لیفان

معرفی لیفان X60 با گیربکس CVT

لیفان ایکس ۶۰ کراس اووری است که حدودا دو سال از حضور آن در خیابان های کشورمان می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در رنج قیمت آن، فروش نسبتا موفقی را تجربه کرد و تعداد آن روز به روز در خیابان ها بیشتر و بیشتر شد. شاید تنها رقیب نزدیک لیفان X60 در بازار هموطن آن یعنی ام وی ام X33 می باشد. اما چندیست که ام وی ام X33 جهت برتری جستن به رقیب نزدیک خود، با ظاهری جدید و گیربکس CVT پا به میدان رقابت گذاشته تا تنها کراس اور دنده اتوماتیک صفر زیر ۱۰۰ میلیون تومان لقب بگیرد. اما در این بین لیفان هم بیکار ننشسته و ایکس ۶۰ را با چند تغییر ظاهری و همچنین گیربکس CVT راهی بازار کرده است تا از رقیب هموطن خود عقب نماند.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
فیس لیفت لیفان X60 که در نمایشگاه بین المللی خودروی شانگهای امسال از آن رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی آن تغییرات چندانی نداشته است. در واقع می توان از مهمترین تغییرات آن به مجهز شدن به گیربکس CVT ، تغییر جلو پنجره و همچنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک نام برد.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
نمای خارجی
در نمای خارجی اولین چیزی توجه بیننده را جلب میکند تغییر جلو پنجره این خودروست.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
جلو پنجره ایکس ۶۰ که در مدل قبلی آن شباهت بسیاری به جلو پنجره نسل قبلی خودروهای هیوندای و مخصوصا هیوندای سانتافه داشت، جای خود را به جلو پنجره محصولات بیوک و مخصوصا مدل معروف encore داده است.
اضافه شدن گارد های جلو و عقب با نوشته X60 بر روی آن ها نیز تغییر دیگری نسبت به مدل قبلی است.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
در نمای جانبی نیز تنها تغییر اضافه شدن رکاب به این خودروست.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
در سایر بخش ها، تغییر مهمی نسبت به مدل قبلی دیده نمی شود و با همان چهره آشنای ایکس ۶۰ طرف هستیم.

نمای داخلی
با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود تغییر رنگ روکش صندلی هاست که بر خلاف روکش های تک رنگ مشکل مدل قبل، از روکش دو رنگ مشکی و قرمز در آن استفاده شده که این مساله باعث جدابتر شدن نمای داخلی خودرو شده است.

2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
همچنین در دوخت روکش ها از نخ قرمز رنگ استفاده شده که تنوع خوبی نسبت به مدل فعلی می باشد.

2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
در وسط کنسول یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.

2015 Lifan X60 CVT Interior
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Interior
سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.

قابلیت های فنی
موتور این خودرو همان موتور ۱۸۰۰ سی سی لیفان است که تا کنون در ایکس ۶۰، ۷۲۰، ۸۲۰، و ۶۲۰ های موجود در ایران از آن استفاده شده است. این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید ۱۳۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۱۶۸ نیوتن متر در دور موتور ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را دارد.

2015 Lifan X60 CVT Engine
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT Engine
قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT می باشد.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
گیربکس ایکس ۶۰ جدید با همکاری ZF ساخته شده است و ۸۰ درصد قطعات اصلی آن از بلژیک به چین ارسال می شوند. این گیربکس دارای حالت های P، R، N، D و S است و همچنین می توان به صورت دستی نیز آن را هدایت کرد.

2015 Lifan X60 CVT
۲۰۱۵ Lifan X60 CVT
با توجه به اعتبار ZF و همچنین تبلیغاتی که از سوی لیفان انجام شده است، به نظر می رسد که این گیربکس از کیفیت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته این مساله قطعا تا زمانی که این خودرو به دست مصرف کننده نرسد قابل اثبات نخواهد بود.

سایر ویژگی ها و قابلت های ایکس ۶۰ جدید به نظر بدون تغییر مهمی نسبت به مدل فعلی خواهد بود.

قیمت و زمان ورود به بازار
در مورد قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران تا این زمان هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مسولان کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت این خودرو در چین ۹۰ هزار یوان اعلام شده است که حدودا ۱۰ هزار یوان از مدل فعلی گرانتر است. در حال حاضر لیفان X60 در بازار ایران با قیمت حدودا ۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. در نتیجه به نظر می رسد که در صورتی که مدل جدید این خودرو با مشخصات فوق به ایران وارد شود، قیمتی در حدود ۶۸ میلیون تومان در انتظار آن خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من سال 94 ایکس 60 از نمایندگی تحویل گرفتم تا امروز هم مشکلی به جز خرابی سنسور بنزین نداشت که نمایندگی آن را برطرف کرد من به نسبت ماشینهای ایران خودرو و سایپا طراحی بهتری را از این شرکتهای چینی دیدم ضمنا در حال حاضر لیفان 820 با موتور تویو تا کمری 2008 ارائه شده که سایت خوردو بانک هم تست آن را به نمایش گذاشته است به هر حال هرچه قدر پول بدهی آش میخوری
    با احترام و تشکر

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      باسلام
      بهر حال زمانی فرا خواهد رسید که بخواهید این x60 را تبدیل به احسن کنید ، آنوقت است که با افت قیمت وحشتناک و غیر قابل باوری روبرو خواهید شد که نتیجه سیاست های غارتگرانه شرکت کرمان خودرو است .
      این خودرو بدلیل نقایص فنی و علیرغم اعلام توقف تولید ، توسط دلال های شرکت 10 میلیون ارزان تر از قیمت رسمی عرضه میشود . بهای سنگین این تفاوت متوجه خریداران است که با افت قیمت وحشتنک مواجه میشوند .

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. نیکوکلام

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    امروز 95/5/26 نمایندگی صمصامی قم ایکس 60 اتومات را نقدی 61/100/000 تحویل شهریور خریدم در نمایندگی هم موجود بود و اجازه فقط نشستن و بررسی خودرو را می دادند هیچ چیزش با مدل دندهای فرق نکرده از نظر ظاهر فقط اگر اشتباه نکنم یک سری آپشن مثل پاور ویندوز و مانیتور و غیره روش نصب کردن و اتومات شده دور دسته دنده هم با پوشش چرمی مثل مدل دنده ای پوشش داده شده بود که در عکسها هم می بینید که خیلی جالب نبود با این حال نسبت به قیمت و بودجه خریدم که به نظرم انتخاب خوبی تو ماشینهای کراس تو این قیمته تا تحویل بگیرم
    ضمنا لیفان 820 هم بود که خیلی زیبا بود و هر چی بگم کمه داخلش هم نشستم انگار تو کشتی مجلل نشستم “حالا نگید ماشین ندیده یا مجلل را نمیشناسه” منظورم تو رنج قیمت خودش ولی یه عیب بزرگ داشت من قدم 178 صندلی راننده را تا آخر دادم پایین و بازم سرم یه مقدار با سقف تماس پیدا می کرد که حس ناخوشایندی داشتم سقفش پایینه خیلی پایینه قبلش نمایندگی رمضانی مدیران خودرو بودم اونجا آزیرو 5 را امتحان کردم و پشت فرمان نشستم اینطور نبود و البته اصلا به کیفیت و شیکی لیفان 820 هم نبود
    تیگو 5 هم بود اسپرتش خیلی زیبا و با امکانات بود ولی به نظرم قیمت گزاری خوبی نشده 95 میلیون براش زیاد بود اگه داشته باشی خب رنو داستر یا کپچر یا تیوولی ادم می خره تازه موتورش هم همون موتور قدیمی ایکس 33 است که میگن ارتقا دادن که من اطلاع ندارم
    امیدوارم بررسی هام به درد کاربرا بخوره یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۹ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (8 ديدگاه)

      گیربکس دستی هم باور ویندوز داره داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. لقمان

        ۲۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش من مدل 94 دارم پاور نداره شما از کجا خریدی فابریک شرکتی پاور داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نیکوکلام

          ۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (9 ديدگاه)

          با سلام
          گیربکس دستی هم پاور ویندوز داره و جالب خیلی از دارنده ها شاید ندانند برای استفاده از پاور ویندوز چه دستی و چه اتومات باید کلید قفل روی ریموت سویچ خودرو را دوبار پشت سر هم بزنید یعنی بعد خاموش کردن و پیاده شدن از خودرو لیفان x60 خودتان اگر شیشه ها پایین است دوبار پشت سر هم دکمه روی ریموت که علامت قفل دارد را دو بار فشار بدید پاور عمل می کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    علیرغم تغییراتی که در نمونه اتومات خارجی این خودرو داده شده ، متاسفانه در نمونه داخلی هیچ تغییرات ظاهری ندادند و با همون جلوپنجره قدیمی و بدون گارد به بازار عرضه میکنند ، وباز هم متاسفانه خودروسازی بدون نظارت ورقابت همین هست وهمه سودها باید برای سرمایه دار ها وآقازاده ها و همه هزینه ها وزیانها برای ملت همیشه در صحنه باشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرمان

    ۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.با گیربکس اتومات تو این رنج قیمت ماشین خوبیه…تو تست شتاب تو سر بالایی هم از جک سدان بهتر بود…حتما به پای کره ای ها نمیرسه ولی اصلا با خودرو داخلی قابل مقایسه نیست…در ضمن ایران خودرو و سایپا هم الان با فروش هایما،برلیانس ودانفنگ …. چینی دارن کاسبی میکنن وگر نه که خرید ماشینای قدیمیشون از سر ناچاری و بی پولیه…من 2 سال لیفان 620 داشتم و واقعا از تمام ماشینای داخلی که داشتم بهتر بود( ریو،206 تیپ 5،پارس ،تیبا).پس دوستان اگه نداشتن از چینی بد نگن یا اگه داشتن و بد بوده دلیل بر بدی همه ماشیناش نیست.ایراد دیسک و صفحه که این ماشین داشت هم که تو اتومات دیگه وجود نداره…انشاالله هر کی داره چرخش بچرخه…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محسن

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام شما با گیربکس اتوماتx60 رانندگی کردین؟
      و وضعیت تعویض شدن دندها چطور بود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۳۰ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام.گیربکس cvt تقریبا تکنولوژی جدیدی هست. در این نوع گیربکس بینهایت حالت دنده وجود دارد و به آن معنی که ما دنده را می شناسیم وجود ندارد.یعنی در دورهای مختلف موتور دنده مناسب آن حالت وجود دارد و شخص راننده هرگز زمان تعویض دنده ها را متوجه نمیشود البته در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید مطالعه ای بر گیربکس cvt داشته باشید. موفق باشید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز،من دوساله لیفان ایکس 60 دارم بعد از دو ماه مجبور شدم که بوستر ترمز رو عوض کنم.سه ماه بعدش صفحه کلاچ خورد کرد اونم عوض کردم .دوماه پیش رفتم قلعه الموت زمانی که به اول سر بالایی رسیدم هر کاری کردم ماشین بالا نرفت.باور کنید ماشین‌ها را نگاه میکردم که همه براحتی از کنارم رد میشدند میرفتند آتیش میگرفتم یه آقایی با پراید محض خنده گفت می‌خوای بکسلت کنم…..الان هم اگه بخوام بفروشمش کلی ضرر میکنم،موندم معطل چه کار کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  6. علیرضا

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با سلام – شرکت کرمان خودرو ، اتومبیل لیفان x60 ;که حدود 45 میلیون تا 47 ملیون دربازار قیمت و ارزش دارد را با ترفند های تخفیف و غیره …. به قیمت نقدی 61 میلیون عرضه کرده که بلافاصله بعد از خرید حدودا” 15 میلیون افت قیمت پیدا میکند و اگر خریداران بصورت اقساطی خرید کنند با توجه به بهره و سودبسیار بالا حدودا” 10 الی 15 میلیون دیگر ضرر وزیان خواهند دید یعنی جمعا” 25 الی 30 میلیون افت قیمت وضرر .
    آیا این نوع قیمت گذاری و روش و شیوه فروش مصداق کلاهبرداری و کلاشی و تاراج مردم نیست ؟؟ آیا سازمان محترم تعزیرات حکومتی که مسئولیت نظارت بر قیمت گذاری و پیگیری و بازرسی قیمت ها را بعهده دارد به مسئولیت خود نباید عمل کند ؟ این هرج ومرج قیمتی وتاراج اندوخته و سرمایه مردم توسط این شرکت تا کی و تا کجا باید ادامه پیدا کند ؟ ؟ لازم به یاد آوری است که شرکت کرمان خودرو X60 مدل 93 و 94 را گرانتر از مدل اتومات جدید آن به مردم فروخته است که در تاریخ صنایع خود رو سازی بیسابقه است خودرو دنده ای از مدل اتومات جدید مشابه گرانتر فروخته شود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من یک ماهه ایکس 60 اتومات گرفتم تعویض دنده هاش خیلی نرمه و اصلا احساس نمیشه بهترین مزیتش هم اینه که تو هر سرعتی با استفاده از شیفتر می تونی گیربکس رو دستی کنی و بالعکس. مصرف سوختش هم 10.2 تو شهره . تو این رنج قیمتی و آپشنهایی که داره ارزش خرید داره- ولی اگر پول داشته باشی و بتونی 170 هزینه کنی خب برندهای اروپایی خیلی بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام منم یدونه اتومات x60 نوشتم تحویل اذر ولی همه میگن نمیکشه و موتورش ضعیفه برای اتومات کسی هستش که اتومات و داشته باشه راهنماییم کنه ممنون میشم یا در همین جا جوابمو بدین ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. احسان

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من می خواهم تجربه یک هفته ای خودم از لیفان x60 cvt رو براتون بگم. اولا ماشین سینی موتور نداره و به گفته مسئول تحویل خودرو در صورتی که سینی موتور وصل نشه و اتفاقی بر اثر برخورد شی خارجی با موتور پیش بیاد گارانتی قبول نمی کنه. لاستیک کفی هم رو میاشن نیست. برای نصب لاستیک کفی و صندوق و سینی زیر موتور 370 باید پرداخت کنید.
    حالا برسیم به مشخصات ماشین، فضای داخل خوب و کیفیت قطعات داخل متوسط است. جا عینکی کوچک اجازه قرار دادن عینک بزرگ رو نمی ده. گیربکس ماشین خیلی خوب کار می کنه و دور موتور در حالت اتومات از 2.5 بیشتر نمیشه. ترمز ها خوب هستند و صندلی هم خوبه فقط تنظیم ارتفاع نداره که برای من مهم نیست. فرمان ماشین کاملا نرمه. صدای موتور هم خیلی داخل نمیاد ( بر عکس چیزایی که تو اینترنت خوندم). به نظرم از 206 هم کمتره. ماشین در سر بالایی واقعا جون نداره فکر کنم بدلیل گیربکس اتوماتیکه. البته ماشین نو هست و باید منتظر بشیم تا بعد از آببندی خودشو نشون بده. من این تجربه رو از پراید نو دارم تا قبل از آببندی کامل مصرفش بالا بود و راه نمی رفت ولی بعد از 2000 تا درست شد. در کل توی کفی حس میکنم مثل 206 تیپ2 میره ولی توی سربالایی ازش جا میمونه.
    تیپ ترونیک و حالت اسپرت ماشین رو هم تست کردم خوب کار می کنه.
    ماشین کروز کنترل نداره. اولی که ماشین رو تحویل گرفتم بوی بنزین داخل میومد حسابی نگران شدم. دوستان کرمان خودرویی در باک رو شل بسته بودند که با سفت کردن مشکل کاملا حل شد. در کل به نظرم ماشین خوبیه. اینا نظرات شخصی منه تا شاید بتونه به دوستان برای خرید ماشین کمک کنه. راستی سیستم تعلیق ماشین هم خوبه. چراغ ها هم خوبن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. تایگر

    ۱۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا ما 13/7/95 ،صبح X60 CVT رو تحویل گرفتیم. همون اول کار که1.970.000 تومن فاکتور سینی،رکاب،گارد و شیشه دودیش شد. بنزین هم که طبق معمول مشتری مداری ما ایرانیا زیر نصف بود. خلاصه تا ظهر تحویل گرفتیمو آوردیمش خونه .آخر شب همون روز گفتیم بریم یه چرخی بزنیم و به قول خودمون آب بندیش کنیم. بردمش تو جاده بابایی ، خوب بود،صدای موتور خیلی کم،تعویض دندها خیلی نامحسوس، فرمونش بنظرم کمی سفت بود تقریبا هیدرولیک فرمونش مثل 206 هست. هرچند که من هیدرولیک فرمون 405 رو بیشتر می پسندم. خلاصه بردمش سربالایی جاده لشگرک بردمش گازو گرفتم توی بالاترین دور موتور سرعتش حداکثر به 89 کیلومتر رسید که خب برای این حجم موتور و وزن اتاق بد نیست.
    اما از قسمت بد داستان بگم که ساعت 10 شب روی پل صیاد یهو خاموش شد. فکرکردم بنزین تموم کرده ولی بعد از 2 ساعت با تلاش دوستم که هی رفت پمپ بنزین پاسداران و 15 لیتر بنزین ریختیم تو حلقش بازم روشن نشد. اونجا بود که فهمیدیم جناب پمپ بنزینش سوخته. خلاصه یه دهنی ازمون صاف شد تا امداد بیادو ماشینو ببره تعمیرگاه…..
    خداییش خیلی حس بدیه ماشینو صبح تحویل بگیری ،شب پمپ بنزینش بسوزه… کلا ماشین از چشمم افتاده، اگر بگی طلا هم هست دیگه جرات نمیکنم جاهای دورو کم رفت و آمد برم ، چون اعتمادی بهش نیست و ممکنه بذارتت. حساب کن همین اتفاق تو جاده های جنگلی شمال برات بیفته یا تو جاده های بیابونی کرمان و مشهدو …فاتحت خونده هست.
    مسئولان یه فکری بکنند… این اعتماد از دست رفته دیگه برنمی گرده!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ما که دو ساله همه جا تو سر بالایی مسافرت از شمال گرفته تا جنوب باش میریم حتی تو تابستون همش کولر روشن اصلا خدا رو شکر مشکل نداشته مدلش 93 گیربگس جدید

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز وقتی بنزین کم داره نباید باهاش راه رفت من 206 دارم و به همین صورت پمپ بنزینش سوخت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. hadi

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز شما ما رو کلا نامید کردی نسبت به این ماشین و تا حالا فقط نگران مشکل سربالایی ماشین بودم اما با این مشکلی که برای شما پیش آمد ما هم دلسرد شدیم انشالله که دیگه مشکی براتون پیش نیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد رضا

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.به دوستان توصیه می کنم تا ماشین آببندی نشده به شکل کامل با هاش مدارا کنند و زود قضاوت نکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. نیکوکلام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من 95/6/9 تحویل گرفتم تا الان هم درحال تستش بودم و ده روزم از قم(جاده فیروزکوه)رفتم ساری و بعد از انجا مشهد و برگشتم سرویس اولیه هم در مشهد نمایندگی هادی زاده انجام شد و 72هزار تومن وجه گرفتن
    ابتدا از اینکه در کمتر از 15 روز از ثبت نام، خودرو تحویل شد از کرمان موتور تشکر میکنم دوم اینکه ضبط بدون حافظه نویگشن تحویل شد و همان روزهای اول هم متوجه یک سری ترک مویی در خطر عقب شدم و نمایندگی عکس گرفت و گفتن خبرت می کنیم که خبری نشده بعد تحویل هم حتما باد و میزان روغن و آب را چک کنید برای من آب کف بود و روغن کم داشت و باد چرخها تنظیم نبود
    در حرکت رو دست اندازها ضربه و کوبش از طریق فرمان به خوبی احساس می شه و سر و صدا داخل میاد ولی صدای موتور خوبه و زیاد مشخص نیست گیربکس خیلی نرمه و تعویض دنده را متوجه نمیشید و درهر سرعتی به نرمی بین دستی و اتومات شیفت میکنه اما گاهی بو فاظلاب میاد که میگن از دیسک و صفحه است، اتولایت با سه یا چهار ثانیه تاخیر عمل میکنه بخصوص در تونلها، سربالایی زیاد تعریف نداره و تنبله البته چون تو اب بندی بود زیاد فشار نیاوردم مثلا 75کیلومتر مانده به میامی یک شیب 15کیلومتری هست که با سرنشین کامل صندوق پرو بار روی سقف و کولر روشن در دورموتور 3000 با سرعت 95 بیشتر نرفت ولی بقیه راحت سبقت میگرفتن از یک شیب پارکینگ هم که حداقل 30درجه هست فیلم دارم با دنده دستی یک به راحتی بالا رفت تو وضعیت اتوماتیک دورموتور بیشتر رو 2000 تا 2500 نگه می داره که اگر در همان زمان به دستی شیفت کنید دوربه 3000 و بالاتر میره نمیدونم کدام بهتره تو دستی 6 دنده میره ولی وقتی میری رو 6 هرچی گاز میدی اتفاقی نمی افته از مشهد تا قم از جاده گرمسار حدود 70 لیترمصرف کرد با شرایط بالا البته همه جا کولر نگرفتم (یعنی صده 7.7 لیتر) کولرش بسیار خوبه صندلیهاش قابلیت تنظیم ارتفاع نداره و زیاد راحت نیست ولی فضای بین راننده و سرنشینهای عقب خیلی خوب و زیاد هست بیشتر نگرانی من لاستیک سابی چرخهای عقب و صدا و کوبش تو دست اندازهاست که لاستیک سابی را گفتند هر 5000 تا باید اکسل عقب با دستگاه تنظیم بشه صدا هم باید لاستیک عوض بشه یک نفر هم در مشهد باهاش اشنا شدم می گفت ورژن برنامه ای که کرمان موتور رو این ماشینها نصب کرده 2009 هست که من 2015 برات نصب میکنم و شمعهای موتور را با شعمهای ژاپنی عوض می کنم تضمین میکنم مشکل کم آوردن در سربالاییها رفع میشه تازه مصرفش کم تر وشتابش بیشتر میشه با 450 هزار تومن هزینه ولی من انجام ندادم جنس متریال داخل زیاد با کیفیت نیست ولی از ماشینهای ایرانی بهتره
    کلا با مقایسه قیمت خودروهایی مثل ساندرو، دنا، ال90اتومات و آپشنهای خوب و بدرد بخور از انتخابم راضیم چون برای خرید یک ماشین بهتر تو این کلاس هایما هست که باید 20تومن اضافه داد
    درسته که موقع فروش زیاد تو سر این ماشینها میزنند و تو سربالایی ها ضعیفه ولی قیافش می ارزه به ماشینهای هم قیمت و بالا، حالا تو 2500 کیلومتر راه سربالایی بود 90 تا رفتیم سبقت نگرفتیم چی شد سرپایینی هم بود که همه مجبور بودن با دنده سنگین برن پلیس و دوربین هم که همه جا بود و از 110 تا نمیشد بیشتر بری 4 یا 5 سال دیگم بفروشم یکی دیگه، عوضش خانواده و خودم راحت بودیم کلی هم کیف کردیم و کلاس داشت جادار و خوب
    انشااله نظرم بدرد کاربرا بخوره یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رسول

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من مدل 93داشتم چرخهای جلو لاستیک سابی داشت به چندتا نمایندگی هم بردم درست نشدنهایتافروخیتم و یک تویوتا کمری2005خریدم والا سگش میرزه به صدتاماشین چینی متشکر”

    موافقم 0
    مخالفم 1
  15. رضا شیرازی

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستانی که قصد خرید رو دارن من ۷.۹۴ یه دستی جدید رو خریداری کردم آب بندی خوب شد خدا رو شکر تا الان مشکلی نداشتم باهاش فقط یکم داشبرد بعضی اوقات نمیدونم چرا ولی یکم صدا میده حالمو میگیره ولی سر بالایی رو با تعویض شمع و تنضیم موتور و ارتقای سیستم به ۲۰۱۵ میتونم بهتون بگم با شیب ۱۵درصد من با خودرو راحت دنده ۴ با سرعت ۱۳۰کیلومتر اوندم بالا و واقعا نسبت به ویتارا سوزوکی ازش راضیم تویه سرعت کفه خودم شخصا ۱۹۰ تا روندمش البته دیگه بیشتر جرعت نکردم و اپشناش خوبه فقط مانیتور نداشت ضبط معمولی روش بود فوق العاده جا داره دوستان صندلی های عقب کلا جم میشه و میتونید یه جای خواب دو نفر راحت از توش دربیارین خیلی عالیه برا من که شهرستان میخوام برم هتل یا مسافر خونه و کیلومتر کامپیوتریشو دوس دارم و شاسیش هم محکمه بلنتر از ایکس ۳۳ هست حاضرم به جرعت بگم قابل مقایسه نیست و کسانی که میخوان بخرن امیدوارم استفاده کرده باشن البته خودرو های ایرانیو کلا جمع میکنه دور موتور بالا مثلا بالای ۴باشه دور موتور را حت تو دنده ۲ من ۹۵ تا پر کردم خوبه واقعا از مافیای ایران خودرو و سایپا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      شما کجا سیستمش رو ارتقا دادی؟ شمع چی انداختی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. علی

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان گلم.من اواخر شهریور x60cvt رو از شرکت تحویل گفتم.الان که حدود 10.000 کیلومتر باهاش راه رفتم هیچ مشکلی نداشتم.جاده چالوس و هراز توو سربالایی کم نیاورد.توو کفی هم تا مشهد باهاش رفتم.اونم مشکلی نداشتم.همین که ماشین اتومات هست نسبت به ماشینایی که دنده ای هستن توو رانندگی خیلی کمک میکنه.در ضمن انتقال قدرتش چون cvt(پیوسته) متوجه تعویض دنده ها نمیشی.من در کل راضی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    من خودم ایکس از نمایندگی خیابان تخت طاووس گرفتم اصلا هم تا الن مشکلی نداشته تو این سه ماه اخیر که دستم این ماشین . به نظر بنده که ماشین شاسی اتومات تو این قیمت به نظر من خیلی خوبه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا خان محمدی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه
    من همین 18/9/95 یه اتوماتیک تحویل گرفتم
    پس فعلن تو تست هست ولی یه مواردی خیلی خوبه که بهش توجه کنیم
    1- ماشین رو 2 هفته ای تحویل دادن که برای خرید قسطی خیلی عالیه
    2-ماشین شسته شده و کاملن تمیز تحویل شد
    3- نماینده تحویل بسیار مودب و کار بلد بود و تا ریز ترین موارد را توضیح داد و حتی انعام هم قبول نکرد و با احترام گفت این وظیفه من بوده . یک لحظه کثافت کاریهای دو باند مخوف خودرو رو کاملن فراموش کردم و فکر کردم ایران نیستم . این نشان از یه اتفاق خوب تو کرمان خودرو هست که با این احترام و سرعت و دقت یه ماشین رو تحویل مشتری میده و برای تولیداتش ارزش قائل هست . اون مامور تحویل به گونه ای توضیح میداد که انگار ماشین رو خودش درست کرده و تمام جزییات رو مو به مو میگفت . حالا مقایسه کنید با تحویل خودرو دو باند مخوفی که همه میدونید . تو بیابونی و تو پارکینگ و خاک گرفته و ناقص و حتی مواردی تصادف کرده و بدنه صافکاری شده .
    در کل کارمندان خوب و مودبی دارن حتی تو نمایندگی ها که نشان از یه مدیریت کلان خوب داره.
    اما از نظر کار کرد :
    تا الان هیچ ایراد مهمی ندیدم بجز دو تا ایراد خیلی جزئی:
    ساعتش تنظیم نمیشه و دستگیره داخلی سمت راننده کمی سفته یا فنرش ضعیفه و خوب برنمیگرده سر جاش. فعلن فقط همین دو ایراد که خیلی جزئی بود.
    در نهایت همه میگن اولین سواری با ماشین نو خیلی مهمه .اگر بی دردسر باشه اون ماشین دیگه دلتونو نمیزنه و میتونید باهاش خاطرات خوبی رو داشته باشین.
    به نظرم کرمان خودرو قبل از تحویل ماشینهارا خوب تست کرده و ایرادهای مهم را گرفته که فقط همین ایرادهای جزئی که اصلا به چشم نمیاد بمونه .
    خلاصه خیالتون جمع
    ارزش کالای خریداری شده خیلی بیشتر از بهایی هست که دارید میپردازید.
    شک نکنید.
    محمدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیکوکلام

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      دوستان عزیز ساعت اصلی خودرو که بالای ضبط هست و کنار دماسنج راحت تنظیم می شه
      اما ساعت ضبط خودرو ظاهرا قابل تنظیم نیست من فقط توانستم در قسمت تنظیمات ضبط با تغییر منطقه زمانی (time zone) ساعت را با نیم ساعت عقبتر از ساعت رسمی برسانم
      اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۲۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام منم وقتی خواستم انعام بدم قبول نکردند و خیلی مودب بودند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. بابک

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بادرود – شرکت کرمان خودرو پس از گذشت 1/5 سال از تولید و فروش لیفان x60 دنده ای بدلایل نقایص بیشمار غیر قابل رفع آن اعلام کرده تولید این نوع خودرو متوقف شده است در حالیکه در حال حاضر x60 دنده ای توسط دلال های این شرکت به هر تعداد مورد درخواست به قیمت 50 میلیون فروخته میشود ، کمتر از 10 میلیون تومان قیمت رسمی فروخته شده ه به مردم !!!!!!!!!!! به بیان دیگر این شرکت ، خودرو x60 معیوب دارای نقایص عدیده را ( بجای جمع آوری )به مردم 10 میلیون تومان گرانتر فروخته است !!!!!!!!! و با توجه به اینکه اکثرا” بصورت اقساطی و با 10 الی 15 میلیون سود ( نسبت به نوع شرایط ) فروخته شده – خریداران x60 دنده ای بلافاصله پس از خرید 20 الی 25 میلیون متضرر شده اند .
    فروش اتومبیل معیوب با 10 میلیون تفاوت وگرانی آیا مایه آبروریزی و شرمساری برای شرکت کرمان خودرو نخواهد بود ؟؟؟؟ لازم به ذکر است که این شرکت در عرض یکسال تمامی تولیدات خود را از 5 الی 10 میلیون افزایش قیمت داده است . در حالیکه هیچ یک از تولید کنندگان خودرو افزایشی نداشته اند . بدیهی است وقتی نظارت و کنترل و ارزیابی وجود نداشته باشد عرضه برای جولان غارتگران و چپاولگران مهیا میشود .
    دل بسیاری از خریداران از ظلم این ظالمان خون است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ramin

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من می خواهم سه روزه دیگهx60دنده ای بخرم خواهشا راهنمای کنید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ramin

    ۲۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ایاx60دنده ای سال 95مانیتور واپشن دوربین دنده عقب داره خواهشا سریع راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک

      ۲۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کلا” x60 ایرادادت و نقایص بسیاری دارد بطوریکه شرکت تولید آن را متوقف کرده ، این اتومبیل توسط دلال های شرکت بهر تعداد 10 میلیون زیر قیمت فروخته میشود . با اینهمه نقایص فنی شما بدنبال مانیتور و دوربین هستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. نیکوکلام

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بابک عزیز نظرات شما برای لیفان ایکس60 دنده ای است
    و اینکه لیفان دنده ای از همان ابتدا با ام و ام ایکس 33 امد و قیمت خورد و چهار میلیون ارزانتر بود دوستان همه این را می دانند در حال حاضرم کرمان موتور مدل دنده ای تولید نمی کنه و لیفان اتومات به همان قیمت دنده ای ان داره عرضه میشه یعنی 64 و مزایای بیشتر در اپشن و تخفیف قیمتی ، حالا این موضوع باعث ضرر میلیونی دارندگان مدل دنده ای ان شده از جمله شما دوست عزیز،
    از این مطلب برداشت من این هست که شرکت در جهت رقابت، قیمت را تعیین کرده که اگر این کار را نمی کرد من و دیگر خریداران مدل اتومات هیچ وقت سراغ این خودرو نمی رفتیم چون ما همه در حال حاضر می خواهیم خرید کنیم و قیمت یک فاکتور مهم هست همه میدانیم کاتالیزور این خودرو بعد 30 هزار میریزه و باید عوض بشه همه میدانند که کمک فنرهای ان ضعیف است مشکل لاستیک سابی پیدا می کنه و بوی نامطلوب دیسک و صفحه و ضعف در سربالایی ها و غیره …… اما بیا صادق باشیم با شصت میلیون چی میتونی بخری تازه 15 روزه تحویلت بدن ساندرو استپ وی که الان تو بازار 62 میلیونه، ساندرو معمولی 52 میلیون که هر دو نسل اول هستند و حتما بعد از عرضه نسل دوم با ضرر قیمتی مواجه میشن،ال90 اتومات 50میلون،اچ سی کراس 53 میلیون،برلیانس اچ322 و بقیه که اکثرا چینی هستند و تازه مشکلات ان را نمی دانیم به دلیل اینکه تازه امده (مثل اچ سی کراس) و غیره … باید بخری خب همه اینها را اغلب خریداران می دانند ولی باز هم این خودرو را می خرند؛ می دانی چرا ؟
    چون شرکت قیمت رقابتی خوبی گذاشته و به فکر دلالها و خریداران قبلی جهت سود بردن و منافع سرمایه ای انها نبوده، به راحتی می تونی از خود شرکت البته در حال حاضر این خودرو را بخری، گارانتی 3 ساله و 60هزار کیلومتر و در مقایسه امکانات و زیبایی و اندازه از همه خودروهای هم قیمت سرتره و این موضوع باعث میشه شما اون ضعفها را نادیده بگیری و راهی برای رفع ان پیدا کنی و یا از گارانتی استفاده کنی
    به عنوان دارنده مدل اتومات ایکس 60 به خریداران ان باید بگم با این خودرو به فکر کورس گذاشتن و رد کردن دست اندازها با سرعت 60کیلومتر و افرود در کوه و دشت ویا انجام حرکات نمایشی که بعضا از این خودرو انتظار دارند نباشید در اصل این خودرو یک خودرو شهری است که باید با ملایمت با ان رفتار کنید
    در ضمن بابک عزیز من و دیگر خریداران مدل اتومات ان هم بعد ورود مدل های جدیدتر این خودرو مثل فیس لیفت ان و یا ایکس 70 و دلایل دیگه دچار افت قیمت می شیم و این را می دانیم
    ولی اگر شرکت مثل دو غول خودرو ساز دیگه مثلا فقط پیش فروش داشت و 6 و یا 8 ماهه خودرو تحویل می داد با کلی بدبختی و قیمتی که ندانی، مثلا خریداران فعلی اچ سی کراس، هایما ،ساندرو استپ وی برای تیر و مرداد سال دیگه تحویل می گیرند، با چه قیمتی چند ماه سود نمی دانند، قرارداها پیش فروشه و به قیمت روز می باشد اونوقت می دیدی این خودرو هم دست دلالها چه قیمتی میزد

    —- رامین عزیز
    تا انجا که من میدانم و پرسیدم و دیدم مدل دنده ای ایکس 60 ضبط مانیتوردار و دوربین عقب نداره و باید با قیمت 1/100/000 از نمایندگی و یا بازار تهیه کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      من X60 اتومات گرفتم ، تا 2500 کیلومتر خیلی خیلی کم به ماشین فشار آوردم ولی الان به نظرم داره خوب راه میره. 206 تیپ 2 هم دارم ولی الان X60 ام بهتر راه میره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۳۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      با سلام
      در پاسخ به آقا یا خانم نیکو کلام – توجه داشته باشید موضوع بحث ارزیابی کارشناسی این خودرو نیست . موضوع تفاوت قیمت 10 میلیونی رسمی با بازار که توسط دلال های این شرکت ( بهر تعداد درخواست ) عرضه میشود ، که در بیان و مفهوم حقوقی و قضایی به این عمل کلاهبرداری وکلاشی گفته میشود و این عمل در حالی صورت می گیرد که این شرکت رسما” توقف تولید دنده ای این خود رو را اعلام کرده است علیرغم این اعلام این خودروها در بازار آزاد 10 میلیون زیر قیمت فروخته می شود .
      تمام نواقصی که X60 دنده ای دارد ، اتومات نیز این ایرادات را دارد که پس از گذشت یکسال متوجه آن خواهید شد . در حال حاضر تعداد بسیاری خریداران از صدای عذاب آور موتور به نمایندگی ها مراجعه کرده اند که قابل رفع نیست .
      این شرکت در عرض یکسال نرخ تمامی تولیدات خود را از 5 میلیون تا 12 م افزایش داده است ، وقتی نظارت و کنترل و ارزیابی وجود نداشته باشد عرصه برای جولان غارتگران نو کیسه مهیا خواهد شد .
      خواهشن شما سنگ این غارتگران را به سینه نزنید که از این نمد کلاهی برای شما متصور نیست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان

        ۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (5 ديدگاه)

        من نمی دونم چرا این پست رو زدید ولی من به شخصه سعی می کنم تجریبه ام رو بگم شاید کسی که می خواد ماشین بخره دو به شک باشه. (منم خیلی نظرات رو می خوندم تا ماشینی که می خرم خوب باشه)
        در مورد جمله “در حال حاضر تعداد بسیاری خریداران از صدای عذاب آور موتور به نمایندگی ها مراجعه کرده اند که قابل رفع نیست .” باید بگم، صدای موتور ماشین من خیلی کم داخل میاد. مشکلات دنده ای هم نداره. البته منم 3 ماهه خریدم. در کل راضیم. کیفیت داشبورد از ماشین های قبل 89 ایرانی ضعیف تره ولی از بعد تحریمی ها بهتره یا در اون حده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  23. محمد

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این ماشین نسبت به قیمتش واقعا ارزش ش رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مجتبی

    ۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام
    کسی میدونه گیربکس x 60 اتومات چند سرعته است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      گیربکسش CVT ، یعنی مثل یه موتور برقی عمل میکنه دنده عوض نمیشه پیوسته با فشار پدال گاز دور موتور که زیاد میشه گیربکس هم سریع‌تر قدرت رو انتقال میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. مجتبی

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پس چرا مدیران خودرو گیربکس cvt رو 7 سرعته معرفی میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. مجتبی

    ۱۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    منظورم اینه تو حالت دستی چند تا دنده عوض میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نیکوکلام

      ۱۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      در حالت دستی به غیر از دنده عقب ، 5 دنده برای حرکت به جلو می خورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یونس

        ۲۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یعنی ۵دنده به حالت دستی تبدیل میشه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. محمد شش

    ۲۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من x60 l مدل 93 دارم میشه دنده اش اتومات کنم لطفا راهنمایی کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام. خودرو لیفان X60 اتومات به مدت زمان پنج ماه که توسط شرکت کرمان موتور عرضه وبه فروش رسیده است سیر عمودی افزایش قیمت را طی کرده است بطوریکه فروش نقدی از 62 میلیون تومان به 67 میلیون تومان و فروش شرایطی با مبلغ پیش 24میلیون تومان و اقساط ماهیانه به مدت سه ساله از 1410000هزار تومان به 1650000هزار تومان رسیده است. حال با توجه به کارشناسی شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران به عمل آمده فقط حائز یک ستاره از پنج ستاره شده است. در مدت زمان پنج ماه در کشور عزیزمان چه اتفاقی افتاده است که این خودرو چینی اینچنین لجام گسیخته افزایش قیمت می یابد آن هم با این کیفیت و مسئولین محترم مربوط چرا رسیدگی نمی کنند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سعید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لیفان سوار چند نکته مهم در مورد این ماشین باید بیان کنم حتما برای این ماشین روغن ۱۰w_۴۰ بریزید با استاندارد SL یا SM چون دوستی روغن ۲۰w_۵۰ ریخته بود صدای موتور وحشتناک زیاد بود . شمع های خودرو را با مدل سوزنی پایه کوتاه عوض کنید ترجیحا ngk با کد bkr6exix_11 که واقعا تو شتاب و کاهش سوخت و مخصوصا هنگام استارت زدن تفاوت را حس خواهید کرد و همینطور مشکل خراب شدن کاتالیزور بخاطر مرغوب نبودن نوع شمع هست که باعث خراب شدن کاتالیزور میشود ترجیحا از بنزین سوپر استفاده کنید یا چند باک درمیان استفاده کنید ورژن نرم افزاری ۲۰۱۵ ای سی یو نصب کنید و در آخر لذت ببرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      از ماشین راضی هستی ؟میخوام ایکس ۶۰ دنده ای بگیرم خواستم نظر شمارو بدونم،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. سیا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    قبلا” پژوپارس و پراید صفر داشتم الان ۶ ماهه که X60 اتومات دارم که عالیه …راضیم ازش..تولیدات سایپا و ایران خودرو دیگه باید برن موزه……

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا