خودروهای چینیهفته نامه

راز موفقیت چینی‌ها در بازار ایران

سام کاویانی: کمی بیش از یک دهه است که سازندگان چینی به درون مرزهای وطن گام نهاده‌اند. در تمامی این سال‌ها، چینی‌ها توانسته‌اند آهسته و پیوسته جاپای خود در این بازار محکم و خیل بی‌شماری از هم‌وطنان را مجذوب و هوادار خود نمایند. درواقع و به‌رغم مخالفت‌های گهگاه شدیدی که در برابر ساخت و عرضه محصولات چینی وجود دارد شاهدیم که اقبال به آنها روزبه‌روز رو به فزونی است و انبوهی از افراد نیز، محصولات چینی را بر محصولات داخلی ترجیح می‌دهند. به‌راستی دلیل وقوع این امر چیست و چه متغیرهایی در پیدایش این وضع دخالت دارند؟

cartoon-03
در این متن سعی نمودیم با ذکر دلایلی به پاسخ این پرسش نزدیک شویم.
الف – بهبود مستمر کیفیت: بی‌شک عمده خودروهای چینی در بدو ورودشان به بازار ایران محصولاتی سخت «بدساخت»، «بی‌کیفیت» و «سرهم‌بندی شده» بودند. در آن زمان، یعنی اوایل دهه هشتاد شمسی، فاصله سازندگان وطنی‌مان، چه به لحاظ طرح و چه ازلحاظ کیفیت و تکنیک، با دیگر همتایان خود در مابقی کشورهای درحال‌توسعه دنیا من‌جمله چین و هند و… تا این اندازه نبود و حتی در برخی جوانب جلوتر نیز بود. در آن سال‌ها، خودروهایی همچون پراید و یا پژو ۲۰۶ و… با کیفیت نسبتاً معقولی مونتاژ و عرضه می‌شدند و بهایشان نه منصفانه ولی تا حدی قابل توجیه بود. ضمن اینکه، از عقل و خرد هم بسی به دور بود که آدمی مثلاً به‌جای خرید محصولی مثل پراید، به خرید محصولی همچون چری QQ و یا همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ دست زند؛ زیرا که رقیب چینی هم گران‌تر بود و هم کیفیت آن بسی نازل‌تر؛ اما نکته اصلی اینجاست که چینی‌ها سازندگانی نبودند که در یک موضع خاص راکد و ساکن مانده و یا به قهقرا روند، بلکه رفته‌رفته کیفیت محصولات خود را به نیت فروشی بیشتر ارتقاء داده و حتی ساخت قطعه برای برخی سازندگان غربی و شرقی را به روش پیمانکاری عهده‌دار شدند که این خود سهم بسزایی در ارتقاء کیفی محصولات چینی داشت. باکمال تأسف، خودروسازان وطنی ما، در جهتی مخالف این روند، از آن زمان تاکنون به بهانه داخلی سازی و صرفه‌جویی ارزی تا آنجا که مقدور بود از کیفیت قطعات محصولات تولیدی خود کاسته و آنها را به چیزی تبدیل نمودند که همگان شاهدیم. البته در این میان، نمی‌توان سهم تحریم‌های ظالمانه غرب را در افت کیفیت خودروهای داخلی‌مان منکر شد که خود مبحث جداگانه‌ای را می‌طلبد.

Chery-Arrizo-5-2016-04
ب – انقلاب در طراحی: بخش عمده‌ای از خودروهای چینی که یک دهه پیش وارد کشورمان شدند از نمای ظاهری سخت پیش‌پاافتاده‌ای برخوردار بودند. اغلب آنها کپی‌های ناشیانه‌ای بودند که بیشتر شبیه اسباب‌بازی به نظر می‌رسیدند تا یک خودروی واقعی. حتی برخی از آنها چنان زشت و کریه‌المنظر بودند که کمتر کسی رغبت می‌کرد نگاهی به آنها بیاندازد، چه برسد به آنکه برای بررسی عمیق‌تر وارد نمایندگی‌شان شده و یا به خریدشان اقدام نماید. در این میان، محصولات داخلی کشورمان در برابر چنین دیوهای بدهیبتی همچون الهه زیبایی به نظر می‌رسیدند! اگر به خاطر داشته باشید، آن زمان تمسخر و ریشخند چینی‌ها در رسانه‌های داخلی کشورمان در اوج خود بود و مدیران خودروسازی‌مان اصلاً ساخته‌های چین را در حد تولیدات داخلی‌مان نمی‌دانستند چه برسد به آنکه چنین محصولاتی را در ردیف رقیبی جدی بنگرند؛ اما چه شد که آن ساخته‌های سخت نازیبا تدریجاً به خودروهایی سخت مدرن و دلپسند تبدیل شدند تا آنجایی که حتی طرح و رنگشان نیز مورد توجه و اقبال وب‌سایت‌های معروف خودرو در دنیا قرار گرفت؟

BYD Tang hybrid SUV
در واقعیت امر، چینی‌ها در مقابل سیل انتقادات مربوط به طراحی خودروهای خود دست به چند عمل عمده زدند:
۱ – طراحان شاغل در برندهای مشهور خودروسازی را به استخدام خود درآوردند. مثل شرکت چری و برلیانس و…
۲ – اقدام به احداث استودیوهای طراحی در اقصی نقاط دنیا نموده و یا استودیوهای طراحی معروف دنیا من‌جمله ایتالیایی‌ها را تحت کنترل خود در آوردند. همچون شرکت‌های چانگان و جک و…
۳ – خرید کامل شرکت‌های معروف اروپایی و استفاده از تیم طراحی آنها برای بهبود طرح محصولات خود، به‌مانند شرکت‌های جیلی و سایک و…
با پیروی از چنین مواردی و یا ترکیبی از آنها، چینی‌ها توانستند رفته‌رفته در طراحی به استقلال نسبی دست یابند و ظاهر محصولات خود را نیز از پایه دگرگون و حتی برای آنها «هویت‌سازی» نمایند؛ و به‌خوبی آگاهیم که «هویت‌سازی» عملی است که رقبای ژاپنی و کره‌ای پس از چندین دهه به آن اقدام نمودند ولی شاهدیم که سازندگان جدیدالورود چینی خیلی سریع به این عمل دست یازیدند.

Haval H6 2016
در این میان، خودروسازان ما روش معکوسی را پیشه خود ساختند و فیس‌لیفت‌های سخت نازیبا و خودروهایی حقیقتاً زشت و سرهم‌بندی شده را به بازار عرضه نمودند. مثلاً پژو پارس در زمان خودش فیس‌لیفتی سخت دلپسند و جذاب بود ولی چنین فیس‌لیفتی دیگر در میان دیگر محصولات داخلی‌مان تکرار نشد، منظور فیس‌لیفتی است که ایرانی پسند باشد و در میان آحاد افراد جامعه نیز مقبول افتد. سمند که خودرویی نسبتاً مدرن در زمانه خود بود و طرحی معقولی داشت جای خود را به محصولاتی نه‌چندان زیبا مثل سورن داد که البته آن‌هم یک سمند بود ولی با فیس‌لیفتی نامعقول و مشتری پران. بدتر از آن، ما سقوط آزاد علم طراحی را در خودروهایی همچون تیبا، ساینا و … شاهد بوده‌ایم! خودروهایی که حداقل‌های علم طراحی در نمای ظاهری و داخلی‌شان رعایت نشده است. همین موارد دست در دست هم موجب شد که خودروهای چینی رفته‌رفته قلوب مشتریان زیباپسند داخلی را فتح نمایند به‌گونه‌ای که برای برخی از آنها صف‌های طویلی نیز تشکیل شود و حواله‌شان در بازار آزاد تا چند میلیونی گران‌تر از خود کارخانه به فروش رسد! امری که پیش‌تر هیچ سابقه نداشت.
البته از حق نباید گذشت که فیس‌لیفت‌های جدیدی که اخیراً برخی از خودروسازان داخلی‌مان ارائه داده‌اند ازجمله دنای جدید تا حدی مناسب و به‌روز هستند ولی متأسفانه خیلی دیر وارد مدار تولید شده و کماکان نسبت به همتایان چینی خود عقب‌ترند.

lifan-xc60-cvt-automatico-2
ج – مشتری مداری: سازندگان چینی فوق‌العاده فعال و درعین‌حال جسور هستند و برای کسب نوآوری و فتح بازارهای جدید از ابتکارعمل‌های متفاوتی بهره می‌گیرند. آنان تمام‌وقت سلایق و علائق مشتریان خود در بازار هدف را مطالعه و بررسی نموده و سعی بر ارضای خاطر آنان دارند. اگر نگاهی به طراحی‌های جدید خودروهای جدید چینی بیاندازیم شاهدیم که آنان از تمامی المان‌های مدرن به نحو احسن استفاده می‌کنند و بسته به بازار هدف سعی می‌کنند تا آنجا که امکان دارد محصولات خود را به سلاح «زیبایی و جذابیت» و «زرق‌وبرق چشمگیر» و «آپشن‌های رفاهی متعدد» مجهز نموده و درعین‌حال، بهایشان را حتی به ضرب تخفیف و دامپینگ هم که شده پایین بیاورند تا بلکه از این راه مشتریان هر چه بیشتری را به خرید محصولات خود ترغیب نمایند.

2016 MG GS
در کشور ما نیز شاهدیم که مونتاژگران چینی به‌رغم تمامی موانع ریز و درشت و تعرفه‌هایی که وجود دارد، مدل‌های تولیدی خود را با بهایی به‌مراتب ارزان‌تر و شرایط بسیار سهل‌تری در قیاس با همتایان ژاپنی و کره‌ای‌شان به فروش می‌رسانند، این در حالی است که نسخه‌های مشابه کره‌ای آنها نه کیفیت چندان بالاتری نسبت به همتایان چینی خود دارند که بهای دو برابری‌شان را توجیه کند و نه آپشن بیشتری و نه حتی عملکرد چندان متفاوتی. به فرض مثال، آیا واقعاً ارزش آن را دارد که صد میلیون بیشتر هزینه کنیم تا مثلاً به‌جای جک S5 نود میلیونی، هیوندای توسان صد و نود میلیونی را خریداری نماییم؟ فاصله کیفی و تکنیکی بین آنها تا چه اندازه است که این هزینه سرسام‌آور را توجیه کند؟ آیا در بازارهای جهانی هم‌چنین فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد؟…

jac s5 2015
این‌هایی پرسش‌هایی است که با روند رو به رشد ساخت و ورود سدان‌ها و کراس‌اوورهای جدیدتر و کیفی‌تری از چین به بازار کشورمان، می‌تواند بسیاری از افراد را در هنگام خرید نمونه‌های مشابه کره‌ای و حتی ژاپنی مردد نموده و اراده‌شان را در این راه تضعیف نماید. ممکن است برخی از افراد با گفتن لفظ «بی‌کیفیت» تمامی چینی‌ها را یک‌کاسه کنند و خیال خود را در هنگام خرید راحت نمایند ولی خود آنها باطناً بهتر می‌دانند که خودروهای چینی سال‌های اخیر را نمی‌توان یکسره نادیده گرفت. چینی‌ها چنان پیشروی سریعی دارند که حتی خودروسازان قدرتمند را هم به همکاری با خود واداشته‌اند و بی‌شک در آینده از آنها بیشتر خواهیم شنید.

cartoon-china

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان سابق)

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    برای پی بردن به راز این موفقیت اصلا نیازی به تحلیل های پیچیده نیست. تنها خودروهای زیر 80 میلیون بازار کشور چینیا وو ایرانیا هستن که خودروهای ایرانی 20-30 ساله تو بازار وجود دارن و به قدری بی کیفیت و قدیمی و خسته کننده شدن که هر کسی که فقط کمی پول بیشتر داشته باشه بدون توجه به کیفیت چینی های توی بازار مشتری اونها میشه. علت خرید خودروهای چینی تو بازار ایران فقط بخاطر خسته شدن از خودروهای داخلی و نداشتن بودجه برای خرید خودروهای کره ای و ژاپنی توی بازاره نه چیز دیگه(قطعا نمیشه بالاتر بودن کیفیت چینی ها رو نسبت به خودروهای داخلی نادیده گرفت). من شک دارم کسی وجود داشته باشه که حاضر بشه جک اس 5 رو به جای توسان خریداری کنه در حالیکه بودجه ی خرید توسان رو داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. elemento

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دقیقا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. reza-a

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (427 ديدگاه)

      درسته ولی از حرف خودروسازان داخلی استفاده نکنید بگین خودروسازان دولتی
      چون خودروسازیی ایران دولتی نباید توقع پیشرفت داشت تو چین چون رقابت هست پیشرفت میکنن اگر خودروسازی ایران خصوصی بشه خودروسازی ایران پیشرفت میکنه و مثل چین لازم نیست مثلا از طراح های شرکت های خارجی استفاده کرد تو ایران طراح های خوبی وجود داره که بعضیا در خارج در شرکت ها معروف کار میکنن یا دارن داخل حیف میشن و ازشون استفاده نمیشه این فقط یک نمونه هست (طراحی بیشتر ماشین های ایران خودرو و سایپا به شرکت خارجی داده شده و خواستن با کمترین خرج طراحی بشن حتی همون ها هم کار این شرکت ها نیست)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (58 ديدگاه)

        توی چین هم خودروساز ها تحت حمایت دولت هستن اما مالکشون دولت نیست !
        تعرفه واردات قرار بود پلکانی کاهش پیدا کنه نه پلکانی افزایش !

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. reza-a

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (427 ديدگاه)

          تو همه جای دنیا خودروسازها تحت حمایت دولت هستن اما حمایت از خودروسازی میشه نه از خودروساز
          تعرفه احتمالا برای این که فروش ماشین های جدید ایران خودرو رقابت نباشه بالا رفته وقتی صدای کسی در نمیاد همینه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرمحمد

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (58 ديدگاه)

          منم دقیقا منظورم همین بود !
          این صدا از کی باید درآد از مردم دیگه !
          دقیقا یادمه تو پایش در مورد وام خودروسازا در زمان تحریم مردم صحبت می شد من دنبال 206 82-85 میگشتم دقیقا روزی که داشتن ثبت نام می کردن بنده هم خودرو یی که میخواستم خریدم ! در حالی که می تونستم صفر ثبت نام کنم ! با خرجایی که برام تراشیده راحت میتونستم نقد صفر بخرم ! اما انقدر نگه میدارم تا یه فرجی بشه ! گرچه بعید می دونم ! با این مردم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. هاشم

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (48 ديدگاه)

      کاملا حرفتون درسته کسی که بودجه توسان را داشته باشه حاضر نیست جک بگیره.
      چون این دلیل نیست که چون 100 تومن بیشتر میده پس باید توسان از هر لحاظ حداقل دو برابر جک ارزش داشته باشه مثلا عمر مفید توسان به نسبت پولش باید دو برابر جک باشه.
      مثلا طرف بودجه پورشه داره و بگه چه کاریه که برم پورشه ماکان بخرم میرم با یک چهارم پولش خودروی شاسی بلند تانگ را که قراره با قیمت 200 تومن وارد بشه میخرم که حتی اسب بخار و گشتاورش از ماکان هم بیشتره.
      نویسنده متن توی این قسمت فوق العاده غیر حرفه ای عمل کرده.
      شما ببینید طرف توانایی خریده تویوتا لندکروز را داشته باشه نمیره یه خودروی افرود کره ای بگیره.
      چون لندکروز شاید قیمتش 3 برابره خودروی کره ای باشه ولی هیچ خودروی افرودی به اطمینانی لندکروز توی دنیا نیست.
      نه هوای سرد قطب حالیشه نه گرمای خط استوا.
      قاچاقچیهای دنیا با تویوتا جنسشونو جابجا میکنن
      خودروهای سازمان ملل همه لندکروزه و ……
      توی جنگها همیشه تویوتا حضور داره
      پس کسی نمیاد بگه چون من سه برابر بیشتر از کره ای پول دادم پس باید همه چیزش سه برابر کره ای باشه
      عمر مفیدش سه برابر باشه-خط ترمزش باید سه برابر از کره ای کمتر باشه-هندلینگش باید سه برابر باشه-فرمان پذیریش باید سه برابر باشه-مصرفش باید سه برابر کمتر باشه-جنس متریال کابین از داشبورد گرفته تا چرم صندلی باید کیفیتش سه برابر خودروی کره ای باشه و ………

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. احمد

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      خود جک اس فایو کپی 95 درصدی توسان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. saeed

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تحلیل دقیق و کامل متشکرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. <<<<<

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      البته برای مقدمه ی تحلیل خوب بود اما یه قسمتی از اون در مورد قیمت چینی ها و کره ای ها گفته شده که لازم است توجه کنید:

      قیمت هیوندای توسان 2400GLS-AT در چین : 213800 یوان
      قیمت جک S5 2.0T در چین : 99800 یوان
      با این اختلاف بیش از دو برابری درقیمت و تعرفه واردات که عملا سه برابر تعرفه CKD خودروهای مونتاژی می باشد اختلاف 100 میلیون تومانی این دو خودرو قابل توجیه است

      منبع : http://chinaautoweb.com/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (899 ديدگاه)

        امین عزیز،همانطور که خود بهتر می دانید در چین تعرفه ها و مالیات های سنگینی بر روی یک خودرو اعمال می شود که برای خودروی وارداتی این مبلغ به صد در صد هم می رسد که این خودرو بهای آنها را نسبت به بازار جهانی بالاتر می برد،ثانیا تمامی توسان های وارده به کشورمان نه تنها ساخت چین نیست بلکه ساخت جمهوری چک و کره است.ثالثا تمامی هیوندای توسان های جدید واراداتی به ایران از پیشرانه 2 لیتر برخوردارند که بهای آنها در همان سایتی که آدرس دادید بین 154,900 الی 174,900 یوآن است.رابعا در بازارهای غیر تعرفه ای مثل امارات فاصله بین چینی ها با کره ای ها خیلی کمتر است مثلا بهای نسخه پایه چری تیگو 5 معادل 57,900 درهم و بهای نسخه پایه هیوندای توسان 73,000 درهم است.
        http://www.yallahmotor.com

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رحیم

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        با توجه به یک منبع موثق در مورد قیمتها اینایی که منفی دادند فازشون چیه؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. amin

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    وا مصیبتا!!
    الان طرفداران و ذوب شدگان در صنعت کره با شدت هجوم میارند!!!!من برم سنگر بگیرم یه جا!!!
    از اینها گذشته من مرده شما زنده،مطمئن باشید تا ١٠ سال دیگه چین ابرقدرت خواهد بود.البته الانشم که در رتبه دوم قرار داره.
    تهمت طرفدار چین بودن نزنید که انقدر که من از چینیها بدم میاد فکر نکنم هیچکس بدش بیاد ولی مجبورم در ظاهر بهشون لبخند بزنم و تحملشون کنم به خاطر شرایط کاری ولی واقعیت رو باید پذیرفت اجبارا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mreza

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (37 ديدگاه)

      آقاااا!
      تو را چه شده است؟ بابا خستمون کردی! با کره ای ها مشکل داری به خدا نیاز نیست هر جا داد بزنی. هر کی هم یه چی بهت بگه بگی ذوب شدگان صنعت کره و …
      قشنگ زیر هر پست بی ربط و با ربط میای همین حرفا رو می گی و میری!
      هر نظری البته دلت خواست می تونی بدی هر جایی محدودت نمی تونم بکنم. واسه خودت می گم :))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ممنون از پدال عزیز بابت این اراجیف
    واقعا با چه استدلالی به این نتیجه رسیدین که این مطلب را بزارید
    یعنی جک اس ۵ نود میلیونی بهتر از هیوندای توسان صدنود میلونی هست؟! هیوندای که در تمام بازار های کشور های جهان اولی مثل آمریکا و اروپا فروش داره و تمامی تست های ایمنی رو پاس کرده و همیین اواخر بهترین خودرو سال شده بود
    جهت اطلاع شما بگم رنو کپچر صد میلیونی شرف داره به این اشغالای چینی که سوغات *** بود به گفته جناب نعمت زاده وزیر محترم صنعت اسباب بازی های چینی برای دوران تحریم بود نه الان که بین شرکت های اروپایی مسابقه بر سر بازار ایران هست تا چند وقت دیگه ایران خودرو فروش پژو 2008 شروع میکنه انوقت باید دید کسی حاضر میشه پول بابت این زباله های چینی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      میخواستم جواب دیدگاهتو بدم وقتی دیدم نوشتی ( جناب نعمت زاده وزیر محترم صنعت ) به این نتیجه رسیدم سکوت کنم ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرین

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (59 ديدگاه)

      اراجیف توهینِ دوست عزیز اگه موافق حرف نویسنده نیستی فحش دادن نداره. بفرمایین یبار دیگه متنو بخونین گفتن اختلاف برتری و کیفیت هیوندای به جک با 100 ملیون قابل توجیه نیست. کی گفتن جک بهتر از توسانِ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      ببخشید توسان دقیقا کی تو آمریکا بهترین خودروی سال شده بود؟؟؟؟؟!!!من میگم دوستان توهم دارند شما میگید نه!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. کورش

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (91 ديدگاه)

      اولاٌ منظور نگارنده فقط این بود که اختلاف 100 میلیونی توجیحی بر بهتر بودن توسان نسبت به جک نیست. دوماٌ آمارها رو ببین تعداد خودروهای وارد شده و مونتاژی چینی در زمان دولت فعلی چندین برابر زمان دولت احمدی نژاده همینطور سایر کالاهای وارداتی از اون کشور

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سام

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      poorya عزیز،شما می توانستی خیلی آرام،مستدل و مودبانه هم منظور خود را برسانی احتیاجی به استفاده از کلمه توهین آمیزی مثل «اراجیف» نبود.اگر با دقت متن را می خواندید،در متن اینگونه نوشته شده است :
      «در کشور ما نیز شاهدیم که مونتاژگران چینی به رغم تمامی موانع ریز و درشت و تعرفه هایی که وجود دارد،مدل های تولیدی خود را به بهایی ارزان تر و شرایط بسیار سهل تری در قیاس با همتایان ژاپنی و کره ای شان به فروش می رسانند،این در حالی است که نسخه های مشابه کره ای آنها نه کیفیت چندان بالاتری نسبت به همتایان چینی خود دارند که بهای دو برابری شان را توجیه کند و نه حتی عملکرد متفاوتی.به فرض مثال،آیا واقعا ارزش آن را دارد که صد میلیون بیشتر هزینه کنیم تا مثلا به جای جک s5 نود میلیونی،هیوندای توسان صد و نود میلیونی را خریداری نماییم؟فاصله کیفی و تکنیکی آنها تا چه اندازه است که این هزینه سرسام آور را توجیه کند؟آیا در بازارهای جهانی هم چنین فاصله قیمتی بین آنها وجود دارد؟..»
      جدای از این متن،شما تنها کافی است نگاهی به لیست قیمت خودروهای کره ای و ژاپنی در بازارهایی مثل امارات،روسیه و… انداخته تا بلکه این نکته را دریابید که قیمت خودروهای کره ای و ژاپنی چه اختلاف کمی با همتایان چینی شان دارد و با کمال تأسف کره ای ها و ژاپنی ها با چه قیمت گزاف و شرایط فروش ناهنجاری و عجیب و غریبی به مشتریان ایرانی فروخته می شوند و چه احجافی هم از این بابت به هموطنان اعمال می شود.در اینجا جهت اطلاع چند سایت را به شما معرفی می کنم :
      http://WWW.YALLAHMOTOR.COM
      http://WWW.DRIVEARABIA.COM
      http://WWW.HYUNDAI.RU
      http://WWW.CHERY.RU

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (213 ديدگاه)

        دقیقا اگه فروش محصولات کره و حتی ژاپنی تو امریکای شمالی و کشورهای عربی بالا هست علتش همون کاری هست که چینی ها دارن تو ایران میکنن ولی نمیدونم چرا از این کارها واسه ما نمیکنن یعنی قیمت منصفانه و وام های خوب و اقساط عالی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    6. احمدرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      من همینجا از سام عزیز به خاطر الفاظ توهین امیز به کار رفته در کامنت پوریا عذرخواهی میکنم. در مورد جک اس 5 و توسان توضیحات مناسب را دوستان دادند. در مورد مسابقه شرکتهای اروپایی بر سر بازار ایران ، نمیدونم منظور از این مسابقه چیه ؟ فعلاً که کلاً فقط یک پژو قراره بیاد که اونم جزو تولید کنندگان درجه یک خودرو توی اروپا نیست رنو هم که فعلاً فقط چند محصول نسل قبل و کم آپشنش رو وارد کرده و بقیه خودروهایی هم که قراره بیاره فعلاً فقط در حد حرفه و تازه اونهایی هم که قراره بیاره مثل رنو داستر هست که مربوط به بازار اروپای شرقی هستند و هنوز معلوم هم نیست که با چه قیمتی قراره به بازار ما وارد بشن. از بقیه خودروسازان هم اگه چیزی هست فقط در حد حرف هست و چه وقت این حرفها به علم تبدیل میشه و وقتی که تبدیل شد با چه شرایطی و چه قیمتهایی وارد بازار ایران میشن هنوز مشخص نیست. همین خودروی پژو 2008 که بعد از کلی تبلیغ قراره در چند ماه آینده ثبت نامش شروع بشه تا همین الان از قیمت 75 که ابتدا صحبتش بود تا قیمت 95 بالا رفته و معلوم نیست که وقتی به بازار بیاد چه قیمتی خواهد داشت. ضمن اینکه همین هم نسبت به برخی چینی های هم رده قیمتی ضعفهایی غیر قابل اغماضی داره ( مثل به روز نبودن گیربکس اتومات آن).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تو خود چین ماشین های المانی فرانسوی و کره ای و امریکایی پر فروش ترین ها هستند حتی قشر ضعیفشون هم ماشینای چینی رو نمیخرن ماشین ژاپنی هم بدلیل اختلافات سیاسی بین چین و ژاپن و نگاه متعصبانه چینی ها فروش بالایی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کورش

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (91 ديدگاه)

      نگاهی بکنید به بازار استرالیا و ببینید که خودروهای چینی در آنجا چگونه می تازند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یوسف

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (743 ديدگاه)

        تو همین سایت پدال چند وقت پیش مطلبی در مورد وضعیت چینی ها در استرالیا گذاشته بودن که نشون میداد چینی ها یکی دو درصد بازار استرالیا و دارن، حالا تاختن از نظر شما چیه نمی دونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. کورش

          ۳ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (91 ديدگاه)

          با سابقه کمی که خودروسازی چین در قیاس با سایر غول های خودروسازی دارد همین یکی دودرصد در بازار بزرگ استرالیا هم قابل توجه است. در همین سایت دوستانی اعلام کرده بودند که خودروهای چینی تنها در ایران فروش دارند و لاغیر.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      اتفاقا میخرن و چینیها به خودروهاشون و علی الخصوص موتور خودروهاشون اعتماد دارند.من بر مبنای صحبتهای خودشون حرف میزنم نه مثل شما از آمار اینترنتی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ممد

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه سر به آمارا بزن ببین بیشترین تولید کننده ماشین در سال کدوم کشوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. كوروش

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1125 ديدگاه)

      خیر اصلا اینطور نیست معادلات سیاسی بی تاثیر نیست اما اینطور هم نیست که خیال کنید فروش ندارند الان شرق اروپا و امریکای جنوبی بسیار فروش دارند دلیلش هم قیمت پایین اون هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Continental

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    چرا این قدر توهین میکنین به خودرو های چینی همش تعصب بابا خسته شدیم انگار کره شاخ خودروسازیه فقط اسم در کردن من کاملا موافقم چین پیشرفت چشمگیری داشته بعد یه مشت متعصب میگن چینی اشغاله توسان شاید از جک بالاتر باشه ولی صد میلیون خنده داره جک با صد میلیون کمتر می تونه توسان تو سرعت بگیره واقعا صد میلیون احتلاف قیمت خیلیه من اگه این پولو داشتم میرفتم بی وای دی تانگ می خریدم نکنه توسان از اونم بهتره بسته دیگه این همه تعصب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. <<<<<

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      یعنی ملاک برتری یه خودرو فقط شتابشه؟؟!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (89 ديدگاه)

        برای جماعت ایرانی بله. نمیگن توسان تو کلاس خودش از نظر ایمنی جزو برترین هاست. نمیگن از نظر کیفیت و راحتی استفاده عملا رسیده به رقبای ژاپنیش.فقط میگن فلان ماشین تو درگ میگیرتش پس اونقدر هم خوب نیست!حتی در مورد هاچ بک های کوچیک شهری هم همینطوری قضاوت میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. میلاد

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ملاک برتری فقط شتاب نیست . در شتاب و قدرت که اس 5 از توسان سرتره، در آپشن هم که باز هم اس 5 سرتره. در کیفیت قطعات اصلی هم که همه ساخت بوش و هافر و بورگ وارنر و برندی های معتبر دیگه هست. تفاوت فقط در بحث کیفیت ادوات داخلی و قطعات کوچک دیگه س که توسان سرتره.
        جمیع این موارد به هیچ وجه 90 میلیون اختلاف رو توجیه نمی کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. احمدرضا

        ۱۲ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (187 ديدگاه)

        دوست عزیز کاملاً با شما موافقم که ملاک برتری یک ماشین فقط شتابش نیست اما چرا این استدلال را برخی دوستان گزینشی به کار میبرند؟ بخش عمده ای از ایراداتی که به بخشی از خودروهای چینی گرفته میشه ( مثل تیگو 5 ، آریزو ، چانگان ، هایما و … ) فقط به خاطر شتاب پایینشون هست. خودرویی مثل آریزو با انبوهی از امکانات و کیفیت قابل قبول فقط به خاطر شتاب پایین مورد انتقاد شدید هست اما اگه همین موضوع برای یک خودروی دیگه غیرچینی مطرح بشه فوراً این دوستان به دفاع برمیخیزند و از شتاب به عنوان گزینه اصلی برای برتری یک خودرو نسبت به خودروهای دیگه عقب نشینی میکنند و شتاب پایین رو موضوع مهمی نمیدونند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. پرهام

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    عجیب ترین بازار خودرو دنیا رو داریم !! بازار مکاره!!!!!!!!!!!!!.مثلا قیمت پیکانتو یا حتی I20 یا اکسنت و ببینین . مشکل اینه همه چی الکی گنده میشه تو مملکت ما فرقی نمیکنه بنز باشه یا کره ای باشه یا حتی چینی فقط کافیه یه ذره استقبال هم بشه ازش تا فرهنگ زیبای دلالیسم بقیه کارارو به عهده بگیره و اون ماشینو از فرش به عرش خدا برسونه !!!! دوستان دلال هم شاخ و دم نداره ها هممون دلالیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. h112

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    شما رو نمیدونم…ولی من پراید رو ترجیح میدم به چینی ها…هر وقت تو اروپا نمره قابل قبولی گرفتن…اون موقع میشه گفت خوبه…
    به قول دوستمون کسی که پولش میرسه به ماشین کره ای که نمیره چینی با قیمت کمتر بگیره…
    در ضمن وقتی مردم قدرت خرید آنچنانی ندارند ایران هم همچین آش دهن سوزی نمیشه که کمپانی های بزرگ براش سر و دست بشکونن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      پس پراید رتبه قابل قبول داره تو اروپا که سوارش میشید؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. h112

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (434 ديدگاه)

        منظور اینکه شما اون پولی که میدی(80 میلیونی)به جای ماشین چینی انتظاراتت هم بالا میره…بله اگه با بیست میلیون یه جک اس 5 بخری اصلا میخوام که استاندارد ایران هم نداشته باشه هم مهم نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. فيصل

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اکثر چینیها تمایل دارند به خودروهای کم دردسر ژاپنی مخصوصا تویوتا اما بدلایل اختلافات سیاسی و دوم تعرفه نسبتا بالای واردات ترجیح میدن که چینی ارزون قیمت خودشون رو بخرند مخصوصا قشر متوسط. با وجود اختلافات سیاسی با ژاپن و دایر بودن کارخانه هیوندای و بیوک و فورد اونجا کرولا و کمری و نیسان سلفی از پرفروشترینهاست، پرفروشترینها فولکس رتبه ١، هیوندای رتبه ٣(النترا و سوناتا تاکسی هستن) و تویوتا ۵. رتبه ٢ و ۴ چینی بود سال ٢٠١۴. تو هنگ کنگ هفته ای ١ دونه خودرو چینی و کره ای هم نمیبینی فقط ژاپن و آلمان.تاکسیهای هنک کنگ هم تویوتا کراون قرمز و مشکی با سوخت cng و عمر ٢٠ ساله ولی تمیز و شیک
    راز موفقیت چینیها در ایران رو بخوانید راز درماندگی ایرانیها که کشورشون جولانگاه خودروسازهای بی کیفیت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (187 ديدگاه)

      دلیلش اینه که چینیها برای حفظ بازار خودروهای خودشون به زور تعرفه های ناعادلانه موجب بالا رفتن بیهوده قیمت خودروهای غیرچینی نشدند. توی چین شما میتونید با حدود 20 تا نهایت 30 درصد قیمت بالاتر خودروی برند غیرچینی رو در مقایسه با نمونه مشابه چینی بخرید. یعنی اینکه مثلاً اگه توی ایران خودروی چینی سدان در بهترین حالت حدود نود میلیون قیمت داره ، خودروی مشابه و هم رده کره ای ، ژاپنی و اروپایی باید نهایت توی نسخه فول آپشن 120 میلیون قیمت داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    به این نتیجه رسیدم همونایی که مرتب میگن ماشین کره ای فلان اکثرن چینی سواران عزیز هستند که به علت نداشتن بودجه کافی و غیره اینطوری خودشونو سبک میکنن برید پولتونو حروم کنید بابت این زباله های فلزی بعد توقع داشته باشید از بهترین برند های دنیا واستون ماشین بیارن به چشم خودم دیدم که ماشین چینی حتی از تولیدات داخلی ایمنی پایین تری داره و در تصادف چه طوری جمع میشه خلاصه خلایق هر چه لایق ضمنا منتظر جواب دوستمون جناب king 918 هم هستیم البته بهتر هست تغیر نام بدن به king x33?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    پدال پر شده از طرفداران چینی اما میدونید با این طرفداری بی محابا مسقیما به خودتون و مملکتتون خیانت میکنید کاش سن شماهایی که چشمتون میبندین و فقط بخاطر آرزوی داشتن خودروهای یکبارمصرف و بی کیفیت چینی از هر خودرو نمایی بنام خودرو یاد میکنید مشخص میشد، خبر دارید چین صنعت کشورمن و ما را به چه منجلابی کشاند چندین کارخانه تعطیل شد چندین و چند نان آور خانه و خانواده کمرش شکست و نیز صنایع دستی ایران مورد تاخت و تاز قرار گرفت؟؟ چینی ها به هیچ اصول و پرانسی معتقد نیستند در بدو ورود به چین پدرم میگفت که نوشته شده بود به چین خوش آمدید ما دو چیز تنها صادر نمیکنیم مواد مخدر و انسان زنده !!
    چینی ها نتنها در این 10 سال کیفیت خود را افزایش ندادند (چون نیازی به این کار نبود مشتری ایرانی هر جنسی ظاهر متفاوتی داشت میخرید) بلکه با یک موتور و یک گیرباکس و یک پلت فرم منسوخ اروپایی و یا ژاپنی چندین و چند خودرو بظاهر متفاوت را به خورد مشتری و بازار تشنه ایران میخوراند آیا مقایسه چینی ها با کره ای ها قدری زیاده روی نیست؟کره ای ها از همان آغاز با کیفیت شروع کردند از پ ایدهای کره ای که کیفیت قابل قبولی داشتند تا کیا کادنزا و هیوندای توسان و سانتافه همه و همه مشتری های خود را در اقصی نقاط جهان راضی نگه داشتند کره ای ها با استفاده از سر طراحان ارشد اروپایی و با دستی باز کیفیت و طراحی های قابلی را ارائه دادند با اینکار در جهان مطرح شدند و امروز در رنکینگ ها و تست ها و مقالات همیشه با رتبه های خوبی ظاهر میشوند اما چینی ها کاملا خط مشی برعکس کره جنوبی دارند چنانکه نه پلتفرمی طراحی کردند نه انجین و گیرباکس مستقلی و نه در تست های ایمنی و تصادف اصولی اروپا و آمریکا شرکت کردند تنها بازار هدف چینی در درجه اول ایران بلاروس مصر و سایر کشورهای توسعه نیافته است بازهم میگویم اگر بازار ایران بسته و لابی چینی ها در صنایع کشور فعالیت گسترده ای نداشت هیچگاه چینی ننیتوانستند وارد قیمت های 80 تا 200 ملیونی شوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      شما مشخص شد هیچ اطلاعاتی ندارید!!!!در بدو روز به چین نوشته فقط ٢ چیز صادر نمیکنیم؟؟؟مگه مغازست که در داشته باشه و سردرش نوشته باشن؟؟؟!!!!!اصولا الان با هواپیما سفر میکنند و از طریق فرودگاه!!!بدو ورود به چین دقیقا کجاش میشه؟؟؟؟درضمن شما بارها گفتید که کیفیت جک اس۵ بسیار بالاتر از جک جی۵ است.ولی الان میگید چینیها کیفیت را بالا نبرده اند!!!!بلاخره دم خروستان را باور کنیم یا قسم حضرت عباستون رو!!!اینم بدونید که قطعا تا ۵ سال دیگر چین کره را در صنعت خودرو پشت سر میگذارد و اونموقع حال شما دیدنیست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mostafa

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دوست عزیز به شخصه اینکه ده سال پیش چین چطور شروع کرد یا بیست سال پیش کره چطور شروع مرد برام مهم نیست
      مهم برای من که تابستان در رنج 100 تومان ماشین میخرم اینه که الان در چه جایگاهی هست محصولشون
      اینکه کره بیست سال پیش فلان کارو کرد به الان من ربطی نداره
      الان من ترجیح میدم بجای هیوندای اکسنت که خوانواده 4 نفرم توش با کمبود جا مواجه هستند بین تیوولی و بی وای دی اس 6 انتخاب کنم
      که متاسفانه رامک خودرو خدمات بسییییااااار بدی داره
      پس میمونه اس 6
      حالا شما بگو هیونداز از اول فلان کرده
      خب به من چه که بیست سال پیش چی بوده
      نوش جان اونی که بیست سال پیش خرید(البته اگه سابقه خودرو سازی حرفه ای کره به بیست سال برسه)
      الان ماشین های چینی(نه همشون بعضیا ) تو بعضی رنجا پیشتازن
      بله اگه بودجم 70 بود بجای اریزو 5 پژو 301 میخریدم
      ولی تو این رنج نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ضمنا نه طرفدار خودرو کره ای هستم و نه از هیچ برند آسیایی خوشم می یاد من آلمانی باز هستم و با افتخار Bmw????????????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بسیار عالی بود دوست عزیز sunmartin کاش این دوستان به اصطلاح ماشین دوست الفبای ماشین هم می دونستن و کورکورانه صحبت نمی کردند کره از اول با قدرت وارد صنعت خودرو شد هنوز دوو بیست سال پیش در خیابان میبینیم که بدون پشتوانه و تامین لوازم یدکی چطور سرپا و سالم مانده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ali

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اول قیمت. دوم امکانات. سوم کیفیت قابل قبول باعث شده ماشین های چینی تو بازار طرفدار داشته باشن… الحق که دارن خوب پیشرفت میکنن… اصلا خودروسازی ما نمیتونه یک درصد با شرکت های چینی رقابت کنه! دقت کنید میبیند با چه سرعتی ماشین های بروز با طراحی خوب و ایمنی خوبی دارن میسازن.. کیفتشون هم داره روز به روز بهتر میشه… چرا اینطور دارن پیشرفت میکنن ؟ چون مدیریت اصولی و دقیقی دارن. نه مثل مملکت ما…(از هرجای خودروسازیمون بگم دلمون کباب میشه).. (این درباره خودرو سازی بود تو صنعت های دیگه بحث شون جداست…)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sunmartin

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    بنده هم تنها خودروی که لیاقت تعصب را داشته باشه بی ام دبلیو و آئودی میدونم چون مهندسی بی نظیر آلمانی همیشه پیشرو بوده دلیل موفقیت کره ای ها هم استفاده از دانش المانی ها و حتی پیست های آزمایش کیا هیوندای است که در 4 شهر آلمان برگذار میشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. یوسف

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (743 ديدگاه)

    راز موفقیت چینی ها در بازار ایران؟ هیچ رمز و رازی در کار نیست داداش، تنها نبود انتخابی دیگر، والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    آقا amin دلیل اینکه این همه سنگ چین به سینه میزینید چیه؟؟اصلا همین الان چین با سبقت از سمت راست کره رو پشت سر گذاشت چه اتفاقی میوفته چه فرقی به حال من و شما میکنه؟؟ باشه بابا اصلا چین مهد صنعت خودرو ی سری روایت هم داریم که هنری فورد چینی بوده و کارل بنز گوتلیب دایملر هم چینی بودن که به المان پناهنده شدن و فردیناند پورشه هم تو چین بوده از ترس دولت کومنیست رفت لهستان خلاصه سرت درد نیارم بدون چین اصن صنعت خودرو به وجود نمی یومد چین مادر تکنولوژی هست و درش شکی نیست همش از خدا میخوام ای کاش منم چینی بودم اصن هر موقع ی ماشین چینی تو خیابون میبینم از شوق و هیجان زیاد و زیبایی و تکنولوژی بالا و کیفبت اعلا و موتور های گولاخ و صدای اگزوز می خوام غش کنم کلا چین خیلی خوبه واسه ی سریا چون به آرزوی سوار ماشین خارجی شدن خیلی ها رو برآورده کرد
    ی سریا هم هستن پشت جک اس ۵ که میشینن ی جوری قیافه میگیرن که انگار بنتلی بنتایگا سوارن ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      والا ما به سینه نمیزنیم.گور پدر چین و خودرو سازیش و کل صنعتشون!
      از اونایی که سنگ کره رو به سینه میزنن بپرسین چرا میزنن!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمد

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (128 ديدگاه)

        رو خودرو های چینی آرم هیوندا میزنند دلیلش چیه تا حالا دیدی روی خودروی کره ای آرم چینی یا شرکت دیگه بزنند بازم از این واضح تر توضیح ای ذوب شده در ولایت بنجل

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      کسی سنگ چین را به سینه نزد.گور بابای چین و چینی و کل صنعت و خودروسازیشون.اگر شما هم مثل من میدید که چطور صنعت نفت ایران رو قبضه کردند و چه خرج تراشی هایی میکنند و چجوری اجاره یکماهه دکل رو یکماه و نیم تو حساب میارن و چقدر از صنعت نفت ایران دزدی میکنند و متاسفانه با همدستی برخی مدیران فاسد صنعت نفتمون سرمایه مملکت رو به تاراج میبرند و اگر هم حرفی بزنیم اخراج میشیم ازشون متنفر میشدید.یکی از همکاران بازنشسته تعریف میکرد قبلا که آمریکایی ها بودند به ما میگفتند چرا عقب وایسادید؟بیاید جلو و کار رو یاد بگیرید،اما الان چینیها همش از مهندسای ایرانی مخفی کاری میکنند که مبادا کار رو یاد بگیریم.در ضمن چینیها افراد بسیار رشوه بده ای هستند در حدی که یکبار وقتی از دکل پیاده شدیم اومدیم تهران باهاشون یکی ٢روز باهاشون تو تهران چرخیدم کلی تو شرکت حرف برام درآوردن که…..
      بحث من فقط قبول واقعیاته که سرعت پیشرفتشون خارق العادست و متاسفانه الان رتبه دوم اقتصادی و صنعتی رو در جهان دارند،رتبه ای که به لحاظ اخلاقی شایستش نیستند و واقعا ناراحت کنندست اگر بتونن آمریکا رو هم پشت سر بذارن چون مثل اونا اصلا به اخلاقیات پایبند نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۳ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        پشت سر نمیذارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. sunmartin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      واقعا پوریا با این کامنتت خنده بعد از مدت ها به لب من و دوستان آوردی ممنون ازین استعاره ها و واژه های مفهومی اونجا که گفتی صدای گولاخ اگروز و چین مهد صنعت جهان ….متاسفانه در کشور ما افراد هستند که آرزوی سوار شدن بی ان دبلیو پورشه و بنتلی مازاراتی آلفا رمئو دوج لندرور بنز و آئودی و سایر شدکت های بنام جهان دارند چین اینو بخوبی درک کرده و با کپی محض و بی پروا این آرزو بشکلی دروغین و تلقینی برآورده کرده نمونه این صحبت من فردی میشناسم که نصاب سیستم صوتی هست روی ام وی ام 315 اسپورت? با نصب یک کیت صدای چینی شبیه ساز پورش و بی ام دبلیو و فورد از طریق اسپیکرهای خودرو ایجاد میکنه که خوب مورد توجه چینی بازان در توهم قرار گرفته و طرف کلی یود روی نصب این کیت صدا ها داره چینی چینیه هیچ فرقی نمیکنه چی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۴ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        شاید کسی که پراید داره این کارو بکنه مثل اونایی که لوگوی ماشین رو چراغدار نصب میکنن که به نظر هیچ چیزی ضایعتر از این نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. pooriya

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بسمه الله الرحمن الرحیم
    رمز موفقیت چین در صنعت خودروسازی جهان
    ۱)طراحی خارق العاده
    ۲)موتورهای پیشرفته و کن مصرف و پرقدرت به طوری که ام و ام ۱۱۰ تو درگ پورشه ۹۱۱ میزنه دیدم که میگما
    ۳)استفاده از مواد باکیفیت بالا و تکنولوژی نانو و چرم الکانترا در فضای دلنشین داخلی
    4)هندلینگ و عملکرد خارق‌العاده و مثال زدنی
    ۵)فتح بازار دنیا به طوری که به چشم خودم دیدم مردم آمریکا پشت در نمایندگی های چری تو نیویورک صف کشیده بودن واسه خرید اعجوبه مهندسی تیگو ۵ خودم دیدم که دارم میگم به طوری که یک نفر هم تو نماییندگی بنتلی نبود واسه خرید بنتایگا?
    ۶)ایمنی عالی و تعریف استاندارد های جدید جهانی مثلا خودم دیدم تو ی تصادف برلیانس شاسی بلندا جدیدا که ب ام و اکیس وان از رو اون کپی کردن(( خدا لعنت کنه این آلمانی های کپی کار که دسترنج مهندسان نابغه چینی رو به راحتی کپی می کنن و ارزون میفروشن)) با ی کامیون بنز تصادف کرد کامیون بنز از شدت جراحت و خنده منفجر شد و آتیش گرفت خودم اونجا بودم (شاهد عینی)
    ۸)خلاصه چینی ها ی سری رمز موفقیت دیگه هم دارن که به ما نمیگن نامردا
    ۱۲)چینی =کیفیت=اصالت=آرامش=مطمئن=زیبا=تکنولوژی برتر=گارانتی مادام العمر=خنده=
    ⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??⁩⁦??
    پرچم بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      البته این موارد در مورد کره ای ها هم صدق میکنن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. sunmartin

      ۳ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1918 ديدگاه)

      پوریا جان ترکوندییییییی??????????? دمتتت گرم
      نمیدونم این حرفها چطور به ذهنت میاد اما از اون قسمت کامنتت خیلی خوشم اومد
      “چینی ها بکسری راز موفقیت دیگه دارن که به ما نمیگن” ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (10 ديدگاه)

      پوریا عالی :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    پولام از جیبم سر ریز بشه هیچوقت چینی نمیخرم نه بخاطر اینکه کیفیت نداره نه چون خوشم نمیاد نصف بیشتر پول تو جیب این واسطه های بی وجدان بره که اولا چند برابر قیمت کارخونه میفروشنم دوما فقط فقط فکر سود و جیب خودشونن سو ما انتخاب بین خودرو های داخلی و چینی مثل انتخاب بد و بدتره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Parsa

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    اولا ببینید چین چندتا خودروساز داره بعد بگید کی بیشتر میفروشه
    دوما شما جک اس5 بخری همه امکانات توسان ببندی،موتور عوض کنی(قانونی یا غیرقانونی) اندازه اختلاف قیمت اس5 با توسان نمیشه
    چینی هارو با المانیا مقایسه نکنید هرجور حساب کنید نمیشه،به هم نمیخورن،مثله این میمون بگی این کامیون چهارصد اسب قدرت دار پس باید با چلنجر جی تی مقایسه بشه
    اگه از چینی ها بدتون میاد کاریتون ندارم ولی منطق داشته باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسين

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعا هیچ دلیلی تاکید می کنم هیچ دلیلی برای پرداخت این همه پول برای ماشینهای دیگر وجود نداره وقتی خیلی از ماشینهای چینی با این حد از کیفیت و امکانات و مشخصات فنی در بازار وجود داره
    الان جک اس ۵ با اون موتور قوی و امکانات خوب و کیفیت قابل قبول تو بازار ٩٧تومنه اون وقت تیوولی با اون مشخصات فنی بسیار پایین ١١٠تومن.
    دوستان عزیز،فرقی نمی کنه که ما خوشمون بیاد یا بدمون بیاد نظر ما واقعیت رو تغییر نمیده واقعیت رو میشه از شواهد به وضوح دید
    همه شواهد نشون میده که چین یکی از قدرتمندان خودروسازی دنیا در آینده نه چندان دور خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. احسان(احسان سابق)

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    دوستانی که عقیده دارن چین تا چند سال آینده ابرقدرت برتر دنیا میشه توجه کنید که طبق تعاریف کارشناسای سیاسی و روابط بین الملل ابرقدرت بودن یه سری تعاریف داره که هر کشوری اون ویژگی ها رو با هم دارا باشه به عنوان ابرقدرت میتونه مطرح بشه:
    از لحاظ اقتصادی دارای تاثیر بسیار زیادی در دنیا باشه که البته چین هم این ویژگی رو داره. با این وجود اقتصاد چین به شدت به صادرات وابسته هست و بر خلاف امریکا و شوروی سابق کمتر به مصرف داخلی توجه داره.
    از لحاظ نظامی کشوری به شدت تاثیر گذار باشه به طوری که کشور بتونه در هر جای دنیا به عملیات های نظامی دست بزنه. فعلا فقط آمریکا چنین ویژگی رو داره و حداقل تا 30 سال آینده بعیده چین به چنین جایگاهی برسه.
    از لحاظ دست آوردهای تکنولوژیکی باید در دنیا سرآمد باشه. چین تا حد زیادی خودش رو در این زمینه بالا کشیده اما برای مقایسه بد نیست بدونید از هر 10 دلار که در دنیا برای مسائل تحقیقاتی خرج میشه، 4 دلارش در آمریکا هزینه میشه که البته در طول سالیان اخیر این مقدار حتی بیشتر شده پس نمیشه انتظار داشت در شرایط فعلی چین بتونه جای امریکا رو بگیره.
    در آخر و مهمتر از همه قدرت فرهنگی هست که به معنای تزریق عقاید یک جامعه به جامعه ای دیگره. شوروی سابق با تفکر کمونیست تونسته بود بزرگترین تهدید برای امریکا و حتی کل غرب باشه و به طوریکه در چند دهه اخیر انتقلاب های زیادی تحت تاثیر این تفکر انجام شده بود(حتی انقلاب ایران هم تا حدودی تحت تاثیر این تفکر قرار داشت). با این وجود چین در زمینه فرهنگ و عقاید نه تنها پیشرو نیست بلکه بزرگترین مانع این کشور برای تبدیل شدن به ابر قدرتی جهانیه.
    دنیا به سمت چند قطبی شدن پیش میره و کاهش تاثیرگذاری سیاست های امریکا در جهان نشون دهنده ی این امره با این وجود بعد از فروپاشی شوروی سابق، فعلا امریکا تنها ابرقدرت دنیاست. با این وجود اگر شرایط همینجطوری پیش بره چین هیچوقت نمیتونه ابرقدرتی جهانه باشه چون فقط در زمینه تولید ناخالصی میتونه در دنیا اول باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. sunmartin

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    این آینده کی از راه میرسه؟؟وقتی آلمانی ها در 2018 کاملا هیبریدی شدن و ژاپنی ها و آمریکایی و کره ای ها پشت سرشون ..این آینده 12 ساله که نیومده چرا به امید واهی نشستید اصلا اصول صنایع خودرو و سایر صنایع چین بر ارزانسازی و پایین آوردن کیفیت کالا ها منجمله خودرو است چین هیچ تعهدی به کیفیت و توانایی و عمربالای قطعات نداره میخواد یه چیزی بسازه و سریع به سود برسه دقیقا برعکس آلمانی ها و ژاپنی ها که هدف اصلیشون دوام و کیفیت هست امسال برند بی ام دبلیو بعنوان لاکچری ترین برند جهان انتخاب شد همه ساله بنز بی ام دبلیو و فورد مقام برترین انجین های جهان کسب میکنند کسب چنین موفقیت هایی نیاز به دانش و مهندسی های پیچیده ای است که از عهده کشور کپی کارب مثل چین خارج است پس واقع بین باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      این آینده زیاد دور نیست.نهایتا تا ۵ سال دیگه چینیها در زمینه خودرو کره رو به قهقرا بردن.من مرده شما زنده.در ضمن اینم بدونید دانش فنی چین بسیار بسیار بسیار بالاتر از کره است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. میلاد

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اصلا دور نیست، شما برو یه سرچ در مورد BYD تانگ کن. ببین چی درست کردن. شما توی کل صنعت خودروسازی دنیا یه نمونه فقط یه نمونه مثل BYD تانگ مثال بزن و نشون بده کافیه.
      متاسفانه دلیل عدم پیشرفت ما برخورد هایی مثل شماست. می شینید چشمتون روی پیشرفت کشورهای دیگه می بندید و فقط مسخره می کنید. ده سال پیش هم ادم هایی مثل شما کره ای ها و خودروسازی شون رو مسخره می کردن ولی الان….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Sardar

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (165 ديدگاه)

    دوستان شروع کردم به یادگیری طراحی خودرو با خلاقیت و الهام از سایر ماشین ها
    دوستان خواهشا نظر بدین بازم می ذارم
    دو تا از اولین طراحی هام
    http://uupload.ir/files/jc91_img_20161223_001448.jpg
    http://uupload.ir/files/8leo_img_20161223_223918.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      دوست عزیز بسیار لذت بردم مخصوصا از عکس اولی.
      منتظر کارهای بیشتر و جالب تر هستیم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد رضا

      ۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (804 ديدگاه)

      عالی بود دوست عزیز
      امیدوارم روزی طراح موفقی بشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سینا

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عجیبه به دولتی بودن خودروسازهای ما اشاره نشده و بحث خصوصی سازی که باعث پیشرفت میشه اصلا حرفی زده نشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حمیدرضا

    ۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه جنگی با این مقاله راه انداختید
    باید قبول کرد کیفیت خودروهای ساخت چین خیلی بالا رفته و احتمالا در چند سال دیگه به کره و امریکا خواهد رسید منتهی المان و ژاپن رو کمی شک دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. عارف

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    دوستان آیا می دونستید رانا ایرانخودرو را چینی ها طراحی کردند؟ اوضاع خودروسازی ایران فاجعه است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سبحان

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اسیر این عبارت هستم: «تحریم های ظالمانه غرب» خخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Mahdi

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام.از دید بنده خودرو های چینی همون خودروهای کره ای چند سال قبل و ژاپنی های دو چند سال قبل هست با دستکاری شمایل!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. sunmartin

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    لطفا به کامنت amin دقت کنید چی نوشته و راجع بهش نظر بدید ” این آینده زیاد دور نیست.نهایتا تا ۵ سال دیگه چینیها در زمینه خودرو کره رو به قهقرا بردن.من مرده شما زنده.در ضمن اینم بدونید دانش فنی چین بسیار بسیار بسیار بالاتر از کره است”
    فقط موندم واقعا خودت به حرفی که زدی ایمان داری یا فقط میخوای جوو بدی؟؟??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا