خودروهای چینی

کمک مدیرعامل اسبق فراری به سیلک-فاو برای تولید هایپرکارهای جهانی!

شرکت سیلک-فاو با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد آمدئو فلیسا مدیرعامل اسبق فراری را به عنوان مشاور ویژه این شرکت منصوب کرده است.

انتظار می‌رود فلیسا نقش مهمی در پیشرفت این شرکت چینی داشته باشد چراکه تجربه ۲۶ سال همکاری با اسب رقصان مارانللو را داشته است. در واقع سیلک-فاو اعلام کرده فلیسا در تهیه استراتژی جهانی برای این شرکت و تأثیرگذاری روی تمامی برنامه‌های تجاری نقش خواهد داشت.

اما برنامه تجاری این شرکت چینی چیست؟ سیلک-فاو به دنبال تولید خودروهای اسپورت و لوکس باکیفیت نه تنها برای کشور چین بلکه برای بازارهای بین‌المللی است. این جوینت ونچر در حال تولید هایپرکارهای تمام الکتریکی و هیبریدی با برند هونگچی می‌باشد.

اولین خبرها از این هایپرکارهای برنامه ریزی شده در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۱ منتشر شد جایی که شاهد رونمایی از هونگچی S9 با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار بودیم. این خودرو که اولین محصول گروه S است توسط والتر دا سیلوا طراح اسبق گروه فولکس‌واگن طراحی شده است. او هم‌اکنون به عنوان نایب‌رئیس بخش استایل و طراحی سیلک-فاو همکاری می‌کند. دا سیلوا همچنین اقدام به طراحی کل مدل‌های S هونگچی خواهد کرد.

احتمالاً می‌دانید که هونگچی خودروی رسمی مقامات رده‌بالای چینی می‌باشد. البته این شرکت تنها محدود به تولید خودروهای رسمی نیست و در آینده نیز خودروهای متنوعی را تولید خواهد کرد.

S9 از مجموعه پلاگین هیبریدی به همراه پیشرانه ۸ سیلندر درون‌سوز سود می‌برد. این خودرو قادر است در عرض ۱.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز ۴۰۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. امیرعلی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    فکر نکنم موفق بشن چون توی بازاری که فراری و پورشه و لامبورگینی و مک لارن و استون مارتین و بوگاتی و فورد جی تی باشن کسی سمت هایپر کار چینی نمیره

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. ناخدا

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (105 ديدگاه)

      میگن پشت هر مرد موفق یه زن هست و مرد بدون حمایت زن و همسرش نمیتونه موفق بشه دقیقا مثل این مرد یعنی آمدئو فلیسا و مرد دیگری مثل ایلان ماسک

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. قاسم

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (218 ديدگاه)

        دروغ میگن ! پشت هر مرد موفقی هیچی نیست ! اینا زرنگ بودن و گول دخترا رو نخوردن و چسبیدن به زندگیشون و پولاشون رو جمع کردن به خاطر همین زندگیشون روبراه شده ???

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. نعمت اله آزموده

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        جاستین ماس +‌تلولاه رایلی +‌یه کوچولو هم امبر هرد
        نه این کلیشه در مورد ماسک صادق نیس اون یکسالی که از جدا ز خانوادش تو آمریکا سختی کشید کدوم یکی از این افراد بودن ؟‌ تلاش خودش و تسلیم نشدن خودش بود میتونست تا آخر عمر کارگر رستوران بمونه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. نعمت اله آزموده

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          جاستین ماسک *

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Amirreza

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      بالاخره همین که ساختن خودش یه برده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. Amirreza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    اتفاقا طراحیشم مثل فراریاس تقریبا

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مهدی موتور

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      چراغ جلو از کانسپت استون مارتین الهام گرفته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahan

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    اگه بتونند قیمت رو خیلی بشکونند و با کیفیت مطلوب تولید کنند شاید بتونند توی بازار سهمی داشته باشند ولی مطمئنا کسی که پول به هایپرکار میده همیشه از برند های معتبری خرید می کنه.خب داشتم هایپرکار یک نماد از داشتن جایگاه مالی مطلوبه!ولی اگه بیاد قیمتش رو طوری بیاره که تو اون رنج کسی برای رقابت نباشه شاید یسری مشتری داشته باشه.
    ولی جدا یه حس ناراحتی توام با احترام براشون قائلم.15 سال پیش ما مسخره کردیم اونا 2تا لگن بی کیفیت زدن با چرخ های فرغون!هی هر سال مسخره کردیم اونام کپی کردن.تا جایی شد که شرکت های دسته اولشون به حد مطلوب رسیدن الان هم دنبال هایپرکار ساختن هستن ولی ما همون نقطه اولیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. SF90 STRADALE

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    جناب فلیسا از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ در فراری بودن
    تاثیر به سزایی در ساخت GT های فراری داشتن
    جالبه که اسمشون هنوز در چارت سازمانی فراری به عنوان هیئت مدیره و مشاور به چشم میخوره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. new Ramin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اگه بگن 1.45 میلیون دلار حاضری به هونگکی S9 بدی قطعاً پاسخ مثبت خواهد بود. هونگکی تا حالا هایپر کار نساخته. هونگکی فقط خودرو لوکس و کیفیت اعلا میسازه ( سوارش بشید میفهمید قیمت مناسب کیفیت بالا یعنی چی ) خب برندی که تجربه ساخت هایپر کار نداره و با کمک دیگران و خودش چنین هایپر خودروی خلق میکنه قطعا جای ستایش داره.
    .
    .
    مشکلی وجود داره اونم اینه ما ایرانی ها مگه کی هستیم؟ جوری طرف میگه آشغاله که هر کی ندونه فکر میکنه خودش 4 یا 5 تا بوگاتی داره. این همه اعتماد به نفس کاذب از کجا میاد ؟ رو هوا نظر میدن و میگن چون مثلا جک جی 5 بده چون لیفان 620 بده پس حتما اینم بده !!!!!! استدلال ها همه الکی.
    .
    فقط برید کامنت ها رو تو قسمت سایت motor1 بخونید. طرف تو بریتانیا هست اینجوری نمیگه. معلوم نیست بعضی ایرانی ها فکر کردن از کجا اومدن.
    .
    یکی تو سایت motor1 نوشته بود : ( ترجمه رو میگم )
    “””اوه خدای من !! چینی ها چه پیشرفتی داشتن . سابقه طولانی در صنعت خودرو ندارن ولی عجب هایپر کار سریعی تولید کردن “””
    .
    حالا نظر ما ایرانی ها : ……
    .
    امان از دست نوجوانان و جوانان

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جین جهان رو وادار به احترام کرده سال 57 که ما انقلاب کردیم85درصد جمعیتش روستا نشین وزیر خط فقر ولی الان دومین اقتصاد جهان به کجا چنین شتابان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      گَوَن از نسیم پرسید
      «دلِ من گرفته زینجا
      هوس سفر نداری
      ز غبار این بیابان؟»
      «همه آرزویم، اما
      چه کنم که بسته پایم…»
      «به کجا چنین شتابان؟»
      «به هر آن کجا که باشد به جز این سرا سرایم»
      «سفرت به خیر! اما، تو و دوستی، خدا را
      چو ازین کویرِ وحشت به سلامتی گذشتی
      به شکوفه ها به باران
      برسان سلامِ ما را»
      محمد رضا شفیعی کدکنی سخترین حفظ شعر تاریخ بشریت همیشه بعد از گون از نسیم پرسید یادم میرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا