خودروهای چینی

انتشار اولین تصاویر از سدان کاملاً جدید بی‌وای‌دی هان

بی‌وای‌دی اولین تصاویر رسمی از سدان پرچم‌دار خود که هان نام دارد را منتشر کرده است. این خودرو با ۴,۹۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع، یک سدان میان سایز با استایلی کوپه مانند است که در دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. بی‌وای‌دی این سدان جدید را تا حد امکان آئرودینامیک طراحی کرده و توانسته ضریب درگ آن‌را به ۰.۲۳۳ برساند که حتی از ضریب ۰.۲۴ تسلا مدل S هم بهتر است.

هان طبق زبان طراحی Dragon Face بی‌وای‌دی شکل گرفته اما نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی آن در ظاهر تفاوت‌های زیادی باهم دارند. نمای جلویی نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو با جلوپنجرهٔ بزرگ با خطوط افقی و چراغ‌های الهام گرفته از آئودی، بسیار سنتی‌تر است درحالی‌که نسخهٔ الکتریکی از دماغه‌ای تیز و اسپرت‌تر برخوردار است که عدم وجود جلوپنجره و چراغ‌های باریک از ویژگی‌های اصلی آن هستند.

دو نسخهٔ هان در قسمت جانبی باهم یکسان به نظر می‌رسند اما در بخش عقبی، نسخهٔ الکتریکی به لطف سپر مشکی‌رنگ و دیفیوزر کوچک، از برادر محافظه‌کارتر خود کمی متفاوت است. در هان از دستگیره‌های مخفی برای درها استفاده شده که به‌طور مؤثری جریان‌های هوای آشفتهٔ جانبی را کاهش داده و به کاهش ضریب درگ کمک می‌کند. علاوه بر این، برای کمک به بهبود عبور جریان هوا، برای این سدان چینی رینگ‌های آئرودینامیک هم قابل سفارش است.

هان EV به یک موتور الکتریکی با ۲۱۸ اسب بخار قدرت مجهز است که چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد اما یک نسخهٔ قوی‌تر دو موتوره با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود. انتظار می‌رود بُرد این خودرو حدود ۴۵۰ کیلومتر باشد. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی یا PHEV سدان جدید بی‌وای‌دی اما از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ با ۱۸۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که در کنار سه موتور الکتریکی قرار گرفته است. مجموع خروجی این ترکیب برابر با ۴۷۶ اسب بخار قدرت است. هردو نسخهٔ بی‌وای‌دی هان در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن رسماً معرفی شده و احتمالاً تا اوایل سه‌ماههٔ سوم امسال به بازار عرضه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    دارم دیوونه میشم از این همه پیشرفت … مگه میشه ؟ این طراحی انگار۴۰ سال پشتوانه داره در حالی که به زور ۱۰ سال میشه…پس توی ایران هم میشه اما این خودروسازان بی کفایت نمیزارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۷ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (326 ديدگاه)

      یک نکته را در نظر بگیرید که طراحان خودروهای چینی، عمدتا غربی هستند و خیلی از اونها سابقه ی کار در خودروسازان بزرگ دنیا را دارند.این پیشرفت در طراحی و کیفیت ، اتفاقی به دست نیومده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عباس

      ۲۸ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماهم طراحان قابلی داریم ولی فساد تو رده های خودروسازی ما رده های بالا، بیداد می کند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بیا چین هم در صنعت خودرو پیشرفت کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (751 ديدگاه)

    خیلی طراحیش خوبه ولی دریچه های کولر وسطش عملا کاربردی نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Enzo

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اراده وعمل .مسعولان اینجا شعارشو میدن . مسعولان اونجا عمل میکنن.مردم اینجا ۸۰ میلیون.مردم اونجا بالای میلیارد.ولی یه فرق بزرگ هست ما میریم بهشت .اونا میرن باغ پشت خونه عمشون.کافرهای
    بی دین .آخ راهیو که چهل ساله بعضی از کشورهای قدرتمند نتونستن (نخواستن) برن.اینا زیر ده سال رفتن .??

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. amin

    ۲۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    عجب چیزی شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مانی

    ۲۸ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    یعنی‌ واقعا اینقدر خوبه؟
    نسخه الکتریکی‌ چه خوشگله
    هر چند تو طراحی داخلی‌ تو ۳ مورد از مرسدس کپی کرده
    اما کلیتش فرق داره و در کل هنگ کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا