ایستگاه خبرخودروهای چینی

فراخوان خودروهای چینی بعلت استفاده از آزبست

همه ما کم و بیش به کیفیت محصولات چینی و نقایص گاه و بیگاه آنها آشناییم. اینبار در استرالیا بیش از ۲۳ هزار خودروی فروخته شده چری و گریت وال باید بعلت وجود ماده سرطانزای آزبست در قطعات موتور و واشر اگزوز جمع آوری و اصلاح شوند.

چری تیگو
چری تیگو
البته یک سخنگوی شرکت چری به بلومبرگ گفته است که این نقص ناشی از یک اشتباه در تولید این خودروها با قطعات در نظر گرفته شده برای بازارهای دیگر بوده است. با اینکه استرالیا اولین کشوری بوده که چنین اطلاعاتی را منتشر کرده، اما بنظر می رسد سایر بازارهای صادراتی این خودروها نیز با همین نقیصه روبرو باشند. امیدواریم شرکای داخلی این شرکتها نیز با توجه به قطعات آزبست دار اعلامی، و ممنوعیت استفاده از آزبست در کشورمان، نسبت به بررسی این مشکل در خودروهای عرضه شده در ایران اقدام نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹۱ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    الان با توجه بنظر دوستان x33 بگیرم یا نه ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عایرضا

      ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نگیر آفا نگیر. سلامت مهم تره یا یک اتومبیل چینی شکستنی.باز حالا اگه در حد s500 بود یه چیزی(بی احترامی به مرسدس بنز نبود آلمان ها 50 سال پیش با آزبست خداخافطی کردند)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (79 ديدگاه)

      بنظرم که نخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      33 خیلی بی کیفیته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. باقر

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عباس جون سلام من خودمx33دارم بخر که اگه نخری پشیمون میشی به هر بدی باشه بهتر از اشغالهای ایرانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Yas

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    أشغال های إیرانی حد اقل ماشین نیستن ولی هر چی هم باشن سرطان زا نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کامران

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تا هنگامیکه در ایران فقط به سود فکر میشه ( نه تکنولوزی ، نه ایمنی ، نه جان انسانها و نه چیزهای دیگه ) همین وضعیت هست و خواهد موند . سرمایه داران ایرانی یک سویه نگاه میکنند و براشون ایرانی یا چینی دگرگون نیست . هر جا سود بهتری و بیشتری باشه . اون گروه که در ایران خودرو یا سایپا منافعی دارن این ماشینها رو پیشنهاد میکنن و اونهایی که در واردات یا مونتاژ ماشینهای چینی چیزی گیرشون میاد ماشینهای چینی رو بهتر از ماشینهای ایرانی به مردم میشناسونن . همگی میدونیم که صنعت خودرو سازی دست کشورهایی همچون آلمان ، آمریکا ، ژاپن و ایتالیاست نه کشورهایی همچون ایران یا چین . چین و ایران فقط تولید میکنن که بفروشن و هیچ تکنولوژی در کارشون نیست . اما کشورهای پیشرفته همه چیز رو در نظر میگیرن و میبینید که موتورهای برقی تولید کردن و بسیار زود برای پشتیبانی از زیست بوم کره زمین به سراغ ساخت ماشینهای هیبریدی رفتن . تنها چیزی که همه خریداران را آزار میده بهای بالای خودروهای ایرانی نسبت به کیفیت اونهاست . برای نمونه رانا فقط 15 میلیون تومان می ارزه نه بیشتر . امیدوارم سازنده های ایرانی به مرحله رشد برسن چون با خوب شدن روابط با کشورهای دیگه و ورود ماشینهای آمریکایی یا آلمانی و ژاپنی در مقایسه با بها و کیفیت و به شرط پایین اومدن بهای خودروهای وارداتی کسی خودروهای ساخت ایران رو نمیخره . باز برای نمونه با 80 میلیون تومن میشه یه تویوتای یاریس خرید که همه میدونن دست کم این ماشین به مدت ده سال فقط روغن موتور و یا خرید لاستیک نو میخواهد و هیچ خرج دیگه ای نداره . بهتره نمونه کشورهایی مانند ترکیه ، امارات عربی ، عربستان و کویت پول و سرمایه کشور رو برای تولید و ساخت خودرو یا واردات خودروهای چینی با استانداردهای پایین حروم نکنیم و خودروها با استانداردهای بالا رو وارد کنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. amir.t.

    ۱۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    ای بابا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. کیانوش

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (289 ديدگاه)

    یاااا خداااا یعنی چی که با قطعاتی که قرار بوده واسه سایر بازار ها باشه اشتباه شده؟ یعنی ما انقد بی ارزش شدیم … جونمون انقد بی ارزش شده ؟ که یه شرکت چینیه فکستنی بیاد محصول ازبست دار که تو تهران یکی از بیشترین دلایل سرطان هستش رو به چند برابر قیمت به ما بندازه بعد این حرفم بزنه؟؟؟????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا