خودروهای چینی

تا رفع عیوب کیفی خودروها، تولید آنها را متوقف کنید!

سام کاویانی: چندی پیش در کلیپ کوتاهی که در همین سایت پخش شد، تصاویر تستری روسی نشان داده شد که در حال بررسی خودروی جدید ام‌وی‌ام X22 و یا همان چری تیگو ۲ بود. چند ثانیه‌ای از تست نگذشت که راننده روسی این آزمون از خودرو پیاده و درحالی‌که سخت می‌خندید، دسته پدال گاز شکسته این خودرو را جلوی دوربین گرفت و با این عمل خود نشان داد که چنانچه خودروسازی به کنترل کیفی محصولات خود توجه دقیقی نشان ندهد، حتی یک اشتباه به‌ظاهر جزئی اما در باطن سخت فاجعه‌آمیز تا چه اندازه آبرو و اعتبار آن را نزد آحاد خریداران به زیر سؤال می‌برد. البته آنچه در این فیلم اتفاق افتاد نیاز به بررسی کارشناسی دقیق‌تری دارد، ولی در صورت صحت و اثبات مقصر بودن خودروساز چینی در این حادثه، می‌توان آن را یک رسوایی بزرگ برای خودروسازی چری دانست.


در دنیای خودروسازی، برخی از مسائل به‌هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست، زیرا که چنین مسائلی مستقیماً با جان و ایمنی سرنشینان یک خودرو سر و کار دارد. امروزه کمتر خودروسازی در جهان به خود این اجازه را می‌دهد که به بهانه‌هایی مثل «ارزان‌سازی» و یا «صرفه اقتصادی»، قطعات بسیار حساس فنی ازجمله پدال‌های گاز، ترمز، کلاچ، میل فرمان، دسته‌دنده و… را از مواد «بی‌کیفیت» و «یک‌بارمصرف» بسازد. اگر چنانچه خودروسازی به چنین عملی مبادرت ورزد و چنین خودروهایی را هم به کشورهای دیگر صادر نماید از دو حال خارج نیست: یا این خودروساز دنبال سود مقطعی است و اعتبار و ارزش برندش نزد مشتریان داخلی و خارجی برای او هیچ اهمیتی ندارد و یا اینکه خدای‌نکرده فکر می‌کند که با کم‌فروشی و یا حتی کلاه‌برداری می‌تواند در بازارهای جهانی جایی برای خود دست‌وپا کند. اگر خودروسازی این‌گونه فکر کند، سخت اشتباه کرده است، زیرا که در بسته‌ترین بازارها نیز «کیفیت» معیار مهمی است و قابل اغماض نیست.


این درست است که چری در چند سال اخیر در طراحی نهایی محصول و نصب آپشن های رفاهی رنگارنگ، پیشرفت در خور توجهی داشته است، ولی یک خودروی مناسب تنها ظاهری زیبا خلاصه نمی‌شود، یک خودروی خوب تنها با سانروف، مانیتور، قیمت ارزان و شرایط خرید قسطی تعریف نمی‌شود. گرچه وجود این موارد در جای خود مهم و ارزشمند است ولی آنچه در نهایت بر ماهیت مثبت یک خودرو مهر تأیید می‌زند، کیفیت و به‌ویژه کیفیت بالای قطعات فنی و همچنین کارایی، دوام و استقامت آنها در درازمدت است.
اگر یک خودرو تنها در ظاهر و آپشن های رفاهی آن خلاصه می‌شد، سال‌ها پیش باید سازندگانی همچون تویوتا و فولکس‌واگن از صحنه‌های رقابت خداحافظی و فعالیت‌های خود را کاملاً تعطیل می‌کردند، زیرا که امروزه ساخته‌های بسیاری از خودروسازان از فولکس و تویوتا جذاب‌تر و زیباتر بوده و آپشن های رفاهی آنها هم به‌مراتب پربارتر است، ولی به‌خوبی شاهدیم که این دو برند همچنان با قدرت در صحنه‌های جهانی باقی مانده‌اند و با قدرت هرچه‌تمام‌تر هم روبه‌جلو پیش می‌روند، زیرا که توانسته‌اند با ارائه کیفیتی برتر اطمینان میلیون‌ها مشتری را در طول زمان به خود جلب کنند. این دو خودروساز نمونه کمال و کاملاً هم بی‌عیب و نقص نیستند و بی‌شک اشتباهاتی هم دارند ولی نشان داده‌اند که دغدغه اصلی آنها کیفیت و استقامت محصول است.
چری اگر می‌خواهد در دنیا امروزی جایی برای خود دست‌وپا کند باید شیوه و منش چنین سازندگانی را الگوی کار خود قرار دهد.


و در نهایت کلام، ازآنجایی‌که در چند ماه اخیر هزاران دستگاه از خودروی ‌ام‌وی‌ام X22 در کشورمان به فروش رفته است و هرلحظه هم ممکن است سرنشینان این خودروها با اتفاقی مشابه با آنچه در آن فیلم نشان داده شده مواجه شده و امنیت جانی آنها در جاده‌های شهری و بین‌شهری به مخاطره بیفتد. لذا برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آینده، بنده به‌عنوان عضو کوچکی از هیئت تحریریه سایت پدال از مسئولان محترم وزارت صنایع تقاضا دارم که تا زمان رفع عیوب حساس کیفی در ام‌وی‌ام X22، اهتمام لازم را در جهت توقف تولید این خودرو و هر خودروی مشکل‌دار دیگر تا رفع نواقص احتمالی آنها مبذول فرمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. hamed

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خخخخ اگه مسئولین فیلم ببینن میگن طرف یهو فشار زیادی به پدال گاز آورد
    این کار درست نیست و خودرو مشکل ندارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اگه این ماشین تو ایران تصادف کنه و تمام سرنشیناش کشته بشن
      زود مسولین میگه چون ماشین بیمه بود پس هیچ مشکلی نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ahmad

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    مسئولین سیبیلشون چرب شده سر این واردات
    اونوقت انتظار دارید جلوشو بگیرن؟!

    گوییم که بیدار شدیم. این چه خیالی است؟ بیداری ما چیست؟ بیداری طفلی است که محتاج به لالاست! از ماست که بر ماست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hamed

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    یه سوال دارم
    خودروهایی مثل 206 و 405 که توی ایران تولید میشه جزو آمار فروش پژو فرانسه ثبت میشه
    مثلا اگه پژو میگه کلا فلان قدر در سال خودرو فروختم این لگن ها رو هم حساب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      آره همین چند وقت پیش هم یه مطلب تو پدال خوندم آمار فروش همین پژوها که تو ایران فروخته میشه چه ۴۰۵ چه پرشیا یا ۲۰۶ که تو ایران تولید میشه آمارش برا پژو فرانسه اس تازه تو مصر هم هنوز ۴۰۵ تولید میشه پژو خودش کاملا در جریانه چون از برندش رو این ماشین ها استفاده میکنه
      ظاهرا کلی با بازار ایران هم حال میکنه و ول کنم نیس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Achtung

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (422 ديدگاه)

    مصرف کننده ایرانی به این چیزا اهمیت نمیده . مهمترین چیز آپشنه عمرم دست خداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    دوستان یه نظر سنجی به نظر شما خودرو ایرانی بی کیفیت تره یا چینی
    لایک چینی
    دیس ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      دوست من به نظرم گزینه 3 بهتره یعنی هر دو.
      هر دو بدترن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. #ali.m#

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ماشینای چینی قیمتشون به نظر من نباید این باشه .مثلا اگه mvm315کمتر از 206قیمت داشت با توجه با ظاهر به روزش و کم دردسر بودنش نسبت به ماشینای داخلی میشد گفت ماشین به صرفه ایه .
      اما الان قیمتشون خیلی بالاست و انتظارم ازشون بیشتره .در صورتی که اگه تعرفه و…. نبود قیمتشون از ماشینای داخلی هم کمتر میشد .پس باید ازشون انتظاری در حد همون وطنی هارو داشته نه بیشتر
      .از اون ور مثلا 405بخوای بخری حداقل دیگه میدونی واسه 6~7 یا حتی 10 سال خوب ازش نگه داری کنی وضعیتش چجوریه چون دست همه هست .
      اما مثلا mvm325نه اونقدر زیاده و نه برند قابل اطمینانیه که مثل ژاپنی ها و کره ای ها چشم بسته بشه خریدش.
      و من طبق تجربه ای که اشنا در استفاده چند ساله از ماشینای چینی داشتن.معتقدم کسی که واسه 3سال میخواد ماشینو نکه داره بعد بفروشه بهتره چینی بخره در غیر این صورت ماشینای داخلی براش بهترن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانیال

        ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (148 ديدگاه)

        داداش کسی ک ماشین چینی بخره به این راحتیا نمیتونه بفروشدش، مگه با ضرر زیاد پس اصلا پیشنهاد شما منطقی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          شمادرست میگی ولی من فقط در مورد کیفیت حرف زدم نه بازار فروش .
          چون اطلاعی در موردش ندارم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. ونوم اف ۵

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اقای کاویانی برای بعضی ها اصلا پدال گاز و ترمز و اینا مهم نیست فقط سانروف داشته باشه همه چی حله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Landscape

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    جالب این چری مدعی اینه که تو بازارهای اروپا و آمریکا حضور پیدا کنه
    چینی ها ظاهرسازی و عوام فریبییشون تو کالا های مختلف رو وارد خودروسازی هم کردن حالا بعدتر از همه ی اینا باز یسری از دوستان اینجا هم ول کن نیستند باز شروع به تخریب ایران و ایرانی می کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    چه خوشمون بیاد چه نیاد فلسفه تولید کالاهای با برند چینی فقط کمیته بوده و بس نه کیفیت
    محصول ارزان و کم کیفیت
    چه ماشین چه کالاهای دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. #ali.m#

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    جالبه که با ظاهر نه چندان جالبش خیلی هم فروش خوبی داره.
    توی شیراز که خیلی زیاده.
    از mvm315هم بیشتر شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      اونایی که ماشین چینی میخرن چیزی از ماشین نمیدونن چه تئوری چه عملی. من تا حالا یه تعمیرکار ماشین یا یه آدم ماشین باز واقعی ندیدم از ماشین چینی تعریف کنه.
      اونایی که میخرن نمیدونن همچین تستی انجام شده و پدال گاز شکسته.،.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جواد

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        عزیز اونایی که ماشین چینی میخرن خسته شدن از ماشینهای قدیمی ایرانی که هرسال داره کیفیتشون بدتر میشه که ماشینی که صفر از نمایندگی خریدی فرداش باید بخاطر یه نقصی ببری نمایندگی . یا سر سال صدا میوفته توی کابین .تمام قطعاتش هم درجه اخر چینی هست .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شاهرخ

        ۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (9 ديدگاه)

        والله چینی هایی که میاد ایران کجا و چینیهایی که در نمایشگاه امسال فرانکفورت بود کجا. بورگوارد و چری ماشینهای کانسپت عالی آورده بودن که اروپایی ها رو بسمت خودش کشونده بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان اینم جواب چری ضمنا توی یوتیوب ببینید خیلی از ماشینای اروپایی هم دچار این مشکل شدن اونم به خاطر همین قانون حفظ ایمنی وسلامت در قسمت مچ پا که باید با تحمل وزن 90کیلو بشکند وگرنه خودشون چیز به این سادگی رو می دونن
    برای مثال استاندارد ECE R494 اتحادیه اروپا اشاره مستقیم به حفظ ایمنی و سلامت در قسمت مچ، ساق پا و زانوی راننده دارد و از این بابت شکل تولید و شرایط لازم برای عکس‌العمل لازم پدال گاز را تشریح می‌کند، بطوری که در صورت نیاز در زمان بروز تصادف و نیاز به شکستگی این اتفاق رخ داده تا از آسیب به راننده جلوگیری شود. در این استاندارد تحمل نیرو تا ۹۰۰ نیوتن ( وزنی معادل ۹۰ کیلوگرم) بر پدال گاز مجاز اعلام شده است، پدال گاز بطور پیش فرض تا این میزان متحمل نیروهای ناگهانی و فشارهای وارد شده است ، اما به محض وارد شدن نیرویی بیش از این نیرو را بعنوان یک نیروی حاصل از تصادف و عامل بخطر افتادن سلامت و ایمنی راننده تلقی کرده و در این وضعیت قطعه را از چرخه عمل خارج میکند( پدال خواهد شکست). این حد مجاز و یا آستانه تحمل بعنوان یکی از ضروری ترین وظایف مهندسان طراح مطرح است. نکته ایی که در طرحی و تعیین میزان مقاومت و چقرمگی تحمل و شکست پذیری تمام قطعات خودرویی در نظر گرفته می‌شود. شرکت چری با توجه به آخرین معیارهای و استاندارد های تعیین شده جهانی ، سیستم های تولید خود را همسو ساخته و سعی در حفظ ایمنی و ارگونومی محصولات خود دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      بله.جوابیه چری رو من هم دیدم و منطقی بود و احتمالا این فرد فشاری بیش از حد استاندارد تعریف شده به پدال وارد کرده است
      جدای از اون انتشار این فیلم همزمان با اولین حضور چری در نمایشگاه فرانکفورت یک مقدار شبهه دار است

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hamid.Hellcat

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      بعیده که اون شخص ٩٠ کیلو وزن وارد کرده باشه به پدال
      اینا همش توجیهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amin

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        ممکنه شدیدا کوبیده باشه به پدال

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (187 ديدگاه)

        این مشکل اگه یک مشکل عام باشه باید غیر از این فیلم در جاهای دیگه هم دیده و گزارش میشد. الان تعداد زیادی ام وی ام ایکس 22 توی بازار فروخته شده و قاعدتاً باید این مورد تا به حال دیده میشد. غیر از اون تبعاً این مساله در دیگر خودروهای چری هم باید وجود داشته باشه و باید توی اونها هم دیده بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. محمد مهدی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وقتی ایستگاه کنترل کیفیت توخودرسازی نباشه نمیشه به ماشیناش اطمینان کرد مثل همین چری . بجای پدال پلاستیکی باید فولادی بزارن البته ضد زنگ هم باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. آرین

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (94 ديدگاه)

    چجوری روشون میشه اینو بفروشن به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    تو خیلی از سایتهای تست خودرو من جمله تو خود پدال یا اسب بخار یا دنده 6 و یا …. این ماشینو تست کرده بودن و هیچ کدام به این اشاره ای نداشتن حالا نمی دونم مشکل کجاس؟؟؟؟؟؟؟؟ولی یه خورده برام عجیبه این نکته ماشین یعنی اینقدر شرکت سوتی داده که پدالش پلاستیکی باشه؟؟؟؟؟خب هر کسی یه ذره فکر داشته باشه تو طراحی ماشین یا مهندسی اش می دونه جایی که فشار زیاد روشه پلاستیکی نباید باشه.البته باید دید دفاع چری چیه؟که احتملا تکذیب و یا … ولی اگه قرار بود خودروسازان یا بهتر بگیم مونتاژکاران عیبی را تو محصولاتشون برطرف کنند دیگه اینجا گلستان می شد .نه اینکه این جمله اشنا را بگن مال خودشه اینها همشون اینجورین مشکلی نیس و…. و ای کاش های ما همچنان ادامه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رادین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    عجیبه مگه یک تیکه نیم متری آهنی چه قیمتی داره که پلاستیک بگذارند.به خصوص اینکه ماشینهای چینی وزن سنگینی هم دارند و از ورق آهن بدنه نمی زنند.در مدلهای قدیمیتر مثل 530 هم پدال فلزی اند.!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عليرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    داداش أین ماشین چینی واقعا ضرر می می کنن ارزش خرید ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    ممنون از این مقاله ی پرارزش و راهکار عالی ای که ارائه دادین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مانی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این نفراتِ آخر اومدن فقط نظر بدن
    تازه سوال هم دارن اما نظر مهدی که یه خوده بالاتر هست رو نمیخونن
    همینجور تند تند نظر بدین،با چشمهای بسته و بدونه آگاهی‌
    احسنت بر ملّته همیشه در صحنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسن

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    آقای کاویانی با خواندن این متن به فکر افتادم و رفتم پدال گاز سانتافه2016 وارداتی برادرم رو چک کردم و با تعجب دیدم که اون هم پلاستیکیه فکر می کنم شما که کارشناس خودرو هستید باید در این زمینه اطلاعات کامل تری می داشتید.
    ممکنه شخص آزمایش کننده از قبل پدال رو برشی داده باشه تا خودروی مورد بحث رو تخریب کنه؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (709 ديدگاه)

      دوست عزیز،بحث بر سر پلاستیکی بودن و یا نبودن این قطعه نیست،بلکه آنچه که مهم است دوام و استقامت آن در زمان رانندگی و همچنین در درازمدت است.اتفاقا بر خلاف نظر شما،شرکت چری در توجیه این مسئله بیانیه ای صادر نمود و مسئله شکستن پدال گاز در حالت فشار ناگهانی را (فشاری بالای 90 کیلوگرم یا 900 نیوتن متر) امری طبیعی و در راستای پیروی از استاندارد ایمنی ECE R 494 اتحادیه اروپا و استاندارد کیفی QC/T977 قلمداد کرده است! اما بنده شخصا چندان قانع نشدم،زیرا که در فیلم شاهدیم که راننده روسی به آرامی حرکت خود با این خودرو را آغاز کرده و هیچ حالت اضطراری هم مشاهده نشده بود و ثانیا یک لحظه پیش خودتان تصور کنید که اگر چنین مسئله ای در جاده های کوهستانی دو خطی کشورمان مثل هراز و یا چالوس و در هنگام سبقت گیری برای راننده این خودرو اتفاق بیفتد چه فاجعه ای بزرگی رخ خواهد داد. به نظرم ابعاد این مسئله خیلی بزرگتر از آن است که تصور می شود و باید قبل از هر گونه حادثه ای،تولید این خودرو متوقف و عیوب کیفی آن بررسی و برطرف شود.در دنیایی که حتی شرکت های بزرگ هم برای رفع و رجوع عیوب کیفی خود به هزار توجیه متوسل می شوند نمی توان از شرکتی کوچک و تازه کار انتظار داشت که اشتباهات کیفی خود را به راحتی قبول کند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        من قصد دفاع از تیگو 2 رو ندارم ولی به نظرت مشکوک نیست دقیق موقع تست و فیلمبرداری این اتفاق بیفته،درحالیکه مثلا در ایران تاکنون همچین موردی شنیده نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. احمدرضا

        ۳ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (187 ديدگاه)

        جناب کاویانی به نظر من به جای اینکه از روی یک فیلم قضاوت بشه بهتره با توجه به اینکه این خودرو به تعداد قابل توجه در ایران در دسترس هست به صورت واقعی و از نزدیک بر روی پدال گاز این خودرو توسط تیم پدال یا هر تیم تست خودرویی دیگه آزمایش انجام بشه و نتیجه اش گزارش بشه. به هر حال حتی توی بهترین خودروها هم از بین صدها نمونه ، نمونه ای وجود داره که اشکالات فنی داشته باشه و صرف گزارش شدن یک اشکال فنی در یک نمونه نمیشه اون رو به همه تعمیم داد. در اینجا حتی با فرض اینکه تهیه کننده فیلم غرض ورزی نکرده باشه و تست در شرایط استاندارد هم انجام شده باشه ، شکستن پدال گاز توی این خودرو قابل تعمیم به کل مجموعه خودروهای تیگو 2 نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (709 ديدگاه)

          احمد رضا عزیز،حتما باید در مورد جوانب گوناگون این قضیه کارشناسی دقیق تر و فنی تری صورت بگیرد و البته در متن هم به این مطلب اشاره کردم.این سخن شما را هم قبول دارم که وجود یک نقص کیفی در نمونه ای از یک خودرو را نمی توان به صدها نمونه مشابه دیگر تعمیم داد ولی دوست عزیز توجه فرمایید مشکلی که در اینجا وجود دارد به خطراتی مربوط است که ممکن است این عیب به ظاهر کوچک متوجه جان و سلامتی سرنشینان این خودرو کند،چون شکستگی پدال گاز مسئله حساسی است و حتی اگر این فیلم به قولی غرض ورزانه باشد باز هم نمی توان بر این مسئله به سادگی چشم پوشید،زیرا که خود شرکت چری نیز این قضیه،یعنی شکستگی پدال گاز این خودرو در شرایط تحت فشار را تأیید و آن را در راستای رعایت الزامات ایمنی اتحادیه اروپا می داند که البته این سخن چندان قانع کننده نیست زیرا که در این فیلم هیچ شرایط اضطراری دیده نشد و راننده هم تازه حرکت را آغاز کرده بود.به فرض مثال حتی اگر یک درصد از خودروهای تیگو 2 دچار چنین نقصی باشند بهتر است که تولید این خودرو را موقتا متوقف و این عیب در آن تحت کارشناسی دقیقی قرار گیرد و در صورت اثبات بر وجود نقص کیفی،اصلاح و برطرف شود.با سپاس از نکته سنجی شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ahmad

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      اون روکشه اخوی!
      پدال ماشین هایی مثل سانتافه فلزی و فولادی است و روش روکش نازکی از پلاستیک زدن
      ولی مال عم وی عم تماما پلاستیکیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        نه اگه لمسش کنید از داخل دقیقا شبیه همین فیلمه یعنی از سمت راست شبکه ای هست .فولاد که شبکه ای نیست.ظاهرش شبیه قوطی فلزیه ولی پلاستیکیه.من تو منطقه اروند که هستم چندتا خودروی دیگه رو هم تست زدم همه پلاستیکی بودن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        پدال سانتافه هم پلاستیکیه دوست عزیز چرا آمار غلط میدی(میگی فلزیه) طبق استانداردهای اروپا باید پلاستیکی باشه این که دیگه دعوا نداره
        استاندارد ECE R494 اتحادیه اروپا اشاره مستقیم به حفظ ایمنی و سلامت در قسمت مچ، ساق پا و زانوی راننده دارد و از این بابت شکل تولید و شرایط لازم برای عکس‌العمل لازم پدال گاز را تشریح می‌کند، بطوری که در صورت نیاز در زمان بروز تصادف و نیاز به شکستگی این اتفاق رخ داده تا از آسیب به راننده جلوگیری شود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. SVHM

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من این ماشین رو دارم ، مشکلی هم ندارم. نمیدونم چرا دوستانی که ندارن اصرار دارن که بده، حالا تولید نشه فقط ۲۰۶ ، ۴۰۵ و سمند تولید بشه صنعت خودرو درست میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. شکرانه

    ۹ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان میخواستم ی توضیحاتی در مورد اون تست روسی و هر مطلب رسانه ای حتی همین مطلب بالا بدم.این رو بدانید که در تمام رسانه های دنیا حتی یک خط مطلب محض رضای خدا نوشته نمیشه و هر اخبار.مطلب و بررسی با هدف خاص ودریافت مبلغی خاص تر نوشته میشه. امیدوارم دیدگاه من منتشر بشه.
    به عنوان مثال هر خودرویی که رقیب ال 90 یا ساندرو هست بدترین خودرو تاریخه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شکرانه

      ۹ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کاملا مشخص که این خودروها با سود بسار بالایی عرضه میشه که هزینه بالایی هم برای تبلیغات نامحسوس میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا