خودروهای چینی

جدیدترین تصاویر سدان جدید لینک اند کو 03

خودروساز چینی لینک اند کو اصحاب رسانه و کارشناسان خودرویی را تحت تأثیر قرار داده است. این شرکت تازه‌کار آسیایی قدم‌های بزرگی را حتی در این زمان کوتاه برداشته است.


جدیدترین محصول این شرکت سدان ۰۳ است که پیش از این در نمایشگاه شانگهای به فرم یک کانسپت به نمایش درآمده بود. طراحی این خودرو در مقایسه با نمونه مفهومی تغییر زیادی نداشته و فرم و ابعاد آن یکسان باقی مانده است. پلتفرم این سدان جدید نیز همان نمونه CMA بکار رفته در ولوو XC40 می‌باشد.


۰۳ سومین محصول این برند پس از کراس اوورهای ۰۱ و ۰۲ است. سدان ۰۳ همان ویژگی‌های طراحی برند لینک اند کو در بخش جلویی را داشته که شامل چراغ‌های دوبل متشکل از دسته‌های LED عمودی قرار گرفته در بالای چراغ‌های اصلی می‌باشد. با حرکت به سمت عقب خودرو شاهد خط سقفی با نوار کرومی هستیم که شبیه خودروی کیا اپتیما می‌باشد. در نمای عقب نیز چراغ‌های بومرنگ شکلی را می‌بینیم که به نشان‌های لینک اند کو و نواری مشکی پیوسته است.


این خودرو کاراکتری اسپورت داشته و در هر طرف دیفیوزر پشتی آن یک جفت خروجی اگزوز به چشم می‌خورد. لینک اند کو ۰۳ همچنین از رینگ‌های ۵ پره دوتایی و رکاب‌های جانبی اسپورت سود می‌برد.


شاید چینی‌ها از نظر تولید محصولات وطنی خود کمی عقب‌تر از خودروسازان طراز اول جهانی باشند اما ۰۳ قطعاً خودرویی مدرن بوده و از سیستم اطلاعات سرگرمی و پوشش تریم شیکی بهره مند می‌باشد.

احتمالاً طیف پیشرانه‌های این سدان جدید مشابه برادران قدبلند خود خواهد بود بنابراین نسخه پایه با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی ۱۴۸ اسب بخاری عرضه خواهد شد. احتمالاً یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با خروجی ۱۸۷ اسب بخاری هم در دسترس خواهد بود. در آینده نسخه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی سدان ۰۳ هم عرضه خواهند شد.


ماه آینده برای اولین بار شاهد رونمایی عمومی این خودرو در نمایشگاه چنگدوی چین خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (10061 ديدگاه)

    هر موقع از این شرکت مطلب میزارین من به عنوان متنفرترین آدم از چینیها هم از این شرکت و خودرو لذت میبرم .
    در این خودرو همه چیز به خوبی کنار هم مَچ شده و واقعاً خوب کار کردن در طراحی این خودرو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    اصلا بهش نمیاد سدان باشه
    همون نسخه قبلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    خوب از آب در اومده ولی اگه چراغ های جلوش فقط توی همون قسمت سیاهش بودن خیلی بهتر بود که تقریبا شبیه جلوی چارجر میشد
    #نظر_شخصی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    قشنگ به سمت خودروهای اروپایی حرکت کرده و چند سال اینده خیلی از این برند بیشتر خواهیم شنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سام

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    خودروی بسیار جذابی است ولی بعید است که در بازارهای جهانی موفقیت چندانی کسب کند چون برند آن هنوز ناشناخته برای اکثریت خریداران است.چینی ها باید ابتدا کیفیت خودروهای ارزان قیمت خود را به حد کره ای ها برسانند و بعد سراغ عرضه خودروهای گران تر بروند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرهاد

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (378 ديدگاه)

    جلوش شبیه شاسی بلندا شده
    یه جوریه ولی پیشرفتشون غیر قابل انکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    مشکل بزرگ چین تکثر نامها و برندهای کوچولو موچولوهه . اگر بتونه تمام برندهارو تجمیع کنه تو دو یا ۳ برند بزرگ و سعی کنه بیشتر متمرکز بشه رو قدرت واحد مطمئنا خوب نتیجه میگیره. ولی اگر بخواد به همین سیاست پخش و پلا ادامه بده جز کمک به از بین بردن مواد خام دنیا و منابع طبیعی و تولید زباله کار دیگهه ایی نتونسته انجام بده.
    (((ضمنا طراحی های شتر گاو پلنگ که از هر برند مطرح به هم میچسبونه همرو خسته کرده اونم با قرار دادن انجینهای فوق العاده ضعیف )))
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    زمانی که شما میخواین صرفا یک ماشین بدین بیرون کار سختی نیست طراحی بده ایتال دیزاین موتور از میتوسو بدنه و تجهیزات هم که کلی شرکت زیر و‌درشت هست اما زمانی که بحث یک شرکت بزرگ با هزاران کارمند و شبکه گسترده فروش مطرح میشه یک خطا میتونه همه چی نابود کنه طبیعی هستش که چینی ها سمت کمپانی بزرگ نرن و در همین سطح کار کنن تا اینده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. الهی

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    شاید فعلا با کیفیت ترین برند چینی باشه………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا