خودروهای چینی

رؤیت زوتی E200 الکتریکی در خیابان‌های چین

اگرچه خودروساز چینی زوتی به خاطر کپی‌های بی‌شرمانه خود از پورشه ماکان، کانسپت لامبورگینی اوروس و آئودی Q3 در رسانه‌های غربی کاملاً بدنام است اما خودروهای مناسبی چون مدل دو نفره و الکتریکی E200 را نیز تولید می‌کند.


این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۵ معرفی شد و در آنجا گفته شد که پیشرانه الکتریکی کوچک آن توانایی تولید ۲۴ اسب بخار قدرت و ۸۲ نیوتون متر گشتاور را دارد.


سقف سرعت این خودرو به ۸۰ کیلومتر در ساعت محدود بوده و برد آن نیز به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد. این محدوده الکتریکی برای رانندگی شهری بد نیست مخصوصاً اگر بتوانید آن را به‌صورت روزانه شارژ کنید.


دیدن زوتی E200 در خیابان که بین یک بیوک و فولکس‌واگن بورا پارک شده کاملاً ویژگی‌های آن را آشکار می‌کند. واضح است که این خودرو برای رقابت با اسمارت فورتو به اندازه کافی کوچک بوده و کابین نیز با نیم نگاهی به تسلا طراحی شده است. این خودرو را می‌توان با بائوجون E100 جدید نیز مقایسه کرد که قدرت بیشتر، گشتاور کمتر، سقف سرعت بالاتر و محدوده حرکتی کمتری دارد.

به لطف قوای محرکه الکتریکی، ما نتیجه می‌گیریم این یک خودروی شهری چینی است که مردم صرف‌نظر از اینکه کجا زندگی می‌کنند به خریدن آن چندان فکر نخواهند کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ولی تو خودرو های برقی تو اینده چین حرفهای بسیاری برا گفتن خواهد داشت

    دقیقا مثل گوشیهای موبایل که با وجود برند های. شیائومی اوپو میزو وان پلاس زد تی ای و….که دیگه اصلا نمیشه بهشون گفت بی کیفیت
    فقط کافیه نمونه های شیائومی رو تو نت مشخصاتشو ببینید
    وان پلاس 5 هم که دیگه تو دنیا مثل یه بمب ترکیده
    خودروهاسازی شونم دارن با تجربه میشن
    مخصوصا تو برقی ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    ای کاش میشد این ماشینا البته با کیفیتشون با قیمت اصلیش وارد ایران میشد…خیلی خوب میشد ..برای داخل شهر خیلی گزینه خوبیه …پاکه…جای پارکم نمیخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کوچولو و تر تمیزه یکم ناموزونه طراحیش ولی بردش برای شهر خیلی مناسبه کاملا حرکت روزانه رو پوشش میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    جای همچین ماشینایی تو تهران خالیه. یکی از مشتریهاش خودمم که مجردم و سفرهای درونشهری تقریبا روزی 85 کیلومتر دارم. اما نه با این فرهنگ رانندگی. فکر کن داری با این ماشین فسقلی تو اتوبان میری و یهو یه خاور یا اتوبوس شرکت واحد از فرعی اومده تو اصلی و زورش میاد فرمونو بچرخونه و یدفه سه تا خط رو قطع میکنه و با 30 تا سرعت میاد تو خط سبقت. تو هم داری تو اون خط 80 تا میری. بعد بهش بوق میزنی، اونم شاکی میشه و عمدا میگیره روت. حداقل 300 بار برام پیش اومده این مورد با 206. اینو که دیگه هیچ چی حساب نمیکنن و از روت رد میشن و بعدشم بلانسبت همه میگن سگ مرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا