که روندی دیدی از همه جاش صدا درمیاد و قطعاتش از هم جدا شدن اون موقع میفهمی که چه کلاه گشادی تا زانوهات چینی ها گذاشتن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ehsan

        ۲۰ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (84 ديدگاه)

        هرچقدر پول بدی آش میخوری
        ضمنا چینیا سرمونو کلاح نذاشتن کلاهبردار اقایااانی هستن خودرو 20 میلیونی چین رو 50 میلیون میکنن تو پاچه ملت. ملت بدبختم به خیال این که ماشین 50 تومنی سواره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. سام

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      e36 عزیز،در سال 2013 بیش از 22 میلیون خودرو در بازار چین عرضه شده است و در حال حاضر این کشور بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیاست. در همین سال بیش از 5.5 میلیون دستگاه خودرو فقط با برندهای چینی در این کشور تولید شد.پس با توجه به این ملاحضات نمی شود تحولات صنعتی این کشور را نادیده گرفت و کاملا آن را رد کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. خاوری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    هنوز خامن برای رقابت با بزرگان اما سرعت پیشرفتشون تحسین برانگیزه اما تقلیدشون و اسکی رفتناشون از رو دست این و اون چندش آوره…فک کنم اینا بیشتر تو بازارهای نوظهور و بی دروپیکر مث ایران و مصر و عراق و روسیه خودشونو نشون میدن نه تو اروپا و … دانگ فنگ در جلو پنجره ترکیبی از جلوپنجره رنو کولئوس جدید و چراغها و خطوط هیوندای سانتافه 2014س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. لاکی استریک

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    چینی ها خوب سوراخه دعا رو پیدا کردن و دارن وارد بازار میشن خدا رحم کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احمد.ف

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت چینی ها فوق العاده است. وقتی ما داشتیم به سمند افتخار می کردیم اونا سه چرخه می ساختن بعد رسیدن به امثال لیفان ۵۲۰ بعد رسیدن به امثال ام وی ام ۵۳۰ و جک جی ۵ و … الان هم داران Qorus می سازن با ۵ ستاره ایمنی و الان هم این ماشینها. هر چند ایرادات زیادی بر اینها وارد است ولی به نظر می رسه ۵ سال دیگه صنعت ما در مقابل چین مثل الان چین در مقابل آلمان بشه.

    یک نکته دیگه: نمی دونم این چینیا چه دردشونه که ضریب دنده ها رو کم می‌گیرن (کاهش شتاب) بعد میان چرخ ها رو کوچیک می گیرن (افزایش شتاب)
    راستی چرا چینی ها موتور دیزل رو ماشینهای معمولی ندارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    haval H9 = مثل عقبش مثل ولوو هست و داخلش gmc
    Dongfeng Fengshen = جلوش مثل سانگیانگ عقبش ix35
    ماشین های خوبی هستن ولی از روی بقیه کپی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hooman

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (65 ديدگاه)

      واقعاً تشخیص ندادی اِچ ٩ کپی پرادوست اسم خودتم گذاشتی فقط تویوتا !!!!!
      اولی هم کپی سانتافه ست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    از haaval واقعا خوشم امد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mamad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چه جالب ماشین هاوال دوتا زاپاس داره…باور کنید این ماشین کیفیت نسبتا خوبی داره..بخدا الکی نمیگم سه ساله لیفان دارم وقتی میبینم با این بودجه فقط اشغال داخلی میشه گرفت..و همه نوع اشین داخلی دم دست هست اصلا قابل قیاس نیستن همین راحتی صندلی هاش به سمند و پژو می ارزه…امتحان کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احسان 1 همون احسان 1 سابق ایمیلم عوض شده

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    این هاوال تا برسه اینجا البته اگر بیاد میشه 200 میلیون ولی خدایی از اون اپشن دو نگهدارنده ی فنجان خیلی خوشم اومد ههههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. M Power///

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    تو جهان اسم کشور چین اینقدر بد در رفته. که تا اسم محصول که ساخت چین هست به گوش مون میرسه می گیم. بدرد نخور، بد، آشغال و … ولی محصولات چینی به ۳ رده تقسیم میشن.
    ۱ بد و کپی شده از برند و کمپانی های دیگه.
    ۲ متوسط که کپی کاری کمی درش موجود هست و جنس یا کالای مورد نظر نسبتا قابل قبول است.
    ۳ خوب یا پیشرفت کرده یا درحال پیشرفت‌. که این گروه با الهام از برند و کمپانی های دیگه محصول خود رو درست می کنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر علما

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      جنس چینی خوب باکیفیت نداریم. به هیچ وجه
      فولکس اپل تویوتای تولید شده در چین که چینی نیست
      یا کالاهای تولیدی تحت لیسانس چینی محسوب نمیشه
      مثل این میمونه که بنز های تولید شده در ایران جنس ایرانی بدونیم.
      خیر آلمانی بودن کیفیت آلمانی بود مهندس آلمان ی بود مدیریت آلمانی بود
      فقط کارگر زحمتکش خط منتاژ ایرانی بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. احمد.ف

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (447 ديدگاه)

    دانگ فنگ که رسما سانتافه است.
    هاوال هم ترکیبی از موارد زیر:
    جلو پنجره ‌‌GMC
    کلیات بدنه پرادو
    فرمان کپی کرایسلر
    و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کاشکی کپی کردنم بلد بودیم افتضاحیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. جواد هاشمی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خداییش چین لیاقتش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجتبی(ساروی)

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    حداقل 40سال پیکان و 20سال پراید و 17سال سمند و ……(محصولات مزخرف دیگه )رو تولید نمیکنن هرروزشان از دیروز بهتره و مطمنا اینده ی روشنی خواهند داشت حالا ما هرچی دلمون بخواد میتونیم بگیم ما یه پیله دورمون تو دنیا تنیدیم و بر اساس خیال خودمون سخن سرای میکنیم اما حقیقت چیزی است که در جهان بیرون در جریانه .

    به قول متالیکا sad but true
    غم انگیزه ولی حقیقت داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ناشنای قدیم

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببینین دوستان تمامی چینیها از فرغونسازی به اینجا رسیدن یه روزی ایران به جاهای خوب میرسه جینیها یک روزی آمریکا رو غورت میده ببینین کی گفتم حالا بشینید جینیها رو مسخره کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. yones

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا چینی جماعت کپی کاره.
    موندم شرکت هیوندا چرا ازش شکایت نکرده بخاطر این کپی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حجت

      ۱۹ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      انوقت باید خیلی از کارخانه ها از هیوندا شکایت می کردند . 10 سال پیش از این چینیها وضعش خراب بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. MAFIA

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    من هیچ وقت به چینی جماعت اعتماد نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یه پسر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    قابل توجه دوستانی که از خودرو های چینی بد می گن

    دوستان بیایم واقع بین باشیم

    با 60 میلیون تومن تو ایران ماشین حداکثر 10 هزار دلاری میشه خرید

    (آیا می دونید تاکسی های خیابون های آلمان مرسدس بنز ای کلاس هست که قیمت 40 هزار دلاری دارن ؟ یعنی به پول ایران هر تاکسی که تو آلمان مسافر کشی می کنه بالای 200 میلیون قیمت داره حالا کار به استکبار جهانی و کشورای عرب همسایه هم ندارم )

    می دونین هیوندا الانترا که یه ماشین ارزون قیمت کره ای هس قیمتش 18 تا 20 هزار دلار که تو ایران 120 میلیون فی می خوره ؟!!!

    یا مثلا جیلی دنده ای طبق چیزی که خودم با جفت چشمام تو سایت خود جیلی موتورز انترنشال دیدم بین 9 تا 10 هزار دلار بیشتر قیمت نداشت

    جسارت به شما نباشه

    اما چهل میلیون شاید برا یه ادمی مثل من سرمایه باشه

    اما وجدانا همین که با این پول (که تو بازار جهانی بهت قاقالی لی هم نمی دن )یه ماشینی به آدم می دن که جدا از مشخصات ابتدایی و بی کیفیتی که تو ماشین های ساخت داخل با همین قیمت هست

    یه امکاناتی نظیر مانیتور و سانروف و … هم داره باید کلاهمون رو بندازیم هوا

    پس همین چینی هایی که این همه بهشون بد بی راه می گیم دارن با کمترین قیمت یه ماشین نسبتا خوب بهمون می دن که هم وطن هامون این کار رو در حق مون نکردنن

    خود من دوو ماتیز دارم بعدشم ایشالله اگه توش زنده بمونم و با تکون تکون خوردن بپر بپر کردن هاش سکته قلبی نکنم حتما سی یلو می خرم

    می دونمم ماشین های امروز بازار چقد بی کیفیت و گرون هستن مخصوصا چینی ها اسطور استفاده از مواد بازیافتی هستن

    اما اگه یه زمانی پول دستم بیاد و بخوام مسافرتی جایی برم بین بد بدتر مطمئنا بد رو انتخاب می کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mehran

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    کاش ایرانخودرو و سایپا هم عرضه داشتن از نیو سانتافه و پرادو 2014 کپی کنن . نه از 206 10-15 سال پیش که رانا رو از روش بسازن . یا تیبا که بچه ی ناقصه الخلقه پراید و ریو …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. یه پسر

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    والا ماشینای چینی رو می تونیم قبول کنیم

    اما مدل های لوکسش واقعا هضمش سخته

    با 32 هزار دلار میشه هیوندا یا حتی تویوتا خرید

    مگه کسی … باشه که ماشین لوکس چینی بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمدMOHAMMAD

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چینی ها بقیه مردم دنیا را احمق فرض کردن (البته دور از جون ما ایرانی ها ) اگه کسی بخواد اون دانگ فنگ اولی را که کپی از سانتافه است را بخرد به قیمت 24000 دلار بخره خوب میره خود سانتافه را میخره به همین قیمت و اگه بخواد دومی یعنی هاوال را بخره 35000 دلار میره که کپی از تویوتا پرادو است خود پرادو را میخره به همین قیمت (دیگه زیادی خودشون را دست بالا گرفتند)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمدMOHAMMAD

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تمام شرکت های چینی برای فروش خودرو های بی کیفیت خود برای مشتری از همه جا بی خبر خود تله میگذارند و آنها را فریب میدهند و اجزای اصلی خودروهایشان را به خودروهای معروف نسبت می دهند مثلا میگویند موتور گیریکس وانتهای دیار خودرو ساخت شرکت میتسوبیشی است و یا موتور جک متعلق به لنسر است و طراحی آن در ایتالیا انجام میشود و یا لیفان که می گویند موتور آن انگلیسی است و ……. در صورتی که اصلا و ابدا هم چین چیزی صحت ندارد و هیچ شرکت معتبری علم و تکنولوژی خود را در اختیار یک شرکت کپی کار چینی نمی گذارد زیرا خودرو سازان چینی در میان خودرو سازان جهانی بسیار منفور هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پوری پوریا!

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    دانگ فنگ فنک شن!!!!
    اسمش عمودی تو حلقم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امير

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ای وای بر ما چی بودیم چی شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمدMOHAMMAD

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مواد پلاستیکی به کار رفته در داشبورد و تزیینات داخلی خودرو های چینی از پلاستیک های بازیافت شده در کشور چین است و توسط مواد اسیدی و رنگ های مخصوصی آنها را به رنگهای دلبخواه در می آورند که مردم فکر میکنند زیبا است ولی وقتی خودرو را درون آفتاب میگذارند گازهای سمی خطرناکی از آن متساعد میشود و هنگام نشستن داخل خودرو تمام این گازهای متساعد شده در فضای خودرو را استنشاق میکنند ولی افسوس که مردم ظاهر بین ما هیچ توجهی به این موارد ندارند به قول قدیمی ها که می گویند از دور دل را میبرد از نزدیک زهله را

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام

      اگر برایتان امکان دارد لطفا منبع این خبر را برایم پست کنید.دقیقا کدامیک از برندهای چینی از مواد بازیافتی و آلوده به مواد سمی استفاده می کنند؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدMOHAMMAD

        ۲۱ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (232 ديدگاه)

        سلام آقای سام من این مطلب را حدودا دو سال پیش در سایت یک خبرگذاری معتبر خواندم ولی انشاالله در اولین فرصت منبعش را اگر پیدا کردم برایتان پست میکنم در ضمن یادم هست توی همون مطلب نوشته شده بود که واشر اگزوز متصل به سر سیلندر خودروهای چری هم از مواد بسیار خطرناک هست که در موقع داغ شدن خودرو بخارات سمی تولید میکند و کشور استرالیا هم به خاطر همین تا عوض کردن این قطعه از ورود این خودروها جلوگیری کرده است

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۱ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام

          با تشکر از لطف و توجه شما.منتظر پستتون هستم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ahmad..F12

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (2543 ديدگاه)

        سام عزیز ممنون از مطلب جالب و کاملت

        به نظر من دانگ فنگ اگه وارد بشه موفق میشه توی فروش

        خودروهای دانگ فنگ در زمینۀ امکانات و کیفیت بهتر از رقبای چینی هستن

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا