خودروهای چینی

سخت‌گیری چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی

به نظر می‌رسد هر چند ماه یک‌بار خودروسازی از چین متولد شده و سودای رقابت با تسلا یا ساخت سوپرکاری الکتریکی را در سر می‌پروراند! بسیاری از این خودروسازها چرخه‌ی زندگی قارچ گونه‌ای داشته و اندکی بعد محو شده و به ندرت خبری از آن‌ها به گوش می‌رسد.


مقامات چینی ظاهراً به رویترز گفته‌اند که این کشور در حال سرکوب شرکت‌های سازنده خودروهای الکتریکی جدید است. به عنوان بخشی از این فرایند، چین صدور یا تمدید مجوزهای لازم برای ساخت خودروهای الکتریکی را سخت خواهد کرد و مجوز برخی دیگر را نیز باطل خواهد نمود.


انتظار می‌رود این فرایند تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد و این امر زمان کافی برای مقامات برای بررسی رویه‌های ارائه گواهی‌ها را خواهد داد. یکی از مقامات چینی می‌گوید که دولت می‌خواهد تا تأییدیه‌های مربوطه را تنها به کمپانی‌هایی که توانا و جدی باشند اعطا کند.

Chinese Factory
مشکل اصلی به کمپانی‌هایی مربوط می‌شود که خودروهایی کاملاً ضعیف را برای بهره‌برداری از یارانه‌ها می‌سازند و بدین ترتیب سیستم را به راحتی دور زده و پول زیادی به جیب می‌زنند.


به منظور مقابله با این مشکل چین می تواند کمپانی‌هایی را که قبلاً تأییدیه‌هایی برای تولید خودروهای الکتریکی گرفته‌اند را دوباره امتحان کند. اگر کمپانی نتواند محصولی موفق و قابل‌اعتماد را عرضه کند گواهی‌اش لغو می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    یارانه میده دولت اش ، در حدی که کارخونه میزنن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بهترین کار رو میکنن یارانه های دولتی برای تولید خودروی برقی گاهی تا هشتاد درصد قیمت خودروی تولیدی تموم میشد و این یعنی سود کلان برای برخی خودروسازها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا