خودروهای چینی

معرفی رسمی لینک اند کو زیرو در نمایشگاه پکن 2020

پس از پیش‌نمایشی که چند روز پیش صورت گرفت، کانسپت لینک اند کو زیرو به‌صورت رسمی در نمایشگاه پکن رونمایی شد.

همان‌گونه که گفته شده بود این شرکت جزئیات زیادی را منتشر کرده از جمله اینکه زیرو دارای چند پیشرانه الکتریکی می‌باشد. این امر باعث شده خودروی مفهومی لینک اند کو از سیستم چهار چرخ محرک بهره‌مند شده و قدرت ترکیبی ۵۳۶ اسب بخاری داشته باشد. این قدرت زیادی برای چنین هاچبک کوچکی بوده و باعث می‌شود زیرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه داشته باشد.

لینک اند اکو اشاره چندانی به باتری این خودرو نداشته اما گفته که باتری باعث ایجاد شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری می‌شود. این شرکت همچنین اظهار داشته باتری حداقل تا ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد مصون از تخریب بوده و طول عمر آن ۲ میلیون کیلومتر می‌باشد. این طول عمر ۲ میلیون کیلومتری بسیار بیشتر از رقباست اما مشخص نیست که در دنیای واقعی عملکرد آن چگونه خواهد بود.

لینک اند کو می‌گوید زیرو از تنظیمات کلاس جهانی برای شاسی برخوردار بوده و مرکز ثقل پایین و توزیع وزن ۵۰/۵۰ دارد. به این ترتیب رانندگان می‌توانند انتظار حد نهایی دینامیک رانندگی را داشته باشند.

این خودرو همچنین از سیستم تعلیق بادی، دامپرهای تطبیقی و سیستم نیمه خودران کوپایلوت برخوردار شده و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به نورپردازی داخلی سفارشی، به‌روزرسانی از راه دور و بلندگوهای یاماها اشاره کرد.

اگرچه سؤالات بی‌پاسخ زیادی درباره زیرو باقی مانده اما لینک اند کو قبلاً تائید کرده این کانسپت سال آینده وارد خط تولید خواهد شد. نسخه تولیدی از پلتفرم SEA جیلی سود خواهد برد. این پلتفرم در اختیار دیگر برندهای تحت مالکیت جیلی و همچنین شرکت‌های دیگر نیز قرار خواهد گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. دیجی70

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    برندهای خودروسازی چین داره از فلافل فروش های ایران میزنه جلوتر

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. مزدا

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      این هاچبک بود!!؟

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. نامجو

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چینی ها 2 هزارتا کانسپت خفن نمایش میدن که هر کدوم شتاب صفر تا صد 4 ثانیه دارن اما سریعترین خودروهای تولیدی اونها شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای داره. تعجب میکنم که چرا خودروسازهای چینی که الان تعدادشون بالای 20-30 تاس، مثل ژاپنی ها آلمانی ها و آمریکایی ها و کره ای با هم ادغام نیشن تا در نهایت 2-3 خودروساز خیلی بزرگ باقی بمونه؟

    موافقم 15
    مخالفم 9
    1. پیمان

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (41 ديدگاه)

      اخه جمعیت چین از امریکا و آلمان و کره و ژاپن رو هم بیشتره، فقط موتور اقتصادی این رو درست بچرخونن کافیه

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. سروش

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خب این که کانسپت نیس با همین امکانات و موتور به بازار میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Hadi

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عجب چیزیه……

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا