خودروهای چینی

زوتی T500، خودرویی که کپی نیست اما…!

هر وقت که نام زوتی را می‌شنویم سریعاً به یاد کپی کردن از محصولات مشهور و روز دنیا می‌افتیم! اما به نظر می‌رسد این بار با خودرویی متفاوت روبرو هستیم. شاسی‌بلند جدید زوتی T500 که اخیراً معرفی شده در واقع از خودروی دیگر کپی آشکاری نکرده است و این برای زوتی یک پیشرفت محسوب می‌شود!

زوتی T500
اگرچه نتیجه نهایی کار تولید خودرویی فوق‌العاده جذاب نیست اما فکر نمی‌کنیم طراحی خودرو آن‌قدرها هم بد باشد اما اولین چیزی که با دیدن این خودرو متوجه خواهید شد، همچون تمامی چینی‌های دیگر عدم تناسب ابعاد بدنه و رینگ و لاستیک‌ها می‌باشد.

زوتی T500
نمای جلو ممکن است تا حدودی یادآور رنو کولئوس باشد. اما این بار برخلاف رویه زوتی، از کپی دقیق خبری نیست. طراحی نمای عقب زوتی T500 کمی شلوغ بوده و خروجی‌های اگزوز روی سپر نیز واضح است که واقعی نبوده و خروجی واقعی از زیر سپر هویداست.

زوتی T500

زوتی T500

زوتی T500
نیروبخش این شاسی‌بلند جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی است که قدرت ۱۵۶ اسب بخاری داشته و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند. این پیشرانه تقریباً در تمامی شاسی بلندهای کامپکت زوتی بکار رفته است. این خودرو از نظر ابعاد نیز به دیگر برادران مشابه بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ترتیب ۴۶۳۲/۱۸۵۰/۱۶۹۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

زوتی T500


قیمت شاسی‌بلند جدید زوتی از ۷۸۸۰۰ یوان آغاز شده و به ۱۲۳۸۰۰ یوان می‌رسد. این خودروساز چینی تلاش کرده داشبورد شیکی را طراحی کند و به نوعی در این کار موفق هم بوده است. متریال بکار رفته ظاهر خوبی داشته و ما غربیلک فرمان اسپورت آن را دوست داریم.


پشت آمپرهای این خودرو از نوع آنالوگ هستند اما بک گراند آن‌ها دیجیتالی بوده و در کل نمای خوبی دارند. از دیگر نکات برجسته کابین وجود صفحه‌نمایش لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است. همچنین یک صفحه‌نمایش دیگر نیز برای کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده و در کنار آن دکمه استارت/استاپ را می‌بینیم که به نظر ما در جای مناسبی قرار نداشته و کمی هم کوچک است.

زوتی T500 جدید مخصوص بازار چین بوده اما اگر در کشورمان نیز عرضه شود اصلاً تعجبی نخواهیم کرد. آیا طراحی این خودرو در صنعتی که محصولات روز جهانی را عرضه می‌کند برجسته جلوه می‌کند؟ اصلاً!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سعید کایا

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    لاستیکش چرا بزرگتر نمیکنن ؟؟؟

    فک کنم هم اندازه لاستیکای پژو ما هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    شما بگو کجاش کُپی نیست
    داخلش که فولکسِ
    فرمونش که جیپه
    طراهی ظاهری عقبش جیپه
    طراحی ظاهری جلو شم که از محصولات کره ای برداشته شده
    موتورشم که برای عَمَش خوبه
    کلا به غیر از محصولات جیلی (( با اِرفاق)) ، با هیچ کدوم از چینیا حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. F۲۲RAPTOR

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      نمای بغلش هم اوت لندر

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. فرامرز

      ۶ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      داشبوردش ترکیب آئودی (فرم کلی و دریچه تهویه) و ب ام و (مانیتور و دکمه های تنظیم رادیو و …) هست که با اون طرح اریب که به تریم دریچه تهویه داده بیریختش کرده

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. F۲۲RAPTOR

        ۶ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2596 ديدگاه)

        تازه اینقدر هم یک دست نیست، بیاد تو ایران حسابی گردو خاکها از خجالتش در میان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    طراحی این خودرو برای کشور چین خیلی بده ولی اگر با معیار های کشور قدرتمندمان ایران بسنجیم بله واقعا پیشرو هست
    به نظر من داشبوردش بدک نیست خیلی بهتر از مهندسان ایرانی طراحی می کنن اما اول و اخرش کمپانی زوتی یه کمپانی کوچک هست که در محدوده شهر خودشون میفروشه و فقط ماشین های برقیش درچین معروف هست اگر به لیست خودروهای برتر چین هم نگاه کنید در هیچ لیستی خودروی قابل اعتنایی نداره به جز برقی ها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا