خودروهای چینی

جینگ، کراس‌اوور جدید رووی با طراحی الهام گرفته از نهنگ

شرکت چینی رووی در نمایشگاه شانگهای کراس‌اوور جدیدی بنام جینگ را معرفی کرده است. این خودرو یک کانسپت نزدیک به تولید است که پیش‌نمایشی از کراس‌اوور آیندهٔ رووی محسوب می‌شود. جینگ (Jing) در زبان چینی به معنای نهنگ است و طراحی این کراس‌اوور جدید نیز با الهام از این حیوان عظیم‌الجثهٔ دریایی شکل گرفته است. بارزترین مصداق این موضوع، جلوپنجرهٔ جینگ است که شبیه به دهان نهنگ بوده و به‌طور خاص، سیستم فیلتر غذا در دهان نهنگ‌های بی‌دندان را تداعی می‌کند.

در جلوی جینگ اما غیر از این جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد، دی‌لایت‌های بومرنگ شکل و چراغ‌های اصلی اسپرتی هم جلب‌توجه می‌کند. سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ، دستگیرهٔ مخفی درها، روکش‌های مشکی‌رنگ در پایین بدنه و رینگ‌های ستاره‌ای هم از ویژگی‌های پروفیل جانبی این خودرو هستند. در عقب جینگ نیز چراغ‌ها طراحی منحصربه‌فردی دارند زیرا از یک نوار سراسری باریک در بالا و دو بخش عمودی مجزا در طرفین تشکیل شده‌اند. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه این کراس‌اوور جدید چینی هم می‌توان به سقف شیب‌دار کوپه مانند، اسپویلر روی سقف و دو سر اگزوز در زیر سپر اشاره کرد.

به گفتهٔ رووی، این خودرو به‌عنوان اولین محصول سری جدید رووی، مسئولیت تسریع فرایند بازجوان‌سازی، شخصی‌سازی و ارتقاء این برند را بر عهده خواهد داشت. گفته شده نسخهٔ تولیدی جینگ بسیار شبیه به این کانسپت خواهد بود و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده به بازار چین عرضه شود که این یعنی باید به‌زودی شاهد معرفی آن باشیم. این کراس‌اوور جدید با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی ارائه خواهد شد درحالی‌که یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم برای آن در نظر گرفته شده که از طریق زیربرند R رووی عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. HamiD

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    سعی کرده شبیه هیچکی نباشه
    و بنظرم جذاب شده
    درسته ایده آل و در حد شرکت های مطرح نیست خب حقم داره
    اما خب بهتر از چینی های دیگست …

    موافقم 27
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      تفسیر برخی از طزاحان مطرح خودرویی را که بخوانید ، متوجه میشوید که هر کدامشان از طبیعت یه الهامی گرفتن و برای هر طرحی ، ماه‌ها به دل طبیعت وحشی میرفتند تا بهترین ایده در ذهنشان جرقه بزنه و بعد از طراحی‌های بسیار ، به طرح اصلی دست پیدا کنند !

      اما امروزه دیگر چنین نیست و یکی از دلایل بی‌روح بودن و زنده نبودن طرح همین است !

      کلاً جهان چنین شده و بحث تماماً دیجیتالی و مجازی شده !
      یه زمانی هم شرکت‌های خودروسازی و هم موبایل و… هر مدلی که داشتند ، در ظاهر متفاوت و شاخص بود ، یادِتون میاد موبایل‌های نوکیا یا سونی‌اِریکسون یا موتورولا این همه مدل داشتند ولی هیچکدامشان شبیه همدیگر نبود و در نوع و مدل خودشون شاخص بودند ، اما حالا چی !!!!

      الان اکثر موبایل‌ها شکل هم شدن و فقط در سخت‌افزار دارند با هم رقابت میکنند و مشتری هم لَه‌لَه میزنه که فلان موبایلم چنین مزیتی داره و… اما در بحث طراحی همه در یک لِوِل هستند !

      مثل خودرو
      تسلا را میبینین با انبوهی از آپشن‌های مجازی که انگاری داخل یه موبایل نشستیم و با اپلیکیشن‌هاش سرگرم میشیم اما به طراحیش که نگاه میکنیم میبینیم هیچی نیست جز چهارتا صندلی با یه مانیتور بزرگ !

      اگر این آینده هست که روحی نداره و فقط کاربرد مهم هست ، پس مُردِشورِ این آینده و این تکنولوژی بی‌روح را ببرم !

      عملاً احساس میکنم طراح و طراحی در آینده جایگاهی نداره و همه چیز را اپلیکشن‌ها و برنامه‌ریزی‌های کامپیوتری انجام میدهند و جهان آینده کاربردی هست اما حس و روح نداره !

      موافقم 19
      مخالفم 7
      1. Amirreza

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        کاملا موافقم

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. BenzSLR

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        ایکاش اون طراحی ها با تکنولوژی مخلوط میشدند .

        موافقم 7
        مخالفم 0
      3. Archi KHAN

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        کسی که کوچکترین اطلاعاتی در زمینه خلق کانسپت و مراحل develop داشته باشه میدونه که امروزه هم طراح ها بقول شما همون پروسه ی رفتن و مشاهده و تاثرپذیری از طبیعت و غیره را دارن ولی : تفاوتی که با گذشته هست ارائه اون ذهنیات دیگه بوسلیه ی ماکت و اسکیس و غیره نیست و بیشتر (البته نه بطور کامل) بصورت گرافیک کامپیوتری هستش

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4902 ديدگاه)

    ماشین بنجل چینی نخرین?????

    موافقم 15
    مخالفم 25
    1. Irani

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      درس گرفتن از پیشرفت چین خیلی خوبه
      ولی زیر یوغ چینی ها رفتن اشتباه محضه!

      موافقم 17
      مخالفم 0
  3. RezaRs

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    اع اره گریلش شبیه زیر دهن نهنگه اون شیارا

    موافقم 9
    مخالفم 4
  4. R@m!n

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    یه زمانی اخبار نمایشگاه ژنو و فرانکفورت و SEMA میدیم ذوق مرگ میشدیم کار رسیده به نمایشگاه شانگهای و آت و آشغال چینی کپی.

    آقا شاهین آقا امیر بخدا زخم شدیم دیگه از این نمایشگاه خبر نزار ??

    موافقم 21
    مخالفم 14
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      به شدت موافق رامین جان هستم !

      وای ، گفتی یه زمانی !

      یاد اون وقتایی اُفتادم که مجله ماشین یا هفته‌نامه‌ی دنیای خودرو ، نمایشگا‌ه‌های جهانی را پوشش میدادند که مهم‌ترینش ( دیترویت ، نیویورک ، فرانکفورت ، موتور‌شوی پاریس ، سِما و لوس‌آنجلس بود )

      جدیداً دنیا عوض شده و خب حق هم دارند وقتی مشتری بیشتری در دوبی یا چین وجود دارد ، معلومه نمایشگاه‌هاشون بیشتر مورد توجه قرار میگیره !

      چقدر دلم میخواد برگردم به اون زمان‌هایی که شور و هیجان خواندن مقالات مربوط به رونمایی از خودروهای جدید شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها را دنبال میکردیم !
      ما دهه ۶۰‌تی‌ها ، اینترنت‌ را در کافینت راحت‌تر داشتیم و نه در خانه و محل کار مثل امروز ، حداقل هفته‌ای دوبار میرفتم کافینت نزدیک دبیرستانمون و سایت نت‌کارشو و گذر‌موقت دات کام را چِک میکردیم ? و عکس سیو میکردیم و با نگاه کردن به جزئیات طراحی لذت دنیا را میبردیم .

      همین دیروز بودا ، اما انگاری هزار سال پیش بوده وقتی یادش میکنیم ?‍♂️ !
      چه دورانی بود ، دورانی که واردات آزاد شده بود ، گذرموقت‌های رنگارنگ پیداشون شده بود و همه در تکاپوی این بودند که بتوانند یه خودروی خوب ۶سیلندر مدل سال بخرند حال کنند !
      کسی چی میدونست یه روزی قراره کار به جایی برسه که مثلاً آزرا ۶ سیلندر یا پرادو j120 قراره هزار دست بچرخه و مدام بازسازی و صفرشویی بشه و قشنگ بشیم کشور کوبا با خودروهایی که هزاران بار دیتیلینگ و نوسازی میشوند در حالی که باید تو اوراقی‌ها لِه و ذوب در کوره میشدند !

      جداً داغ دل تازه شد !
      چی بودیم .
      چه کردیم .
      چی شدیم .

      موافقم 15
      مخالفم 8
      1. فرید

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        تازه از زمان خدابیامرز خبر نداری که چی بودیم!
        اگه با اون فرمون پیش میرفتیم، الان جهان اول بودیم و چند برند مطرح و پیشرو تو دنیای خودرو داشتیم.

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. mahan

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        چه قدر زود گذشت.یادت میاد پوستر های ماشین میخریدیم؟با چه عشقی به دیوار میزدیمشون و نگاه می کردیم.یادش بخیر اون موقع ماشین بازی اصلا یک حس دیگه ای داشت هر بار یک چیزی میخریدیم و با هم جمع میشدیم و ازش لذت میبردیم.اولین ماشینم x3.30 مال 2005 بود و بعد 530.هیچ وقت سرزندگی و زنده بودن اون سالها برام به شخصه پیش نمیاد.ماکسیما و ازرا و مزدا3و323 و بنز e350وc240 و بی ام و سری3 از سدان تا کروک و اتاق 100 و سانتافه یادش بخیر.بعد یک چیز دیگه که کم رنگ شده مرام ازبین رفته اون موقع ارزوی بهترین هارو برای هم داشتیم و ماشین من و تو نداشت از ماشین هامون با هم لذت میبردیم.الان چی یک عده بلانسبت دوستان میریزند بیرون سر هر چهاراه هم برای اینکه یکیو سوار کنند با دوستاشون رقابت می کنند و یکی یک ماشین میخره فک میکنه ادم حسابی شده و معیار های انسانیت شده بماند که خیلی دیدیم که ماشین سواری که خونه و کسب وکار نداشت و برعکس و … اصلا دوست ندارم ازین بخش های تاریک صحبت کنم حتما دوستان بیشتر از من میدونند بهتره صمیمیت و معرفت و انرژی سرشار و انگیزه اون موقع هارو یاد بیاریم که با تحریم شدن ماشین ها اونا هم تحریم شدن.بنظرم این ماشین ها نماد ما دهه شصتی هاست که درسته داریم کم کم سالخورده میشیم ولی از دور نیفتادیم و میرزیم به این امروزی ها و مثل خدمات دیتیلینگ و صفرشویی و تغییر کیلومترشمار روپا میشیم.جدا فقدان معرفت و رفاقت بیشتر از فقدان ماشین های جدید حس میشه.یادش بخیر دورهمی های الان که خز هستن و برای رفع عقده هستن رو با دورهمی های اون موقع مقایسه کنید.با اینکه روزگار عوض شده ولی بنظرم هیچ وقت عوضی ها با ارزش نمیشن مگر برای چهارتا دوروبری و عقده ای هاشون مثلا من بیوک رو ترجیح میدم به این جدید چینی ها

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          دقیقاً درسته ماهان جان .

          همه اینا به کنار ، سیس گرفتنِ بچه سوسولا با چینی‌ها تو میتینگ‌های دور دور را کجای دل بگذاریم ? !

          گفتی ماکسیما ، آخ که ای کاش قدرشو میدونستیم و نگهش میداشتیم !

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. mahan

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          یه شیر رو میندازن تو قفس.بهش سوسیس کالباس میدنشیره میگه: من آهو میخوردم این چیه ؟!بهش میگن اونقدر گرسنه می‌مونی تا همینو بخوری، شیر چند روز بعداز شدت گرسنگی سوسیس رو میخوره …چند روز بعد به جای سوسیس، استخون میندازن جلوش، ‏شیره میگه: بابامن به سوسیس عادت کردم، این چیه ؟!بهش میگن اونقدر گرسنه می‌مونی تا استخون رو بخوری!!شیر چند روز بعد از شدت گرسنگی استخون رو میخوره…بعد یه مدت به جای استخون یونجه میریزن جلوش…شیر میگه: بی انصافها من الاغی که یونجه رو میخوره رو درسته قورت میدادم اینو نمیخورم دیگه…‏بهش میگن اونقدر گرسنگی میکشی تا یونجه رو هم بخوری.شیر یه مدت مقاومت میکنه ولی بالاخره یونجه رو هم میخوره…یه مدت بعد هیچی بهش نمیدنداد میزنه: من به یونجه عادت کردماینو دیگه چرا نمیدین بخورم ؟!بهش میگن یونجه‌ی مفت نداریمباید صدای الاغ دربیاری تا بهت یونجه بدیم !!
          سیس بچه سوسولا رو ولش کن اعتماد به نفسشونو بگو که با ماشین1.5لیتری برای بی ام و و لندکروز چراغ میزنند دیدم که میگم.یا راه نمیدن سرعت رو زیاد می کنند??بعضیا هم که چراغ میزنی سرعت رو زیاد می کنند.طرف با 140تا حاظره جلوت بره ولی کنار نکشه.خیلی وقت ها میگم ولش کنم ولی باید به خودشون و عروسک کنارشون نشون داد رئیس کیه????
          در مورد ماکسیما من دنده ای وارداتی داشتم یک دنیایی بود و بعد اتومات 90 خریدم اونم خیلی خوب بود ولی دنده یک کیف دیگه داره.البته میدونی مدل 3500 هم تو خارج هست که با نام اینفینیتی a35 تولید میشد.یکی از دوستان داره هر وقت میریم بیرون میگم من میشینم پشتش واقعا لذت بخشه هنوز هم بعد نمی دونم طرف از ایرانی میره چینی دیگه میگه دنده ای بلد نیستم یا خیلی هنر کنه از چینی میره کره ای میگه بهترین ماشین دنیاس!!نوید باور کن یک ماکسیما که موتور و گیربکس سالم داره و کولرشم که میدونی چه قدر قویه باور کن میرزه به کل صنعت چین مگه ادم چی می خواد دیگه تازه نگران کیسه هوا رو هم نباید شد خودت میدونی این ماشین چه قدر محکمه و ستون های قوی داره عکس های تصادف با تیربرقش موجوده.هنوزم تو خیابون میبینمش نازش میدم اصلا خیلی قلدره.شاید باور نکنی 3تا اسپورتیج تمیز خریدم برای شرکت.خنده ات میگیره به اصطلاح رینگ پورشه ایشون خراش های غیر معمول داره.دیگه چرم صندلی و فرمون عادی شده نیاز نیست بگم چه خبره ولی چرا دکمه های روی فرمون این قدر لق میزنه????ماشین ها یکی 87 هزار یکی 95هزار و یکی 120 هزار هست مدل 2016 هستند ولی وقتی مخمل ماکسیما رو نوازش میکنی ناخداگاه حس خوشایند رو بهت دست میده

          موافقم 2
          مخالفم 3
        3. Muty

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1846 ديدگاه)

          چرا فکر میکنین دور همی بچه های الان برای رفع عقده اس ؟!!
          به نظر امثال این تفکرات بیمارن که سریع باید تحت درمان قرار بگیرن که قطعا برای اجتماع خطر بزرگی محسوب میشن
          طبیعتا بچه های هر دوره ای شکل و شمایل تفریح ، لباس ، استایل و… خودشون را دارن و مقایسه شون با طیف مشخصی از یک برهه تاریخی احمقانه ترین طرز فکر میتونه باشه.

          موافقم 6
          مخالفم 2
    2. آوان

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (75 ديدگاه)

      خب مگه مجبوری بیای این اخبار خودروهای چینی رو بخونی،پدال بنده خدا این همه اخبار از خودروسازان اروپایی و امریکایی میزاره

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        چشمم بهش میوفته حالم بد میشه ?

        موافقم 6
        مخالفم 5
    3. mahan

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ??وااای حرف دل مارو زدی.بقول اون بزرگوار از دنیای خودرو ععععععع* میاد.
      ایکاش به جای اینا از معرفی و تست خودرو های کلاسیک رو بذارند.

      موافقم 5
      مخالفم 5
  5. مسعود

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دیگه کسی جلودار این چینیا نیست و باید باهاش کنار بیایم
    لامصب انگار خط تولید لواشکه همینطور رگباری دارن ماشین میدن بیرون …
    درباره این خودرو هم عقبش اون چراغای عمودیش ضایس … کلا چینی ها ۸۰ درصد تو کار کپین یه ۱۷.۱۸ درصدی هم مثل این تو کار طراحی های ناهماهنگ ۲.۳ درصدم شاید یه طراحی خوبیو انجام بدن …ولی چیزی که آزارم میده ما در حسرت همین ماشین ها هم موندیم
    امان از اون بهمن ماه…

    موافقم 8
    مخالفم 6
  6. Reza Hosseini

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عقبش خیلی آزتک طوره?

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. BenzSLR

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      خدا پونتیاک رو بیامرزه آزتک واقعا زشت بود ولی نمیدونم چرا از زشتیش خوشم میاد .

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. Reza Hosseini

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (88 ديدگاه)

        مرحوم دیوار کوتاه صنعت خودرو سازی بود??

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بدبخت جدول کنار جوبم نبود چه برسه به دیوار

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. mahan

          ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          خوبیش اینه که ماشین والتر وایت فقید بوده ??

          موافقم 6
          مخالفم 0
  7. BenzSLR

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    ایده اش جالبه ولی آنچنان شبیه نهنگ نیست ولی معلومه از نهنگ هم الهام گرفتن نسبت به چینی های دیگه ظاهر زیبا تری داره.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Hadi

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    طراحی جلو و دماغه قشنگ و متفاوتی داره…
    ولی طراحی عقب و پروفایل جانبی میتونست بهتر باشه…

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا