خودروهای چینی

رونمایی از کانسپت برجسته دانگ فنگ eπ!

عادات عجیب‌وغریب خودروسازان چینی تمامی ندارد! به تازگی دانگ فنگ از کانسپت برجسته eπ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. نام این خودرو همانند ساخته‌های این کشور عجیب بوده و حرف e مخفف الکتریسیته است. حرف یونانی π نیز همان‌گونه که می‌دانیم پی خوانده می‌شود. این روزها حرف پی در بین خودروسازان چینی کاملاً محبوب بوده زیرا Yudo Auto نیز از آن برای کراس اوورهای الکتریکی خود استفاده می‌کند.


در بحث طراحی شاهد خطوط زیبا، فرم کوپه تیپیکال و کاپوتی طولانی به همراه نمای عقب کوتاه هستیم. کانسپت پلاگین هیبریدی eπ ترکیبی از محصولات مفهومی اخیر اینفینیتی بوده که البته این امر اتفاقی هم نیست زیرا دانگ فنگ اقدام به ساخت محصولات اینفینیتی برای عرضه در چین می‌کند. شاید آن‌ها از محصولات همکار ژاپنی خود الهام گرفته‌اند.


هدف اصلی از معرفی eπ اعلام ساخت سیستم هوش مصنوعی جدید Windlink 3.0 و سیستم‌عامل Du’er بوده است. هر دو سیستم با همکاری شرکت بایدو توسعه یافته‌اند. دانگ فنگ امسال نسخه اولیه سیستم را عرضه خواهد کرد و در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز به ترتیب نسخه‌های به‌روز شده و نهایی را ارائه می‌کند.


چیزی که این سیستم‌ها انجام می‌دهند هنوز مشخص نشده اما شامل رانندگی خودکار و هر نوع ارتباطات می‌باشد. دانگ فنگ می‌گوید این سیستم‌ها دربردارنده صفحه لمسی جدید است که از ۴ پردازنده قدرت می‌گیرد. همچنین مموری ۴ گیگابایت به همراه فضای ذخیره‌ای ۳۲ گیگابایتی از دیگر مشخصات آن هستند.


این خودروساز چینی درباره محصول مفهومی خود نیز اطلاعات زیادی منتشر نکرده اما گفته که در حالت الکتریکی محدوده حرکتی ۵۰۰ کیلومتری و در حالت پلاگین هیبریدی نیز برد ۱۰۰۰ کیلومتری دارد. این خودرو قابلیت حمل ۴ نفر را داشته و در جلوی آن یک صفحه‌نمایش عریض و بسیار بزرگ به چشم می‌خورد.


علیرغم رونمایی از کانسپت eπ تصاویر کاملی از نمای پشتی منتشر نشده است. موضوع جالب اینکه در بخش عقب نام Aeolus را می‌بینیم که نام انگلیسی برند فنگ شن دانگ فنگ می‌باشد.

احتمال مشاهده این خودرو در جاده بسیار کم است اما امیدواریم برخی از عناصر طراحی eπ را در کراس اوورها و شاسی بلندهای آینده این شرکت ببینیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی مقدم

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (163 ديدگاه)

    موتور های الکتریکی با توجه به ساختار ساده تر و کم هزینه تر نسبت به موتورهای احتراق داخلی و نسبت قابل ملاحظه قدرت به وزن و با توجه به اینکه خودروسازان مطرح عمدتا تخصص بالایی روی موتورهای درونسوز دارن و در حال حرکت آرام به سمت موتورهای الکتریکی هستن همین مساله باعث بوجود اومدن خلا نسبی در بازار مشتاق این تکنولوژی جدید شده که از این فرصت عالی خودروسازان کم اعتبارتر دارن به شکل مناسبی بهره برداری میکنن و خودشون رو به خوبی در سطح جهانی مطرح میکنن.خودروسازای ما هم که طبق معمول در خوابن و با افتخار به مونتاژکاری به اسم تولید داخل ادامه میدن.ب قول شاعر
    ای که غافله رفت و در خوابی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ما هیچ ؛ ما نگاه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Genius

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    و ما همچنان در حسرت تصاحب یک فروند دانگ فنگ h30 میمانیم اما ایران امروز یک ابرقدرت منطقه ای است!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Amin

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    جدیدا دارم از طراحی خودروهای چینی لذت میبرم
    این کمپانی yudo که این خودرو را تولید کرده هم اسمش خیلی شبیه جوینت ونچر گروه یودا( yueda dongfeng kia )هستش که محصولات قدیمی کیا و از جمله سراتو سایپا رو در چین تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا