تجربه و آزمایشچشم اندازلیفان

10 هزار کیلومتر با لیفان 620

یکی از خودروهای چینی مطرح در بازار ایران همین لیفان ۶۲۰ است که با وجود پیش زمینه بسیار منفی نسبت به تولیدات چینی، توانست بخوبی جای پای خود را در بازار محکم کند و به تازگی نیز مدل قویتر و مجهزتر آن راهی بازار شود. بسیاری از افرادی که از بازار تکراری و بدون تنوع خودروهای داخلی خسته شده اند، لیفان ۶۲۰ را یک انتخاب مناسب یافته اند. متنی که در ادامه می آید تجربیات یکی از هموطنان با این محصول کرمان خودرو است که می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که به تازگی به این اتومبیل علاقه مند شده یا قصد خرید آن را دارند:

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

بنده مدت ۹ ماه است که یک لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۶۰۰ سی سی دارم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر با آن رانندگی کرده‌ام. موتور این خودرو با همین مشخصات تا سال ۲۰۰۷ در مینی کوپر استفاده می شده است.  این موتور در دورهای بالا سرحال بوده و خوب شتاب می گیرد ولی در دورهای پایین عملکرد متوسطی دارد که شاید ناشی از ضرایب جعبه دنده باشد. به نحوی که برای شروع حرکت در سر بالایی باید کمی پر گاز حرکت را شروع کنید. مصرف بنزین آن در شهر اگر خیلی با دور بالا و پر شتاب حرکت نکنید بین ۸ الی ۸.۵ و در اتوبان برای سرعت متوسط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۶.۵ الی ۷ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر است. کارکرد موتور نسبت به خودرو های داخلی نرم است و صدای نسبتاً جذابی دارد. لازم به ذکر است که در این موتور بجای تسمه تایم از زنجیر استفاده شده که نیاز به تعویض های دوره ای ندارد.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰

گیربکس و کلاچ جابجایی کمی دارند و محل دنده ها به هم نزدیک و محدوده حرکت پدال کلاچ کم است که اینها حسی اسپرت را القا می کنند. پدال کلاچ آن سفت بوده و زمانی که هنوز ماشین آب بندی نشده است در روزهای سرد دنده ۱ سخت جا می رود اما با افزایش کارکرد خودرو این مشکل بر طرف می شود. ضرایب دنده ها کمی سبک است بنابراین باید دیر تر از حد معمول دنده را عوض کرد. شتاب خودرو در دورهای بالاتر از ۳۳۰۰ کاملا قابل توجه است.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
طراحی فضای داخلی خودرو پذیرفتنی و در مقایسه با خودروهای تولید داخل زیباتر است و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. امکانات آن شامل ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، ترمز ای بی اس، فرمان هیدرولیک، پخش CD با پورت USB و سنسور دنده عقب و … می شود. همچنین صندلی ها دارای روکش چرم مصنوعی بوده و دارای زیر آرنجی برای صندلی جلو و عقب است. میزان فضای داخل خودرو بزرگتر از پژو ۲۰۶ و کمی کوچکتر از پژو ۴۰۵ است ولی جای گله ای باقی نمی گذارد. با این حال بزرگترین صندوق بار را در بین سدان های تولید داخل دارد که حجم آن بیش از ۶۵۰ لیتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید که حجم صندوق تندر ۹۰ ،۵۲۰ لیتر و حجم صندوق  ۴۰۵ برابر ۴۴۰ لیتر است.
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
داشبورد لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
فرمان لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندلیهای پشت لیفان 620
لیفان ۶۲۰
زیر آرنجی لیفان 620
لیفان ۶۲۰
لیفان 620
لیفان ۶۲۰
صندوق عقب لیفان 620
لیفان ۶۲۰
این اتوموبیل در پلوس و لوله های گردش آب رادیاتور دارای مشکلاتی بود که در سرویس اولیه با تعویض پلوس و قطعات سیستم رادیات برطرف شد. کولر خودرو عملکرد متوسطی دارد  اما قابل قبول است. سیستم برف پاک کن و آینه های بغل نیز از نقاط قوت به شمار می روند. فنربندی خودرو از نرمی مناسبی برخوردار است و در عین حال در مانورها هم نسبتا خوب عمل می کند. ترمز ها در جلو و عقب دیسکی بوده و ترمزگیری با اطمینان و بدون کله کردن خودرو صورت می گیرد و یکی از نقاط قوت خودرو به شمار می رود. یکی دیگر از نکات مثبت این خودرو فرمان نرم و خوشدست آن است که مانور در فضاهای تنگ را آسان می کند.


یکی از نکات منفی رگلاژ نبودن درب های خودرو به هنگام تحویل آن بود. همچنین خودرو تا حدود کیلومتر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دارای مشکلاتی است که ناشی از عدم آب بندی است و با عبور از این میزان کارکرد، برطرف خواهند شد.مثلاً ترمزها در ابتدا کمی ضعیفند که به علت نو بودن لنتها است.

Lifan 620 sedan crash test
crash test
Lifan 620 side crash test
crash test
Lifan 620 airbag test
crash test
فیس لیفت جدید لیفان 620
فیس لیفت جدید لیفان ۶۲۰
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
lifan 620 exterior
به طور کلی به نظر بنده به خاطر افت کیفیت و افزایش قیمت اکثر خودرو های تولید داخل، این خودرو دارای کیفیت قابل قبول و مصرف بنزین پایین در مقایسه با خودرو های هم ردیف خود است و می تواند گزینه مناسبی باشد.

مشخصات لیفان ۶۲۰:
موتور چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۵۸۷cc Tritec
قدرت: ۱۱۴ اسب بخار
گشتاور: ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه
گیربکس: ۵ سرعته دستی دیفرانسیل جلو
طول*عرض*ارتفاع: ۴.۵۵*۱.۷*۱.۴۹ متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲.۶ متر
وزن خالص: ۱۱۵۰ کیلوگرم
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۸ لیتر
حجم صندوق بار: ۶۵۰ لیتر
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
تجهیزات ایمنی: ترمزها دیسکی مجهز به ABS+EBD و ۲ کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو

نویسنده: علی نیکجو، دارای کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیر طوسی.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۸۵۹ دیدگاه‌ها

  1. ارمان

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    راستش من اطلاعی ندارم که واقعا قطعات لیفان بازیافتی هست یا نه ،اما این استادی که می گه به دلیل قطعات بی کیفیت قیمت محصولاتشون پایینه ، باید بگم که علت عمده ارزونی محصولات چینی ، نیروی کار بسیارررررر زیاد و مفففته ، شما می تونید تصور کنید یک ملیارد و 300 میلیون نفر آدم یعنی چی ؟ 1 میلیون افغانی رو از کشور بیرون کردن کل هزینه ساختمان سازی ترکید !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امیر

    ۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    این که از مواد بازیافتی تولید شده یا نه .نه ایراد حساب میشه نه مزیت. مگه تو کل جهان چند مدل ماشین اینطوری تولید میشوند؟قیمت اون ماشین ها رو هم حتما نگاه کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. omid

    ۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا دنبال حاشیه می گردید؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارمان

    ۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من یه مشکلی دارم که امیدوارم عزیزان حلش کنن !!

    این دوستاانی که میان میگن این ماشین مثلا هندلینگ خوبی داره … تا حالا با چنتا ماشین و چه ماشین هایی بیش از 10 هزار را رانندگی کردن که بتونن توی اکثر شرایط وضعیت ماشین رو بسنجن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      سلام.
      تقریبا 90 درصد یا بیشتر از خریداران این خودرو میگن هندلینگ خوبی داره.این رو هم در نظر داشته باشید هندلینگ ماشین یه چیز نسبیه و از دید هر کسی متفاوته/
      اگر خیلی مشتاق هستید خاطر جمع بشید میتونید برید نمایشگاه های خودرو سر بزنید و سوال کنید.بالاخره هیچی هیچی نباشه اون ها با 20 مدل یا بیشتر دائما کار کردند!

      یه سوال از شما دارم.امیدوارم جواب بدید .
      – ملاک شما برای تعیین میزان هندلینگ خوب یه ماشین چیه؟اگر شما این سوال رو حل بکنید مشکلتون حل میشه.
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امید

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      من 206تیپ 2 داشتم این از 206 بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        هندلینگ رو با جی میسنجن نه سلیقه ای اتفاقا 620 هتدلینگ پایینی داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    سلام دوستان
    هندلینگ یعنی چه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      میزان فرمان پذیری یا راحتی کار با فرمان و … .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. بردیا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    من در مجله ماشین خوانده بودم که اسم این ماشین رو گذاشته بود BMW به سبک چینی به نظر من که راست می گن چون چراغ های جلوش خیلی شبیه BMW است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      شاید به این علت که شرکت BMW در طراحی موتور و گیربکس لیفان 620 دخیل بوده در طراحی ظاهر هم یه پیشنهاداتی به لیفان چین داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. عطا

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      بردیا جان خیلی شبیه نیست، کپی برابر اصل هست. اسم این ماشینی هم که شما میگی BMW چینی بوده در حقیقت BMW نیست و BYD هست.

      تا کی این چینیها این کارهای مسخره کپی برداری شون رو می خوان ادامه بدن؟ تا کی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی 620

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        عزیز شما مثل اینکه خبر نداری که حداقل چین از بنز و بی ام و و… کپی میکنه ولی ایران همین کار رو هم نمیتونه بکنه یعنی نمیخواد بکنه فقط به فکر سودشون هستن تازه همین زیبای ایرانی رواز یکی از محصولات چری کپی کردن!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. padidar

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        تا وقتی پراید و پژو از خط تولید برکنار بشن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. رامین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    عملکرد خوب یا بد ماشین بالای 40000کیلومترمشخص میشه.اکثرماشینها10000یا15000کیلومتر اول خوب عمل میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      آقا رامین . در اروپا ماشین بعد از 50 هزار کیلومتر یا 5 سال کار اسقاطی حساب میشه . به همین خاطر هست که مدت گارانتی ماشین های خارجی اکثرا 5 ساله هست . شما چطور میگید بعد از 40 هزار کارکرد؟منبع این عدد کجاست؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (8 ديدگاه)

        خوب امیر آقا این ماشین چینیه و شما حرف از اروپا و ماشینهای استاندارد می زنید.

        هیچ بعید نیست که این ماشین به دلیل چینی بودن توی 40000 تا و یا شاید حتی بیشتر خودشو نشون بده که جای هیچ گونه تعجیب که ندارد هیچ، یک امر کاملا عادی محسوب میشه.

        موفق باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          عطا جان شما با این حرفت در واقع حرف امیر رو بیشتر داری تایید میکنی.خودروی اروپایی با اون کیفیت 5ساله اسقاطی حساب میشه.پس این ماشین که کیفیت پایین تری داره مسلما نباید تا بعد از 40000Km تست بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرش

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        آقای عطا همین ماشین تو برزیل و روسیه 5 سال گارانتی داره جهت اطلاع

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نیما

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اخه اقا ارش کی ایناره تو اروپا میخره برادر من…؟؟
        مگه بگن هرکی بخره بهش یک بنز هم اشنتون میدن…
        نه تو اروپا اصلا اونم با اینهمه رقیب….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. آرش

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        نیما برزیل و روسیه نه اوروپا.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. کماندار

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (319 ديدگاه)

        من بحثهای پیرامون این خودرو رو دنبال میکردم و بود یه دوستی که یه پارس ای ال ایکس داشت که خیلی حرف از شتاب و … این ماشین میزد!زحمت کشیده بودن بردن پارس ای ال ایکس و ریو و سمند ای اف 7 رو با این ماشین تست کرده بودن (از نطر شتاب اولیه و شتاب گیری در دنده های مختلف)اون عزیزی که مخالف جدی این خودرو بود(صاحب پارس)بعد از دیدن نتیجه تست و برتری این خودرو مقابل سمند و ریو و راحتی داخل ماشین کلا نظرش برگشته بود(از پارس ای ال ایکس نتونست ببره چون مسلما موتور پارس قویتره و شتاب بهتری داره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. علی

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (7 ديدگاه)

        150000 کیلومتر گارانتی نه 50000 تا لطفا برای به کرسی نشاندن حرف خودتان سفسته نکنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. صالح

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نخرید اقا بدبخت میشید من از مهر که خریدم بیشتر از 50 رفتم گارانتی از روز اول مشکل داشته هنوز نتونستن درستش کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 620

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      میشه بگید مشکل ماشینتون چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      اگر مشکلی داشتید ححتما بنویسید که این تعبیر از جملتون نشه :‌”که شما قصد تخریب ماشین رو دارید”.انشالله که اینطور نیست .
      مشکلتون چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اقا شاهین هر دو تا مسیله ای رو که بهم گفتی برام مهمه بعدشم شما چرا بعد از شش روز پیغامت به من رسید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    به گفته ایران خودرو شتاب پرشیا معمولی 11 هستش و شتاب ام جی550 10.8 فکر کنم با نظر دادن بعضی ها که شتابش از پرشیا بهتره حتما از ام جی550 هم بهتره یا بین این دوتاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علیرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قدرت موتور لیفان 620 1800سی سی 131 اسب بخار هستش که فقط 4 اسب بخار کمتر از زانتیا و حداکثر سرعتش هم اندازه زانتیا یعنی 200 کیلومتر در ساعت هستش که تو مجله کالایاب خودرو بخش خودرو های دست دوم نوشته شده.ایا گشتاور لیفان هم در سرعتش تاثیر داره یا شتابش هم مثل زانتیا هستش؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اقا صالح شما که اینقدر میگید نخرید میشه بگید مشکلش چی بوده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (33 ديدگاه)

      مشکلش اینه که این آقا صالح اصلا لیفان نداره :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. سیاوش

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    لوگوی این ماشین لوگو کانال سه ایران هست
    قبول کنید بعضی چیزا تو ذوق آدم میزنه مثل لوگو MVM

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      فدات شم لوگوی BMW هم ملخ هواپیماست اگه نمی دونید. شورولیت عکس روی کاغذ دیواری هتل بوده برای اطلاعاتتون بد نیست بدونید.هر چیزی از جایی الهام گرفته شده .فرض ارم شبکه سه باشه از سمند که معلوم نیست سر چه حیونیه که بهتره!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (40 ديدگاه)

        یعنی اینقدر لیفان پیشرفت کرده که لوگوشو با شورلت یا با بی ام دبلیو مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟:)))))))))))
        لیفان ماشین بدی نیست….ضعف داره از نظر من…
        شاید خیلیا هم هم نظر یا مخالف من باشن…
        اما من میگم اینقدر یک چیزیو که تازه پا گرفته و معلوم نیست اخرش چیه بالا ببریم…
        از قدیم میگن مرغ همسایه غازه…
        وگرنه سمند پایه گاز سوز یا حتی سورن 2000 سی سی کم از لیفان نداره…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آرش

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          آقا شما کلا متوجه حرف نشدی.اولا که این آرم اتفاقی به لگوی شبکه 3(که تازگی ها عوض شده)شبیهه.دوماّ آرم پشمک حاج عبدالله و لوگوی اپل.هر دو از یه چیزی الهام گرفتن.نمیشه که آدم بگه مثلاّ:چه غلطا پشمکم حالا دیگه واسه لوگوش الهام میگیره…اپل کجا و حاج عبدالله کجا…

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. آرش

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        شما فرمودی شبکه سه گفتم هر چیزی از جایی الهام میگیره.ربتی به پیشرفت نداره.
        بله لیفان هم مثل خیلی از ماشین ها ایراد داره نگفتیم بدون ایراده!
        سمند 2000؟
        از نظر شما قابل قیاسن لیفان و سمند؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نوید

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        اوه ه ه ه !!!! سمندو با لیفان مقایسه کردی؟ :)))

        هیکل لگن..موتور کپی پژو .. اطاق گلف !!!! باز اقلا لیفان کپی از BMW کرده ! سمند که 4 در 1 شده به علاوه اینکه طرح از دور خارج شده گلفو بلند کرده :))) !!

        بعدشم مرغ همسایه غاز نیست .. شما یه دونه ماشین تولید داخل خوب توی این رنج قیمت معرفی کن اگه میشناسی که آدم میره سمتش معده درد نگیره تا بگیم حرف شما درست ..
        میگن لیفان پولوسش مشکل داره که اونم خوده شرکت تعویض می کنه اولین گارانتی // بنده پارس ELX دارم .. به نظرت چند بار یا بهتر بگم چند روز توی تعمیرگاه مرکزی ایران خودرو خوابیده باشه خوبه ؟ جمعا 53 روز !!!! مدل آذر 90 تا الانم 14000 تا کارکرده .. هنوزم که هنوزه بعد از اینهمه تعمیر هنوز سیم کشی ماشین مشکل داره موتورشم زوزه میکشه نمی تونن درست کنن.. ایرادها : موتور – گیربکس – سیم کشی … حالا 14000 تا کارکرده اینه.. تا 50000 تا چی میشه خدا داند.. البته نمیرسه به اونجا چون بنده قصد خرید لیفان دارم چون 2 نفر از دوستانم خریدن و کاملا راضی هستن.. دیوانه که نیستیم .. 21 ملیونو 800 پوله ماشین دادم که با صلوات باهاش برم اینور اونور یا اینکه یه پام تعمیرگاه باشه یه پام خونه !!؟؟ لیفان که تا 7-8-10000 تاش مشکلی نداشته ..میریم سمتش تا ببینیم چی میشه
        بدرود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. samir

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مشکل خودروسازیه ایران اینه که فکر گرفتن هزینه سنگین از مشتری و کم بودن کیفیت کارن .. الان یکی از طراحان مطرح BMW ایرانیه .. میدونیستید اینو ؟ مهندس نادر فقیه زاده .. طراح سری 6 و 7 BMW .. مثلا اگه یه BMW سری 6 کوپه توی خیابون دیدید افتحار کنید چون طراحش ایشونه .. همین آقا به سایپا پیشنهاد طراحی یک خودرو رو به صورت رایگان داد ولی قبول نکردن ایشونم گفت به درک همینه لیاقتتون برید پراید 141 بسازید !!! اگه همچین طراحانی جایی توی این کشور داشتند الان وضع ما این نبود که مجبور بشیم به یک خودروی چینی اینهمه دور بدیم و بزرگش کنیم !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نیما

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    خوب اقا نوید سرتری لیفانو از سمند سورن یا ال ایکس بگید….؟؟؟
    سانروف نوگیشن دیگه چی؟؟؟
    اینارو المانیشو بندازی رو پراید 3 تومن نمیشه…
    من از محصولات ایرانی طرفداری نمیکنم…
    اما من میگم در یک سطح هستن..
    30 تومن من باشم میرم 5 تومن میزارم روش یه مزدا 3 88 سوار میشم…تو رنج 21 تومنشم با اینکه از قیافه ال 90 خوشم نمیاد اما ال نود برابری میکنه…
    بله اقا ارش سورن 2000 هم هست سفارشی میزنن ..هم قیمت همین لیفان 1600 در میاد…
    اقا یکی منو راضی کنه که لیفان حرف خاصی واسه زدن داره….؟؟؟
    واسه همین میگم مرغ همسایه غازه…:)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 620

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      آقا نیما چرا انقدر تعصب دارید!! شما نرمی لیفان رو با سمند مقایسه میکنی؟شما شتاب لیفان رو با سمند مقایسه میکنی؟شما ظاهر لیفان رو با سمند مقایسه میکنی؟بحث لوگو شد عزیز شبکه سه که از کله خر خیلی بهتره.شما یه بار سوار 620 بشو اونوقت میبینی چه کلاهی این ایران فرغون و سایپا گذاشتن سر مردم.
      لازمه این رو هم بدونی که لیفان 520i با l90 و 206t5 تست شده که همه رو هم متعجب کرده.و قبلا هم با 405 تست شده بود که اون رو سوسک کرد.
      حتما برو تیونینگ تاک تست هاش رو ببین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (40 ديدگاه)

        اقا مهدی نگفتی برتری لیفان از سمندو…
        من تعصب ندارم….
        اما میدونی این همه تعریف واسه این ماشین زیاده…
        شتاب سمند با لیفان یکی نیست درسته…تو کفی چطور؟؟
        اما 520 باید 405 و بزنه اگه 16 سوپاپه…
        اگه ال نود یا 206 تیپ 5 یا ریو رو میزد من الان سوار بودم….
        اما خدایی اقا مهدی ظااهر سمند با لیفان چقدر فرق داره؟؟؟؟
        2 تاشون یکین..
        نه حالت ایرودینامیکی…نه قوص خاصی…
        از نظر من این ماشین هم رده ماشینای ایران خودرو…
        اگه نیست چه برتری داره..
        لطفا اصولی بگید…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شهاب

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بابا ادبیات. قوص؟؟؟؟نه بابا قرص پس. مجید جان اون قوسه. همینجوری طرفدار وطنی؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. آرش

          ۴ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4 ديدگاه)

          تعلیقش بهتره….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. poory

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحیش عالیه ولی موتورش اون قدرتئ که باید داشته باشه رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی 620

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      آقا نیما من نمیدونم معنی برتری رو شما چی میدونی ولی نرمی ماشین و فرمون که وقتی پشت لیفان بشینی اونوقت فکر میکنی که لاستیک های سمند پنچر هست ولی خدا وکیلی کجای سمند شبیه 620 هست عقب که شبیه کمری 2006 و کرولا و مزدا 323 هست و جلو ماشین هم که شبیه بی او و هست.و اینکه لیفان بروز تر از سمند هست و امکاناتش هم کمی بیشتر از سمنده و اینکه 620 رو با پارس elx وl90 وسمند و ریو تست شده که سمند تقریبا سه تا ماشین عقب میوفته و یکی از دوستان هم گفته بود که ماشین چینی تا 40000 تا برسه اونوقت میفهمی که … ولی تو سایت تیونینگ تاک هستند که 75000 تا کارکرد ماشینشون هست.
      در ضمن آقا نیما من که از خودم حرف نمیزنم، تو سایت تیونینگ تاک تست شده و اینکه مگه ماشین به نسبت سرعت و کشش قیمت گذاری میشه که شما میگی اگه l90 رو میگرفت الان سوار میشدم پس اگه اینجوریه یاریس دیگه 47 تومن نمیارزه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        نه اقا مهدی اشتباه نشه…
        اولا من قصد سرکوب لیفانو ندارم..من نمیگم سمند برتره…
        من میگم اصولا وقتی یک چیزی تو ایران خوب در میاد باید ببینی جریانش چیه..
        من میگم سمندن لیفان تو یک سطح هستن از لحاظ موتوری..
        امکانات داخلی لیفان بیشتره کامل حق با شماست…
        اما بیشتر دقت کنی میبینی لیفان رقیب سمنده اما برتر نیست…
        اقا مهدی سمند معلومه عقب میوفته چون وزن بیشتری داره…
        و 100 % تو مسافت بیشتر خودشو نشون میده…
        و اینکه یاریس 47 واقعا نمیارزه…
        یک سوال؟شما که لیفان سواری خدایی صدای موتور داخل میاد یا نه..؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نوید

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        والا به خدا بی سرو صداست.. من نمی خوام طرفداری از چینی های عوضی کنم.. خودم ازشون بدم میاد چون بدبخت کردن ایرانیارو ! البته خوده ایرانیا هستن که آشغالاشو میارن اینجا وگرنه درجه یک چینی حرف نداره.. بگذریم ….

        لیفان من پشتش نشستم .. از پژو و سمند خیلی کم صداتره.. خیلی نرم تر و خیلی خوش دست تره و امکاناتش بهتر هستش..از پژو و سمند هم خیلی شیک تره.. تنها مشکلی که ازش دیدم این بود که چون موتورش ضعیف تره توی سربالایی یکم سخت تر حرکت می کنه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرش

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        کجای موتورش ضعیف تره؟همون 1600 که ببینید 114 اسب داره سمند چنده؟EF7 110 اسب 1700 سی سی لیفان 1800 چند اسبه؟ این از ضعیفیی موتور که فرمودید(شما نسبت وزن به اسب هم هحاسبه بفرمایید سرتری لیفان مشخصه)
        شما طراحی داخلی لیفان و با سمند مقایسه میکنید؟فرمودید هیچ خطوطی نداره بدنه اگه یه تحقیقی بفرمایید میبینید که خیلی از برند های معروف هستن که دارای خطوطه خیلی ساده ای است.
        شیک ترین مدل سمند سورن است واقعا شبیه جلو پنجره لیفانه؟
        سیستم هیدرولیک با سمند مقایسه میکنید؟
        کولر لیفان با اینکه پرتاب نسبتا کم تری نسبت به سمند داره ولی خنکیش بدون قیاسه!
        میزان نفوذ صدای موتور بسیار کمتر از سمنده.
        بحث ما لیفان 620 نه 520 این دو 2 موتور مختلف دارن محض اطلاع.
        شما یا با تعصب دارید میگید یا واقعا با این ماشین دور نخوردید.بد نیست امتحانی بکنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا ارش من فرق 520 با 620 میدونم حاجی…یعنی لیفان 1600 سی سی 114 اسبی ال نود 110 اسبی میزنه…؟؟؟
        فکر نکتم…
        حاجی خوبه خودتم میگی برند معروف…بعد کدوم برند معروف از خط صاف و بدنهی بدهنه ایرودینامیک استفاده میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        صدای نفوظ صدا که تو 1600 سی سی داغون بود…1800 سوا نشدم بخاطر همین از اقا مهدی پرسیدم..
        من تعصب ندارم هنوز هم میگم اینا هم رده همن..
        لیفان 1800 سی سی میتونه سمند پایه گاز سوز رو تو کفی بزنه..؟
        اما داخل ماشین لیفان من گفتم بهتره ..
        بازم میگم سرتری نمیبینم …
        من میگم برابرن همین…
        هرکیم مخالفه بگه منم قانع کنه..البته منطقی نه نظر شخصی..

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. آرش

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        نیما جان بحثی نیست حالا 1000 دلیل بیاریم شما میگی نه!اوکی قبول.خود بنده 207 و EF7 تو کفی گرفتم جهت اطلاع.البته این هم برای شما دلیل نیست!!!!
        ال90 که فرمودی به کمک گیربکس دارای شتاب خیلی خوبیه.بحث ما کیفیت موتوری بود شما خوب بودن و سرعت بیشتر میدونی؟ تویوتا سویک 1977 که سر حال باشه(به چشم دیدم که میگم)همون ال 90 شما رو تو همون ابتدا جا میذاره.پس یه موتور 1977 از ال90 باید بالا تر و بهتر باشه؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا ارش اولن 207 دریچه گازش برقیه راه نمیره اگه 500 تومن خرجش کردن درست شد حق با شماست…
        شما گفتی لیفان 114 اسبه سمند کمتره من گفتم ال نود با اسب بخار کمتر لیفانو میزنه..
        پس اسب بخار زیاد تو این رده حجم سی سی ملاک نیست..
        بعدشم حاجی سیویک ما شرکته هوندا…
        هوندا سیویک 1997 از یک موتور 1800 سی سی 16 سوپاپ استفاده میکنه…
        باید ال نودو بزنه…
        نزه که خاک توسره شرکت هوندا…
        2 تا چیزه هم رده بگو…

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. آرش

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        ببخشید اشتباه تایپی بود منضورم toyota cilica 1977 بود اصلاح میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      8. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        toyota cilica 1977
        با یک موتور 1600 سی سی از لحاظ سی سی با ال نود برابری میکنه اما اینم بگم که تویتا موتورش دو کابراته با سر سیلنر DOHC
        پس بازم باید ال نودو بزنه ..
        میدونی برابر برای ال نود ریو و 206 تیپ 5

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. omid

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعاً خجالت داره که آدم سمند رو که هر تیکش ماله یه ماشینه با لیفان مقایسه کنه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      شما از کجا میدونی لیفان هر جاش ماله یک ماشینه دیگه نیست…؟؟؟
      چرا انقدر یک چیزو بالا می بریم ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        بله لیفان هم هر تیکش مال یه ماشین اما کپی برداری شیک و اصولی نه کپی گترهای و هر دمبیل

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        شما جاهای هرندبیل ماشین ایرانی بگو…؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرش

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        شما حرف من و قبول نکون به سایت هایی که طراحی بیرونی سمند و لیفان و نقد کردن سر بزنید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        بخدا 2 تاشون مثل قوطی کبریت مکعب مستطیل …
        نه قوصی دارن
        نه جایی واسه شکست هوا..
        نه زیبایی…
        عین همن..
        غیر از اینه…؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. آرش

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        اوکی قبول نیما.پیشنهاد میکنم بیرون که میرید با دقت بیشتری ماشین ها رو ببینید بخصوص محصولات KIA که تو کشور ما تقریبا زیاد هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا ارش شما اسم یکی از محصولات کیا رو بگو؟؟
        suv که کاری نداریم
        میمونه سندان..
        سراتو کادنزا سویل اپیتما کدومیشون؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  18. علی قضایی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    لیفان وسمند 405وپراید و…یکی از یکی بدتر .مشکل اینه تا اینا رو نداریم ازشون بد میگیم ولی به محظ خرید همینا طرفداری میکنیم که حد نداره.خودمم اینجورم اگه بخرم. تو ایران این جور حرف ها کاملا جا افتادس .طرف همچین از لیفان ولوگان و…میگه هر کی ندونه انگار چیه .میدونم انتخاب دیگه ای نداریم ومجبوریم .ولی خیلی خنده داره خودم با چشمام خیلی هارو دیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سعید

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ببینید دوستان مهمترین ملاک من تو انتخاب ماشین ایمنی هست من هرچی گشتم نتونستم یه تست ایمنی معتبر از لیفان 620 پیدا کنم ضمنا من تستی رو قبول دارم که تو موسسهeuroncapتست شده باشه نه توی یه موسسه چینی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. قاسم

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    ماشین چینی نخرید علتش رو خواستید به این شماره که میدم پیام بدید تا جواب براتون بفرستم
    فقط ماشین ایرانی بخرید بخدا طرفداری نمیکنم سرم اوده
    ماشینای خوبی هستن ولی مشکلات بعدش کلافتون میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز ما طرفداری از جنس چینی نمی کنیم.. ولی قبول ندارید که ماشینای ایرانی از نظر کیفیت – امنیت و قدرت نسبت به قیمتشون در حده صفر هستن ؟
      ببینید چین جنسای آشغالش وارد ایران شده ولی دلیل بر این نیست که همه چیشون آشغاله.. برادر خوده بنده کانادا زندگی می کنه و میگه 60-70% جنسای بازار اونجا چینی هستش.. پس نمیشه گفت جنس چینی بده.. لیفان تا الان که مشکل حادی ازش گزارش نشده و در رده ماشین هایی قرار گرفته که اکثرا به سمتش جذب شدن و راضی هستن.. تنها مشکلی که من خودم ازش دیدم شتاب ضعیفش و کشش کمش توی سربالایی هاست.. وگرنه خیلی خوش دست – بی صدا – نرم و شیک هستش..البته باید بازم صبر کردو دید تا با کارکرده بالا چی از خودش نشون میده..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آرش

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        اینقدر چین چین نکنید همین ماشین های داخلی هم قطعات اصلیشون چینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا نوید شرکت اپل یا همین ایفون اگه ببنید پشتشو ساخت چینه…
        ابر گوشی دنیا هم هست…
        روشم بزرگ زده made in china
        امما چین 1
        نه چین که معلوم نیست چیه….
        اون از ام وی ام که گفتن توش ازبست هست…
        اینم 2 روزه دیگه گندش در میاد…
        بعد من موندم با اینهمه رقیب معروف کم مصرف مثل فیات 500 یا مینی کوپه یا انواع ماشینای کره ای کم مصرف کی میاد ماشین چینی بخره اخه؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  21. سعید

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من یه مشکلی که با ماشین های چینی دارم شتاب پایین در مقابل قدرتیه که دارن یه مثال واستون بزنم که بهتر متوجه شید ام وی ام 530 140 اسب بخار قدرت داره در صورتی که ال 90 حدود 105 اسب بخار قدرتشه ولی شتاب اولیه ال 90 بالاتره البته من قبول دارم خیلی مسائل دیگه تو شتاب تاثیر داره که نمیتونم الان همشونو توضیح بدم ولی ماشینی که 140 اسب بخار قدرت داره نباید در مقابل یه ماشین105 اسب بخاری کم بیاره من فکر میکنم که ماشینای چینی مشکل طراحی گیربکس دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (202 ديدگاه)

      شاید بشه گفت مشکل گیربکس اما سیاست چین پایین بودن مصرف سوخت و یک ماشین اقتصادیه.به همین دلیل ضریب گیربکس های خودرو های چینی بالاست و این باعث میشه مثلا یه موتور 140 اسیب توان اصلی خودشو نشون نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی 620

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      آقا نیما سه سال دیگه صبر کن اونوقت میفهمی کی ماشین چینی میخره.
      عزیز همین لیفان که به قول بعضی ها تا 5 سال پیش دوچرخه میزده!! ولی الان هم لیفان 320-520-620-720-x60و سه تای اولی رو فیس لیفت کرده والان هم 620 از ماشین های ایران فرغون بهتر از آب درومده . پس چرا ماشینهاشون رو نخرن.در ضمن مگه ماشین های صفر کره ای رو زیر 35 میدن تازه با این امکانات؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نیما

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        نه اقا مهدی من منظورم تو اروپا بود…
        اخه اقا نوید میگه تو اروپا ماشین چینی میخرن…من میگم با انهمه رقیب که اینقدر قدرن این ماشین تو هیچ کشوری جز ما به فروش نمیره…
        اما من گفتم با این بازار ماشین خریدن اشتباه محض..
        اما من با 35 یه مزدا میخرم 88…
        قبول میکنم نو نیست…
        اما مزداه..

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. آرش

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    منم همین سوال اقا سعید رو که بالا توضیح دادن چند وقتیه تو ذهنمه و دنبال جواب درست براش میگردم
    لطفا هرکسی دلیلشو میدونه راهنمایی کنه
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علیرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به جای این همه واردات و مونتاژ خودروی چینی باید کمی واقعبینانه به قضیه صنعت خودرو نگاه کرد. بدین شکل که
    معادلات اصلی در این صنعت از تولید تا مصرف مورد لحاظ قرار گیرد. در واقع باید گفت همانطور که در سطح مشتریان نیز باب زبان است کیفیت خودروی چینی بسیار قابل تامل میباشد. دو خودرو ساز چری و لیفان در بدو ورود به کشور ایران با وجود محصولات دیگر یکه تازی کرده و عرصه تبادلات تجاری بازار را تا حدودی به نفع خود به چالش کشانده اند. بدینسان علی رغم حقوق بدیهی مشتریان کاملا واضح است معادلات تجاری در سطحی مبرا از خواسته های حداقلی مشتریان رقم میخورد. وجود سردرگمی در پروسه تولید تا فروش انتقادات فراوانی را برانگیخته است. تنها کافیست از عموم مشتریان راجع به کیفیت این دسته از خودروها سوالاتی شود . بلافاصله عدم رضایت از کیفیت این محصولات مطرح میگردد. برای کشف این معما تنها باید به نوع عرضه و تقاضا در بازار بسنده کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مهدی 620

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آقا نیما نمیشه گفت که صدای موتور داخل نمیاد ولی از 206 و سمند و… کمتر هست و آزار دهنده هم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا مهدی من تو زیندگیم ماشین خیلی سوار شدم…
      الکیم نمیگم ماله خودم بوده و اینا…
      اما 206 واقعا یک ماشین بی نقص تو رده خودش…
      من صدای موتور توش نشنیدم…اصلا….
      اما سمند پارس 405 صدا دارن درسته..
      من لیفان 1600 سوار شدم گشتاور خوبی داشت اما صدا داخل میومد کم نبود…
      سیستم تعلیقشم متوسط بود..
      لرزشو کامل دفع نمیکرد..
      مال شما هم همینطوره؟؟؟
      در هر صورت هرکس نصبت به تجربهای که از این ماشین داشته نظر میده…
      من صفر کمپانیو سوار شدم البته..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید .audi

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (47 ديدگاه)

        سلام آقا نیما.یکی از دلیلایی که مردم جذب لیفان شدن صرفا خوب بودن ماشین نیست که یکی از دوستان در بالا گفته بود خوب بودن کیفیته ماشینه.نخیر بلکه تازه وارد بودن خودرو یکی از دلیلهای مهمه خرید لیفان وامثال اونه.در مورد راضی بودن مردم یا نبودن هم فعلا نمیشه حرفی زد. چون خدمات پس از فروش بسیار ضعیفه.تاحالا هم هیچ منبع معتبری خودروی لیفانو با206یاسمندو ال90 مقایسه نکرده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهدی 620

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        ولی من که از سال 85 تا 90 206 داشتم بنظرم صدای موتور بیشتر از 620 بود اینطوری بگم که من با 206 دور 3500 دنده میدادم ولی با 620 دور 4000 تا4500 دنده میدم(از نظر صدای موتور)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. نیما

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (793 ديدگاه)

        اقا مهدی تیپ 206 اگه 2 یا 3 بوده کاملا حق داری چون 1400 8 سوپاپ و شتاب خوبی داره و کم مصرفه ولی جونه راه رفتن نداره…
        اما اگه تیپ 5 اونم 85 داشتی ماشینت حتما یه ایرادی داشته…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. مهدی 620

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    این عکس رو هم برای اثبات حرفم میذارم
    کپی تیبا از یک محصول چری:
    http://www.dumpt.com/img/links.php?file=0vd9yynkksneh6ticopo.jpg
    ببخشید بی ربط بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا مهدی سایپا یک کپی کننده بزرگه طراح نیست…
      تو این مورد کاملا حق با شماست
      ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی 620

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        آقا نیما این هم تست 520i با l90 که لیفان یک کاپوت جلوتر هست تست های دیگر رو هم میتونید تو سایت tt ببینید پس دیگه وضعیت 620 مشخصه.
        http://www.mediafire.com/?cp61citmcnvux87

        موافقم 0
        مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    در مورد شتاب لیفان وضعیت خوبی داره. عالی نیست اما خوبه تستهای 620 و 520 در tt هست. 520 از l90 بهتر و کمی ضعیفتر از 206 7.4.5 هست و 620 از ریو و سمند ef7 بهتر و کمی ضعیفتر از پارس elx هست. در کشش بخاطر ضرایب دنده وضعیت خودروهای داخلی بهتره برای همین نوع رانندگی با ماشینهایی که ظرایب دنده سبکتر هست متفاوته و بهتره با دور بالا رانندگی بشه که البته این موضوع بیشتر بخاطر کاهش مصرف بنزین هست که در دنیا اهمیت زیادی داره برعکس ایران که شتاب از همه چیز مهمتره. در مورد ام وی ام 530 هم چون تست نکردمش نظری ندارم اما شتابش متوسط اما کشش خوبی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید .audi

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      من با آقا فرشاد موافق نیستم.چون کسی تا حالا همچین آزمایشی نکرده که بالیفان 520ال90روبگیره.چون هم از نظرموتوروهم ازنظرشتاب لیفان ضعیفتره.لیفان620 ازنظرشتاب با206وال90برابری میکنه.ولی سرعت نهایی لیفان از206وال90یه کم بیشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. مهدی 620

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من با آقا فرشاد موافقم
    آقا نیما بخدا این ماشین رو تست کردن و همه ی ماشین هایی که آقا فرشاد گفتند رو گرفته بجز elx و با l90 هم تست کردند که اونم میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیما

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (793 ديدگاه)

      اقا مهدی کفتم لیفان 1800 سی سی سوار نشدم…
      اما شما سواری اگه میگی میگره حتما دیدید..
      من هیچوقت قصدم بد جلوه دادن لیفان نیست…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی 620

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        آقا نیما من 1800 ندارم 1600 دارم همه ی این تست ها برای 1600 هست.ولی قرار هست یکی از دوستان 1800 رو هم تست کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. فرشاد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نوید جان به سایت tt یه سر بزن بخش لیفان تست شتاب . تستهاشو میبینی. من بدون مدرک صحبت نمیکنم دوست من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید .audi

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      سلام آقا فرشاد.میشه آدرس سایتی رو که میگی کامل بنویسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. امير

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان من هم بالاخره با کلی پرس و جو لیفان 1800 گرفتم فردا یا پس فردا هم ماشینو تحویل میگیرم انشالله بعد از تحویل گرفتن ماشین تمام تستها \ کیفیت \ مصرف سوخت \ و… را برای دوستانی که به اطلاعات نیاز دارند مینویسم. ضمناً من خودم تو یکی از خودروسازیها کار میکنم و هیچگونه تعصبی در این خصوص ندارم و واقعیات رو اونجوری که هست بیان خواهم کرد. من قبلاً 5 سال ریو داشتم که انصافاً ماشین کم مصرف و بی خرجی بود ولی امکاناتی نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهران /کارشناس مکانیک حرارت سیالات

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان خوبم سلام امروز وقتی سمندم رو روشن کردم که برم بیرون یه صدای عجیبی از موتور خودرو میومد انگار موتور داد میزدو میگفت دیگه نمیتونم ماشین رو عصر بردم ایران خودرو دوستان نگاش کردنو فرمودن سر سیلندرتون ساییده شده گفتم چی؟ این ماشین مدل90دوگانه سوز خودم تحویل گرفتم از کارخونه الانم 23000KM باهاش کار کردم تا الانم کلا بنزین سوپر ریختم تو گلوش بهترین روغن موتور دنیا توتال60000تومانی میریزم تو شکم این چجوری سرسیلندر ساییده شده ؟ در جواب فرمودن دوست خوبم کاملا طبیعیه نگران نباشین تو خودروهای دوگانه سوز به دلیل فشار زیادی که به موتور خودرو میاد و سرسیلندر برای سوخت بنزین طراحی شده و دوام کار زیاد با گاز رو نداره دیگه فشارم اومده بود رو 100 فقط میگم خدا لعنت کنه خودوسازامون رو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا