تجربه و آزمایشخودروهای چینی

تجربهٔ رانندگی با چانگان CS95 مدل 2019، ایمن، مدرن، پیشرفته

کراس‌اوورهای فول سایز سه ردیفه در ایالات‌متحده طرفداران زیادی دارند و این خودروهای بزرگ و جادار بیشتر در این کشور دیده می‌شوند اما طی سال‌های اخیر بسیاری از خودروسازان چینی نیز کراس‌اوورهای فول سایزی را به‌عنوان پرچم‌دار خود نه‌فقط برای افزایش فروش بلکه برای حفظ تسلط بر بازار ارائه کرده‌اند. چانگان CS95 یکی از اولین کراس‌اوورهای پرچم‌دار در چین است که به دلیل افزایش روزافزون خریداران جوان و همین‌طور تنوع بالای بازار، حالا برای مدل ۲۰۱۹ در نسخهٔ جدیدی به بازار آمده است.

CS95 بزرگ‌ترین کراس‌اوور چانگان است و پس از تنها دو سال حضور در بازار، به‌روزرسانی نسبتاً بزرگی را تجربه کرده است. CS95 مدل ۲۰۱۹ به سپرهای جدید، چراغ‌های جدید، رینگ‌های جدید، داشبورد کاملاً جدید و البته جلوپنجرهٔ بزرگ، جسورانه و کرومی جدید چانگان مجهز شده است. علاوه بر این، برای این ماشین طرح بیرونی دورنگی شامل سقف مشکی‌رنگ و ستون C سفیدرنگ در نظر گرفته شده است. قیمت CS95 مدل ۲۰۱۹ از ۱۶۵,۹۰۰ یوآن معادل ۲۳,۸۰۰ دلار آغاز شده و نهایتاً به ۲۱۳,۹۰۰ یوآن معادل ۳۰,۷۰۰ دلار می‌رسد. در ادامه با بررسی و آزمایش دقیق این چینی بزرگ جثه همراه شما خواهیم بود.

بررسی را با یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های CS95 یعنی سیستم کمک‌راننده پیشرفتهٔ آن آغاز می‌کنیم که از آزمایش ما کاملاً سربلند بیرون آمد. کراس‌اوور فول سایز چانگان اولین خودروی چینی در این کلاس است که به تکنولوژی رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده است. کروز کنترل تطبیقی با قابلیت رانندگی خودکار در یک خط، دستیار ترافیک سنگین، کاهش سرعت خودکار در پیچ‌ها، کاهش سرعت پیش از ورود به تونل‌ها و… از ویژگی‌های سیستم خودران CS95 هستند. این سیستم پیشرفته در رانندگی‌های بزرگراهی می‌تواند خودرو را تقریباً به‌طور کامل کنترل و هدایت کند. سنسورهای شناسایی این کراس‌اوور چینی نیز دقیق بوده و همیشه CS95 را در بین خطوط حفظ می‌کنند.

اما اگر دو دست راننده از روی غربیلک فرمان برداشته شود، خودرو بعد از نیم دقیقه بوق هشداری را به صدا درمی‌آورد و در صورت عدم واکنشی از سوی راننده، سیستم با روشن کردن فلاشر، سرعت را کاهش داده و خودرو را متوقف می‌کند. البته پس از توقف کامل خودرو، با فشار دادن دکمه‌های روی غربیلک فرمان می‌توان کروز کنترل تطبیقی را مجدداً فعال و حرکت را آغاز کرد. درمجموع، سیستم کمک‌رانندهٔ چانگان CS95 مدل ۲۰۱۹ در بزرگراه‌های شهری و همین‌طور جاده‌های سرعت‌بالای برون‌شهری هیچ مشکلی ندارد.

سیستم کنترل سروصدا، لرزش و ارتعاش CS95 جدید نیز عملکرد عالی خود در نسخهٔ قبلی را ادامه داده است. در آزمایش سروصدا و دسی‌بل، عملکرد کلی عایق‌های صدا خوب است اما هنوز هم هنگام حرکت در جاده با سرعت‌های بالا کمی سروصدای باد به داخل کابین نفوذ می‌کند که البته برای چنین کراس‌اوور بزرگی با طولی نزدیک به ۵ متر قابل‌قبول است.

CS95 با ۴,۹۴۹ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۹۰ میلی‌متر ارتفاع، در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس بزرگ‌ترین اندازه را دارد. فضای داخلی کلی این خودرو که فقط به‌صورت هفت‌نفره عرضه می‌شود خوب است و هر سه ردیف صندلی‌ها راحت هستند. در ردیف دوم امکان تنظیم پشتی صندلی‌ها در چند زاویهٔ مختلف وجود دارد درحالی‌که صندلی‌های ردیف سوم نیز نسبتاً جادار هستند. علاوه بر این، برای اطمینان از راحتی سرنشینان ردیف سوم، امکان سفارش دریچه‌های تهویهٔ مجزا هم وجود دارد؛ بنابراین این صندلی‌ها برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای سه ردیفه، حداقل در ترددهای کوتاه ناراحت نیستند.

پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS95 به‌طور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزهٔ ۱۰ پیشرانهٔ برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN6 چین مطابقت دارد. این پیشرانهٔ ۲ لیتری با تولید ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین پیشرانه در این کلاس محسوب می‌شود. به لطف این پیشرانه و همین‌طور گیربکس عملکرد بالای آیسین، CS95 از شتاب خوبی برخوردار است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ دیفرانسیل جلو ظرف ۱۰.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما برای این خودرو امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک فعالی هم وجود دارد که ساخت شرکت بورگ‌وارنر است. این سیستم می‌تواند با توجه به شرایط جاده به‌طور فعال گشتاور را بین محورهای جلو و عقب توزیع کند که این ویژگی توانایی‌های حرکتی و قابلیت‌های آفرود CS95 را تا حد زیادی بهبود بخشیده است و به همین دلیل توانست در کل طول آزمایش ما از پس اکثر شرایط برآید. در این کراس‌اوور فول سایز همچنین سه حالت انتقال قدرت شامل دیفرانسیل جلو، اتوماتیک و چهارچرخ محرک به همراه سه حالت رانندگی اقتصادی، برفی و اسپرت هم تعبیه شده است. سیستم تعلیق CS95 که در جلو مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است، کیفیت سواری را بالا برده و با همراهی شاسی می‌تواند برخی از دست‌اندازهای مسیر را فیلتر کند. کنترل خودرو در پیچ‌ها هم خوب بوده و احساس راحت و متعادلی دارد.

CS95 مدل ۲۰۱۹ به سیستم ارتباطی هوشمند و جدید چانگان بنام InCall مجهز شده که ویژگی‌هایی مثل ناوبری، سرگرمی، امنیت، کنترل خودرو از راه دور و بسیاری از خدمات آنلاین دیگر را شامل می‌شود. این سیستم هوشمند جدید از قابلیت‌های انسانی فراوانی مثل تشخیص صدا و تبدیل گفتار به متن برخوردار است. به لطف این سیستم که می‌تواند به‌طور دقیق قصد راننده را تشخیص دهد، با صحبت کردن می‌توان قسمت‌های مختلف خودرو را کنترل کرد. این کراس‌اوور بزرگ چینی همچنین از سیستم دید ۳۶۰ درجهٔ پانوراما هم برخوردار است که وضوح خوبی دارد. درمجموع، چانگان CS95 مدل ۲۰۱۹ کراس‌اووری زیبا، مدرن، پیشرفته و ایمن است و برای شرکتی که تنها حدود سه سال است به این کلاس وارد شده، محصول کاملاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی

Changan CS95 2019

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۲۳۳ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۹ لیتر ترکیبی
طول ۴,۹۴۹ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۹۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۱۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۰۷ کیلوگرم
ظرفیت باک ۷۴ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۲۳,۸۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. mmmhbarcelona

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چین کلا 9 ساله داره ماشین میسازه و ببینید عجب پیشرفتی کرده

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      چینی ها تو خودرو سازی خیلی پیشرفت کردند ولی یه مشکلی ‌که دارن اینه زبان طراخی خاصی برای خودشون ندارن که بهشون اصالت بده.طراحیشون ترکیبی از محصولات دیگر برندهای معروف هست.
      مثلا این خودرو از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه لینکلن نویگیتور است

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. پرسپولیس

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    واقعا با توجه به قیمتش ارزش خرید داره . چینی ها چه پیشرفتی کردن البته هنوز توی طراحی خارجی خودرو مشکل دارن .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (421 ديدگاه)

      فقط طراحی نیست یه موتور درست درمونی نمیتونن بزارن رو ماشین

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۲ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (4468 ديدگاه)

        متنو خودنی رفیق؟!
        .
        پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CS95 به‌طور مشترک توسط مرکز اصلی چانگان و مرکز این شرکت در بریتانیا توسعه پیدا کرده است. این موتور موفق به کسب جایزهٔ 10 پیشرانهٔ برتر چین شده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی CN6 چین مطابقت دارد. این پیشرانهٔ 2 لیتری با تولید 233 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین پیشرانه در این کلاس محسوب می‌شود!!
        .
        چینی های تو ایران که درجه ۳ ۴ حساب میشن رو ولش..
        .
        ولی فکر نکنم بتونی از این ایرادی بگیری نسبت به قیمتش

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۲ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      هر ارزانی بی دلیل نیست بعیده کیفیت داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    با هفده هزار تا میشه کیا سول رو خزید این چینی عجق وجق اصلا نمیارزه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. Carbonado Aventador

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4468 ديدگاه)

    واقعن تو سگمنت خودش بی نظیره..
    و باید کلاه از سر برداشت!!
    .
    مراکز تحقیق و توسعه چینی ها تو انگلیس و جاهای دیگه..
    سرمایه گذاری سنگین رو تکنولوژی..
    و تلاش برای رسوندن خودشون به سطح اول خودروسازی واقعن دست مریزاد داره..
    .
    یه بچه وقتی به دنیا میاد ، از پدر و مادر خودش تقلید میکنه..
    به سختی شروع به راه رفتن میکنه..
    و وقتی سنش بیشتر میشه ، راه و روش خودشو از پدر مادرش شروع میکنه..
    .
    خودرو سازی چین هنوز یه بچس که باید از بزرگتر های خودش تقلید(کپی) بکنه..
    ولی وقتی راه بیوفته خیلی زود بالغ میشع!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. حبیب

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به زودی خودرو سازهای چینی بازار جهان را قبضه خواهند کرد ۰به خاطر قیمت پایین و کیفیت بالا. همانطور که بازار موبایل دنیارو تامین میکنه ببینید کی گفتم .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. رضاسعیدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروسازی ماببینن وکمی خجالت بکشن این چینی ها10سال پیش سه چرخه می ساختن ولی الان توان رقابت بااروپارودارن که حتی محصولات چینی واردبازارکویت هم شده دقیقاهمین چانگان 7نفره ولی خودروسازهای مافقط اشغال تولید می کنن وباجان هموطنانمون بازی می کنن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا