خودروهای چینی

شاسی بلند فاو جونپای D80، حرکت به‌سوی تجمل…

به تازگی تصاویر جدیدی از شاسی بلند کامپکت فاو جونپای D80 منتشر شده است. فاو در کشور ما نیز حضور داشته و اکثر شما عزیزان سدان های بسترن آن را به خوبی می‌شناسید. این خودرو که قبلاً با کد T068 شناخته می‌شد در نیمه دوم سال جاری وارد بازار بزرگ چین خواهد شد.


جونپای برندی است که زیر شاخه‌ای از فاو (First Auto Works) محسوب شده و تلاش دارد خریداران جوان را به خود جذب نماید. محصولاتی که با برند جونپای به فروش می‌رسند توسط شرکت تیانجین-فاو که یک برند فرعی از فاو بوده تولید می‌شوند. جالب آنکه نام انگلیسی برند جونپای کلمه جومپال (Jumpal) است! تا به اینجا شاهد محصولات رده پایینی از این شرکت بوده‌ایم اما فاو می‌خواهد با عرضه شاسی بلند D80 این برند را به سمت لوکس‌تر شدن ببرد.


آیا D80 می‌تواند این کار را انجام دهد؟ قطعاً ظاهر این خودرو بهتر از کل محصولات تولیدی جونپای بوده و این موضوع هم از نظر طراحی و هم از نظر کیفیت خود را نشان می‌دهد. نیروبخش این شاسی بلند جمع‌وجور پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری توربو است که قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۴ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه متصل شده است.

طول/عرض/ارتفاع جونپای D80 به ترتیب برابر با ۴۵۰۰/۱۸۳۵/۱۷۰۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۰۰ میلی‌متر است. این خودرو ۵ نفره است اما فاو می‌گوید در حال کار روی عرضه نسخه ۷ نفره نیز می‌باشد.


اگر به بخش پشتی خودرو نگاه کنید نوشته‌ای به زبان چینی را می‌بینید که به نام کمپانی China First Auto اشاره دارد. در بخش جلو نیز چراغ‌های بزرگ و زیبایی قرار دارند که زیر آن‌ها نوار درخشانی کار شده و باعث بهبود جذابیت بصری خودرو شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (337 ديدگاه)

    این چینیا ماشیناشون مثل خودشونه , نمیشه تفاوتشونو فهمید .
    از لحاظ ظاهری کاملا مشخصن چینیه , پیشرانه ام که از 1,5 لیتری توربو بیشتر ندارن!
    بنظر من این ماشین با ام وی ام x22 هیچ فرقی نداره!!!!
    کابینش حال آدمو بهم میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. علی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اولا از لحاظ طراحی بسیار پیشرفت کردن
      هرچند هنوز از استاندارد جهان ممکنه عقب باشن ولی بازم پیشرفتشون عالیه
      ظاهرشونم خیلی ب طراحی های اروپا نزدیک شده(بخاطر استفاده از طراحای اروپایی)
      در مورد موتور۱.۵ توربو
      اولا ک این ماشین ۱.۲ توربوئه
      دوما تعداد زیادی موتور ۱.۴ – ۱.۶ – ۱.۸ – ۲.۰ – ۲.۲ توربو وجود داره توی چین ک بیشترین استفاده از ۱.۵ بوده
      سوما الان بنز ب ام و آئودی پورشه فولکس جنرال موتورز فورد و … همشون موتور ۲ لیتری توربو با مشخصاتی نزدیک ب هم دارن
      این دلیل میشه بر ضعف و استفاده اونا از موتور همدیگه؟
      کابین هم تا توش نشینی نمیشه نظر داد
      اون ام وی امX22 هرچند نمیپسندم ولی ترجیحش میدم به دناپلاس(اگه بخوام اونقد پول بدم ترجیح میدم یه MG360 بگیرم)

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (337 ديدگاه)

        سلام داداش
        میدونم 1,2 لیتریه , من در کل گفتم.
        من هر چی خبر در مورد ماشین چینی تو پدال خوندم موتورش 1.5 بود , 2.2 یا حجم های دیگه ام هست اما خیللللی محدوده.
        شماام که داری با خودروهای آلمانی و آمریکایی و ژاپنی مقایسه میکنی , اونا برای هر مدل ماشینشون 4 تا موتور دیزل , 4 مدل هیبرید ی و 4 مدل بنزینی با حجم های مختلف دارن(بطور مثال گفتم )
        شما با چینی حال میکنی چرا همه چیو به هم ربط میدی؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. maXimus

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ای … بدک نیست !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (202 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه فقط اون نوشته چومپال عقبشو برمیداشتن بهتر میشد، دیگه موتور زیر ۱.۶ هم بچه بازیه با این حجم کمش مطمئنن مصرف و استهلاکش بالاست که ۱۴۰ تا کشیده ازش اما واسه داخل شهر عالیه از ظاهرش خوشم اومد
    بسترن هم با اینکه موتورش ضعیف و قدیمیه اما خداییش خیلی خوشگله

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      داداش ما بسترن بی۵۰اف داریم ، نه موتورش ضعیفه و نه قدیمی!
      با حجم ۱۸۰۰ و تنفس طبیعی بین ۱۴۲ تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت تولید میکنه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. پرهام

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    چینی ها به خاطر قوانین کشورشون باید از موتور های کم حجم استفاده کنن و موتوراشون هم کیفیت مطلوبی داره الان شما هر ماشین چینی ببینین ضعفش تو موتورش نیست بیشتر سیستم تعلیق ( به خاطر ساده و ارزان بودن ) و کیفیت متریال و موارد مصرفی ( به خاطر ارزان سازی ) در کل چینی ها هنوز کار دارن تا خودروساز شدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا