چشم اندازخودروهای چینیسایر خودروهای آسیاییلیفان

مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰ معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان ۶۲۰
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30
گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان
جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7
جیلی امگرند EC7
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد ولیکس C30
داشبورد ولیکس C30
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد لیفان 620
داشبورد لیفان ۶۲۰
lifan 620 headlight
لیفان ۶۲۰ CVT
lifan 620 CVT
lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان ۶۲۰
۱- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ۴- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶۳ دیدگاه‌ها

  1. ولک

    ۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببین داداش این و بگم لیفان بهترین ماشین در ایرانه هر کسی […] من لیفان 1800 سی سی رو دارم الان دو سال است یه بار اخ نگفته […] برید ماشین چینی بگیرید چون اونا مثل ایران فرغون نیستند قطعات درجه 4 رو بیارند نصب خودرو کنند همین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پیمان روئین تن

      ۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام
      باید در مورد مقاله هائی که توی این سایت نوشته و منتشر میشه مطالبی رو بعنوان یک مدعی شناخت اتومبیل به عرض برسونم :
      1) اول اینکه سعی کنید سایت رو همیشسه بروز نگه دارید و از اطلاعات سوخته استفاده نکنید ، الان مدت دو سال هستش که لیفان مدل جدید 620 رو با موتور 1800 VVT وارد چرخه تولید و عرضه کرده که داره با آپشن ها و مشخصات فنی در مقابل خودورهای هم رده قیمت خودش عرض اندام میکنه .

      2)سایت پدال تقریبا شناخته شده هستش اما متاسفم برای مدیر سایت که میگذاره هر کسی هر چی میخواد از طرف سایت بعنوان یه مرجع خودرو منتشر کنه که قطعا تاثیر منفی روی اعتبار و منابع اون میذاره و مخاطب های خودشو یکی یکی از دست خواهد داد .

      3) وقتی قرار از خودورئی تحت عنوان مقایسه یا برتری و یا هر خصوصیت دیگری صحبت کنیم بهتره با اطلاعات کامل و تجربیات بدست آمده اینکارو انجام بدیم تا بتونیم باعث راهنمائی دیگران باشیم نه گمراه کردن اونا .

      4) همونطور که نویسنده این مقاله قیاسی بین خودورهای چینی اشاره کرد که نمیشه به این اعداد و ارقام اعتماد کرد ، من میگم نمیشه به حرفهای کسی که حتی هنوز در حالت سکون پشت هیچکدوم از این ماشین ها ننشسته و داره به صراحت راجع به توانائی اونا قضاوت میکنه اعتماد کرد .

      5) من دارنده یکدستگاه خودوری لیفان 620 1800 هستم ، قطعا مطابقت این خودورها با خودورهای کره ای قیاس درستی نیست و نمیشه به اندازه اونا از کیفیت و توانائی و هر مشکل دیگه ای قیاس کرد و توی سر اونا زد ، اما وقتی توی کشوری مثل ایران یه خودور پارس ELX با هیچ ویژگی و توانائی قیمت 40 میلیون تومانی داره ، اونوقت این خودور ی چینی با موتور پیشرفته VVT که اگه راجع به توانائی این طراحی جدید با قدرت 131 اسب بخاری این بدونید دیگه حرفی برای گفتن نخواهید داشت میتونه به راحتی جای خودشو بین خریداران باز کنه.

      6) من این خودور را در شرایط خیلی خاص و در سفرهای مختلف جاده ای با رقیبی مثل مگان 2000 و سواناتا در شرایط شتابگیری و گرمای جاده ای و ترمز در شرایط ناخواسته تجربه واقعی کردم و به جرات میگم محاله خودورئی بتونید توی این رنج پولی و با این توانائی پیدا کنید .

      7) قطعا اگر قرار باشه نوشته ای از قیاس و توانائی این خودور برای شما بگم که با چه شرایطی این خودور رو تست کردم در غالب این صفحه این سایت نمیگنجه .

      با احترام

      پیمان روئین تن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. معین

        ۲ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        یکم واقع بین باش من نمیگم لیفان اشغاله اما لیفان کجا و سوناتا و مگان کجا از لحاظ قیمتی هم همینو باید گفت در ضمن جیلی خیلی از لیفان بهتره قیمتش هم گرونتره پس اینا رقیب هم نیستن چون 20 میلیون اختلاف قیمت دارن که واسه قشر متوسط همچین پول کمی نیست اما منم مثه شما از لحن نویسنده خوشم نیومد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این مالی زمانی بود که لیفان موتورش 1600 بود الان چی که شده 1800 و ترمز هاش بهتر شودن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javad

      ۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من لیفان 1800 دارم و کاملا ازش با توجه به پولی که دارم راضی ام
      صداوشتاب موتورش وقتی بخای پا روی پدالش بزاری خیلی از دو تای دیگه بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hamed

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اقا من جیل rv هاچبک دارم داداش موتر 1800 با 137 اسب بخار همین 2ماه پیش خریدم 10 اربگ داره 100 7سوخت مسرفش 2حالت سانروف داره خیلی جاداره ترمز خفنی داره 62300خریدم و با این قیمت باید یه 207 اشغالی که اونم چینی میخریدم
    اقا جون من نمیگم بهترین ماشینه من میگم با 62300 چی میدن که این امکاناتو داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من شخسآ 220 باهاش رفتم تو فردگاه امام خوشگل داش جواب میداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. يزداني

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا امکانات لیفان 620 نسبت به خوروهای داخلی عالی است موتورش هم که حرف نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسر

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (397 ديدگاه)

      بنظرم جیلی بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. pars

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من یه جلیی دارم و واقعا عالیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. یاسر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    مقاله بدی نبود ولی چون از اول با نگاه متعصبانه شروع شده به دل نمیشینه ونمیشه خیلی بهش اتکا کرد. بخصوص لیفان که الان اصلا 1600 تولید نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علي

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من لیفان 620موتور1800دارم واقعا نسبت به قیمتش خوبه .نویسنده عزیز اینقدربدی خودروهای چینی رانگو . به جای این حرفا خودروسازهای ایران رو نصیحت کن که حتی مونتاژ کردن رو هم بلد نیستند. این مردم بیچاره به خاطر تحریمها و تعرفه های بالا باید این اشغالها روبخرند .بعد از 50سال مثلا خودروسازی وضعیتشونو ببین گردنشون پیش خودروسازهای چندسال کارچینی بابت یک پلتفرم کجه .
    من برای خودم واین ملت متاسفم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ياسر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    اول جیلی دوم لیفان …. صدم ولیکس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Yashar

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (89 ديدگاه)

    من هیچکدوم از این ماشینارو ندارم یه 405 دارم که ازشم راضی نیستم همه جاش صدا میده احساس امنیت نمیکنم فقط بنظرم شتابش بد نیست! ولی در مورد لیفان یکی از آشناهامون موتور 1800 خرید خوشگل و جادار بود ولی تو کمتر از 400 کیلومتر گیرپاچ کرد بیچاره حالش از هرچی ماشین چینی بود بهم خورد تنها نکته مثبتش این بودکه که شرکت بدون هزینه موتورشو زود تعویض کرد ایشون هم زیر قیمت ردش کرد و بجاش یه سوناتا شش سیلندر 2007 گرفت ازشم خیلی راضیه … همین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد 48

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی اساتید محترم .من برای بار اول که این سایتومطالعه کردم وبسیار لذت بردم بنابراین تصمیم گرفتم که تجربه خودم رو برای کسانی که قصد دارن ماشین چینی تهیه کنند رو بنویسم(البته اگه بعضی از دوستان برداشت نادرستی از مطالبم نکنند)من حدود 2ماه یک پراید داشتم با اینحال که اونموقعیعنی سال 84 قطعات این ماشین اصالت بیشتری داشت امااز نظرسر وصدای داخل ماشین منو قانع نکرد بنابراین اقدام به فروش کردم .حدود 7سالی یک ریو داشتم که شایدبعضی از همین اساتید محترم اونموقع بسیار این ماشینو نقد میکردند ولی من ظرف این 7سال فقط یک بار پمپ بنزین عوض کردم ودوبار باطری ماشین در ضمن سالی سه تا چهار بارهم با هاش مسافرت میرفتم(به خاطر شغلم) روزی هم که فروختمش انگار اعضای خانوادمو داشتم رد میکردم .تا الان که تصمیم گرفتم ماشین بزرگتری بگیرم برای این منظور سراغ برادرم و دامادمون که2 سال ماشین چینی دارند رفتم وازش تحقیق کردم اونا بسیار راضی بودندوالان تصمیم دارم من هم همون رو تهیه کنم….اما قصد من از نوشتن این مطالب اینه که نه تصمیم دارم از شرکت خاصی تبلیغ کنم ونه از اسم ماشینی اسم اوردم تا خدای نکرده دوستانی که از سایپا یا از ایران خودرو استفاده میکنن رنجیده بشن بنا براین چون خودم قصد خرید خودرو رو داشتم ومثل اون عزیزانی که سر چند راهی قرار گرفتن این چند خط رو سیاهه کردم تا بدونند تو کشوری زندگی میکنند که باید واقعیتها رو پذیرفت امکان داره دو تا دوست از یک مدل خودرو از یک کمپانی تهیه کنند برای یکی سالیان خوب کار بده و برای دیگرد نه این بسته به شانس شما .به نحوه نگهداری شما ونحوه دید شما به یک محصول داره.امکان داره من یک دریل چینی که همه بدشو میگن بگیرم وده سال اونو داشته باشم حتی بدون عوض کردن یک قطعه ولی یادتون باشه من باتوجه به این چند صباحی که از خدا عمر گرفتم پدرم میگفت بچه جنس زاپنی نخرزاپن به کجارسید من به بچه ام میگفتم بچه جنس کره ای نخر کره به کجا رسید حالا بچه من به دوستاش وکوچکترها میگه جنس چینی نخر ….دوستان عزیز واقعیات جامعه و دنیا رو بپذیرین و سعی کنید مانند همون چشم کوچولو ها روزی سوار ماشینای خوب خودمون شیم انشالله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد 48

    ۵ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دوستان عزیز مطلبی که یادم رفت رو بگم .اینکه همون سرورای خوبم که الان پراید دارند رو در نظر بگیرین سیستم میبندن .هزار کارای قشنگ رو ماشین میبندن ومیبنیم که بعضی هاشون بعد از سالیان متمادی یا خانوادهاشون سوار میکنن وبه قول امروزی ها حالشو میبرن یا دوستاشونو..چون توی این شرایط ترافیکی جایی برای شتاب ونه جاده ای برای شکستن رکورد سرعت بلکه چیزی که باید یادمون باشه لذت بردن وسالم بودنه.به امید به روزی و ارزوی به کامی برای همه مردم عزیزمون .بدرور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      محمد خان پیروز باشی و باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. YaShaR

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (294 ديدگاه)

    فیس لیفت لیفان 620 (630)

    http://uplod.ir/qiqnyop5rfvj/lifan620630.jpg.htm

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. fatemeh

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من جیلی ec7خریدم خیلی راضیم بی صدا و نرم من همه ماشینی امتحان کردم خصوصا ماشینهای ایرانی می تونم بگم از ماشینهای ایرانی خیلی بهتره و بدون نقص مصرف بنزین کم ترمزش عالی سر عتشم خوب بود به نظر من ماشینه خوبیه بنتر از اتومبیل ایرانه قیمتشم مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    به نظرم بایک سنوا و جک جی۵
    خیلی بهتر از ایناشغالان یعنی لاستکشون به اینا می ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ،علی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اون دوستی که میگه لیفان بهترین ماشینه ایرانه پس ماشینای آمریکایی فرانسوی و….کشکن فکر کنید لیفان از شورولت کامرو بهتره.
    از بین ماشینهای چینی زیر70 ملیون اول از همه جیلی هست که کیفیتش واقعا عالی هست و در کلاس خودش داره با مگان رقابت میکنه و امکاناتش و کیفیتش از مگان بهتره بعد اون ماشینهای چینی دیگه هستند مثل لیفان، گریت وال و…که کیفیتشون چنگی به دل نمیزنه.دوستان خواهش میکنم تعصبی نباشید و چیزی که بهتره رو قبول کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مینا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه! راستش من هم بالاخره مثل محمد عزیز بعد از پراید و ریو تصمیم گرفتم یه چینی بخرم . تا حالا از همه امکانات لیفان 620 راضی بودم و باهاش طعم سواری ماشین غیر ایرانی رو چشیدم و لذت بردم. اما حالا بعد از افزایش بودجه تصمیم دارم یه کورولا بخرم چراش هم یکی اینکه خوب پولشو دارم و دیگه اینکه این جناب لیفان بعد از 2 ماه از خریدش رفت نمایندگی برای تعویض جعبه فرمان بعد از یک ماه دیگه ضبط ماشین سی دی رو نمیخوند رفت تعمیر الان هم دوباره فرمونش توی چرخوندن یه گیر داره حالا تا گارانتی داره خوبه ولی از گارانتی که در اومد وای به حال من با اینهمه هزینه تعویض قطعات خوب نتیجه اینکه بی خیال لیفان عزیزم میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب خانم مینا حرف شما درست ولی به بقیه چه مربوط چی می خوای بخری . به بقیه چه مربوط پول داری . سایتو اشتباه اومدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محسن

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی دوستان خودتونو خسته نکنید از قدیم گفتن هرچقد پول بدی اش میخوری ادم بی پول باید اتوبوس سوار بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ش

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تو خودرو های چینی بازار ایران اول جیلی بعدش لیفان که لیفان از نظر قیمتش واقعا مفته من خودم 6201.8دارم 220تا تو اتوبان باهاش رفتم باور کنید تو اون لحظه فکر میکردم تو یه مزدا3 هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. ل

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه تا 35.000.000 تومن پول دارید ال نود بخرید نه ماشین ایرانی به درد میخوره نه چینی. موتورش می ارزه به همشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امير علي

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چون قصد خرید لیفان 1800 رو دارم هم این مقاله رو با دقت خوندم و هم نظرها رو . در مورد این مقاله باید بگم نویسنده واقعا یه فانتزی خوب نوشته . بمعنای واقعی بی اطلاعی خودشو از خودرو بیان کرده. دلیلش هم اینه که من تا الان با 8 نفر که لیفان 1800 و 1600 و با کیلومترهای رفته متفاوت داشتن حرف زدم. یک بار هم سوار یک 1800 شدم که قابل توجه نبود. در کل به این نتیجه رسیدم نسبت به پارس سال اگر بهتر نباشه کمتر نیست. به قول دوستی هرچی پول بدی آش میخوری. در هر صورت بیشتر روی سخنم به نویسنده است که اگه نگیم تمام بیشتر حرفهاش بیشتر شبیه جوک بود. آخه مرد حسابی تو این 3 ماشین رو با چی مقایسه خواستی بکنی؟ ماشین های ایرانی یا اروپایی و امریکایی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. omid

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    فقط جیلی امگرند7 عالیه،بعدشم لیفان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداش مسعود جیلی کارخونه والو رو خریده به نظر من که تو ماشین های داخلی پادشاهه. ماشین تا صدوده میلیون فقط جیلی.
    تازه اگهec8 بیاد پوز کرهای ها رو میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. دادا

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    دوست خوب باکدوم مدرک میگی جیلی ولوو رو خریده.کمی بگردی وتحقیق ومطالعه کنی متوجه میشی( لااقل تو سایتها)چنین چیزی صحت نداره.بحث بیست درصد سهامشه که البته مشروطه و این حقو به ولوو داده که شرایط مندرج درقرار داد رو رعایت نکنه شرکت چینی،ولوو میتونه فسخش کنه.این کجا اسمش خریدن.ولوو واقعا ازنظر ایمنی در خودروسازان دنیا اگه اول نباشه دوم هست.چین راه درست رو میره.خودشو به هرطریقی به خودروسازان میچسبونه تا لااقل ازتجربیاتشون استفاده کنه.راهش درسته ولی باید دید این سیاستش تا کی ادامه پیدا میکنه.حالا سیاست جمع کن وبنداز ما چیه؟البته میدونم سیاست منفعت طلبی به هرقیمتیه ونتیجه اش اینه بیشترین آمار مرگ ومیر :۱-پراید۲-پژو۴۰۵ ۳-پیکان وانت۴-نیسان گاوی…..موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان بازم دارم تاکید میکنم من میگم وقتی الان پژو پارس داره تحویل فوری میده 30500000پس هنوز خودرو های ایرانی بهتره .فروش به مناسبت روز پدر است
    فقط ماشین چینی که خوبه 1_MG
    2_جیلی امگرندX7
    لطفا کسایی که ماشین چینی داشتن نظر بدن در مورد این که چینی ها موتور شرکت هایی مثل میتسوبیشی یا ولوو نصب میکنند حرفی نیست.
    ولی من خودم جیلیX7 دارم یه تعویض روغن مجبور شدم خارج از سرویس انجام بدم 400تومن پام دروامد.اندازه تعویض روغن توسان2013 قبلیم.پس بدونید خرج بالاست پس بهتره یه ژاپنی یا کره بخرید تا حداقل ارزش خرج کردن داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen610

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      با سلام چه روغنی400 هزار تومان شده ؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. امیر علی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا نویسنده با خوش ذوقی و ریز بینی طنز گونه واقعیتها را نوشته
    ولی از نظر بنده شرایط خودروی ایران به قرار ذیل است
    خودروهای ایرانی= عدم آسایش حداقلی امروزی ولی قطعات و خدمات در دسترس ،توشون از همه بهتر 206 و ال نوده
    خودروهای خارجی غیر از چینی = لذت رانندگی روز و خرابی کم در عین حال بسیار گران
    خودروهای چینی = راحتتر از خودروهای ایرانی نه در سطح خارجی با قطعات و تعمیرات خیلی گران
    اگه مثل من بیمه کارگری داری بچسب به ایرانی و توشون اون دوتا که بهتره انتخاب کن
    اگه به هر دلیل پولداری ، ماشینهای خارجی غیر از چینی بخر و حالشو ببر
    ما لایق بهترینها هستیم اما در شرایط کنونی به قول اقای مجری همه چیز ما باید به ما بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رضا

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود و احترام،دوستان عزیز همدرد که إز سر ناچارى مثل بنده سراغ این سایت اومدین تا در مورد خودروهاى کمتر شناخته شده چینى اطلاعات کسب کنید؛من هم مثل شما دارم دنبال یه خودرو چینى میگردم اما…! با خوندن این صفحه خواستم جوابى به این دوست عزیز نویسنده که ظاهرا در جریان نیستند که مجله گل آقاى خدا بیامرز خیلى وقته تعطیل شده بدم چون هیج تناسبى بین یک سایت طنز با یک سایت فنى نمیبینم.ًصرفا جهت اطلاع ً (و نه براى پز دادن،چون اگه با دل خوش سوار گارى باشى بهتر إز اینه که با دل ناخوش سوار رولزرویس بشى) عرض میکنم بنده از خط ١١ و پراید و ٢٠۶ داشتم تا مزدا و سوناتا و…آخرین ماشینى که داشتم یه آمریکایى ٢٠١٣ بوده و الانم دوچرخه سوارم.از وقتى هم که گواهینامه گرفتم بیست سال پیش،تقریبا تمام جاده هاى ایران رو گز کردم؛این رو گفتم که بگم اصولا ماشین رو خوب میشناسم.ببین برادر من ،اونهایی که مثل من میان تو این جور سایتها که یه ماشین چینى بخرن عقلشون خوب میرسه که داشبورد لیفان رو با ًبى ام دابلیوً ى آلمانى مقایسه نکنن یا قیافه جیلى رو با بنز شما و حتى اتوموبیلهاى کره اى.کسانى که مجله تخصصى! میخونن قبلا جیبشون رو نگاه کردن و داغ ماشینهاى بى کیفیت تولید داخل رو چشیدن و حالا پولشون در حدیه که آخره بشه یه جیلى.آدم عاقل بأید حواسش باشه که اگه یه کسى یا گروهى جریان گل آلودى رو به نفع خودشون راه انداختن غرق نشه توش.ببین عزیز دل برادر،بقول انشاهاى قدیمى خودمون بر همگان واضح و مبرهن است که خودرو هاى چینى درجه ٣ در حد جیبهاى درجه ٣ ما هستند ولى باز هم خدا پدر چینى ها رو بیامرزه که داغ سانروف و کروز وCVT وغیره رو به دل ملت ایران نگذاشتند وگرنه باید همون پراید و GLX و روآ رو سوار میشدیم و به سفر آخرت میرفتیم.حالا خودروسازهاى چینى بقول شما بندازن و سایپا و ایران خودرو ننداز؟خوب میشد اگه سایت محترم پدال یک نظر سنجى میگذاشت و میزان رضایتمندى مردم رو در این مورد بررسى میکرد.تنها گزینه اى که خودروسازهاى داخلى و بعضى إز دوستان بهش مینازند و در قیاس با خودروهاى چینى داخلى قرار میدن ال -٩٠ هستش که میفرمایند از لحاظ فنى با کیفیته.اصلا قبول،،،اما آیا این دوستان با قطعات و موتور خودرو صرفا میروند سفر؟از داخل و بیرون کجاى اطاق و راحتى داخلش رو میشه مثلا با C30 مقایسه کرد. بعدش هم تازه میان تمام امکانات اولیه رو از روش برمیدارن و اسم این ناقص الخلقه رو میذارن ال نود و بعد همون إمکانات أولیه رو میذارن روش و بهش میگن ال نود فول آپشن؟؟؟!!!فول آپشن؟؟؟کسى نیست بگه بابا ملت رو چى فرض کردید شما!فول آپشن؟؟؟۴٢ میلیون!!!؟؟؟حیف که ساعت دو نصف شبه و حوصله ندارم فقط به این داداشمون عرض میکنم N فروند از هواپیماهاى جنگنده ایران ساخت همین کشور چین هستند حتى اگه تکنولوژیش روسى باشه ، و در پایان اینکه محض طنز تلخ هم که شده متأسفانه این دوستان خودشان را که جر هم بدهند ما از چین بسیار عقب هستیم؛والله بصیر بالعباد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی

    ۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان عزیز من هدفم فقط این بود که بگم ادم با ٣٠میلیون میتونه یه پارس سوار شه ونره ۴۵میلیون بده یه لیفان ۶٢٠سوار شه وگرنه من دارم میگم که ماشین چینی هم اگر خواستید بخرید یا ام جی یا جیلی
    فقط در این اخرم بگم هر کی نظرش مخالف من اول بگه خودش چه سوار میشه بعد نقد کنه .
    من خودم از این طرح های فروش برای دلالی استفاده میکنم وگرنه یه سه سال میشه اصلا دور ایران فرغون رو خط کشیدم.
    پس هرکه چینی سوار بود ومال خودشم بود نقد کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امین

    ۲ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ااقا به عنوان ادمی که تجربه دوساله رانندگی لیفان رو دارم بهتون میگم لیفان 1600 مشکلاتی داشت که همشون تو 1800 حل شدن وحالا لیفان 1800 یه ماشین کامل هس.
    اگه 70 ملیون پول دارید خب معلومه جیلی بهتره اما انتخاب لیفان با 45 ملیون منطقی به نظر میاد.
    ضمنا اون بچه هایی که میگن چینی ها اشغالن بدونن که داداشم ما تو ایران زندگی میکنیم شک نکنیدهمین لیفان سگش به تولیدات ایران خودرو وسایپا شرف داره.
    اگه تونستین ماشین کره ای بخرید خیلی از چینی ها بهتره اما در مقایسه با تولیدات داخلی چینی ها خیلی خیلی بهتر و به روز تر هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. اِم

    ۵ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان، شرکتهای داخلی از سیاست ًهرچی تیغمون گرفت می بُریم ً

    پیروی میکنند, اگر ذره ای احسساس کنند که تولیداتشون از هر نظر

    می تونه با چینی ها رغابت کنه الان باید محصولاتشونو هم قیمت چینی ها

    می خریدیم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدي

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز من هم تازگی یک جیلی سدان اتوماتیک ثبت نام کردم بعد از خوندن نظرات این سایت احساس می کنم تصمیم درستی گرفتم البته قبل از اینکه ثبت نام کنم تصمیم داشتم هیوندا اکسنت بگیرم ولی با توجه به امکانات قیمت و فضای داخلی بزرگتر وراحتی صندلی های عقب و قیمت جیلی تصمیمم عوض شد.به نظر من اگر قیمت خودروهای خارجی اینقدر گرونه که مردم ایران مجبور میشن برن سراغ خودروهای بی کیفیت داخلی لابی همین خودرو سازهای داخلی هست که به جای بالا بردن کیفیت تولیداتشون سعی می کنن با لابی گری، و بالا بردن قیمت تمام شده ماشین های خارجی محصولاتشون رو به فروش برسونن.البته هستند کسانی که میگن برای حمایت از تولیدات داخلی باید بریم سراغ محصولات ایرانی ولی من میگم برای بالا رفتن کیفیت محصولات داخلی باید ورود خودرو های خارجی رو آزاد کرد و اگرنه تا ابد باید شاهد ساخت محصولات داخلی بدون کیفیت و اجبار مردم برای خرید این محصولات باشیم.
    هر کی با من موافقه اون لایک قشنگه رو کلیک کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا