خودروهای چینی

مدل‌های معرفی‌شده جدید در چین در ماه مه 2016

بازار خودروی چین با داشتن ۴۰۰ خودروی سواری تولید داخل که تعداد آن‌ها با در نظر گرفتن مدل‌های وارداتی، مینی ون‌ها و خودروهای تجاری به هزار دستگاه می‌رسد، یکی از متنوع‌ترین بازارهای روی زمین است. این بازار همچنان در حال گسترش است، همان‌طور که در ماه مارس ۱۲ مدل جدید، در آوریل ۷ مدل جدید و ۷ مدل جدید نیز در ماه مه به آن اضافه شده است و این‌ها به‌علاوه ۳ نسخه جدید (الکتریکی) از مدل‌های موجود است. در گذشته مدل‌های معرفی شده در ماه قبلی را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون نگاهی به ۷ خودروی جدید این بازار خواهیم داشت.

FAW Senya R7 SUV
فاو Xenia R7
موفق‌ترین مدل تازه‌وارد از آن برندی است که در چند وقت اخیر مدل‌های زیادی را معرفی نکرده است و این خودرو تنها سومین خودروی معرفی شده آن در ۲۰ ماه اخیر است. تعجبی ندارد که فاو Xenia R7 به سرعت با فروش ۳۹۳۱ دستگاه به‌عنوان دومین خودروی پرفروش این برند لقب گیرد. عددی که بیش از یک‌چهارم از فروش برند فاو را در ماه مه تشکیل می‌دهد، اما هنوز آن‌قدر زیاد نیست که جلوی کاهش فروش ۱۷.۳ درصدی فروش این برند را بگیرد. Xenia R7 یک کراس اور کوچک است که قیمت آن از ۶۹۸۰۰ یوآن (۱۰۶۰۰ دلار/۹۳۵۰ یورو) آغاز می‌شود و قدرت آن توسط یک موتور چهار سیلندر ۱۰۹ اسب بخاری و ۱۵۵ نیوتن‌متری تأمین می‌شود. همچنین ابعاد این خودرو ۱۶۵۰/۱۷۸۰/۴۳۰۰ میلی‌متر است. این خودرو توسط فاو-جیلین تولید می‌شود که یکی از زیرمجموعه‌های فاو است که در استان جیلین قرار دارد. این خودرو احتمالاً جایگزین فاو Xenia می‌شود که همچنین با نام Xenia M80 شناخته می‌گردد و بر پایه نسل قبلی دایهاتسو Xenia/ تویوتا Avanza ساخته شده است که پرفروش‌ترین خودروی اندونزی است. البته چندان شگفت‌انگیز نخواهد بود که این خودرو تا زمانی که تقاضا برای یک گزینه ارزان‌تر وجود داشته باشد، بر روی خط تولید باقی بماند.

FAW Xenia R7
دانگ فنگ Fengguang 580
دانگ فنگ نیز اقدام به معرفی یک کراس اور جدید کرده است: دانگ فنگ Fengguang 580 چندان گرانتر از Xenia R7 نیست، چراکه قیمت آن از ۷۲۹۰۰ یوآن (۱۱۱۰۰ دلار/۹۸۰۰ یورو) آغاز می‌شود. با این وجود، این خودرو با ابعاد ۱۷۱۵/۱۸۴۵/۴۶۸۰ یک سایز بزرگتر از فاو است و یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار دارد که باعث می‌شود ارزش آن در برابر مبلغ پرداختی بیشتر از فاو R7 باشد. مدل ۵۸۰ اولین شاسی‌بلندی است که توسط دانگ فنگ Xiaokang ساخته می‌شود که شاخه ساخت خودروهای تجاری این کمپانی است و تاکنون تنها به تولید ون‌های کوچک، MPV های کوچک، پیکاپ‌های کوچک و تراک‌های کوچک مشغول بوده است. این مدل همچنین اولین SUV تحت زیر برند Fengguang است که تاکنون به خاطر MPV هایش شناخته شده بود. در اولین ماه Fengguang 580 موفق به فروش ۳۰۲۲ دستگاه شده است.

Dongfeng Fengguang 580
بیجینگ سنوا X35
یک کراس اور ارزان‌قیمت دیگر نیز از یک برند چینی دیگر در این ماه عرضه شد: بایک بیجینگ سنوا X35. البته جای تعجب هم نیست، چراکه این سگمنت یکی از سریع‌ترین رشدها را در چین دارد. بنابراین بیجینگ اتو به سرعت در حال گسترش مدل‌های برند زیرمجموعه‌اش یعنی سنوا با مدل‌های مختلفی از کراس‌اورهاست. X35 با ابعاد ۱۶۴۰/۱۸۱۵/۴۳۰۰ به‌خوبی بین سنوا X25 و سنوا X55 جا می‌گیرد که این عددی قابل مقایسه با Xenia R7 است که در بالا به آن اشاره شد. بیجینگ اتو قیمت این خودرو را از ۶۵۸۰۰ یوآن (۱۰۰۰۰ دلار/ ۸۸۰۰ یورو) شروع می‌کند که از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۸ نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد. انتظار می‌رود که یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر نیز در آینده برای این خودرو فراهم شود. همانند سنوا X25 و Changhe Q25 که برندهای زیرمجموعه بایک هستند، Changhe X35 نیز بر روی همین پلتفرم ساخته خواهد شد. با فروش ۳۰۰۳ دستگاهی در ماه اول فروشش توانست از برادران بزرگتر و کوچک‌ترش که به ترتیب ۱۵۰۲ و ۴ دستگاه در ماه اول فروش بوده‌اند موفق‌تر ظاهر شود.

BAIC Senova X35
جیلی امگراند GS
جیلی امگراند GS هاچبکی است که به‌عنوان یک کراس اور به فروش می‌رسد. این خودرو اولین دستگاه از نسل جدید امگراند است و در امتداد آن یک سدان برای جایگزینی امگراند EC7 معرفی خواهد شد. این خودرو توسط پیتر هاربوری رئیس طراحی بریتانیایی ولوو و جیلی، بر پایه پلتفرم جدیدی به نام چارچوب گسترش یافته (FE) انجام شده است. این پلتفرم با همکاری ولوو ساخته شده است و توسط ولوو معماری ماژولار کامپکت (CMA) نامیده می‌شود. این پلتفرم همچنین شکل‌دهنده خودروهایی چون کراس اور کوچک ولوو XC40 و یک سدان و یک هاچ‌بک احتمالی برای جایگزینی V40 فعلی خواهد بود.
جیلی همچنین برنامه‌ریزی کرده است تا فروش یک کراس اور را که بر پایه همین پلتفرم ساخته خواهد شد را در سال ۲۰۱۸ در اروپا آغاز کند و این ایده به نظر بسیار واقع‌گرایانه می‌آید، چراکه طراحی خارجی و کیفیت داخلی این خودروها چندان از آنچه که در اروپا دیده می‌شود دور نیست. ابعاد امگراند GS عبارت‌اند از ۱۵۶۰/۱۸۳۳/۴۴۰۰ میلی‌متر و دو گزینه پیشرانه ۱.۳ لیتری توربو ۱۳۰ اسب بخاری و ۱۸۵ نیوتن‌متری و پیشرانه ۱.۸ لیتری ۱۳۳ اسب بخاری و ۱۷۰ نیوتن‌متری برای آن وجود دارند. قیمت این خودرو از ۷۷۸۰۰ یوآن (۱۱۸۰۰ دلار و ۱۰۴۰۰ یورو) آغاز می‌شود و جیلی در ماه اول عرضه ۲۸۰۰ دستگاه از آن را به فروش رساند.

Geely Emgrand GS
هایما V70
هایما V70 یک MPV جدید برای این برند است که با توجه به ابعاد ۱۶۶۵/۱۸۰۰/۴۷۵۰ میلی‌متری و برچسب قیمتی که از ۷۹۸۰۰ یوآن (۱۲۲۰۰ دلار/۱۰۷۰۰ یورو) آغاز می‌شود، ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد. این خودرو هفت صندلی دارد که در یک چیدمان ۲/۳/۲ قرار گرفته‌اند و نیروی آن از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر یا یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژر با ۱۵۶ نیوتن‌متر و ۲۲۰ نیوتن‌متر تأمین می‌شود. این خودرو از یک جلوپنجره غول‌آسای کرومی با یک لوگوی بسیار بزرگ هایما از همان جنس بهره برده، اما همچنان از همان مشکل کوچک بودن سایز رینگ‌ها که در بسیاری دیگر از سازندگان چینی دیده می‌شود، رنج می‌برد. چیزی که باعث شده است که به قیمت قربانی شدن ایمنی (پایداری) و زیبایی خودرو، قیمت و مصرف سوخت پایین‌تر حاصل شود. هایما ۱۱۵۲ دستگاه از این خودرو را در ماه اول عرضه فروخته است، عددی که به نظر در ماه‌های آینده افزایش خواهد داشت. با در نظر گرفتن سایز این خودرو و قیمت آن، محتمل است که در ماه بعدی و شهرهای جنوبی که در آن‌ها برند هایما قدرتمند است، به خودروی محبوبی بدل شود.

Haima V70 MPV
مرسدس بنز کلاس V
دقیقاً دو سال پس از عرضه در اروپا، نسل سوم از مرسدس بنز کلاس V و ۷ ماه پس از عرضه آمریکایی مرسدس بنز متریس، این مدل در چین عرضه شد. همانند اروپا، این خودرو جایگزین ون مسافری Viano که بر پایه نسل دوم ون تجاری ویتو ساخته شده است، گردید. در چین، کلاس V توسط یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر نیرو می‌گیرد که ۱۰۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر نیرو تولید می‌کند. این در حالی است که در اروپا این خودرو تنها با پیشرانه دیزلی ارائه می‌گردد. قیمت این خودرو از ۴۸۹۰۰۰ یوآن (۷۴۴۰۰ دلار و ۶۵۵۰۰ یورو) آغاز می‌شود و درنتیجه چندان شگفت‌انگیز نیست که این خودرو فروش زیادی نداشته باشد. البته همچنان فروش ۶۲۸ دستگاهی ماه اول این خودرو بیشتر از فروش مدل Viano در هرکدام از ماه‌های عرضه از پایان سال ۲۰۱۱ بوده است. برادر ساده‌تر V کلاس یعنی Vito Tourer احتمالاً در ماه‌های آینده در چین تولید خواهد شد.

Mercedes_Benz V-Class MPV
گک ترامچپی GA8
همچنان که برندهای محلی چینی در حال رسیدن به حجم تولیدات جدی می‌شوند، چه این حجم تولید به کمک فروش کراس اورهای ارزان‌قیمت به دست آمده باشد یا نه، آن‌ها یک سدان پرچم‌دار حدوداً ۵ متری برای رقابت با برندهای اصیل وارداتی می‌کنند تا تصویر عمومی خود را تقویت کنند. دیده شده است که تعداد زیادی از این مدل‌ها در سال گذشته وارد بازار شده‌اند و فروش اکثر آن‌ها به عددی سه رقمی در هر ماه محدود شده است و تنها یک مدل می‌تواند واقعاً موفق لقب گیرد. این خودرو جیلی Borui (که GC9 نیز نامیده می‌شود و قیمت آن از ۱۱۹۸۰۰ یوآن شروع می‌شود) است که در آوریل ۲۰۱۵ معرفی شده و در پنج ماه اول امسال، ۲۱۵۰۰ دستگاه فروخته است (فروش متوسط ماهیانه ۴۳۰۰ دستگاه).

Geely GC9
خودروهایی نیز بوده‌اند که موفقیت کمتری داشته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به زوتی Z700 (شروع قیمت از ۹۹۸۰۰ یوآن) که ژانویه گذشته عرضه شد و به فروش ۲۱۳۸ دستگاه رسید (۴۲۷ در هر ماه) و همچنین لیفان ۸۲۰ (شروع قیمت از ۸۱۸۰۰ یوآن) که در مارس ۲۰۱۵ عرضه شد و ۱۲۹۷ دستگاه از آن تاکنون به فروش رسیده است (۲۶۰ دستگاه در ماه) اشاره کرد.

Lifan 820
بازنده‌های اساسی در این زمینه نیز دانگ فنگ Fengshen A9 (شروع قیمت از ۱۷۹۷۰۰ یوآن) که فروش آن دو ماه قبل آغاز شد و تنها موفق به فروش ۳۰۶ دستگاه (ماهیانه ۱۵۳ دستگاه) و رووی ۹۵۰ (شروع قیمت از ۱۷۹۷۰۰ یوآن) که از سال ۲۰۱۲ فروش آن آغاز شد و در اوایل سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفت گردید و در یک سال گذشته ۳۲۷ دستگاه فروش داشته است (۶۵ دستگاه در هر ماه)، بوده‌اند. به طور مشخص، کم‌فروش ترین مدل‌ها، آن‌هایی بوده‌اند که قیمت‌های بالاتری داشته‌اند و این نشان می‌دهد که خریداران چینی تا چه حد حاضرند برای خرید سدان‌هایی از برندهای داخلی‌شان هزینه کنند.
قیمت گک ترامپچی GA8 کاملاً جدید از ۱۶۹۸۰۰ یوآن (۲۵۸۰۰ دلار/ ۲۲۷۵۰ یورو) آغاز می‌گردد که آن را در بازه مدل‌های با موفقیت کمتر قرار می‌دهد که این نشانه خوبی برای شروع نیست. با این دیدگاه، فروش ۲۱۵ دستگاه در ماه اول فروش اصلاً عدد بدی به شمار نمیرود. عددی که آن را هم‌تراز با لیفان ۸۲۰ قرار داده است که کمتر از نصف این مبلغ قیمت دارد. نیروی گک ترامپچی GA8 از یک موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۲ نیوتن‌متر یا یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهارسیلندر با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر تأمین می‌شود. ابعاد این خودرو عبارت‌اند از: ۱۵۰۸/۱۹۱۰/۵۰۰۳ میلی‌متر.

GAC Trumpchi GA8 sedan
نسخه‌های بیشتر از مدل‌های موجود:
در کنار مدل‌های کاملاً جدید، سه نسخه الکتریکی از خودروهای موجود نیز در این مدت عرضه شده‌اند که عبارت‌اند از:
BYD Qin EV300 که بر پایه Qin پلاگین هیبرید ساخته شده است. یک موتور الکتریکی ۲۱۸ اسب بخاری و ۳۱۰ نیوتن‌متری به چرخ‌های جلو نیرو می‌دهد و انرژی خود را از یک پک باتری ۴۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌کند. بیشینه سرعت EV300 150 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۷.۹ ثانیه است. بازه حرکتی رسمی آن ۳۰۰ کیلومتر است که نام EV300 نیز از آن گرفته شده است. از این خودرو ۲۰۷ دستگاه در ماه اول به فروش رسیده است و این در حالی است که در همین بازه، نسخه پلاگین هیبرید که از دسامبر ۲۰۱۳ در حال فروش است، موفق به فروش ۲۷۰۵ دستگاه شده است. قیمت این خودرو با لحاظ شدن یارانه‌های انرژی پاک که مبلغی معادل ۱۰۹۰۰۰ یوآن (۱۶۶۰۰ دلار/ ۱۴۶۰۰ یورو) دارد، از ۱۵۰۸۰۰ یوآن (۲۳۰۰۰ دلار/ ۲۰۲۰۰ یورو) آغاز می‌شود. قیمت Qin پلاگین هیبرید از ۱۸۹۸۰۰ یوآن (۲۸۹۰۰ دلار/ ۲۵۴۰۰ یورو) آغاز می‌شود.

BYD Qin EV
دو مدل کاملاً متفاوت از یک کمپانی نیز در این ماه به صورت الکتریکی عرضه شده‌اند: سایک رووی E950 و سایک مکسوس EG10 MPV.
رووی E950 نسخه پلاگین هیبریدی رووی ۹۵۰ بنزینی است که در بالا به آن اشاره شد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۴ لیتری بنزینی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر که با یک موتور الکتریکی ۸۱ اسب بخار و ۳۱۸ نیوتن‌متری همراه شده است، نیرو می‌گیرد. این خودرو یک باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی دارد. رووی موفق به فروش تنها ۱۲ عدد از این خودرو در ماه اول فروش آن شده است و این در حالی است که فروش نسخه بنزینی ۴۶ دستگاه بوده است. با قیمت ۲۸۸۸۰۰ یوآن (۴۴۰۰۰ دلار/ ۳۸۷۰۰ یورو) نسخه پلاگین هیبرید با اختلاف خیره کننده ۱۰۰ هزار یوآنی که بیش از یک‌سوم از قیمت آن است، از نسخه بنزینی گران‌قیمت‌تر است.

Roewe E950

Roewe 950
اختلاف قیمت مشابهی نیز در مکسوس دیده می‌شود که قیمت پایه مدل G10 آن ۱۳۳۸۰۰ یوآن است و نسخه EG10 الکتریکی ۲۳۰۰۰۰ یوآن (۳۵۰۰۰ دلار/ ۳۰۸۰۰ یورو) قیمت دارد. مکسوس EG10 نسخه تمام برقی از MPV مکسوس G10 است. این خودرو از یک موتور ۲۰۴ اسب بخاری و ۸۰۰ نیوتن‌متری نیرو می‌گیرد که به این ون بزرگ گستره حرکتی ۱۵۰ کیلومتر را می‌دهد. فروش تنها ۷ دستگاه از این خودرو در اولین ماه ما را در مورد شانس ادامه حیات این خودرو دچار تردید می‌کند. البته باید در نظر داشت که یک نسخه ون تجاری از این خودرو نیز موجود است که میزان فروش آن در این آمار لحاظ نشده است. مدل G10 با موتور احتراق داخلی موفق به فروش ۱۳۵۳ دستگاه در ماه مه شده است.

Maxus G10 MPV

Maxus EG10 EV

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. علي

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    ماشینای چینی دیگه مثل صورتهای مردمش داره شبیهه هم میشه. پیشبینی من از آینده صنعت خودروی چینی به این صورت هست که شرکتهای ضعیفترو کوچکتر در شرکتهای بزرگتر ادغام شده و بصورت ی خودروسازی واحد و عظیم مثل فولکس واگن آماده رقابت با بزرگان جهان مثل تویوتا و هیوندا میشه. امیدوارم برای اون شرکت عظیم آرم و اسم بهتری انتخاب کنن. ( چانگان مانگان نباشه با اون آرم سوسک بالدار)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. منصور

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تا امروز هیچوقت چینی هارو جدی نگرفته بودم اما ترامپچی و بی وای دی منو مردد کردن، درد و بلاشون بخوره تو سر فرغون سازامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. منصور

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    همیشه به چین نظر منفی داشتم اما ترامپچی و بی وای دی منو مردد کردن، درد و بلاشون بخوره تو سر فرغون سازامون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سهیل

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بین این سازنده های چینی جک از همه بهتر عمل کرده بنظرم مخصوصا با جی5و اس5 مخصوصا اتومات کابین جادار و رانندگی نرم جی5رو خیلی دوس دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (242 ديدگاه)

      جیلی بهتر از جک هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اگه شما جک داری دلیل نمیشه جک بهترین باشه.
      وقتی رقبایی مثل جیلی و فاو حضور دارن جک در بین ماشینای چینی رتبه ی 5 یا 6 هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهمان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      بازار ایران رو برای سنجیدن چینی ها ملاک قرار ندید
      چون این پولی که ما برای ماشین های چینی میدیم خود اعضای حزب کمونیست چین هم حاضر نیستن برای ماشین های داخلیشون بدن
      حالا در بین مونتاژ کارای چینی که سود دو برابری میخوان , تولید کننده جک به یکم کمتر قانع شده و به همین علت در بازار موفق بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حميد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چقدر مدل
    چقدر اشتغال إیجاد میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. volvo fh

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    تا چند سال دیگه همین چینیها به ایران ماشین صادر نمیکنن,باید بریم از هند بیاریم.بعداز هند انشاالله ازمغولستان,مالدیو,جامائیکا,مقدونیه و ماداکاسکار و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهمان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دقیقا
      ما باید دنبال برند های جدید ایجاد شده باشیم نه مدل ها
      چون این برند ها وقتی ازمایش هاشون رو تو ایران انجام دادن دیگه به بازار ایران کاری ندارن و در سال 2020 احتمالن خودروساز های ملی ما به مونتاژ محصولات شرکتی که در 2016 افتتاح شده میپردازن (نمونش زوتیه که میخواد برامون تاکسی هم بشه !!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سجاد

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چین یک کشور کمونیست هست اما خودروسازهای خودمون که مسلمونن چرا جیب هموطنانشون رو چپاول میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ماسل

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    واویلا.قیمتهارو
    لازمه قسم بخورم که همین الان از غصه سرمو کوبیدم به میز؟
    با این وضعیت کسی هم هست که ماشین نداشته باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. behzad power active

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من عاشق طراحی لیفان 820 شدم. از وقتی از نزدیک دیدمش روحم به پرواز در اومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۲۵ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خوش به حالت که اینقدر قناعت داری.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه نسخه های ارزون قیمت همه موتور 1500 سی سی دارن ونسخه های گرون تر یا 2000 یا 1800 توربو انگار کلا تو چین موتور تعریف دیگه ای نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ششمین عکس از پایین جنسیس جی 80 کپی زدن هر کی بگه هر کدوم از این ماشینا کپی پیست چه ماشینیه ؟
    من موندم چینی ها با این همه پتانسیل چرا خودشون یک خودروی با اصل و نصب با کیفیت نمیسازند چرا همش کپی و آشغال سازی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۲۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بعضی شرکتهای خودروسازی چینی دارن خوب پیشرفت می کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احسان

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    واقعا حال بهم زن هستن یه نگاه به مقلاله ایودی ۱۰ سال کارکرده بندازید بهتر متوجه منظورم میشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عباسي

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این سایت جیلی
    http://global.geely.com/
    یه سری ماشین ها وجود خارجی نداره ک گذاشتین ////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. REVENTоN ?

    ۲۶ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    جدی خاب بودیم تا حالا. چین خیلی شاخ شده GA8 رو ببینین?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شاخ تر هم میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Kafkhab

    ۲۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم چیه هرچی نگاه میکنم انگار این ماشین ها یه چیزی کم دارن دقت هم میکنی چیزی کم نیس
    نمیشه اصالت رو تو این ماشین ها پیدا کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا