خودروهای چینی

کمک فیات به خودروساز چینی GAC برای ورود به آمریکا

گوانگژو می‌خواهد فروش خودرو در آمریکای شمالی را استارت بزند!
خبرهای جدید حکایت از آن دارد که گروه خودروسازی گوانگژو از شریک جهانی خود یعنی فیات کرایسلر برای ورود به بازار ایالات‌متحده کمک می‌خواهد. خودروسازان چینی هنوز برای موفقیت زیاد در خارج از چین تلاش می‌کنند و در حال حاضر در بازارهای درحال‌توسعه در حجم کم مشغول به فروش خودرو هستند.

GAC Motor GS4 teaser sketch
GAC Motor GS4 teaser sketch
سال گذشته چین ۷۲۸۲۰۰ دستگاه خودرو صادر کرده است که افت ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. این افت چشمگیر به بی‌ثباتی برخی بازارها نظیر روسیه و خاورمیانه و همچنین نوسانات ارز مربوط می‌شود. برند فرعی خودروسازی گوانگژو یعنی GAC Motor اعلام کرده که تلاش خود را به ورود به بازار ایالات‌متحده معطوف خواهد کرد. اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد، این گروه اولین خودروساز چینی خواهد بود که خودروهای مسافری را در ایالات‌متحده به فروش می‌رساند.

GAC Trumpchi GS4
GAC Trumpchi GS4
مدیرکل GAC Motor آقای Wu Song در نمایشگاه خودروی پکن گفته است که:

رشد و توسعه‌ی کرایسلر در چین به حمایت ما بستگی دارد. حال ما نیز برای رشد در ایالات‌متحده چشم امید به حمایت و کمک کرایسلر دوخته‌ایم.

هرچند این سخنان آقای مدیرکل دقیقا نشان نمی‌دهد که به چه نوع کمک فیات کرایسلر نیاز دارد و از سوی دیگر نیز خودروساز ایتالیایی آمریکایی نیز سخنی به میان نیاورده است.

GAC Trumpchi GS4
GAC Trumpchi GS4
خودروسازان خارجی برای ساخت خودرو در چین نیاز دارند تا برای جلوگیری از مالیات‌های سنگین وارداتی به قراردادهای جوینت وینچر با خودروسازان بومی چینی روی بیاورند. گوانگژو اتو ششمین خودروساز بزرگ چین از لحاظ حجم فروش سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود و از طریق جوینت وینچر با خودروسازان دیگری همچون تویوتا، هوندا، فیات-کرایسلر و میتسوبیشی همکاری دارد. گسترش همکاری‌ها در خارج از چین هنوز توسط این‌گونه جوینت وینچرها انجام خواهد شد اما جنرال موتورز و سایک موتور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا تولید جوینت خودروها در اندونزی را در سال ۲۰۱۷ آغاز کنند.

در حال حاضر GAC Motor در حال بحث و مذاکره با شرکای نمایندگی بالقوه در ایالات‌متحده است اما هنوز راه زیادی برای تست های جاده‌ای باقی‌مانده است. قبلاً خبر تست دو مدل از خودروهای این خودروساز چینی برای پاس کردن استانداردهای آمریکا منتشر شده بود. علیرغم روند افولی بازار خودروی چین، مدیرکل GAC Motor می‌گوید که تمرکز اصلی این خودروساز به‌جای توسعه‌ی جهانی به بازار داخلی است.

آقای Wu می‌گوید:

افت ناگهانی قیمت همه‌ی بازار را خراب کرد بنابراین در این زمان ما مجبوریم تا انرژی زیادی را برای تخمین استراتژی‌های بعدی و به‌منظور حفاظت از جایگاهمان صرف کنیم. ما نباید پریشان باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (137 ديدگاه)

    هرروز با یه خودروساز جدید چینی آشنا میشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علیرضا4225

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (132 ديدگاه)

    به این میگن تلاش و همت نه مثل بعضی ها که فقط نوک بینی خودشون رو می بینند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      من معتقدم همون نوک بینی رو هم نمی بینن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    چین باید روکیفیت محصولاتش هم کارکنه.فقط میزان تولید که مهم نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این هم چین، با حرکت لاک پشتی و خیلی آرام هم شده، بالاخره به اون چیزی که میخوان می رسن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mahmood

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    نابود میشم وقتی خبر خروج میتسوبیشی با اون عظمت از آمریکا رو می خونم از طرفی خبر ورود این آشغالای چینی رو به بازار بزرگ و رقابتی آمریکا با اون همه رقیب می خونم چه اعتماد به نفسی دارند این چینیا با این کیفیت بالای اجناسشون.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. کیانوش

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (289 ديدگاه)

      تو دنیای خودرو رقابت خیلی شدیده اگه بخوای زنده بمونی باید به سلیقه مردم نگاه کنی میتسوبیشی مشکلش نداشتن مدل های مختلف برای رقابت با کلاس های متفاوت و بعضا جدید هستش مثلا تو کلاس سوپر مینی یه میراژ داره که خیلی مضخرفه تو کلاس (cuv) کراس اور ها هم چیز جالبی نداره … سدان فول سایزم که بتونه با سایر برندا رقابت کنه من که ندیدم و خلاصه اینکه میتسوبیشی بیشتر تمرکزش رو هلدینگشه تا خودروسازیش به نظرم وقتی به یه زمینه بی اهمیت باشی تو کشوری مثل امریکا نمیزارن تو اون زمینه کار کنی… و نتیجش میشه این وضعیتش ولی یادتون باشه خیلی از موتورای همین چینی ها بر اساس موتور های میتسو ساخته میشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    احتمالا باید خودروهاش رو به قیمت 6-7 هزار دلار بفروشه.تازه اگر اداره ایمنی بزرگراهها مجوز فروشش رو تو امریکا صادر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهرداد آدینه

    ۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دوستان گرامی
    چرا بجای انتقاد صرف سعی نمی کنیم از چینی ها یاد بگیریم البته جمعیت چین رو هم در نظر بگیرید که حدود 2 برابر ماست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا