خودروهای چینی

ثبت رکورد جهانی Aiways U5 با رسیدن به فرانکفورت!

طی مسافت ۴۰۰ کیلومتری مینی کوپر SE از مونیخ تا فرانکفورت در برابر مسافتی یک خودروی الکتریکی دیگر طی کرده بچه‌بازی به نظر می‌رسد!


شرکت چینی Aiways به‌صورت رسمی رکورد جهانی گینس برای عنوان “طولانی‌ترین سفر یک خودروی الکتریکی (پروتوتایپ)” را با دو شاسی‌بلند الکتریکی U5 ثبت کرده است. این خودروها توانسته مسافت ۱۵۰۲۲ کیلومتری را از چین به فرانکفورت آلمان طی کنند.


این خودروهای الکتریکی سفر خود را از ۱۷ جولای و از Shanxi چین شروع کرده و پس از گذشتن از ۱۲ کشور در هفتم سپتامبر به فرانکفورت رسیده است. تیم مهندسی Aiways U5 اقدام به رانندگی ۵۳ روزه برای تست این دو خودرو در شرایط متنوع آب و هوایی و جاده‌ای کرده‌اند.


پروتوتایپ های موردبحث از کشورهای چین، قزاقستان، روسیه، فنلاند، نروژ، سوئد، دانمارک، آلمان، هلند، بلژیک، فرانسه و سوئیس عبور کرده‌اند. در این راه چینی‌ها با مکان‌های متنوعی همچون صحرای گبی و کوه‌های اورال روبرو شده‌اند و همچنین از نظر زیرساخت‌های شارژ یک خودروی الکتریکی با محدودیت‌ها و چالش‌هایی روبرو بوده‌اند. به همین دلیل است که مهندسان شرکت مکرراً از منابع برق ولتاژ پایین برای شارژ خودروهای خود در طول شب استفاده کرده‌اند.


تیم Aiways از این سفر برای نمایش توانایی‌های محصولات خود و مطمئن شدن از اینکه U5 توانایی هماهنگی با استانداردهای شارژ و ولتاژهای مختلف را دارند استفاده کرده‌اند. مهندسان شرکت بی‌وقفه اقدام به بررسی سیستم مدیریت گرمایی مجموعه باتری ۶۵ کیلووات ساعتی و همچنین پیشرانه الکتریکی، سیستم تعلیق و مشخصات دینامیکی خودرو کرده‌اند.


وینتر وانگ مدیر فنی ارشد Aiways می‌گوید:

این سفر کاملاً منحصربه‌فردی بوده و U5 با برخی از بهترین و بدترین شرایط جاده‌ای روبرو شده است. این خودرو نشان داد که استانداردهای بالایی برای کارهای توسعه‌ای داشته و مناسب رانندگی از شانگهای تا اروپاست.


این سفر فوق‌العاده می‌تواند شروعی بسیار خوب برای Aiways U5 در اروپا باشد. این خودرو اخیراً توانسته به تمامی استانداردهای تولید اروپایی دست یابد. شرکت سازنده قول داده شاسی‌بلند میان سایزش برد ۴۶۰ کیلومتری و همچنین کیفیت تولید و ایمنی سطح بالایی را به لطف استفاده از پلتفرم MAS داشته باشد. Aiways U5 از پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۱۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۱۵ نیوتون متری استفاده کرده و از آوریل سال ۲۰۲۰ وارد بازار اروپا خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Malt hill

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    ماشاالله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مزدا

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2032 ديدگاه)

    ما دیگه خودروهای چینی رو قبول کردیم برا خودشون شاخی هستند!!حالا کی چشممون به این خودروهای الکتریکی چینی تو ایران روشن میشه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (53 ديدگاه)

      شما فرض کن پاشون باز شد ! میتونی شارژشون کنی راحت …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    حالا چرا جلوش اینقدر زشته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا