خودروهای چینی

مشاهده شاسی‌بلند ترامپچی GS8 در آمریکا

سال پیش خبرهایی مبنی بر برنامه‌ریزی گک موتور چین برای ورود به بازار آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۹ منتشر شد و هم‌اکنون اولین تصاویر از این خودروی ترامپچی GS8 در آمریکا منتشر شده است.


البته مطمئن نیستیم این تصاویر کجا گرفته شده‌اند اما واضح است که این خودرو به تازگی به خاک آمریکا رسیده است. از آنجایی که برچسب‌های زیادی با نوشته ایرلاین چین روی خودرو چسبانده شده بنابراین حدس می‌زنیم این خودروها با هواپیمای باری به آمریکا آمده‌اند.


GS8 یک شاسی‌بلند میان‌سایز با سه ردیف صندلی است که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۱۰/۱۹۱۰/۱۷۷۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۰۰ میلی‌متر است. این خودرو در چین حدود ۲۵۷۴۰ دلار قیمت داشته اما مشخص نیست که با چه بهایی در آمریکا عرضه خواهد شد.


کابین این خودروی چینی دارای پوشش چرم سفید، چوب به رنگ روشن و عناصر پیانو بلک است. داشبورد نیز دارای صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی بوده درحالی‌که پشت آمپرهای پذیرای دو آمپر آنالوگ و یک صفحه‌نمایش LCD در میان آن‌هاست.


نیروبخش ترامپچی GS8 پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری است. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیروی پیشرانه را بسته به آپشن در نظر گرفته شده به چرخ‌های جلو یا تمامی چرخ‌ها منتقل می‌کند.


تخمین میزان موفقیت این خودروی چینی در بازار بسیار رقابتی آمریکا بسیار سخت است. نام ترامپچی با توجه به جو سیاسی کنونی شاید تأثیر منفی روی این خودرو داشته باشد اما خب باید منتظر بمانیم و عملکرد چینی‌ها در آن سوی دنیا را ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    مگه قرار نبود اسمش عوض بشه فکر کنم تو همون نمایشگاه که رونمایی شد قرار به این کار بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    اوباماچی بود شاید خوب میفروخت??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. A.B

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    میذاشتین احمدی نجات همشو پیش فروش کرده بودین:-)!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحیش عالیه ? خیلی شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    خودروهای چینی وارد خاک آمریکا بِشن ، قول شرف میدم تو کمتر از ۱۰ سال خودروسازان آمریکا ، ژاپن و کره را بخاک سیاه میشونن .
    شما به این چینیهای زُباله (( به کسی بَر نخوره)) منتاژ داخل نگاه نکنید و مطمئن باشید با بهترین کیفیت وارد خاک آمریکا میشه ، فقط باید یه فکری برای قدرت موتور و گیربکس بکنه ولی احتمالاً تا اون موقع موتورهای برقی پرطرفدار میشن که چین سرمایه گذاری عظیمی تو این بخش کرده و خودروهای byd (( اونهایی که در ایران عرضه میشه منظورم نیست)) یکی از نمونه ها در دریای خودروهای چینیه.
    به جزئیات ظاهری همین ترامپچی توجه بکنید که چه کیفیتی داره.
    این کیفیت از سر دلسوزی چینیها نیست ، بلکه از ارزشیه که مدیران آمریکایی برای مردمانشون قائل میشن که باعث میشه کسی جرئت اِهانت به ذهنش خطور نکنه برای مردم آمریکا و اینه احترام به مردم کشور .
    ولی چینیها به مَدَدِ احترامی که مسئولان برای مردم قائلن بدترین و کم کیفیت ترین خودروها رو برای ایرانی که روزی کادیلاک سویل منتاژ میکرد میفرستن .
    حالا بعضیا میگن تاجرها مقصرند .
    عقل کُلها گردن تاجرها نندازید که آمریکا هم تاجر داره ولی جرئت ورود جنس بُنجُل برای سود بیشتر رو نداره .
    و این یعنی ارزش برای مردم یک کشور که خیلی وقته ما مردم ایران نداریم و این باعث شده کسی هم به ما احترام نزاره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خدایی آمریکایی پسندم هستا
    نیستا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا