خودروهای چینی

مشخصات شاسی‌بلند الکتریکی NextEV NIO ES8

NIO برند چینی جدیدی است که اقدام به ساخت خودروهای الکتریکی کرده و تحت لوای کمپانی NextEV فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. این برند همچنین در حال توسعه سوپرکار الکتریکی تولید محدود NIO EP9 نیز می‌باشد. خودروی NIO ES8 این شرکت اولین محصول نرمال این کمپانی بوده و ما مشخصات کامل آن را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.


NextEV تأسیسات خاص خود را ندارد بنابراین مدل ES8 توسط کارخانه‌ای که حاصل همکاری جوینت ونچر این کمپانی با شرکت خودروسازی Jiangling (همان برند جک) می‌باشد تولید خواهد شد.


این شرکت جوینت ونچر Jiangling-Weilai نامیده شده و Weilai در واقع نام چینی NIO می‌باشد. جالب اینکه جک اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با فولکس‌واگن به منظور تولید محصولات الکتریکی ارزان‌قیمت برای بازار چین امضا کرده است.


خروجی قوای محرکه ES8 برابر با ۳۲۶ اسب بخار بوده و گشتاور آن نیز ۴۲۰ نیوتون متر است. خودرو می‌تواند در ظرف مدت ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. البته خودرو تنها به مدت ۱ دقیقه می‌تواند با سرعت حداکثر خود حرکت نماید. در حقیقت سقف سرعت واقعی خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت بوده و تنها نیم ساعت می‌تواند با این سرعت حرکت کند و بعد از آن باتری‌ها خالی خواهند شد.

شعاع حرکتی خودرو ۳۵۵ کیلومتر بوده و البته با سرعت متوسط ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌توان به بُرد ۵۰۰ کیلومتری دست یافت. باتری خودرو نیز ظرفیت ۶۷ کیلووات ساعتی دارد. با استفاده از شارژر ۲۲۰ ولتی می‌توان در ۸ ساعت باتری را شارژ کرده و البته با شارژر سریع در یک ساعت ۸۰ درصد ظرفیت باتری پر می‌شود.

طول/عرض/ارتفاع خودروی مورد بحث به ترتیب برابر با ۵۰۲۲/۱۹۶۲/۱۷۵۳ میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز ۳۰۱۰ میلی‌متر اعلام شده است. وزن خودرو نیز برابر با ۲۴۶۰ کیلوگرم می‌باشد.


همان‌گونه که می‌بینید مشخصات این شاسی‌بلند گیرا هستند اما باید دید در مقام عمل و در مقایسه با حریفانی چون تسلا مدل X چگونه عمل خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو در ماه دسامبر وارد بازار چین شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    توانش بد نیست، میشه روش حساب کرد اما باید طراحی پخته‌تری براش در نظر میگرفتن‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hussein

      ۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      برای بازار چین کاملا عالیه، بهترین ماشینو با کمترین قیمت سوار میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. hussein

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    الان دیگه خودروسازهای چینی اونقدر پیشرفت کردن که راحت با ارزانترین قیمت بهترین ماشینو میسازن
    این کار مثل همون کاری هست که چین بعد مائو پیش گررفت و الان داره یک کارخونه ی ماشین سازی برای جهان میشه .
    قبلا هرکسی نمیتونست کفش و لباس بخره چون همه چی دست ساز و گرون بود بعد انقلاب صنعتی قیمت تولید خیلی از اجناس پایین اومد. اینو دیگه همه مون تو تاریخ خوندیم
    خب الان یه انقلاب صنعتی دیگه رخ میده همونطور که یه زمانی فقط قشر خاصی میتونستن یه زندگی معمولی داشته باشن، الان هم قشر خاصی میتونن ماشینهای خوب و با کیفیت و ایمن سوار بشن.
    یه نمونه ی خوب همین تولید مرسدس بنز تو ایران بود که به کشورهای منطقه صادر میشد، خب الان چین با اون همه توسعه و پیشرفت مرسدس رو ارزون تولید کنه بی کیفیت میشه؟ ولی ایران که تولید کنه با کیفیت؟ این منطق خیلی ها هست که فکر میکنن چینی یعنی اشغال، حق هم دارن ندین و تجربه نکردن
    مثل اتومبیلهای چینی که اشغالترینش وارد ایران میشه بهترینهاش با همون قیمت و حتی ارزونتر وارد اروپا، الان فورد فیات هیوندایی تویوتا ماشین سایز پراید با کلی کیفیت و امکانات میزنن قیمتش چهل تا پنجاه میلیون میشه . چین به راحتی میتونه همون کیفیت و امکانات رو حتی تا نصف قیمت تولید کنه
    چند ساله که چین خیلی خوب دارن پیش میرن و الانم اونقدر کیفیتشون بالا رفته که راحت صادرات هم دارن
    ایرانم به همون پراید و پژوی سی چهل سال پیش خوش باشه
    اینجا انواع و اقسام پژو و رنو و غیره رو میشه برداشت. محصولات فیات و پژوها و رنوها اینجا برای قشر ضعیف جامعه هست کسانی که درامدشون کمه و حتی درامد ثابت ندارن
    بعد تو ایران یکی که وضعش خوبه رنو و پژو میخره
    الان فورد Ka+ با 75 اسب بخار رو میشه چهل میلیون خرید که فقط هزار کیلومتر راه رفته
    تویوتا ایگو رو هم با همین قیمت میشه خرید
    سوزوکی بالنو
    میتسوبیشی اپیس استار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. amin

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    میدونم که الان یک سری از کاربران به این حرف های من حمله میکنند اما من فقط نقل قول میکنم،
    همکاران چینی من میگویند در چندسال آینده مردم دنیا میبینند که چه خودروهای خوبی را با قیمت پایینتر میتوانند سوار شوند
    و دوم اینکه چینیها کلا چندتا برند خودشون رو بیشتر نمیشناسن ،به قول خودشون :بهترین برندشون گریت وال هستش،بعدش جیلی و بعد چری،برند جک رو اصلا نمیشناسن نه به اسم جک نه به اسم جی ای سی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عقبش چقدر مثل کولیوسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا