خودروهای چینیلیفان

آشنایی با خودروی لیفان 820

در چند سال اخیر، اکثر خودروهای چینی تحولات چشمگیری را چه به لحاظ طراحی و چه به لحاظ کیفیت تجربه نمودند، و دراین‌بین، شرکت لیفان هم به تبعیت از این روند، یک خانه‌تکانی اساسی را در محصولات خود انجام داده و مدل‌های جدیدی را روانه بازار نموده است که نقطه اشتراک تمامی آن‌ها دگرگونی در ساختار بدنه و نزدیکی بیش‌ازپیش به ساخته‌های روز دنیاست، ازجمله مدل‌هایی که اخیراً لیفان روی آن بسیار مانور می‌دهد، سدان میان سایز ۸۲۰ است. چندی پیش، مصاحبه‌ای از یکی از مقامات بلندپایه این شرکت منتشر شد که در آن، وی این خودرو را از لحاظ رقابتی نزدیک‌ترین محصول به تویوتا کمری برشمرد! شاید در یک نظر این مقایسه کاملاً بی‌وجه به نظر آید و ما را به یاد برخی ادعاهای مشابه اندازد که به تواتر، از زبان بعضی از خودروسازان وطنی شنیده شده است ولی فارغ از این الفاظ، نباید این موضوع را از یاد برد که چینی‌ها واقعاً در پی اصلاح و بهبود کیفی محصولات خویش هستند و برنامه‌ای مدون و اهداف روشنی را مدنظر دارند، ولی خودروسازان وطنی….. بهتر است دراین‌باره هیچ چیز نگوییم، چون آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است!

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰، جدیدترین محصول لیفان به شمار می‌آید و تاریخ ورود آن به بازار ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی است. این خودرو به لحاظ سایز و ابعاد در همان کلاسی جای می‌گیرد که محصولاتی همچون هیوندای سوناتا. طراحی بخش جلو و پیشانی آن، از فورد موندئو الهام گرفته و قسمت عقب آن نیز از شباهت‌های فراوانی با محصولات هیوندای برخوردار است. درمجموع، طراحی این محصول با سلایق مردمان ساکن در خاورمیانه و علی‌الخصوص بیشتر ما ایرانیان بسیار نزدیک است و همین نکته را هم می‌توان نقطه قوتی برای آن محسوب نمود.

Lifan 820
Lifan 820
چندی پیش مطلب کوتاهی از این خودرو در سایت «CARNEWSCHINA» درج گردید که در اینجا چکیده‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

فروش لیفان ۸۲۰ به‌زودی در بازار چین آغاز خواهد شد و بهای این خودرو، که در حال حاضر گل سرسبد محصولات این شرکت به شمار می‌آید، از ۸۱,۸۰۰ یوآن شروع شده و به ۱۱۹,۸۰۰ یوآن ختم می‌گردد، این خودرو در یکی از رقابتی‌ترین سگمنت های بازار عرضه می‌شود و بزرگ‌ترین سدانی هم است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است. سایز چرخ‌های این خودرو تا حدی با ابعاد بدنه آن متناسب هست و این نکته‌ای مثبت برای این خودرو به شمار می‌آید زیرا کماکان، بیشتر سازندگان چینی از چرخ‌های بسیار کوچکی برای محصولات تولیدی خود استفاده می‌کنند. طراحی چراغ‌های جلوی آن از مد و سلیقه روز تبعیت می‌کند و در جلوپنجره آن هم به حد کافی از فلز کروم استفاده شده است و نوارهای LED پرنور و درخشانی نیز در سپرهای جلوی آن جای گرفته است. نمای عقب این خودرو هم به زیبایی هر چه تمام‌تر طراحی شده و تنها نکته منفی موجود، اگزوزهای نصب شده در زیر سپر عقب آن است که کمی به سمت زمین متمایل شده‌اند. درمجموع، این خودرو خوش‌سیماترین مدلی است که تاکنون توسط لیفان ارائه شده است.

Lifan 820
Lifan 820
در کابین این خودرو، قطعات چوبی با ذوق و سلیقه درخوری، در بخش میانی آن نصب شده است. همچنین، یک صفحه لمسی با سایز متوسط هم در وسط داشبورد آن جای گرفته است. در این میان، طرح فرمان آن کمی بیش از اندازه قدیمی و دِمده به نظر می‌رسد. در بخش عقب آن نیز فضای کافی برای نشستن سه سرنشین وجود دارد اما با این حال، استفاده بیش‌ازپیش از رنگ خاکستری، درون کابین آن را کسل‌کننده و دلگیر نموده است.

Lifan 820
Lifan 820
لیفان ۸۲۰ با دو پیشرانه متفاوت عرضه می‌شود که هر دو نیز چهار سیلندر و بنزینی هستند. یکی از آن دو، نمونه‌ای ۱.۸ لیتری است که خروجی توان آن معادل ۱۳۳ اسب بخار و گشتاورش هم معادل ۱۶۸ نیوتن‌متر است و دیگری هم یک پیشرانه ۲.۴ لیتری است که توانی معادل ۱۶۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۶ نیوتن‌متر را برای آن به ارمغان می‌آورد. پیشرانه ۱.۸ لیتری این خودرو با یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی و پیشرانه ۲.۴ لیتری نیز با یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. کمی بعد هم، یک پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز به این جمع اضافه می‌گردد که از توان و جایگاه بالاتری نسبت به نمونه ۲.۴ لیتری آن برخوردار است. پیشرانه‌های ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری این خودرو با همکاری و مشارکت نزدیک بین لیفان و شرکت ریکاردو بریتانیا توسعه یافته‌اند ولی منشأ پیشرانه ۲.۴ لیتری این خودرو، از شرکت میتسوبیشی ژاپن است، این یک پیشرانه کلاسیک، خوب و نیز نام آشنا در چین است که امروزه قوه محرکه تعداد بی‌شماری از سدان‌های ارزان‌قیمت، اس‌یووی‌ها و نیز پیکاپ ها و کامیونت‌های تولیدی در آن کشور است.

مشخصات فنی لیفان ۸۲۰

پیشرانه ۲.۴ لیتری: (نمونه‌ای که به‌احتمال زیاد در ایران عرضه خواهد داشت)

حجم موتور: ۲۳۷۳ سی‌سی

توان: ۱۶۷ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۲۶ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ الی ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)

سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی خنک شونده

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت

استاندارد آلایندگی: یورو ۴ و ۵

Lifan 820
Lifan 820
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۸۶۵/۱۸۳۵/۱۴۸۰

فاصله بین دو محور: ۲۷۷۵ میلی‌متر

حجم مخزن سوخت: ۶۳ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۱۰ لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب:۲۱۵/۶۰ R 16

ایمنی

مدل‌هایی از این خودرو که با پیشرانه ۲.۴ لیتری در بازار چین عرضه می‌شوند از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی به‌کاررفته، به دو تیپ LUXURY و FLAGSHIP تقسیم می‌گردند که در ذیل مشخصات این دو به تفکیک آمده است. با این توضیح که شاید این مشخصات کاملاً با نمونه‌های ارائه شده در کشورمان مطابقت نداشته باشد.

دو عدد کیسه هوا (به‌طور استاندارد در همه تیپ‌ها)

کیسه هوای جانبی (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کیسه هوای پرده‌ای (تنها در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم کمکی ترمز BA

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم کمکی ترمز در سراشیبی‌ها HBA

تجهیزات رفاهی (نمونه ۲.۴ لیتری)

سیستم روشنایی در روز (DAYTIME RUNNING LIGHT)

روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو

سانروف برقی

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

سیستم هوشمند ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه فیلتر گرده داخل اتاق خودرو

پوشش چرمی فرمان (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن با قابلیت تاشوی خودکار برقی

فرمان چندکاره

پوشش چرمی صندلی‌ها

صندلی‌های برقی جلو به همراه گرم‌کن (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۶ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث

صفحه لمسی رنگی + سیستم رهیاب GPS

دوربین دید عقب

سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

سنسورهای پارک جلو و عقب خودرو

و…

قیمت

در ایران: ۹۱.۲ میلیون تومان

در چین: ۱۰۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ LUXURY) و ۱۱۹,۸۰۰ یوآن (نمونه ۲.۴ لیتری و تیپ FLAGSHIP)

نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (381 ديدگاه)

    من 1 جا خوندم بین 70 تا 85 احتمالا قیمت میخوره
    با اینکه از ماشین های چینی متنفرم اما شاید اگه با این قیمت بیاد بخرم با این قیمت های فضایی دست ما هنوز فقط به ایرانخودرو وچینی ها میرسه
    امکانات و مشخصات خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. armin

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (421 ديدگاه)

      توش رسما تویوتا کمریه فقط لوگوشو عوض کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      سلام دوستان.قیمت پایشو(۸۱۰۰۰یوان) رو در قیمت امروز یوان (459تومن)ضرب کردم.بعد تقسیم بر قیمت دلار(۳۶۰۰)کردم به نتیجه ی جالبی دست یازیدم!قیمت به دلار تو منطقه آزاد میشه ده هزار دلار که معادلش میشه حد اکثر ۴۰ میلیون تو منطقه آزاد.دو چیز:اول این که با این محاسبات قیمت موتور ۲۴۰۰ تو ایران ۸۰ باشه معقوله.دوما میشه تو منطقه آزاد با چهل میلیون اینو خرید.طراحیش خوبه حس سوناتا جدیدو به من میده.با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سجاد

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (189 ديدگاه)

        اشتباه حساب کردی ، مدل ورودی به کشور از ۱۰۹ هزار یوان شروع میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehdi

          ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (158 ديدگاه)

          خوب بهتر.من ۸۱۰۰۰ هزار یوانی شو حساب کردم شد هشتاد میلیون تومن.اگه ۱۰۹ هزار یوانی شو ۸۰ بفرشون یعنی قیمت تقریبا خیلی خوبی خواهد داشت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. me84

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم اومد. اگه با قیمت حدود 80 بیاد خوبه. میتونه با الانترای 120 تومنی خیلی راحت رقابت کنه که بنظر من این بصرفه تر از الانتراست.
    از سام عزیز هم سپاسگذارم. با ابتدای مقاله و مقایسه خودروسازان چینی با …… وطنی خیلی حال کردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Pooya_SK

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    اگه ایران همچنان بخواد یک رویه و قانون های واردات خودرو رو ادامه بده به زودی خیابونا پر چینی میشه و همین طور شاهد حضور چینی های ۱۵۰ یا ۲۰۰+ میلیون تومانی خواهیم بود.
    الان با قانون هایی که ایران وضع کرده برای ورود ماشین همه ماشین های دنیا می تونن بیان ایران ولی دلار و گمرگ و … باعث شدن نتونن بیان و اگه هم بیان قیمت فضایی دارن و لوکس حساب میشن!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جواد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    جالبه خود چینی ها هم از سایز کوچک چرخ های ماشین های خودشون شاکی هستن ولی اگه واقع بین باشیم چینی ها دارن دقیقا پا جا پای شرکت هیوندا و کیا میذارن با سرعت دارن پیشرفت میکنن هر چند به نظر من علت اصلی اون بازار ازاد و رقابتی داخلی در چین هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohammad

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونقدم بد نیست…..خوبه ها……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    قیمت تیپ فول در چین حدود 50 میلیون و مردم ما منتظرن 80 تومن بدن تا بخرن خدایا اینجا چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دیفندر

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      وقتی قیمت زدن 100 تومن همه میفهمیم چخبره. …

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      فرض قیمت 50 باشه و در ادامه باید هزینه های مختلف و واریزی به نهادها هم پرداخت بشه (این موضوع اجباریه). خب قیمتش حدود 65 در میاد. در نهایت به خریدار 80 بدن یعنی حدود 15تومن اضافه گرفتن. جوری دوستان صحبت میکنن که اتومبیلهای چینی داغونن و مثلا همین لیفان باید از پراید ارزونتر باشه. مثلا 20تومن باشه خوشحال میشی؟
      بابا پورشه ماکان قیمتش 360میلیونه اما در نمایندگی 680 تا 730 میلیون دارن میفروشن. سودی که اونا میگیرن بیشتره یا لیفان؟
      من خودم 206دارم و هیچگاه سمت چینی نمیرم اما حالم بهم میخوره از این نظرات. شایدم بدتون نمیاد بایک سنوا با توان 255اسبی (قیمت 105میلیون فعلی) بشه 30تومن تا شاید دوستان 405 و سمندشونو بفروشن و اینو بخرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. شایان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    به نظرتون آدم یه مزدا3 سال 90 بخره یا اینو؟ میدونم تو یه کلاس نیستن ولی قیمتاشون یکیه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zonda R

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      شایان عزیز
      بنده هنوز 820 رو ندیدم و در موردش نمیتونم اظهارنظر کنم اما مزدا 3 مدل 90 الان در بهترین صورت ممکن 80 تا 95 هزار تا کارکرد داره اگر یه سری به بازار لوازم یدکی بزنی مزدا واقعا قطعاتش گرون و کمیاب هست و اصلا نمیتونی بفهمی که صاحب قبلیش چطور ازش نگهداری کرده
      واقعا خرید دست دوم ریسک بزرگیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      مزدا اگه مدل80هم باشه خیلی بهتر ازاینه مطمعن باش
      یه برند معتبروبزرگ ژاپنی کجاو لیوان کجا!!!ححح

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Ice

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    علی جان باهات موافقم انقدر دارن پیش بینی قیمت میکنن ک خود شرکتم نمیکنه مقایسه با قیمت الانترا و غیره بابا این قیمتش خیلی پایینتره تازه داره تو کشور منتاژ میشه باید پایینتر هم باشه و اگه اینطور باشه ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پژمان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    قیمت 90 تومان مقطوع است!
    این ماشین خیلی عالیه با این امکانات و این قیمت!
    الان اکسنت رو میدن 90 تومن که هیچی نداره یا النترای 110 تومنی که اونم هیچی نداره واقعا !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. HoSeIn

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    جنازه تویوتا کمری شرف داره به صفر این

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. me84

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    بچه ها اون قیمت 80 تومنی که من گفتم رو میدونم که نمیارزه ولی از این جهت گفتم که خوبه و با الانترا مقایسه کردم چون خود الانترا هم واقعا 120 تومن براش خیلی زیاده. درسته که هیوندای برند معتبریه بخصوص در مقابل چینیها. ولی آخه مگه چیه که میدن 120 تومن. من با توجه به این باتلاقی که توش گیر افتادیم میگم که اگه 80 باشه خوبه یعنی بدک نیست. وگرنه که اصلا نباید در مورد ماشین چینی فکر کرد.( البته فعلا )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. عباس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    اگه با قیمت 80میلیون بدن عالیه ولی مطمن باشید از 100 میلیون کمتر نمیدن مگه مغز خر خوردن ،سای بان و ویران خودرو مگه میذارن،البته اگه 80 بیاد بقیه چینی ها هم مجبورن قیمت رو بیارن پایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hamidreza

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگه قرار باشه داخل مونتاژ باشه نباید قیمتش بالای 70 باشه.
    جالبه یه نگاه به محصولات لیفان 520 که از سال 87 با لیفان 520 وارد شدند بندازید تا الان
    کمتر از 8 سال به این خودرو رسیدن.ایران خودرو و سایپا تو 30 سال به کجا رسیدن؟؟
    مطمئن باشید تا 5 سال دیگه شاید اگه بخواهید بین یک خودروی چینی و کره ای انتخاب کنید دچار تردید خواهید شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اشباع بازار از انواع مدل های خودرو میتونه در آینده نزدیک باعث افت محسوس قیمت ها بشه . امیدوارم روز به روز مدل های جدید بیاد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. AliASg

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بازم لاستیکاش نسبت به بدنه کوچیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا777

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    داخلش با بیشرمی تمام کپی برداری خیطی از کمری 2012 به بعد داره..ولی…ولی کاش کیفیت هم قابل کپی برداری بود…داخل کمری کیفیت زار میزنه ولی تو این ماشین پلاستیک فشرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SINA-GERMANY-PORSCHE

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خوب دوست عزیز اون موقع قیمتش میرفت بالای 100 میلیون…!!!تو (((رده قیمتی خودش))) به نظر کیفیت مناسبی داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    بعد از ورود لیفان 820 چه شد؟
    آرم کانال 3 به سه خط یکسان تغییر پیدا کرد
    یک چینی به چینی های بازار اضافه شد
    شرکت لیفان در پوست خود نمیگنجید چون کسی زیر بار آهن پارهای مزخرف چینی جز کشورهای جهان چندم و توسعه نیافته نمیرفتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. احسان(احسان)

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر وقت کیفیتش به تویوتا رسید ایران میره از سومالی و چاد ماشین میاره مونتاژ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (221 ديدگاه)

      خیلی خوب اومدی اینو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. s

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    داخلش شبیه تویوتا کمری شده و بیرونش هم شبیه سوناتا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. SINA

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    همیشه همینه شک نکنید اگه تعرفه صفرم بشه اونقدر دلارو میبرن بالا که باز همون شه متاسفانه تو اینجا هیچ چیزی تعرفه قانونی نداره مثلا تو قیمت مواد غذایی اصلا نحوه محاسبه قیمت پایشو کسی نمیدونه تا چه برسه به قیمت فروش خودرو هم همینه اصلا کسی میدونه بر چه اساس خودرو ها رو قیمت میدن الان میشه با 80 میلیون و با یه تعرفه عاقلانه بهترین ماشین ها از نظر کیفیت از شرکت های معتبرو گرفت در حالی که امتحانشونو پس دادن اما متاسفانه ما مثل موش آزمایشگاهی باید خودرویی که خود چینیام نمیخرن تست کنیم براشون تا وقتی هیچ کالا و خدمتی تحت یه معادله درست و استاندارد ریاضی قیمت گذاری نشه نمیشه انتظار داشت وضع خودرو بهتر باشه پس باید همه چیز از یه قانون مدون پیروی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ahmad jamshidi

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (659 ديدگاه)

    خداروشکر بازارن ما شده بستر رشد شرکت های چینی!
    از بس آشغال هاشون رو تو بازار ما عرضه کرن که به سودآوری و توسعه رسیدن و تا چند وقت دیگه وارد بازار های اروپایی میشن!
    بازار انحصاری ما اگه واسه مردم سود نداشت، واسه چینی ها خیلی داشت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Zonda R

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با سپاس فراوان از سام گرامی
    با قیمتی که در فول ترین حالت داره قیمتش از 122 هزار یوان بسترن کمتره و در بهترین حالت 75 تا 85 تومن باید بفروش برسه
    جالبه همزمان با بازار چین در ایران هم عرضه میشه
    امکانات رفاهی خوبی داره چون مردم چین مثل ایرانیا عاشق امکاناتن
    من چینی هارو ارزوی فیک یا نمونه ی ارزو میدونم چون خیلیامون ارزوی خرید کمری اسپورتیج و…رو داریم ولی چون زورمون نمیرسه نمونه ی تقلبی مثل لیفان 820 یا جک s5 رو میخریم
    چه میشه کرد خرید ایرانی ها که فقط نابود کردن زمان هست و کره ای و ژاپنی هم که گرون پس چین فعلا تنها راهه برای خودرو دوستی که از یکنواختی خسته شده و بودجشم یه مقداره خاصیه برای خودرو
    با احترام برای تمام کسانی که خودروی چینی دارن
    سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    باورکنید قیمت این ماشین 20تومن بیشترنیست که میان 80-90تومن میندازن به ما بدبختا..
    ولی اگه من باشم 80تومن رو میدم سانگ یانگ تیوولی میگیریم…اول که کره ای هست دوم کیفیت خیلی خیلی بهتری نسبت به این داره سوم امکاناتشم خیلی خوبه چهارم شاسی بلندم هست یا اینکه حداقل بایکم پول بیشترمیشه ام جی گرفت که ازهمه نظر بهترازاینه
    داخلش خیلی شبیه تویوتا کمری هست!!! ولی هی شاید این نسبت به بقیه ماشیناش خیلی بهتر شده باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      .وقتی سانگ یانگ یه ماشین کره ای شاسی بلند باحدود قیمت 80تومن وخرده ای اصلا90تومن توبازارهست واقعا هرکی پول بده پای این حالش خوب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. ياسر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان یه سوالی دارم چجوریه که ماشینهای چینی هنوز تو خود چین پاش به بازار نرسیده تو ایران اماده عرضه و فروشه اما خودروهای برند اونایی که از خطوط تولید خارج میشنو میارن تازه تو ایران تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mojtaba89

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با اینکه این ماشین تست ایمنی رو انجام نداده و شرکت های ایرانی معمولا مدل های پایه رو استفاده می کنن اما ماشین های چینی حقیقتا امنیتشون چه در امکانات و چه در ساختار بدنه خوب پیشرفت کرده . یه نرم افزار آندرویدی با نام “امنیت و خودروهای چینی” در بازار موجود است که به طور دقیق و واقعی ، ایمنی این خودروها رو نشون داده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    من این ماشین تو نمایشگاه دیدم .
    از مسئولین کرمان خودرو که پرسیدم گفتن حدود 80 تومن قیمت میخوره به زودی هم پیش فروش میکنن .
    ار نظر طراحی ظاهری واقعا خوب بود ! و بر خلاف بعضی چینی ها طراحی متناسبی توتمام بخش ها داشت.
    ولی پشت فرمونش نشستم نسبت به خودرو های گرون تر مثل مدل های مختلف هوندا که تو همون نمایشگاه تست زدم چنگی به دل نمیزد .(البته این مقایسه اشتباهه )
    ولی اگه فرض بگیریم شرایط بازار ایران در آینده به همین شکل باشه تو رنج قیمتی خودش ماشین بدی نیست .
    تو این رنج یا باید برین سراغ دست دوم های برند های مشهور که اوناهم خریدش ریسک خودشو داره یا می تونید چینی صفر بخرید !
    بعضی ها ممکنه ترجیح بدن مثلا یه مزدا 3 نیو دست دوم بخرن . هر چند تو یه کلاس نیستن ولی مزیت هایی هم نسبت به این ماشین داره . در کل بستگی به سلیقه و انتظاراتتون از خودرو داره .
    شاید در آینده با حضور فرانسوی ها ماشین های خوبی تو رنج 70-100 عرضه بشه که فروش چینی ها رو تو این رنج تحت تاثیر قرار بده /.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد باقری

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دیگه چیکار میشه کرد، کجا بهتر از ایران برای فروش اینا!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سجاد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (189 ديدگاه)

    سانگ یانگ دیگه کره ای نیست مخصوصاً تیوولی که همه چیش تو هند تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (512 ديدگاه)

      همون هندیشم هرچی باشه بهتر ازچینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. Amin

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    حالا بزا بیاد ببینیم با چه تیپی قراره بدن بعد بگو النترا هیچی نداره ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    بزرگترین آرزو چینی ها فروش ماشینهای خودشون تویک کشور دیگست چرا
    اولا چون امکان فرو ش به کشورهای صاحب سبک ندارن خوشحال میشن یک بازار دیگه در باره محصولشون نظر بده
    دوما معایب ومزایای مصرف اون ماشین براشون مشخص میشه برای طراحهای بعدی
    حالا همه ما کمک کنیم به سازندگی ورشد صنعت خودرو چین چند صباح بعدی مثل گفته دوستمون باید برای ورود همین ماشینهای چینی دست هورا بکشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا