لیفان

لیفان X50، گامی سترگ از سازنده‌ای کوچک

اکثر ما ایرانیان راغب و آرزومند آنیم که به خودرویی مدرن، مجهز و البته بادوام دست یابیم که از بهای مناسبی نیز برخوردار باشد؛ اما آیا این رؤیا و آرزو برآورده خواهد شد؟ پاسخ این پرسش را به‌سادگی نمی‌توان داد، زیرا حل این موضوع به رفع موانعی بی‌شمار بستگی دارد که شرح همه آن‌ها در این متن نمی‌گنجد. تنها این را می‌توان گفت که این کار شدنی ست و نخستین گام هم در این راه، رهایی از نگرش‌های بسته، انحصارطلبانه و تا حدی متوهمانه حاکم بر خودروسازی‌مان و نیز جایگزینی‌شان با رویکردی بازتر، مدرن‌تر و علمی‌تر می‌باشد. و تازه این، اولین و مهم‌ترین گام است که در غیابش، انجام هر عملی حکم گره زدن بر باد را دارد. نکته مهم دیگری هم که در این میان نباید فراموش شود و البته خارج از دایره اختیارات مدیران خودروسازی ماست، تحریم‌های ظالمانه غرب است که بدون رفع آن، اجرای هر برنامه مدونی سخت چالش‌برانگیز خواهد بود.

Lifan X50
Lifan X50

در این میان، چینی‌ها که هنوز حکم شاگردانی را دارند که در محضر اساتید خویش مشغول یادگیری و تلمذند، سعی دارند که بر این پندار و آرزو، جامه عمل بپوشاندند. به همین خاطر هم است که سخت جویای علائق و سلایق ما مردمان هستند تا بلکه هر چه بیشتر ما را خاطرخواه و هواخواه خود سازند. اما آیا آن‌ها موفق هم خواهند شد؟ شاید، ولی این مهم، منوط به آن است که رضایت ما و دیگر جهانیان را به خود جلب نموده و به بازیگری جدی و سترگ مبدل شوند. اگر آن‌ها روزی توانستند همچون همتایان غربی و شرقی خویش قله‌های موفقیت را فتح نموده و در کیفیت نام‌آور گردند، تازه در آن هنگام می‌توانند از کسوت شاگردی خارج شده و ردای استادی را بر تن کنند، پس تا رسیدن به آن لحظه خاص باید سخت و بی‌وقفه تلاش نمایند و چینی‌ها هم تا به امروز نشان داده‌اند که شاگردان کوشا و زیرک مکتب خودروسازی هستند. خودروسازان ایرانی می‌توانند از این شاگردان زیرک درس‌های بسیاری بیاموزند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

چند صباحی است خودروی لیفان X50 روانه بازار کشورمان شده و ثبت‌نام از متقاضیان این خودرو آغاز شده است. به بهانه وقوع این امر، مطالب مختصری را به رشته تحریر درآوردیم که در ذیل تقدیمتان می‌کنیم.

نمای ظاهری
مدل X50، از جدیدترین محصولات لیفان به شمار آمده و در اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی روانه بازار گردید. خودروی مذکور از پلت فرمی همسان با لیفان ۵۳۰ برخوردار بوده و شاسی آن نیز توسط شرکت بریتانیایی MIRA توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در همان کلاسی طبقه‌بندی می‌شود که خودروهایی همچون رنو کپچر، ب‌ام‌و X1 و یا پژو ۲۰۰۸ در آن جای دارند؛ خودروهایی که نه کراس‌اوور هستند و نه هاچ‌بک! اما علیرغم همه این صحبت‌ها، لیفان این خودرو را با کد X تعریف نموده است که معرف خودروهای کراس‌اوور این شرکت است. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، چند سالی است که اکثر سازندگان چینی از طراحی‌های ناشیانه، نامأنوس و حتی زشت! گذر نموده و در این مورد، از آخرین متدهای روز دنیا مدد می‌گیرند. از همین رو، طراحی این خودرو هم کاملاً مطابق با استانداردهای نوین جهانی صورت پذیرفته است. جلوپنجره آن در مقایسه با دیگر همتایان چینی‌اش، بسیار موشکافانه و ظریف طراحی شده و علاوه بر آن، در نمای جلو، ترکیب نوارهای LED به همراه چراغ‌های بادامی‌شکل و نیز دیفیوزر نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای گیرا و جذابی را برای آن به ارمغان آورده است. این همان نکته‌ای است که مورد توجه برخی از وب‌سایت‌های چینی هم واقع شده و به همین خاطر هم است که این دست از رسانه‌ها، طراحی این خودرو را گامی بزرگ برای سازنده‌ای همچون لیفان قلمداد می‌کنند، شرکتی که پیش از این، بدترین شبیه‌سازی‌ها را انجام می‌داد؛ نمونه بارزش هم خودروی لیفان ۳۲۰ می‌باشد که به‌تمامی از خودروی مینی کپی شده است.

Lifan X50
Lifan X50

طراحی نمای عقب این خودرو از شباهت‌های بسیاری با مدل‌های روز اروپایی و من‌جمله آلفا رومئو، برخوردار است. دیفیوزر نقره‌فامی هم در زیر سپر عقب آن جای گرفته که به زیبایی این بخش بسیار مدد رسانده است. علاوه بر این، یک باربند هم در بالای سقف آن قرار دارد که وجود آن در بازار چین امر حیاتی به شمار می‌آید چون بنا بر برخی نوشته‌ها، هیچ فرد چینی حاضر نیست خودروی کراس‌اووری را خریداری کند که فاقد باربند باشد! در حال حاضر لیفان X50، رقیب محصولاتی همچون هاوال H1 و جک S3 به شمار می‌آید (در بازار چین).

Lifan X50
Lifan X50

کابین
درون این خودرو با بینش نوگرایانه ای طراحی شده و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می‌برد. همچنین، قطعات آلومینیمی متعددی هم در جای‌جای کابین آن دیده می‌شود. همچون اکثر خودروهای چینی، جنس مواد به کار رفته در داشبورد آن از پلاستیک سخت است که با نیم‌نگاهی به بهای این خودرو، این مورد تاحدی قابل توجیه است.

Lifan X50
Lifan X50

بیش از هر چیز، این زمینه قرمز رنگ نمایشگرهای پشت فرمان آن است که توجهات را بیش از پیش به خود معطوف می‌کند و نکته جالب اینجاست که نور پس‌زمینه‌ای هم که از قطعات درون کابین ساطع می‌شود نیز بدین رنگ است. دیگر بخش‌های کابین را نیز، کمابیش پلاستیکی‌های سخت مشکی فرا گرفته‌اند. صفحه لمسی بزرگی در میانه داشبورد آن جای گرفته که اندازه آن از نمونه به کار رفته در فورد کوگا (KUGA) هم بزرگ‌تر است.

Lifan X50
Lifan X50

از آنجایی که فلسفه طراحی این خودرو کسب حداکثر فضای داخلی به ازای مینیمم فضای خارجی بوده است، علیرغم ابعاد کوچک بدنه، فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن کاملاً متناسب است و به همین لحاظ نیز، از فضای جاداری برخوردار است. از طرف دیگر، جهت رفاه حال بیشتر سرنشینان، تعداد ۲۱ عدد محفظه جهت حمل بار و قرارگیری اشیاء در نقاط گوناگون آن تعبیه شده است تا راکبین این خودرو بتوانند با خاطری آسوده بار و وسایل همراه خود را در آن‌ها جای دهند. بنا به ادعای شرکت لیفان، در صورت برداشته صندلی‌های عقب این خودرو، حتی می‌توان یک یخچال کوچک و یا مبلمان خانه را نیز با آن جابه‌جا نمود!

Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50
Lifan X50

ایمنی
بنا به ادعای وب‌سایت این شرکت، در بیش از ۴۲ درصد از بدنه این خودرو، ورق‌های فولادی با استحکام بالا (HIGH-STRENGHTH STEEL PLATE) به کار رفته است. از طرف دیگر، این خودرو از ۲ کیسه ایمنی هوا به‌طور استاندارد برخوردار است که در مدل‌های فول، این تعداد به ۶ عدد افزایش می‌یابد. همچنین طیف وسیعی از سامانه‌های ایمنی اعم از ABS،EBD،BA،ESP،TCS و.. بر روی آن نصب گردیده که شاید در خودرویی با بهایی مشابه ،کم‌نظیر باشد. در ضمن، تمامی این سیستم‌های ایمنی هم توسط شرکت بوش آلمان طراحی شده‌اند.

Lifan X50
Lifan X50

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پیشرانه به‌کاررفته در این خودرو ۴ سیلندر بوده و ۱.۵ لیتر حجم دارد و مجهز به تکنولوژی هوشمند زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTI) می‌باشد، توان خروجی آن نیز معادل ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۳۳ نیوتن‌متر است. بی‌تعارف باید گفت که این موتور چندان قوی نیست و نمی‌تواند رضایت خاطر بیشتر هم‌وطنانمان را فراهم کند، اما درعین‌حال، این نکته را هم نباید از یاد برد که این خودرو از کشوری می‌آید که در آن مصرف سوخت و هزینه‌های مربوطه، اولویت اصلی مشتریان جهت خرید یک خودروی نوست و ساکنان آن سرزمین برخلاف برخی از هم‌وطنان، موتورهای کم‌حجم و کم‌مصرف را بیشتر می‌پسندند. به همین سبب هم است که اکثر خودروهای ارائه شده در بازار چین از پیشرانه‌های کم‌حجمی برخوردارند. بگذریم!

Lifan X50
Lifan X50
این خودرو همانند بیشتر هم‌قطاران چینی خود از فنربندی نرمی برخوردار است و ترمزهای آن که در تمامی چهار چرخ از نوع دیسکی است، از عملکرد مناسبی بهره می‌برند. البته در این بین نباید فرمان برقی این خودرو را هم از یاد برد که از کارکرد بسیار نرم و روانی برخوردار است و می‌تواند مددکار راننده در سخت‌ترین شرایط ترافیکی باشد. سیستم انتقال قدرت به‌کاررفته در این خودرو، از نوع ۵ سرعته دستی و یا جعبه‌دنده خودکار (CVT) است، که در کشور ما هر دو نوع آن عرضه خواهد شد.

Lifan X50
Lifan X50
جمع‌بندی نهایی
با توجه مطالب فوق و با نگاهی به بهای این خودرو، که حول‌وحوش ۵۰ میلیون تومان است، می‌توان آن را گزینه مناسبی برای بیشتر اقشار جامعه و به‌خصوص خانواده‌های کوچک برشمرد، این خودرو کمابیش همان ویژگی‌ها و مختصاتی را داراست که یک فرد عیالوار به دنبال آن است، چون علاوه بر زیبایی، از فرمان و فنربندی بسیار نرمی هم برخوردار بوده و به اندازه کافی نیز جادار می‌باشد. اما در مقابل، این خودرو گزینه نه چندان مناسبی برای عاشقان سرعت و شتاب است، چون فلسفه ساخت آن چیزی دیگری بوده و برای این مقصود زیاد مناسب نیست. این مینی کراس‌اوور برای آمدوشد روان‌تر در شهرها و مکان‌هایی مناسب است که از جاده‌ها و مسیرهای مواصلاتی نسبتاً ناهمواری برخوردارند و احیاناً در آن مسیرها خودروهای سدان و یا هاچ بک‌ها چندان جوابگو نیستند. از همین روست که ارتفاع این خودرو نسبت به سواری‌ها چند سانتی‌متری بالاتر آمده است و البته این لزوماً به معنای مالکیت خودرویی با قابلیت‌های آفرودی هم نیست.

Lifan X50
Lifan X50
در داخل کشورمان تنها رقیب این خودرو، هاوال M4 می‌باشد که در حال حاضر از حضور بسیار کمرنگی در بازار برخوردار است.


مشخصات فنی

تیپ موتور: LF479Q2- B

حجم موتور: ۱۴۹۸ سی‌سی

توان: ۱۰۲ اسب‌بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۳۳ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ – ۴۵۰۰ دور در دقیق

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس دستی) – ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه با گیربکس CVT)

میانگین مصرف سوخت: ۶.۳ الی ۶.۵ لیتر

سیستم فنربندی جلو: مستقل، مک‌فرسون استرات

سیستم فنربندی عقب: SEMI TRAILLING ARM

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

Lifan X50
Lifan X50
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع:۴۱۰۰/۱۷۲۲/۱۵۴۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۵۵۰ میلی‌متر

وزن: ۱۱۵۰ کیلوگرم (با گیربکس دستی) – ۱۱۷۵ کیلوگرم (با گیربکس CVT)

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۰ R 15

ارتفاع خودرو از کف زمین: ۲۰۸ میلی‌متر

ظرفیت باک: ۴۲ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۵۷۰ لیتر (۱۱۳۶ لیتر در صورت خواباندن صندلی‌ها)

Lifan X50
Lifan X50
ایمنی

پیش از هر چیز، می‌خواهم این نکته را خدمتتان عرض می‌کنم که این خودرو در بازار چین از لحاظ تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌کاررفته، چه در دنده دستی و یا CVT، به ترتیب در سه تیپ متفاوت DELUXE و PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود که به زبان ساده می‌توان آن‌ها را به تیپ‌های پایه، نیمه‌فول و فول تعبیر نمود. در سطور ذیل تجهیزات اختصاصی برای هر تیپ، به تفکیک مشخص گردیده است. البته با توجه به این مطلب که ممکن است این تقسیم‌بندی شامل حال بازار ایران نشود.

۲ عدد ایربگ

ایربگ های جانبی (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

ایربگ های پرده‌ای (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ضد بلوکه ترمز

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری ESP (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم کنترل کشش خودرو TCS(فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

نمایشگر فشار باد لاستیک‌ها TPMS (فقط در تیپ FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

کمربند ایمنی سه نقطه‌ای

Lifan X50
Lifan X50
تجهیزات رفاهی

فرمان الکتریکی (EPS)

سیستم روشنایی در روز

شیشه عقب بخار زدا

سانروف برقی دو حالته (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم استارت بدون کلید KEYLESS START

فرمان چندکاره (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

سیستم رهیاب GPS (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

۴ عدد بلندگو

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 + پورت USB و AUX

دوربین دید عقب (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

کامپیوتر سفر

صندلی‌ها با پوشش چرمی

صفحه نمایشگر لمسی (فقط در تیپ‌های PREMIUM و FLAGSHIP ارائه می‌شود)

آینه‌های عقب الکتروکرومیک

دربازکن صندوق عقب (ریموت)

آینه‌های برقی به همراه راهنما

رینگ‌های آلومینیمی

و….

قیمت

در ایران: ۴۷.۹ میلیون تومان (دنده دستی) – ۵۲.۹ میلیون تومان (دنده CVT)

در چین: قیمت تیپ‌های گوناگون این خودرو در چین به صورت ذیل است:

تیپ خودرو نوع جعبه‌دنده قیمت (ِیوآن)
DELUXE دستی ۵۹/۸۰۰
DELUXE CVT ۶۹/۸۰۰
PREMIUM دستی ۶۶/۸۰۰
PREMIUM CVT ۷۶/۸۰۰
FLAGSHIP دستی ۷۲/۸۰۰
FLAGSHIP CVT ۸۲/۸۰۰

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۸۶ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.آقای پژمان
    ماشین منم از روز اول تحویل مشکل گیربکس داره.بیشتر اوقات دنده عوض نمیکنه ولی گاهیم درست عمل میکنه.الان 1 ماهه ماشین توی نمایندگی خوابه.نمیتونن مشکلشو تشخیص بدن! فکر میکنم مشکل منم همون مشکل شما بوده باشه! میشه راهنمایی کنین ایراد از چی بوده؟خودشون که چیزی سر در نمیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shahrokh

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بچه ها دنده ایش مشکل گیربکس نداره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. soheil

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام 4شنبه رفتم کرمان موتور (جاده مخصوص)
    1ظاهر زیبا

    2صندوق کوچک(فکر نکنم کالسکه پسرم داخلش جا بشه)

    3پلاستیک داشبورد و ظبط و ….افتضاح در حد پلاستیک چند بار ذوب شده

    4یه آقایی بعد از ورود من برای بازدید ماشین آمد و می گفت خواهرش گرفته و سر بالایی نمیره///////
    همراه این آقا می گفت همکار چینیش میگه ما چینی ها ماشینمون رو 3ساله عوض می کنیم اما شماها مجبورید همیشه ماشین رو داشته باشید و بعد از 2 یا 3 سال گیربکس اتومات بازی در میاره(البته کامنت های بالا نوشته بودند که ماشین صفر مشکل گیربکس دارن)

    5فکر می کنم خودروسازی که عقلش نمیرسه داشبورد رو اینقدر بی کیفیت نسازه تا همه در موردش اینطوری قضاوت کنن ،،،،حتما از گیربکس و موتور که ما نمیبینیم هم تا جایی که فقط بشه فروختش زده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      قابل توجه آقا سهیل من 2 ماه این ماشینو دارم و تو سربالایی کوچکترین مشکلی نداره ,صندوق هم کاملا جا داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. علی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    اگه یادتون باشه دوماه پیش تو همین سایت گفتم این ماشین گرون تر هم میشه اونموقع 46 هم میدادن
    اما الان دنده ایشو زیر 48 بزوور گیر میاد
    الان ماه 5 ام هست که این ماشینو دارم باهاش عسلویه هم رفتم موتورش واقعا 1500 real هست چون تو سربالایی ها هرچی 206 و پارس و ودنا وef7 حتیی ال 90 بودو گرفتم که خودشون برام بوق میزدن ازم نظر میخواستن راجع به ایکس 50
    من کاملا راضی هستم هم خدمات پس از فروش هم تامین قطعه و هم کیفیت خود ماشین.
    نسبت بقیمتش عالی هست.به هیچ عنوان توسربالایی کم نمیاره من از فیروز اباد تا جم حتی تو شیب هاییکه با پارس قبلیم بیشتر از 90 تا نمیشد راحت با ایکس 50 تا 115 هم رفتم پارس 130 اسب بخاره ایکس پنجاه 103 اما واقعا 103 اسب بخاره پارس 80 اسبم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اسب بخار اصلا چیز مهمی نیست اصل قضیه گشتاور سر چرخ هست که تو این ماشین دروغ نوشته . اصلا کدوم سازمان یا مرکزی تائید میکنه که این اطلاعات فنی راست باشه . در مورد محصولات چینی این رو بگم بدونید که وارد کننده یک یا چند خودرو مشابه و لی با کیفیت خیلی بالا میاره و شرکت های از قبیل COP و …. اونها رو تست میکنن و به اصطلاح مدرک قبولی میدن اونوقت ما هم با اون مشخصات میریم میخریم و میره تو پاچمون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (103 ديدگاه)

      داداش پارس 130 اسب بخاری نداریم تو ایران

      یک کمی داری کم لطفی میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اقا بهنام این چه حرفیه جهت اطلاع گشتاور یعنی نیرو ضربدر طول و همه ی ماشینها حداکثر گشتاور تو دور3500 تا 4500rpm هست اما با افزایش دور موتور گشتاورم کم میشه اما در عوض تو سر بالایی این توان موتور هست که کمک میکنه ماشین حرکت کنه نه گشتاورلا افزابش دور موتور توان هم نیره بالا.ماشینی مثل تویتا هایلوکس گشتاور انچنانی نداره اما توان موتورش خیلی بالاست .
    در ارتباط با تاییدی نکات تمام ماشینها چه جینی چه افغانی برچسب استاندارد دارن.جهت اطلاع لیفان ایکس پنجاه روتک تک قطعاتش برچسب استاندارد به زبان انگلیسی و فارسی تاییدیه اروپا وایران روداره.
    از موتور گرفته تا دینام.گیربکس سیستم تعلیق.تنها ماشین تو بازار ابران هست که استاندارد یورو پنج داره.این مواردهست که قیمت یک ماشینو تعیین میکنه متاسفانه ما ایراتیا اتل غراضه داسته باشیم فقط 200 تا سرعت بره فک میکنیم ماشین الان خداست.واسه همین انواع پراید میره توپاچمون…
    اتومبیل یعنی ایمنی راحتی لستحکام زیبایی امکانات رفاهی مصرف سوخت پایین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بابا کی راست میگه؟ کی دروغ؟ چرا اینقدر نظرات متفاوته؟ خواهشا حقیقت رو بنویسید، اگه ماشین رو دارید و سوار شدید بی تعارف حقیقت رو بگید، خدا رو خوش نمیاد، خیلی ها روی این صحبتهای شما میرن ماشین میخرن باید جواب زن و بچه مردم رو بدید
    دوستان اگه لطف کنن بگن با حدود 50 تومن چه ماشینی مناسبه برای خرید، ممنون میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فکر کنم تو این رنج قیمت خودروی مناسبی باشه، البته نه اتوماتش، من برای خرید به نمایندگیش رفتم و کامل مورد بررسی قرار دادمش، فقط و فقط تنها مشکلی که دیدم، البته از لحاظ ظاهر، پایین بودن سقف ماشین بود، بنده ۱۸۳ قدمه، وقتی کاملاً پشتمو به صندلیهای جلو تکیه دادم و سیخ نشستم، موهام به سقف ماشین برخورد میکرد و همین باعث میشد که تو ماشین آدم احساس خفگی کنه، من حتی تو پراید هم به همین صورت نشستم اما فاصله نا سقف خیلی بیشتر بود و بنظرم این خیلی به چشم میومد در لحظه اول که میشینی تو ماشین، ولی از جهات دیگر ظاهر خیلی خوبی داره، هرچند نتونستم برونمش و قدرت و راحتی رو درحین حرکت تجربه کنم ، پس از اون لحاظ نظر نمیدم، فعلا که از خریدش منصرف شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محسن

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام اقا وحید
    من ماشین رو دارم دنده ایش قدمم 180 هست هیچ مشکلیم نداشتم ادم که سیخ ننیشینه پشت فرمون اتفاقا تو صندلی فرو میره لدن چون صندلیش نرمه.تو این رنج قیمت ایکس پنجاه و جک مناسبه حالا چرا
    دنا که همون ef7 هست اونم که مشخصه موتور تولیدیه تو زمان تحریمو گذاشتن به اسم دنا میفروشن.هرکسم خریده ناراضیه
    پارس و 206 هم که واقعا عابروی ماشین رو بردن علاوه بر کیفیت پایین ماشین های ضعیفین و پر مصرف
    اما ایکس پنجاه مصرفش تو شهر 6.9 هست من تست کردم
    اپشن هاش،مناسبه دنده ها و فرمونو کمک فنرای نرم و بدنه محکمی داره قوی تر از پارس 206 دنا و سمند هست من تو نمایندکی تصادفی x50 رو دیدم که خریدم این ماشینو چون فوق العاده محکمه ظاهرشم زیباست.تو سایت لیفان هم بربد اصلا ایکس پنجاه واسه مسابقات خودروهای کلاس شهریه.گارد هم روش نصب میشه.
    از ماشین چی میخواید؟
    زیبایی استحکام کیفیت قطعه فراوانیه قطعه مصرف کم راحتی، نرمی ،سرعت .
    والا ایکس پنجاه من تو سربالایی ال 90 رو هم باهاش گرفتم.تو سربالایی کم نمیاره دنده ایش.
    بازم انتخاب با خودتون این تحربیاته من هست.
    قیمتشم نکاه کنید تو سایت iranjib.com
    سیر صعودی باشیب زیاد داره این یعنی ماشینه موفقی بوده تاالان که انقد مورد استقبال قرار گرفته.

    جادار هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز سلام قیمت گیریبکس اتومات خودرو x50چند هست با نظریاتی که دوستان نوشتند که احتمالا دو سال کار کنه خراب میشه یعنی زمانی هست که گارانتی نداره و موقع پوست کردن مشتریه میشه دوستان اطلاعاتی رو که دارند بنویسند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب با توجه به صحبت های دوستان نمیدونم چرا شرکت وارد کننده اینجا کامنتی نمی گذاره !! آیا دلیلش این نیست که به جای نام شرکت با نام افراد در پشتیبانی از این ماشین به عنوان شخصی که X50 خریده و الان کاملا راضی هست مشغول فعالیت است ؟؟؟
    چرا بعضی دروغ می گویند ؟ این ماشین فقط ظاهر زیبا داره و واقعا نسبت به یک خودروی چینی زیباست اما از نظر موتور و گیربکس افتضاح است
    به هیچ وجه برای ماشینی با این بدنه موتور با توان 102 اسب متناسب نیست خیال شما راحت باشه کامنت های تعریف و تمجید صرفا از طرف خود افراد شرکت وارد کننده است!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Hamed

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آیا دنده ایش هم مشکل گیربکس داره؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عليرضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت کلیه دوستان
    من اوایل آذر ماه دنده ایشو تحویل گرفتم تجربه ۴۵٠٠ کیلومتر ی خودم براتون مینویسم تا تصمیم درستی برای خرید داشته باشین واقعا ماشین نرم و خوش دستیه اما شتابش کمی از ٢٠۶ تیپ ۵ مدل ٩٣که داشتم پایین تره البته تو سربالایی تو کفی یه سفر به مشهد داشتم بد نبود مطمعنا در وضعیت فعلی نسبت به قیمتش ارزنده است چون گزینه دیگه ای پیدا نکردم با قیمت ۴٧ مصرف سوخت ١٠٠/٨ بود دقیقا
    من نظرات زیادی رو خوندم و خیلی مخالف ماشین چینی بودم دل رو به دریا زدم فکر میکنم خوب باشه
    تمام کشورها رو به اصلاح و رفع ایراد و طراحی خودرو جدید هستن تنها در ایران هستش که میگن ماشین مدل نود و یک به پایین بخر جدیدش خوب نیست واقعا همینطور هستش من با ٢٠۶ مشکل زیاد خوردم از روزی که خریدم اتاق بعد از سرعت ١١٠ میلرزید با چند با مراجعه به گارانتی بازهم مشکل حل نشد بردم بیرون درست کنم مکانیک گفت حل نمیشه چون مشکل شما رو خیلی ها دارن دلیل سوار کردن گیریبکس ۴٠۵ بر روی اکثر ٢٠۶ ها است قسم می خورم این موضوع صحت داره واقعا ،به دلیل سفر زیاد در جاده مجبور شدم در کیلومتر ٨٠٠٠ با ٣/۵ میلیون ضرر بفروشم
    فقط کافیه واقعا یه سر به تعمیرگاه های ایران خودرو بزنید تا ببینید
    ببخشید سرتون درد اوردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (310 ديدگاه)

    خب کساییکه ازین ماشین بد میگن قطعا دست نشونده های ایران خودرو و سایپا هستن این ماشین 6 ماهه تو بازار ایران هست و تست خودشو داده من نمیدونم چرا اصرار دارن خرابش کنن.ماشین با حرف خراب نمیشه اوناییکه دارن ازش راضی هستن و تجربباتشونو گفتن .من نمیدونم چرا کساییکه این ماشینو ندارن میان نظر میدن؟
    اصلا این ماشین افتضاحه همون لگنایی مثل سمندو دنا و برلیانسو پارسو ال لگنو پراید خوبن.
    چیزی،که عیان است چه حاجت به بیان است؟
    لطفا فقط کساییکه این ماشینو دارن کامنت بذارن و بدونیم جلوی مردم مسئول هستیم و ایرانی اصیل دروغ نمیگویید.تحربیات رو بگید تا بشه مقایسه کرد.من با این ماشین رانندگی کردم ماشین پسرخالم هست فوق العاده لوکس با امکانات ونرم هستش مصرفشم فوق العاده کمه از پارس خودم که واقعا سره.
    همین ایتم ها واسه ماشین مناسبه دنبال بوگاتی که نیستیم درحد قیمتش مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سامان

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (310 ديدگاه)

    جالبه کامنتارو که میخونم لحن نوشتار کساییکه معترضن یکیه…از سایت پدال خواهش میکنم لطفا ایمیل تاییدی بگذاره که هرکسی با هر ایمیلی نیاد 100 بار کامنت بذاره .
    جمع بندیه من اینه ماشینه ایمن کم مصرف راحت نرم و جوان پسندیه.دوستانی که داشتن تو.خیابون هم ازشون پرسیدم همه راضی بودن.و تو سربالایی با کولر هم مشکلی نداشتن
    همین دیروز با ماشین خودم توسربالایی میرفتم که یک ایکس پنجاه ازم سبقت گرفت این شد که بیام تو سایتها بگردم ببینن چطور ماشینیه برای دخترم بخرم
    خودم مگان دارم سرعتمم 95 دنده چهار تو سربالایی بود اخر ماشینم بود دیگه جا واسه افزایش،سرعت نداشتم بابت همین خوشم اومد که معلومه ماشینه جون داریه
    بازم دوستانی که ماشین رو دارن بامن تماس بگیرید و تجربیاتتونو بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. yasi

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام اقا سامان
      بابای منم مگان داره من الان پاترول نمیخوام پاترول رو بفروشم اما بین X50 و برلیانس H320 موندم کدوم رو بگیرم البته واسه خودم چون اهل سرعت و همچنین قدرته ماشین و مصرفش واسم مهمه
      میشه بهم راهنمایی بدید؟ ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. بیطرف

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من در صدد هستم یه ماشین بگیرم تو همین رنج 47 هشت تومن. خودم sd تی یو 5 مدل 93 دارم. ولی نمیدونم اینو بگیرم یا نه… میترسم بعدا با مشکل فروشش مواجه بشم چون پژو و کشورهای خارجی تصمیم دارن قطعه بدن به ایران… هرچند میگید این ماشین چینیه اما ماشینهایی هم که ما سواریم همش قطعات چین و مونتاژ ایران هستش… برید گمرک بوشهر رو نگاه کنید که چه قسمت از حجمش مربوط به ایران خودرو و سایپا هست!!! حالا با توجه به بازار آینده ایران پیشنهادتون چیه؟؟؟ بگیریم نگیریم چه بکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. بیطرف

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته از لحاظ کیفی که نباید توقع داشت در حد لکسوس و تویوتوتا و … باشه… فقط میترسم رو دستم بمونه نتونم بفروشمش یکی دوسال دیگه… لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نسیم

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام علی آقا ماشین 3 سال گارانتی داره
      وقتی از ایران خودرو وسایپا هم خرید میکردین یا میکنین اینقدر دقیق بودین یا هستین؟
      ماشین نسبت به قیمت عالیه من دارم دنده اتومات باهاش شمال وچالوس هم میرم کم هم نیاورده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نسیم

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقای بیطرف یه نصیحت
      تو ایران هرچیز مشتری خودش رو داره واینکه چیزی رو دست آدم بمونه کاملا غیر منطقیه
      با خیال راحت بخر بقول خودت توقع لکسوس را نداشته باش چون رنج قیمتش مشتریان زیادی رو جلب میکنه رو دست نمیمونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رهگذر

    ۵ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام

    بین x60 و j5 و x50 کدومو توصیه می‌کنید؟
    لطفا نفرمایید بجاش برو یه ماکسیما یا کمری یا رونیز و امثالهم کارکرده بخر بهتره!
    پول نقد ندارم، چون شرایطی میدن میخوام بخرم…

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۷ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      شما اول تکلیفت رو مشخص کن که سواری میخوای یا شاسی؟
      دوما که من باشم جک جی5 رو میخرم چون طراحی بدنه پنین فارینای ایتالیا موتور میتسوبیشی گیربکس اتومات تیپ ترونیک با امکانات استاندارد و قیمت مناسب درضمن این ماشین درحالت تیپ ترونیک شتاب و کشش خوبی داره ظاهرشم خیلی شیک و تهاجمی هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shoeib

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قطعا x50 بصرفه تره نسبت به پولی که دارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ستار

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم لیفان ندارم .اما با توجه به مشخصات خودرو احتمالا از مشکل شتاب کم و دید محدود در عقب خودرو رنج میبره از طرفی طراحی و قیمت مناسب خودرو و از طرف دیگر مصرف سوخت مناسب خودرو ماشین خوبی برای کسانی که سرعت و شتاب اهمیت چندانی براشون نداره وصرفا یک خودرو برای استفاده ورانندگی در شهر میخواهند محسوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حسین

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان
    من این ماشین رو داشتم
    به دلیل نیاز مالی فروختم
    به نظرم با توجه به قیمتش ماشین خوبیه
    ایرادای کوچیکی داره که نمایندگیش رفع میکنه
    مدل اتوماتش برای ترافیک تهران عالیه
    اگه اطلاعات دقیق میخواید توگروه تلگرامش عضو بشید، عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان خودروهای دنده اتومات یه بردی دارن که فرقیم نمیکنه ماشین چی باشه معمولا به علت رانندگی پر شتاب و افتضاح ما ایرانیا سریع از بین میره و همه ماشین های اتومات برای سرویس این قطعه گیربکسشون معمولا باز میشه اگه مشکلی از لحاظ پا ندارید دنده ای بخرید چون هر کاری کنید گیربکس ماشین اتومات زودتر خراب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نیما

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و تشکر از نظرات دوستان
    گذشته از همه چیز ماشین خوبیه و لی مصرف سوخت ، خیلی بیشتر از اونیه که فکرشو بکنی.تو کتابچش نوشته 6.2 برای جاده که بیشتر از 12 تا مصرف میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محسن

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (25 ديدگاه)

    نه جناب اقا نیما
    من دنده ایشو دارم تو جاده 6.3 سوزوند تو شهر ترافیک شیراز 6.9 خواستی ایمیلتو بده عکس برات بفرستم
    اکه این ایرادو داره ماشینت برو نمایندگی.البته دنده ایش کم مصرف تر از اتومات هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. somi

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      منم از این ماشین خوشم اومده اما واقعا اگر دارید و استفاده کرده اید بفرمایید منم بخرم چون خیلی حساس هستم و نمی خوام با کلی ضرر در مدت کوتاهی بفروشمش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. AMIR

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان امید داشته باشید این ماشینا رو تو ایران خوب جمع کنن چینی ها بد نیستن اگه اینا با پلمب چینی مثل کره ای ها وارد میشد و تو خود نمایندگی ها چینی ها سرویس بدن و در صورت سهل انگاری یا ایرادی که قرار باشه ماشین بخوابه ملزم باشن جاش ماشین برای مدت تعمیر بدن ( مطابق استاندارد بین الملل ) ماشینای خوبین حداقل برای قشر ضعیف که اونا هم حق دارن ماشین مدرن سوار شن ….. این عبارتو تو گوگل وارد کنید ALL IMAGE OF NEW PRIDE ….. بعد ببینید چقدر عقبیم که همان قالبهای 25 ساله را به قیمت 20 میلیون بهمون میفروشن …. خودرو سازان گرامی مگه قالبهای جدید ساختن در مقابل گردش مالی این صنعت چقدر هزینه داره …………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علیرضاcar

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (72 ديدگاه)

    واقعا کپی تا چه حد جلوی ماشین شبیه اپل موکا وپشت ماشین جولیتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مجتبی

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.میخواستم بدونم بنظر شما حجم ۱۵۰۰سی سی برای این خودرو شاسی بلند با این امکانات کم نیست؟؟الان خودرو دنا ۱۷۰۰سی سی هست با اون امکاناتش.دوستانی که شاسی بلند دارن یا داشتن نظر بدن .مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید رضایی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      این خودرو، شاسی بلند نیست.
      این خودرو یک کراس اوور هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علیرضاغائب

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    از کسی که ماشین رو داره سوال کنید.
    من سه ماهه اتومات دارم و هفت هزارتا رفتم.
    در رنج قیمتی خودرو خیلی خیلی می ارزه.از اتومات ال نود که اپشن نداره خیلی سر هست.
    اپشن زیبایی این خودرو به تنهایی ده میلیون می ارزه.ام وی ام 315 که دنده دستی هست اصلا به این ماشین نمیرسه.
    سربالایی شدید راحت رفتم.
    مصرف در شهر8/5 و در جاده 7 هست.در جاده های با شیب تند مثل اتوبان قزوین رشت با 130 تا رفتم.
    تنها ایراد این ماشین حجم کم باک (42) هست.
    من این ماشین رو دارم و با توجه به قیمت راضی ام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامین

      ۲ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      داداش با توجه به بودجه40 تومنیم بنظرتون 315نیو گزینه بهتریه یا لیفانx50؟ بعبارتی ارزش داره 7-8تومن دیگه تهیه کنم و لیفان دنده دستی را بگیرم؟ کلا بگم قصد استفاده حداکثر4ساله دارم. اهل شتاب نیستم. مسافرت هم به ندرت میرم. ممنونم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سعید رضایی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام
      چیزی که تندر90 رو سر کرده زیبایی و آپشن ها نیست.
      تندر 90 به خاطر کیفیت عالی در ساخت و قطعات با 8 و 9 سال کارکرد، هنوز هنوزا به در تعمیرگاه نمی ره.

      خودروهای چینی همه چی رو در ظاهر دارن. زیبایی ها و آپشن ها چیزهای مخفی نیستند.
      اما چیزی که نگران کنندس اینه که آیا واقعا این خودرو بعد از 4 سال کارکردن، مثل تندر، همچنان سرپا و قبراقه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. میثم

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بچه ها
    کدوم رنگ لیفان x50 قشنگتر از بقیه رنگهاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علیرضاغائب

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من اتوماتیک دارم راضی راضی
    چهره ی این خودرو فقط ده میلیون می ارزه
    مصرف تو شهر هشت و نیم و جاده هفت
    فرمون نرم و برقی
    امکانات از ماشین های ایرانی بهتر و بیشتر
    بدون صدا
    پر قدرت.گردنه ی قزوین رشت رو راحت و با سرعت 140-150 رفتم.
    لذت بخش هست.
    چراغ هاش خیلی خوشگله
    تنها ایراد باک کوچک 42 لیتری هست.جا داشت 55 بزنند.
    جزو ماشین های خوب لیغان هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. هاشم

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت اقای سام
    دوست عزیزبا این حجم موتور مدل دنده اییش بهتره یا اتومات ؟
    اگر امکان داره بنده حقیر را راهنمایی کنید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. ميلاد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب ب مسئولیت سایت
    ممنون از سایت خوبتون ک اطلاع رسانی میکنه .مطالب تکراری بود مثل تمام سایت ها ،ولی چیزی ک نظرم رو جلب کرد کامنت ها و نظرات دوستان بود ک خیلی مفید بودن.
    ما تموم خودرو های داخلی مون قطعاتش از چینِ ولی ب خودرو های وارداتی چین توف و لعنت میفرستیم.
    سگ خودروهای چینی می ارزه ب خودروهای ایرانی ک ٣٠ ساله با یک شکل داره توزیع میشه و فقط بلدن چراغ هاشو یا داشبورتشو تغیر بدن .
    احسن ب این پیشرفت ،من الان x50 دارم و راضی ام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. رضايي

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    منم این ماشینو تو رشت از نزدیک دیدم و کلی هم در موردش تحقیق کردم و سر آخر هم برای خانومم مدل دنده ایشو برای تحویل تو اردیبهشت ماه ثبت نام کردم .
    چون دردسر مدل دنده ایش نسبت به مدل دنده اتوماتش خیلی کمتره و تعمیرشم به گفته فنی کارای خود شرکت خیلی راحتتره.
    مزایایی که من در این خودرو و در مقایسه با هم قیمتیهاش دیدم عبارتند از:
    طراحی بسیار زیبای بیرون و داخل خودرو
    کیفیت ظاهری بالا
    یورو 5
    کیسه هوا
    فرمان نرم و برقی
    مصرف سوخت پایین
    شتاب خوب خودرو در مدل دنده ای نسبت به اتومات
    سانروف
    چراغهای روز
    صندلی های راحت و چرمی و با کیفیت
    تریم مشکی
    بروز بودن تجهیزاد و آبشن ها
    سنسور دنده عقب
    جادار بودن
    کنترل صوتی روی فرمان
    ایمنی و…
    معایبی رو هم که متوجه شدم عبارتند از:
    حذف بسیاری از آبشن ها و گزینه هایی که شرکت خودروساز چینی برای این ماشین طراحی و روی ماشین نصب کرده بود توسط شرکت کرمان خودرو مانند:
    سیستم ورود بدون کلید به داخل خودرو Keey les
    سیستم پایداری Eps
    حذف کیسه هوای پرده ای
    حذف تنظیم ارفاع صندلی راننده
    حذف سیستم مولتی مدیای مجهز به دوربین دنده عقب و چی پی اس فارسی با مونیتور 8اینچ
    حذف کروز کنترل و…
    بنظر من مشکل از خودروساز چینی و یا خودروی چینی نیست که تو ایران اسمش بد دررفته بلکه این خودروسازهای کشورمون هستند که با دستکاری خودروی وارداتی و کم کردن بعضی از امکانات و …باعث خراب شدن نام و کشور تولید کننده خودرو میشن.
    مثلا همین خودرو با تمام امکانات و آبشن های روزش و بدون کوچکترین دستکاری تو روسیه جزو یکی از پرفروشترین ها شناخته شد.
    امیدوارم که روزی کیفیت و ایمنی ،خدمات و مشتری مداری برای خودروسازای ما از چیزای دیگه بیشتر اهمیت داشته باشه.
    بنظر من بازم با تمام این تفاسیر این خودرو تو این رنج قیمت یکی از بهترین هاست و فکر میکنم قیمتشم تو بازار در آینده بکشه بالا و از نظر فروش هم تو بورس باشه.
    امیدوارم تونسته باشم به دوستانی که قصدخرید این خودرو رو دارندکمکی کرده باشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا