خودروهای چینی

معرفی فیس‌لیفت چانگان CS55، کاملاً متفاوت از قبل

چانگان اولین تصاویر از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور کامپکت CS55 خود را منتشر کرده است. نسخهٔ جدید این خودرو طبق زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته که دنباله‌روی مدل‌های CS75 Plus و CS85 بوده و شکل ظاهری آن کاملاً با نسخهٔ قبلی متفاوت است. بخش جلویی CS55 مدل ۲۰۲۰ زبان طراحی جدید چانگان بنام «زندگی پویا» را به نمایش گذاشته که ویژگی اصلی آن جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ با تریم کرومی است. بخش بالایی این جلوپنجره به چراغ‌های جدیدی متصل شده است که با لامپ‌های LED ماتریکس ارتقاء پیدا کرده‌اند و در پایین هم طراحی جدید سپر، نمای اسپرتی به دماغهٔ خودرو بخشیده است.

در بخش عقبی فیس‌لیفت CS55 هم مثل جلو شاهد نمایی جدید با چراغ‌های باریک هستیم که LED نواری درون آن کار شده و در کل عرض عقب خودرو کشیده شده است. در میانهٔ قسمت چراغ‌ها، لوگوی چانگان جای گرفته تا بیشتر به چشم آید. در پایین نیز سپر جدیدی به چشم می‌خورد که یک محافظ نقره‌ای‌رنگ به همراه دو سر اگزوز در آن کار شده درحالی‌که حالا جا پلاک هم از روی درب صندوق به روی سپر منتقل شده است. طی این فیس‌لیفت، ابعاد CS55 تغییری نکرده و بنابراین مثل قبل ۴,۵۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۶۰ میلی‌متر طول عرض و ۱,۶۹۰ میلی‌متر طول ارتفاع دارد.

چانگان فعلاً در مورد زیر کاپوت CS55 جدید حرفی نزده و به همین دلیل معلوم نیست آیا همچنان از همان پیشرانهٔ قبلی استفاده خواهد کرد یا موتور جدیدی برای آن ارائه می‌شود. نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر مجهز است که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است. هرچند احتمال استفاده از همین پیشرانه در CS55 مدل ۲۰۲۰ بیشتر است اما احتمال ارائهٔ یک موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ جدید با گیربکس دوکلاچه هم وجود دارد.

هنوز از داخل CS55 جدید تصویری منتشر نشده اما انتظار می‌رود مثل فیس‌لیفت‌های اخیر چانگان، در اینجا هم شاهد طراحی کاملاً جدیدی باشیم. این خودرو کراس‌اووری کامپکت است که در خانوادهٔ بلندقامتان چانگان بالاتر از مدل CS35 و پایین‌تر از CS75 قرار می‌گیرد. به گفتهٔ مقامات چانگان، فیس‌لیفت CS55 در سه‌ماههٔ سوم امسال رسماً به نمایش عمومی درآمده و تا پایان سال راهی بازار خواهد شد تا شاید بتواند فروش رو به کاهش چانگان را بهبود بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    جداً که چین داره به تکامل طراحی میرسه و چیزی نمونده که برای خودشان سَبکی داشته باشند .
    خطوط طراحی دارند هماهنگ تر از قبل میشوند .
    این برای خودروسازان مطرح ، بسیار خطرناکه .
    انگاری ترامپ میدونسته که اگر جنگ تجاری با چین شکل نگیره ، چین میتونه صنعت خودرو آمریکا را منفجر کنه و همون کاری را که با شرکت موبایلی هواوی کرد را ، با تمام صنایع چین با بستن تعرفه بالا کرده .

    دوستان ، آمریکا به اقتصاد آزادش معروف بود البته به سختگیری در کیفیت و ورود به آمریکا ، اما ترامپ اومده روی تمام کالاهای وارداتی تعرفه گذاشته که این در آینده باعث تضعیف صنایع آمریکایی میشه ، چرا که کشورهای دیگر عملی مشابه انجام میدهند و شرکتهای آمریکایی را سَربار هزینه های بالای بسیار برای صادرات و نداشتن رقابت واقعی و عقبگرد در داخل آمریکا میشوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اگه چین میخواست مثل ما تفکرات انحصاری داشته باشه،
      الان مرگبارترین سلاح دنیا یعنی “اقتصاد بشدت قوی” در دستش نبود
      .
      سلاحی که تبدیلش کرده به تنها کشوری که حتی آمریکای ترامپ هم توان مقابله باهاش رو نداره!!!
      چین از ایران نفت میخره اما تنها کشوریه که آمریکا توان مقابله باهاش رو نداره
      اینها با اقتصاد قوی ممکنه نه چیز دیگه ای و یکی از شاخه هاش هم همین صنعت خودرو رو به پیشرفته که دنیا رو در سالهای آینده خواهد گرفت
      .
      واسه مرگبارترین سلاح قرن ۲۱ یعنی اقتصاد قوی جهانی هم باید محصولاتی رو بسازید که توان رقابت جهانی داشته باشن
      .
      حقیقت تلخی که بجای انکارش، هر ۱ روز که زودتر قبولش کنیم، جلوتر هستیم، اینه که با تولید خودروهایی مثل پراید و ۴۰۵ به قوی‌ترین سلاح دنیا دست پیدا نمیکنید
      در حالی که ایران و چین هر دو بخاطر پول ملی ارزان، بهشت تولید انبوه هستن
      چین استفاده میکنه ما نه
      چین تولید سرمایه و علم و صنعت میکنه ما نه
      کاش زودتر به این نتیجه برسیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        محمد عزیز
        آمریکا رقیبی سخت تر از چین داره و اون روسیه مارموزه که هیچکسی نمیدونه پشت پرده چه کارهایی از اون ساخته هست .

        توازن قدرت از سال ۱۹۴۵ ، اُفتاد دست آمریکا و امروزه چین ، روسیه ، یکی با اقتصاد و اون یکی با سیاست خنجر زدن از پشت ، آمریکا را به شدت تحدید و تضعیف میکنند.

        اما ترامپ ، خدایِ تجارته ، ولی سیاست صدمرتبه بالاتر از تجارتیه که میتونه یک مرد فقیر را با قدرتی سیاسی بالاتر از هر ثروتی قرار بده .
        برای نمونه ، کارهایی که عَلَیهه ایران انجام داده ، آخر آخر تلاشی بوده که بقیه رئیس جمهورهای سیاسی انجام ندادند که تحدیدی باشه بالای سر ایران ، اما جداً که اگر مردم ایران این فشار را تَحَمل کنند که خوشبختانه یا بدبختانه دارند تحمل میکنند و این باعث میشه آمریکا فقط یک گزینه دیگر داشته باشه و اون جنگه ، که به جرئت میگم آمریکا با رئیس جمهور پول دوستی چون ترامپ ، حمله نمیکه و این فقط نشونه بی ارزش شدن سخنان آمریکا میشه .

        توئیتهای آقای ترامپ ، شده مثل کامنتهای ما کاربران پدال که یه اِضحار نظری میکنیم و میریم با این تفاوت که ما در ۸میلیارد جمعیت جهان میلولیم ولی آقای ترامپ رئیس کشوری ثروتمند و قوی ای چون آمریکاست که با توئیتهای هر روزه اش فیلمی شده در دنیا .

        ((( دوستان محترم ، نظر شخصیه من ، لطفاً مثل بعضی افراد بیشخصیت ، توهین نفرمائید و از جملات من سواستفاده کلماتی نفرمائید ، مثل اتفاقی که در مقاله (( bmw m1 هنری ))
        چند روز پیش افتاد و یک سواستفاده گر کلماتی دیگر اضافه شده به جمع کاربران ))) .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1433 ديدگاه)

          حرفت کاملا درسته نوید جان خصوصا در مورد حمله نظامی
          و امیدوارم ما هم حداقل به فلسفه فکری اقتصادی چینیها نزدیک بشیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهدی

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          در مورد روسیه چند نکته وجود دارد اول تولیذ ناخالص داخلی امریکا در ۲۰۱۸ بیست تریلیون دلار بود برای روسیه هزار و پانصد میلیارد دلار و نکته جالب اینکه کره هزار و شش میلیارد دلار یعنی روس ها در تولید ناخلص داخلی رتبه دوازدهم دنیا دارند و حتی ایتالیا با چند پله بالاتر دو هزار میلیارد دلار درامد دارد نکته بعدی اینکه اقتصاد روسیه بشدت نفتی هستش یعنی بر خلاف کره این مقدار درامد از راه فروش نفت و گاز هستش رتبه روسیه در فساد هم چندان جالب نیست و این کشور با الحاق کزیمه به خاک خودش و تحریم های غربی رشد اقتصادی در طی سه سال منفی دو درصد رسید و امروز هم به زور به صفر درصد رسیدو‌ با توجه به تحریم ایران وطبیعتا نبود رقیب نفتی ممکنه در ۲۰۱۹ به یک و نیم درصد برسه پس این روسیه در دنیای اقتصاد عددی به حساب نمی اید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهرداد

      ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دوست عزیز آمریکا هیچ مشکلی با وضع تغرفه روی چین یا اروپا پیدا نمی کنه ، چون تراز تجاری منفی با این کشورها داره. از طرفی همه ی چیزی که این کشورها تولید می کنن قابل تولید در آمریکاست و مثلا تولید کننده های چینی با مزیت معافیت های مالیاتی ، کمکها و رانت های دولتی و نیروی کار و منابع ارزان میتونن با قیمت تمام شده کمتر با تولید کننده آمریکایی رقابت کنن و مهمتر از همه اصولا بسیاری چیزهایی که آمریکا صادر میکنه قابل تولید در کشور های دیگه نیست چون تکنولوژی اون فقط در اختیار آمریکاست. آمریکا یک کشور 300 میلیونی که بازار مصرفش تقیبا معادل چین 1.4 میلیارد نفریه پس هیچ شرکت و کشوری حاضر نیست بهترین بازار دنیا (مارجین سود زیاد) رو از دست بده. همین سال 2018 با تصمیمات ترامپ حدود 7 میلیون نفر در چین بیکار شدند. صادرات آمریکا به چین حدود 150 میلیارد دلار و واردات از چین حدود 500 میلیون دلاره پس در نظر بگیرید هر تعرفه ای که وضع بشه از دو طرف ، چین بیش از 3 برابر صدمه میبینه…
      اگر نگاه احساسی رو کنار بگذاریم حدود 30 ساله که چینیها و اروپاییها مثل انگل از پول (بازار) و تکنولوژی (تحقیق و توسعه) ایالت متحده سو استفاده کردن و در نهایت کسی پیدا شده که جلوی اینکار رو می خواد بگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    چین تنها مزیت رقابتی در بازار جهانی فقط در نیروی کار ارزان داشت که با ظهور کشور هایی مثل هند و‌برزیل و مکزیک و اروپای شرقی عملا دیگه رقابتی سابق نداره نمونش رشد اقتصادی بنگلادش و البته استراتژی امزیکا هم ضعیف کردن‌هر چه بیشتر چین هست تا جایی که امروز خیلی از شرکت ها از چین به هند و‌ بنگلادش و غیره مهاجرت کردن موضوعی که باعث شده رشد اقتصاد چین‌ به کمترین میزان در دو دهه قبل برسه این جنگ اقتصادی هم با عث شد هند رشد اقتصادش امروز برابر و حتی به عقیده برخی بیشتر از چین برسه و از طرفی چین و هند دشمن دیرینه ای هستن و این باعث میشه امریکا بتونه موازنه قدرت به نفع خودش تغییر بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      هیچگاه هند را با چین سختکوش مقایسه نکنید .

      هند مردمی با فرهنگها و مذاهب رنگارنگ و متعصبی داره که همه میدانند و همین همیشه جلوی یکپارچگی و قدرتمندی هندی ها را گرفته . و یه چیزی تو مایه های متعصبین مذهبی و دینی ایرانی خودمونه که از برگزاری کنسرت گرفته تا بستنی خوردن خانمها میشه دغدغه مسئولان مهم کشور و این میشه مسائلی فرعی که جلوی فکر کردن به مسائل واجب زندگی را میگیره و این یعنی اینکه هند یا ایران تا عاقل نشوند و دست از تعصب بر ندارند ، همیشه رو به جلو حرکت میکنند به سبب جمعیت ، ولی همیشه هم پشت اروپاییان و آمریکا جا خشک میکنند و چه بَسا کمتر .
      مردم ژاپن یا کره ، به سبب اینکه فکر میکنند در کارشون موفق نیستند ، دست به خودکشی میزنند(( دلایل خودکشی مردمونشون را مطالعه کنید )) ، در صورتی که در ایران یا هند به طور (( مثال )) ، طرف شکست عشقی میخوره یا مسائل روحی دیگر ، دست به خودکشی میزنه و این یعنی اختلافی فرهنگی بین زمین تا آسمان ، ما با سختکوشانی چون کُره یا ژاپن .

      مَگه ۴۰سال پیش ما جلوتر از چین یا کره جنوبی نبودیم ، اما همین فقر مُتِعصبی فرهنگی و مذهبی باعث این شد که بشیم اینی که الان هستیم .
      البته بماند که به اِسم اِسلام در این چند ساله ، چه دروغهایی که به خورد ملت دادند و به اسم اسلام قانون صادر و به صورت یکطرفه هم اِجرا کردند ، تا جایی که امروزه باعث دودستگیِ دینی شده ایم .

      تو رو خدا ببین بحث خودرویی به کجاها که کشیده نمیشه? ، البته قشنگیِ خودرو همینه که همه چیز را به خودش مربوط میکند ، به خصوص در ایران که مردمی عاشق خودرو داره ولی صنعتی سُنَتی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        رشد اقتصادی هند الان هشت درصد رسیده ولی رشد اقتصاد چین از ۲۰۱۰ روند نزولی گرفته و‌رسیده به شش درصد و با جنگ اقتصادی ترامپ احتمالا ی روی پنج درصد اما پیش بینی سازمان تجارت جهانی برای ۲۰۲۰ رشد اقتصاد هند تا ده درصد پیش بینی کردن هندیها در حال تلاش برای نفوذ به بازار خاورمیانه هستند انها جمعیت بسیار زیاد حتی از چین بیشتر را دارند و که بسیاری با روزی یک دلار زندگی میکنند و این فرصت طلایی برای شرکت های بزرگ هستش همین حالا هم تویوتا هیوندا و خیلی ازشرکت ها در حال مهاجرت به هند هستند و هند در حال تبدیل به بزرگترین قطعه ساز جهان هستش در مورد فرهنگ کره و ژاپن هم تفاوت یا چین بسیار زیاد هست همین الان چین درگیر مخالفت های و جنگ های سیاسی در هنگ کنک و غرب کشور و مساله تبت هستش نظام کمونیستی چین قابل مقایسه با کره و ژاپن نیست و هند و بنگلادش هم به خوبی در صنایع ای تی و قطعه سازی و پوشاک بشدت رشد کردن و کار برای شرکت های چینی سخت شدن کافیه سری به قشم بزنی و رقبای چینی ببینی که با قدرت بازار در حال تسخیر هستن البته این موضوع یه نفع امریکا هستش چون امریکا دارای تکنولوژی بسیار سود اوری هست که بقیه فاقد ان هستند

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Me

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      دستمزد هر روز یک کارگر کارخونه چانگان معادل بلیط مترویی هستش که یک کارمند تو المان هرروز خرج رفت و امدش به محل کار میکنه.روزی ۵ دلار ناقابل که در مقابل دوتا بلیط مترو المان که میشه ۵ یورو و ۲۰ سنت کمتره.من شنیدم کارگر روزی یه دلار هم دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    جلوش رو از تویوتا هایلندر کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amir evolution

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    مرسی خلاقیت
    نمونه بارز پیشتر در صنعت خودرو سازی رو چینیا دارن نشون میدن
    ما یه زمانی با کره جنوبی شروع کردیم ولی تو همون پراید گیر کردیم جلو تر نرفتیم، انشالا روزی برسه از این شرایط خلاص شبم…. و رسیدن ب خودروسازی چین واسمون آرزو نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. فرزين

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ببخشید اینجا سایت ماشینه یا سایت گفتگوی نظامی وسیاسی اقا موضوع اینه که ماشینهای چینی فعلا که سال 2019 هم درحال اتمامه فقط ظاهر دارن نهمشتری دست دومدارن نه کیفیت قابل برابری با بقیه ونه ابداع ونواوری .بعید میدونم بتونه حداقل تا 10 سال دیگه سری تو سرا دربیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا