چشم اندازخودروهای چینی

قیمت برخی از چینی‌های مونتاژی در آن ور آب!

سام کاویانی: لزومی به تکرار چندباره این سخن نیست که این روزها بهای تمامی خودروها در قیاس با پارسال به نحو محسوسی بالاتر رفته است و بی‌شک چینی‌های مونتاژ داخل هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان، بحث مرتبط به بهای برخی از چینی‌ها در ورای این مرز و بوم از جذابیت خاصی برای عمده خوانندگان برخوردار است و ما هم در پاسخ به این نیاز، متن مختصری را به رشته تحریر در آورده‌ایم. ازآنجایی‌که نرخ فروش خودرو در بازار متنوع و رقابتی امارات و شهر دوبی معیاری برای آحاد خریداران وطنی است ما نیز اولویت را در این لیست به سایت‌های خرید و فروش در این کشور داده‌ایم.


همان‌طور که شاهد هستید در جدول ذیل ارقام مربوط به قیمت چند خودروی چینی مدل ۲۰۱۹ درج شده است؛ با توجه به این نکته که ارقام درج شده اغلب مربوط به قوی‌ترین و مجهزترین مدل از آن خودروست. بدیهی است که مدل‌های ساده‌تر بهای بس نازل‌تری دارند. برای مثال، قیمت نسخه پایه ام جی ۳۶۰ معادل ۳۷,۱۰۰ درهم (۱۰,۱۰۰ دلار) بوده و یا نسخه پایه ام جی RX5 به بهای ۵۸,۵۰۰ درهم (۱۴,۴۰۰) در بازار امارات عرضه می‌شود. نسخه پایه بورگوارد BX5 هم با رقمی معادل ۸۴,۰۰۰ درهم (۲۲,۹۰۰ دلار) در این بازار برچسب خورده است.

نام خودرو نوع پیشرانه قیمت به درهم تبدیل به دلار
چری آریزو ۵ ۱.۵ لیتری طبیعی ۴۱,۹۰۰ ۱۱,۴۰۰
چری تیگو ۵ ۲ لیتری طبیعی ۵۷,۹۰۰ ۱۵,۸۰۰
ام‌وی‌ام X33s ۲ لیتری طبیعی ۴۵,۰۰۰ ۱۲,۲۵۰
چری تیگو ۷ ۱.۵ لیتری توربو ۶۲,۳۰۰ ۱۷,۰۰۰
جک S3 ۱.۶ لیتری طبیعی ۴۷,۱۰۰ ۱۲,۸۰۰
چانگان CS35 ۱.۶ لیتری طبیعی ۶۳,۰۰۰ ۱۷,۱۵۰
هاوال H2 ۱.۵ لیتری توربو ۵۹,۹۰۰ ۱۶,۳۰۰
هاوال H9 ۲ لیتری طبیعی ۱۰۹,۹۰۰ ۲۹,۱۰۰
هاوال H6 نیو ۱.۵ لیتری توربو ۷۹,۹۰۰ ۲۱,۷۵۰
جیلی GC6 ۱.۵ لیتری طبیعی ۲۹,۵۰۰ ۸,۰۰۰
ام جی ۳۶۰ ۱.۵ لیتری طبیعی ۴۷,۹۰۰ ۱۳,۰۰۰
ام جی RX5 ۲ لیتری توربو ۶۹,۹۰۰ ۱۹,۰۰۰
بورگوارد BX5 ۱.۸ لیتری توربو ۹۹,۷۵۰ ۲۷,۱۵۰
بورگوارد BX7 ۲ لیتری توربو ۱۳۱,۲۵۰ ۳۵,۷۰۰

 


دسته‌ای از خودروهای چینی مدل ۲۰۱۹ هم صرفاً در بازار کشور مصر عرضه می‌شوند که قیمت برخی از آنها در جدول ذیل آورده‌ایم.

نام خودرو نوع پیشرانه قیمت به پوند مصر تبدیل به دلار
ام‌وی‌ام ۵۵۰ ۱.۵ لیتری ۱۶۰,۰۰۰ ۸,۹۰۰
فوتون تانلند ۲.۴ لیتری ۲۶۳,۰۰۰ ۱۴,۶۰۰
برلیانس V5 ۱.۶ لیتری ۲۶۰,۰۰۰ ۱۴,۴۵۰
بایک اسنوا X25 ۱.۵ لیتری ۱۹۹,۰۰۰ ۱۱,۱۰۰
هایما S5 ۱.۵ لیتری توربو ۳۱۰,۰۰۰ ۱۷,۲۵۰
BYD F3 ۱.۵ لیتری ۱۸۵,۰۰۰ ۱۰,۳۰۰
کوپا T210 ۱.۵ لیتری توربو ۳۹۶,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰

 

توضیحات: ام‌وی‌ام ۵۵۰ در بازار مصر نام چری ENVY عرضه می‌شود و ام‌وی‌ام X33s هم در بازار امارات با نام چری تیگو ۳. کراس‌اوور کوپا T210 هم در بازار مصر با نام زوتی T600 عرضه می‌شود.


منابع:

YALLAMOTOR.COM

Halta2ee.COM

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    بسترن b50f باتوجه به قیمتش الان بهترین گزینه است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عطا

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (110 ديدگاه)

      بابا چی میگی اریزو 5 توربو میتونه اسپوتیج و سراتو و توسان رو تو 0 تا صد بزنه باید 190 میلیون بدی به اون !!!!!!!!!!! بهتر از کیا و هیوندا هستش :)

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. علی

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        داداچ همه چی که به شتاب نیست

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      الان فرق چانگان cs35 با چری تیگو ۷ چیه که
      قیمت چانگان ۱۳۳ میلیونه
      اما تیگو ۷ قیمتش ۳۳۸ میلیونه؟؟؟
      تازه چانگان ۱۵۰ دلار هم گرونتره!
      .
      از اون جالبتر اینه که تیگو ۷ تو بازار ۲۷۰ میلیونه اما خود شرکت ۳۳۸ میلیون قیمت میده!!!!
      اون وقت میخواین عاشق بازار خودروی خودمون نشیم؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (326 ديدگاه)

        فرق تیگو ۷ با چانگان چیه؟؟؟!!!
        مثل اینه که بگی فرق سانتافه با i20 چیه ؟

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. وحید

        ۲۸ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (27 ديدگاه)

        نوشته مدل 2019 یه سرچ بزن چانگان 2019 خودت پی به عمق اشتباه درادعات میبری

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مزدا

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    تو کشوری باشی که از شمال و جنوب به دریا راه داره و تو مرکز کولیدور دنیا باشه و غنی از نفت و گاز باشه جزو ده کشور غنی از مواد معدنی باشه و…
    ولی ملت تو فلاکت و بدبختی باشن واقعا خدا باید این مسولان رو از ریشه نابود کنه تا نسل های بعدی حداقل نفس راحت بکشن

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      کولیدور را خوب اومدی !
      ضمنا از من کوچیکتر به تو نصحیت برادر من ؛
      خدا نه کسی را نابود میکنه و نه کاری به ریشه ی کسی داره …
      هر شخصی ، هر ملتی ، هر اجتماعی باید خودش ریشه مسبب های بدبختیش را نابود کنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        به ملتی که بدون تفکر شیرجه میرن تو بدبختی نباید انتظار داشت دنبال مسبب بدبختی بگرده و ریشه کنش کنه
        کلا این جمله درسته که هر کسه به هر چی که لایقتش باشه میرسه.ولی به نظر من یه تبصره هم داره خیلی ها تاوان اشتباه بقیه رو میدن.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Archi KHAN

          ۱۳ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2167 ديدگاه)

          دوست عزیز
          اونایی هم که تاوان میدن دقیقا تاوان عمل خودشون را میدن !
          تاوان بی تفاوتی

          *) شاید خیلی از مردم جامعه ما ظالم نباشن ، اما قریب به اتفاق نظاره گر ظلم و بی تفاوت بهش هستن
          شهید بهشتی یه سخنرانی در مورد ظلم پذیری داره ، یه سرچ بکن و گوش کن.
          خلاصه اش این که اگه سختی به انسان وارد اومد انسان آزاده و مختار که خودش را از ظلم نجات بده ولی اگر نداد خودش مسئوله

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. Yasin

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این مدیران خودرو به لیست قیمتش نگاه کنید!!
    نمیدونم داده کجا می ره با این قیمت ها !!!!!
    متاسفم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Bideski

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    نگو نگو اشکم دراومد…????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (750 ديدگاه)

      فقط و فقط یه راه حل هست
      اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

      موافقم 0
      مخالفم 5
      1. SS

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (738 ديدگاه)

        اونوقت باید فرغون سوار شیم
        چون شرکت های مقاومتی ما بعد 40 سال ساده ترین ماشین رو هم نمیتونن با کیفیت قابل قبول بسازن برای همون هم باید دست جلوی چین و … دراز کنن
        مشکل در خودروساز شدن نیست چون هیچوقت هدف نبوده فقط مشکل اینجاست که با شرکت های مطرح و بزرگ همکاری کردن هیچوقت اندازه برند های بی نام و نشان بخور بخور نداشته و نداره

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. مهدی

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (6 ديدگاه)

    هایما s5 و چانگان cs35 ارزش خرید بالایی دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. m

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    تو امارات با پول اون جک و جونور (s3) ، تویوتا آوالون 2014 فول بهت میدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (58 ديدگاه)

    یه نکته ای هست که دولت حاضر نیست از تعرفه واردات ckd کم کنه تا قیمت خودروها کمتر افزایش پیدا کنه !!!
    دولت 30 درصد تعرفه رو در کنار دو برابر شدن دلار در نظر گرفته !
    من برام جالبه که هیچ کس هم بهش نمی پردازه !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. پویان

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اصلا مهم نیست که قطعه بهمون ندن خارجیها .تازه بهتره
      چون اونموقع میتونیم طبق اقتصاد مقاومتی خودمون بسازیم بهتر از اونا.

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. datsun

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (3478 ديدگاه)

        آقا پویان شعار که فایده ای نداره ما صد سال دیگه هم شعار اقتصاد مقاومتی بدیم چیزی تغییر نمیکنه .
        شما این چند سال تو خودرو سازی به جز پسرفت چیزی دیدی غیر از اینکه قیمت ها بالا رفت بدون اینکه ماشین جدیدی به مردم بدن یا ماشین های رو پیش فروش کردن ولی دست مردم ندادن یا ماشینها رو انبار کردن به بهانه نبود قطعه و دلال بازی خود خودروسازها
        شعار از طرف دولت مردان که دردی رو درمون نمیکنه.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۹ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (379 ديدگاه)

          واقعیتی که هست اونکه ساخت قطعات خودرو به خصوص قطعاتی مثل ecu ساختنش در کشور خیلی کاره ساده ای نیست
          یا مثلا ساخت گیربکسهای اتومات
          پس اونکه بگیم خودمون میسازیم بهتر از خارجیها اصلا درست نیست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. کورش

        ۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (91 ديدگاه)

        وقتی که صنایع ما بدست یک مشت زالو صفت که تنها هنرشون رقابت بر سر افزایش عضویت در هیات مدیره شرکتهای دولتی و تصویب هرچه بیشتر پاداش های پایان سال خودشون باشه، نتیجه اش همینه که می بینیم. سالیان ساله که همه گونه حمایت ها از خودروسازان می شود اما نتیجه حاصله چیه؟ خودروسازانی که سالهاست ادعای افزایش داخلی سازی قطعات را داشتند، با تحریم های اعمال شده دیگر حتی توانایی سر هم بندی ارابه های قدیمی و فسیل شده را ندارند. شاید فکر کنید دارم شعار می دهم اما تحریم های سختر ازاین را ما در صنایع نظامیمان داشتیم و داریم اما با یک مدیریت سالم و عقلانی، به یک خودکفایی نسبی دست یافته ایم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. هوارشیو پرفورمانته

          ۱۲ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز مساله اینه که اون صنایع نظامی که فکر میکنین به خودکفایی نسبی دست یافتین ، تولیداتش دست کسی جز تولید کنندش نرسیده و در هیچ جایی هم عملی استفاده نشده که کارکردش بدرستی مورد ارزیابی قرار بگیره. بصورت محدود جسته گریخته دست حوثی و حزب … و غیره استفاده شده. فکر کنم تنها تولید خودروی ما که می تونیم ادعا کنیم تقریبا تولید داخل بود پیکان بود. حالا شما تصور کن که پیکان رو فقط تو عکس دیده باشین و تولید کنندش بگه از بهترین نمونه خارجی هم از هر لحاظ بهتره یا یه مانیتور 21 اینچ توش بذاره بگه از سیستم اطلاعات سرگرمی بنز و آئودی هم بهتره !

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. جواد

        ۱۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اخه داداش ما اصلا قطعه ساز هم نداریم !!! اینا بخاطر سود زیاد میرن از چین جنس اشغال وارد میکنن مارک تولید ملی میذارن روش میدن دست مردم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. حجت آله مالکی

        ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (9 ديدگاه)

        نساختی هم نساختی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. مسعود

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    هیچ کدوم این ماشین های چینی مفت هم نمی ارزه. مصرف سوخت بالا، پر استهلاک بودن این ماشین ها و ایمنی ضعیفشان همگی گواه بر اینه که ماشین های چینی از همه لحاظ در بازارهای جهانی شکست خوردند و واقعا حیف که پول زحمت کشی را که با هزار سختی و بدبختی در میاری بدیم این ماشین های بی ریخت و بدردنخور را سوار بشیم. توی امارات هم بعید میدونم عرب های پولدار همچین ماشین هایی رو سوار بشوند. واردات ماشین های دست دوم کره ای و ژاپنی بهترین گزینه برای افزایش قدرت خرید ایرانی ها می باشد که با این شرایط احتمال ورودشان به کشور تقریبا محال است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      البته کره ای دست دوم هم با چینی نو فرقی نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. کامران

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جناب حسن آقا اصلا کره ای دست دوم سوار شدی؟
    مطمئنم یا سوار نشدی یا تعصب بیجا داری.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمید

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام
    جالبه که از بین این همه چینی فقط بایک ایکس ۲۵ در ایران تقریبا نزدیک به قیمت جهانی اش عرضه می شود. با دلار حدود ۹۰۰۰ تومان این خودرو حدود ۱۰۵ میلیون میشه که در کشور نیز در محدوده ۱۲۰ میلیون عرضه میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شاهین

    ۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4524 ديدگاه)

    جدای از قیمت، بحث تامین قطعات یدکی یکی از بزرگترین نگرانی ها درباره ی خودروهای چینی و کره ای و کلا وارداتی ها هستش.
    اینکه برین برخی نمایندگی های این خودروها و ماشین هایی رو ببینین چند ماهه که زمین گیر شدن جای تعجب نداره. تو این وضعیت قیمت قطعات هم کاملا بالاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمیدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    داخل تونلند نشستن نسبت به باقی پیکاپای وینی هم بزرگتره هم کیفیت داخلیش خیلی بهتره
    به نظرم قیمتا با داخل ایران براساس دلار ۱۰۰۰۰ توماتی همونه منتهی نمیدونم از نظر اپشن کدوم برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mostafa

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا اگه بخوایم یه خودرو چینی ازدبی بیاریم چون ما خوزستان هستیم پلاک اروند میشه مثلا mvmx33باید چه کنیم اصلا هست یا اصلا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا