خودروهای چینی

لینگ‌بااو باکس، هاچ‌بک الکتریکی نوظهور چینی

یک خودروساز دیگر از چین سر برآورده و اولین محصول آن لینگ‌بااو باکس (Lingbao Box) نام دارد. برند لینگ‌بااو که بخشی از شرکت خودروسازی Jiangsu Jimai، تصمیم گرفته برخلاف بسیاری از خودروسازان چینی که کار خود را با کراس‌اوورهای لوکس و گران‌قیمت آغاز می‌کنند، یک هاچ‌بک الکتریکی کوچک را به‌عنوان اولین محصول خود روانهٔ بازار کند. این خودرو نه‌تنها کمی به هوندا N-One شباهت دارد بلکه به نظر می‌رسد حاصل ترکیب یک مینی و یک دوو ماتیز باشد.

در جلوی باکس، جلوپنجره‌ای مسدود و چراغ‌های گرد ساده‌ای به چشم می‌خورد درحالی‌که می‌توان دی‌لایت‌های افقی را هم برای آن سفارش داد که در قسمت پایهٔ سپر قرار می‌گیرند. در این ماشین همه‌چیز بسیار ساده و جعبه‌ای شکل به نظر می‌رسد و بنابراین نام باکس برای آن مناسب است. طراحی قسمت عقب هم دقیقاً مثل جلو است و در آن جز چراغ‌های گرد چیز دیگری جلب‌توجه نمی‌کند. این هاچ‌بک الکتریکی چینی همچنین روی رینگ و لاستیک‌هایی قرار گرفته که به‌قدری کوچک هستند که به نظر می‌رسد از یک ماشین اسباب‌بازی گرفته شده‌اند.

هرچند طراحی داخلی باکس هم نسبتاً ساده است اما بااین‌حال فناوری‌هایی هم در آن به چشم می‌خورد. ویژگی قابل‌توجه در اینجا یک صفحه‌نمایش بزرگ تبلت مانند برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که در زیر آن‌هم یک دسته‌دندهٔ عمودی قرار دارد. باکس همچنین از آمپرهای آنالوگ اسپرت و غربیلک فرمان سه پره هم برخوردار است.

باکس به یک موتور الکتریکی مجهز شده که ۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. برای تأمین انرژی این موتور یک پکیج باطری جمع‌وجور ۱۸ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که با هر بار شارژ امکان پیمودن ۱۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. قیمت لینگ‌بااو باکس هنوز مشخص نیست اما گفته شده اواخر سه‌ماههٔ جاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    نمی‌دونم یهو یاد ام وی ام افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (310 ديدگاه)

    پراید خودمون از این بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      یک ترکیب ناهمگونی از فیات و مینی و فرغون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه زشته زشتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    تو این کلاس همه قیافه ها همینطوریه .هدف این کلاس پرستیژ نیست. باید ابعاد جمع و جور باشه وزن بیاد پایین، و مصرف تا حد امکان کم بشه. تو این کلاس قیمت حرف اولو میزنه. واسه ماشین دوم میتونه گزینه خوبی باشه واسه رفت و آمدهای تو شهر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه ماشین عالی تو کلاس خودشه که طراحی داخلی خیلی زیبایی داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا