خودروهای چینی

ملاقات با ام‌وی‌ام 315H جدید، با چشمان عقاب

در یک صبح سرد زمستانی که سرمای استخوان سوزش جان و روح آدمی را به تنش وا‌می‌دارد فرصتی فراهم شد تا با نومولودی چشم‌بادامی دیداری داشته باشم، خودرویی از سرزمین اژدهای سرخ.

MVM 315h
MVM 315h, chery fulwin hatchback
چری فالوین یا همان ام وی ام ۳۱۵، برای نخستین بار در ماه آوریل سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار معرفی شد. عرضه این خودرو در آن زمان، گام بزرگی از سوی چری قلمداد می‌شد، زیرا که پیش از آن، این سازنده شرقی به ارائه محصولاتی می‌پرداخت که بی‌تعارف نقش‌های ناهنجار و نأمانوسی را بر رخسار خویش یدک می‌کشیدند، اما با معرفی این خودرو، چری نشان داد که مقوله طراحی را جدی‌تر گرفته و در مسیر نوینی گام نهاده که اثراتش بعدها در تکوین مدل‌هایی همچون ARRIZO 7 و TIGGO 5 و …. مشاهده گردید. در سال ۲۰۱۲ میلادی، این خودرو دگرباره دستخوش تغییر شد و یک عمل فیس لیفت ماژور بر روی بدنه و نیز کابین آن صورت گرفت که تا اندازه بسیاری آن را نسبت به نمونه اولیه‌اش متحول نمود، علاوه بر این، گیربکس و سیستم صفحه کلاچ آن نیز بازبینی و اصلاح گردید، معضلی که پیش از آن، از عوارض شایع و رایج در این خودرو بود و حتی بر بازار فروش آن نیز تأثیر نهاد.

chery fulwin hatchback
chery fulwin hatchback
خودرویی که در اختیارمان قرار داشت نمونه هاچ بک ام وی ام ۳۱۵ و با پوشش نوک‌مدادی زیبایی بود. ابتدا سیمای خارجی این خودرو را بررسی نمودیم. بی‌شک فیس لیفت این مدل را می‌توان گامی بزرگ برای چنین سازنده نوبنیادی دانست؛ نمای جلوی آن به‌تمامی تغییر یافته و با چراغ‌هایی که چشمان عقاب را تداعی می‌کند و نیز سپرها و جلوپنجره ای اسپرتی، بیش‌ازپیش بهبود یافته است و علاوه بر آن، از تناسب ابعادی درخوری هم برخوردار است. بخش پشتی آن نیز چندان متحول نشده و تنها به تعویض فرم چراغ‌ها و باز طراحی سپر عقب اکتفا گردیده است، که آن هم به خوبی صورت پذیرفته و جلوه بصری بهتری را به این خودرو بخشیده است. در کل طراحی این مدل را می‌توان متناسب، جذاب و عامه‌پسند دانست و شاید کمتر خودرویی را در این رنج قیمتی بیابید که طرحش چنین مدرن و دل‌نشین باشد. از دگرسوی، چنانچه نشان جلویی این خودرو را از پیشانی آن برداریم، ناخودآگاه خودروهای روز اروپایی و ژاپنی را به ذهن مان تداعی می‌نماید و می‌توان رگه‌هایی از طراحی اپل آسترا و MG3 و یا حتی هوندا فیت را در آن پیدا نمود. شاید این امر از آنجا ناشی می‌گردد که چری تیمی قوی از طراحان باسابقه برندهای نامدار اروپایی و آمریکایی را زیر سقف خود جمع نموده که پیامدش نیز تزریق روحی تازه بر پیکره خودروهای این برند بوده است. به نظر می‌رسد که از چند سال پیش بدین سوی، بیشتر سازندگان چینی، مقوله طراحی خودرو را بسیار جدی‌تر گرفته‌اند و قصد به چالش کشیدن بزرگان را دارند، علی‌الخصوص کره ای‌ها و ژاپنی‌ها.

MVM 315h Interior
MVM 315h Interior
بنا به ادعای وب‌سایت شرکت چری، طرح داشبورد این خودرو از «GULL WING» و یا بال‌های مرغ نوروزی الهام گرفته است. تریم داخلی این خودرو به رنگ مشکی می‌باشد و چنانچه با دیدگان بسته وارد کابین این خودرو شده و سپس چشمانتان را باز کنید ممکن است به یک‌باره تصور نمایید که در خودرویی ژاپنی و کره ای نشسته‌اید. داشبورد آن به‌تمامی متحول شده و طرحش نسبت به نمونه پیشین آن بسیار زیباتر و مدرن‌تر گشته است. همچنین بهبود کیفی شایان توجهی هم در آن رخ داده و بدین لحاظ تا حد زیادی به همتایان شرقی خود شباهت یافته است. گرچه در جای‌جای کابین آن از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده ولی تنها کافی است که آن را با نمونه اولیه و غیر فیس لیفت شده‌اش قیاس نماییم تا عمق پیشرفت چری را در این باب بهتر درک کنیم. طرح کیلومتر شمار در این خودرو شباهت بسیاری به ساخته‌های نوین هیوندای یافته و جزییات آلومینیمی در روی فرمان و بخش میانی کنسول، به زیبایی هر چه تمام‌تر جای گرفته است، حرکتی که پیش از آن از یک سازنده چینی کاملاً بعید بود. البته این را هم باید در نظر داشت که تمامی این موارد با کیفیت پایین‌تری نسبت به کره ای‌ها صورت پذیرفته که اگر تنها برچسب قیمتی این خودرو را در نظر بگیریم شاید جای چندانی برای شکوه و گلایه گذاری مان باقی نماند. در کل، طراحی و کیفیت مواد به کار رفته در داشبورد این خودرو گواهی بر این امر است که مرز بین چینی‌ها با رقبای کره ای و یا حتی ژاپنی‌شان روزبه‌روز در حال کمرنگ شدن است و هیچ بعید نیست روزی را شاهد باشیم که این حصار کاملاً فرو ریزد. بگذریم!
از موارد بارز دیگری هم که در این خودرو مشاهده می‌شود کیفیت مونتاژ آن است که تا حد زیادی از محصولات هم قیمت داخلی بهتر به نظر می‌رسد، به‌عنوان مثال، در حالی که درب‌های بدنه اکثر نمونه‌های صفر داخلی – به علت کهنگی قالب‌های تولید – به راحتی باز و بسته نشده و احتیاج به رگلاژ مجدد دارند، درب‌های این خودرو با یک اشاره و به‌مراتب راحت‌تر باز و بسته می‌گردند و همچنین در داشبورد آن نیز صداهای ریز و آزاردهنده اثری نیست و علاوه بر آن شیشه‌های الکتریکی این خودرو هم با سرعت بالایی به فرمان سرنشینان پاسخ می‌دهند و….. البته این امر بدان معنا نیست که خودروی مذکور در مبحث مونتاژ عاری از هر نوع عیب و ایرادی ست و کاملاً بی‌نقص است بلکه مواردی هم از بی‌دقتی هم در آن مشاهده شده که از جمله آنها می‌توان به صدای خش‌خش ضبط آن اشاره نمود که در همان اوایل خریدش گریبان گیرش بود و پس از مدتی و به نحو عجیبی خود به خود برطرف گردید! از آنجایی که این خودرو از طول بدنه بیشتری نسبت به اکثر هاچ بک های موجود در بازار برخوردار است، لذا از فضای بار و سرنشین بیشتری هم نسبت به خودروهای همچون پژو ۲۰۶ یا ۲۰۷ آی و…. بهره می‌برد و از آن احساس تنگی و فشاری که در صندلی‌های پشتی برخی از این خودروها وجود دارد و به‌خصوص برای افراد بلندقامت بسیار آزاردهنده است، در آن چندان اثری نیست. به لطف آینه‌های جانبی بزرگی که در MVM 315 وجود دارد میزان تسلط راننده به محیط اطراف بسیار خوب است و تنها دید عقب آن کمی محدود می‌باشد که آن‌هم به لطف سنسورهای قویی که در سپرهای عقب این خودرو وجود دارد تا حد زیادی برطرف گردیده است.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
حال وقت آن رسیده است که سری به قلب تپنده این خودرو زنیم، پیشرانه این مدل نشان ACTECO را بر پیشانی خود حمل می‌کند، که از ملحقات چری است و همکار AVL اتریش. از آنجایی که چری به تقلید از همتایان کره ای خود در پی استقلال تکنولوژیک است لذا خود را ملزم به آن نموده که قوای محرکه خودروهایش را خودش تأمین نماید و از اینجاست که داستان ACTECO آغاز می‌گردد. پیشرانه چهار سیلندر و ۱.۵ لیتری این خودرو توانی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۴۰ نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد. در وقت استارت، خودرو با نرمی هر چه تمام‌تر روشن می‌شود و صدای پیشرانه چنان پایین است که گاهی اوقات شک می‌کنید که در درون خودرویی چینی نشسته‌اید، البته این صدا در دورهای بالا کمی افزایش می‌یابد ولی برخلاف شنیده‌ها، آوای آن به درون کابین خودرو چندان راه نیافته و گوش‌خراش نیز نیست! به نظر می‌رسد که چری سطح عایق‌بندی را در این خودرو ارتقاء بخشیده است. فرمان آن نیز تا حد زیادی خوش‌دست بوده و از نرمی درخوری برخوردار است که وجود همین امر به‌تنهایی کار راننده را در ترافیک‌های سخت کلان‌شهرها و همچنین پارک خودرو، سهل‌تر و آسان‌تر می‌نماید.
نمونه های عرضه شده در کشورمان از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی سود می‌برند، در حالی که در بازار چین گزینه ۵ سرعته AMT نیز در دسترس خریداران می‌باشد. در کل دنده‌های گیربکس آن نیز نسبتاً نرم جا می‌روند و بهتر از نمونه غیر فیس لیفت آن است و تنها جاگذاری دنده عقب آن کمی دقت می‌خواهد. بنا به ادعای چری سیستم انتقال قدرت این خودرو نسبت به نمونه غیر فیس لیفت کاملاً اصلاح شده است که برای ثابت شدن صحت این اظهارات باید منتظر کارکرد بالاتر خودرو ماند. علاوه بر این، سیستم فنربندی این خودرو به‌مراتب نرم‌تر از رقبای هم قیمت داخلی می‌باشد و با توجه به ناهموار بودن بیشتر جاده‌های موجود در کشورمان، می‌توان آن را کاربردی‌تر از رقبایش ارزیابی نمود و از این لحاظ شباهت بسیاری با نمونه‌های قدیمی‌تر کره ای دارد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
بیشتر محصولات چینی خودروهای آرامی هستند که جهت تردد روزمره ساخته و پرداخته شده‌اند و به این لحاظ ضرایب دنده گیربکس در آنها نیز با محصولات اروپایی متفاوت است، همچنین امکان ندارد که ما در وب‌سایت‌ها و نیز بروشورهای این محصولات با لغت «اسپرت» مواجه شویم، پس بی‌تعارف می‌توان گفت که این خودرو نیز مانند بیشتر هم‌وطنان خویش از مایه‌های اسپرتی چندانی برخوردار نیست و اگر چنانچه در این باره، تنها نسبت وزن به اسب بخار این خودرو را مدنظر قرار دهیم و آن را با برخی دیگر از همتایانش قیاس نماییم این امر برایمان بهتر روشن می‌گردد. گرچه این خودرو از شتاب درخوری برخوردار نیست ولی پدال گاز آن به خوبی به فشار پای راننده پاسخ می‌دهد و تا آن اندازه سریع هم است که شما را در مواجهه با اکثر محصولاتی که در خیابان‌های مان کشورمان می‌بینید، ناامید نسازد. با تمامی این اوصاف، اگر چنانچه از زمره اشخاصی هستید که اهل مسابقه و یا خدای‌ناکرده کورس گذاشتن در خیابان‌ها می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم که به گزینه دیگری فکر کنید.MVM 315 بیشتر یک خودروی خانوادگی و کم‌مصرف و آرام است و نه یک خودروی ریس (مسابقه).

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
به لحاظ ایمنی نیز این خودرو ۴ ستاره را از موسسه C-CNAP دریافت نمود. علاوه بر آن، این خودرو به طور استاندارد به دو کیسه هوای ایمنی مجهز می‌باشد و همچنین از سیستم ضد بلوکه ترمز و نیز سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز هم بهره می‌برد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
در کل فیس لیفت این خودرو را می‌توان تا حد زیادی موفق ارزیابی نمود. فقط کافی است که آن را با فیس لیفت هایی که در سال‌های اخیر، در تولیدات داخلی مان صورت پذیرفته قیاس نماییم تا به میزان عقب‌ماندگی مان را در این زمینه بیشتر پی ببریم. در سال‌های گذشته، بیشتر دستکاریهایی که در بدنه خودروهای داخلی صورت پذیرفته آن‌چنان چهره خودرو را دستخوش تغییرات ناشیانه نموده که خریداران داخلی را از هر مدلی که رنگ و بویی از «فیس لیفت» به همراه داشته باشد، فراری داده است! شاید پژو پارس را بتوان از معدود فیس لیفت های موفق موجود در بازار دانست، بقیه مدل‌ها را هم که خودتان بهتر در جریانید و احتیاج به توضیحی از سوی این‌جانب ندارد.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
در نهایت کلام پرسشی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید آن است که آیا این خودرو ارزشش را دارد که خریداری شود یا خیر؟ پاسخ به این سؤال هم بستگی به آن دارد که از کدام منظر به این موضوع نگریسته شود. چنانچه امروزه همانند دهه ۷۰ و ۸۰ شمسی، خودروهای نسبتاً به‌روز فرانسوی و کره ای و…. در کشورمان مونتاژ می‌شد، شاید خرید این خودرو چندان توجیهی نداشت ولی وضعیت موجود تفاوت بسیاری با آن دوران نموده است، از خودروهای روز اروپایی و یا کره ای در سبد تولیدات داخلی چندان اثری نیست و مدل‌های جدیدتر آنها نیز در چند سال اخیر چنان با قطعات داخلی و متفرقه و نیز کیفیت پایین مونتاژ دگرگون گشته‌اند که تنها نام برندشان را یدک می‌کشند و نه روح آن را! تحت این شرایط و در بازه خودروهای ۴۰ میلیونی، این مدل هم از طراحی مدرن‌تر و زیباتری نسبت به رقبای داخلی (ایرانی) برخوردار است و هم پیشرانه درخوری را در خود جای داده است و علاوه بر آن نیز از سیستم تعلیق نرمی هم بهره می‌برد و بالاتر از همه آنکه، کیفیت مونتاژ نسبتاً بهتری را هم نسبت به بقیه آنها ارائه می‌دهد. تمامی اینها مواردی است که نمی‌توان به‌راحتی نادیده گرفت و تنها به‌صرف چینی بودن خودرو از خرید آن روی‌گردان شد. از آنجایی کارکرد خودروی تست شده تنها حدود ۲۰۰۰ کیلومتر بود لذا امکان این امر برایم فراهم نبود که درباره دوام و استهلاک آن اظهارنظر قطعی نمایم، اما همین جا این قول را به شما خوانندگان عزیز می‌دهم تا در کارکردهای بالاتر نیز این خودرو را مجدداً بررسی کنم تا با معایب و مشکلات آن در درازمدت بیشتر آشنا گردیم.

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۴۹۷ سی‌سی

توان: ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور/دقیقه

گشتاور: ۱۴۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور/دقیقه

حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

استاندارد آلایندگی: یورو ۴

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۵ لیتر

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگه‌دارنده و ضد لغزش

سیستم تعلیق عقب: سیستم تعلیق کشنده چندگانه با فنر پیچشی

سیستم ترمز جلو: دیسکی

سیستم ترمز عقب: کاسه ای

MVM 315h facelift
MVM 315h facelift
ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۳۳/۱۶۸۶/۱۴۶۸ میلی‌متر (مدل سدان) – ۴۱۸۸/۱۶۸۶/۱۴۸۰ میلی‌متر (مدل هاچ بک)

فاصله بین دو محور: ۲۵۲۷ میلی‌متر

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۰ R15

وزن خالص: ۱۲۱۰ کیلوگرم

گنجایش صندوق بار: ۴۵۰ لیتر

حجم باک: ۵۰ لیتر

ایمنی

کسب ۴ ستاره از موسسه C-NCAP

مجهز به سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

کمربند ایمنی سه نقطه ای برای سرنشینان جلو و عقب

تجهیزات رفاهی

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + MP3 + USB + AUX

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER) به همراه آلارم صوتی

سنسور پارک

آینه‌های جانبی برقی و تاشو

رینگ‌های آلومینیمی

مه شکن‌های جلو وعقب

سیستم مدیریت پیمایش (مسافت طی شده، مصرف سوخت و…..)

تنظیم صندلی‌های جلو در ۴ جهت

۴ عدد بلندگو

توضیح: نمونه‌های فول این خودرو که در بازار چین عرضه می‌گردد از تجهیزات دیگری همچون سانروف، دوربین دید عقب، مانیتور کنسول میانی، صندلی‌های چرمی و…. نیز بهره می‌برند.

قیمت

قیمت در ایران: ۳۹.۸ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی)

قیمت در چین: ۵۴,۸۰۰ الی ۶۲,۸۰۰ یوآن (نمونه دنده دستی)


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۶۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نمیخاستم حرفی بزنم ولی خوب یکم نظرات رو خوندم فقط میخام برای اونهایی که قصد خرید دارن یه دو کلام بگم.
    315 رو دو سال داشتم و وقتی خواستم بفروشم بخاطر نیاز پول بود و خیلی هم ناراحت شدم که فروختم – وقتی دوباره بعد دوسال توی ماشین سمند و پرشیا و 206 مینشستم میفهمیدم تفاوت تا چه حد زیاد بود و چقدر اون ماشین برام راحتتر و دلنشین تر بود .
    همون حسی رو پیدا کردم که وقتی از توی بنز دوستت یا همکارت یا فامیلت پیاده بشی توی تاکسی شهر بشینی.
    عیب 315 شتاب اولیه کم اونه و بس والا 180 هم باهاش رفتم.
    یعنی فقط همین شتاب اولیه و بس – اونم بخاطر اینه که موتور 1480 سی سی هست چه انتظاری دارین؟
    الان خوشحالم چون با این شرایط که نمایندگی گذاشته میتونم دوباره سری جدید این ماشین رو بخرم و جالبه که بعد دوسال گزینه ای بهتر و شیکتر و راحتتر و خوش قیمت تر پیدا نمیکنم.
    سری جدیدش که خیلی خیلی خشگل تر شده گرچه چندتا مورد هم توش کم کردن-
    دما رو نمیزنه – بخاری و کولر و دریچه ها برقی نیست و اهرمی شده – سنسور عقب یکی کم شده – میگن پاور ویندو هم نداره که همچین مهم هم نیست.
    خوش باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی بلند نظر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام …. دوستان من دی ماه 93 این ماشینو خریدم…… انصافا سواریش حرف نداره….اگه نخواین کورس بزارین بسیار ماشین نرم و راحتیه ….بدلیل ارتفاع بلند تر احساس خوبی داخل ماشین به آدم دست میده …..انگار که تو یه ماشین شاسی بلند سواری….. کولر بسیار خنک و عالی داره ….اگه ضبط فابریک لمسی نصب کنید داخل ماشین فوق العاده شیک و جذاب میشه…. صندلی ها بر خلاف 206 و پرشیا بسیار عالی و راحت هستند ….رنگ اتومبیل من سفیده که دودی کردم ظاهر فوق العده خوبی پیدا کرده……اگه دنبال جذابیت هستید این خوردو بسیار جذابه ولی اگ ه فقط قدرت و دوام براتون در طوول چند سال مهمه فکر میکنم ال 90 بهتره ولی فکر بقیه ماشین های این رده قیمت ایرانی رو از سر بیرون کنین ….بنظرم باید امتحان کنید ….. چشم بسته و امتحان نکرده حرف زدن کر آدمهای ساده لوحه….. اگه 206 و پرشیا هنوز فرانسوی بودن مطمنا گزینه بهتری بودن ولی در حال حاضر ماشینی چینی که اسم کارخانه روش باشه خیلی بهتر از ماشین ایرانیه که معلوم نیست قطعاتش تو کدوم کارگاه خونگی چین و بدون نظارت تولیددشده و دارن به ما قالب میکنن…… جزییات را در نظر بگیرین……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. صادقیان

    ۱۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام : میخواهم (خودروی mvm ) تحویل فوری ویژه ماه مبارک رمضان نام نویسی کنم ومیگن قدرت وبقیه عیوب برطرف شده لطفا راهنماییم کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد کمالی طراقی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خیلی عالیه برادرجان اگه از من که از اولین خریدارای مدل جدیدش هستم بخوای میگم یک لحظه شک نکن و حتما بخر و خودم اینجور که دیدم حداقل تا 5سال هیچ سرویسی نمیخواد و سه سال شرکت گارانتی کرده ولی خودمم 2سال دیگه ضمانت میکنم و اگه راضی نبودی هرچی خواستی به من بگو!!!!%%%%%

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام لطفا جان هرکی که دوست دارین صادقانه معایب و محاصن این ماشین را بگین میخوام بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با سلام خدمت دوستانی که قصد خرید این خودرو رو دارن.بنده بهمن 93 ام وی ام 315جدید رو تحویل گرفتم.قبل از اون 206داشتم.امروز که من باشما صحبت میکنم 17000کیلومتربا ام وی ام رانندگی کردم.به حق که فراتر از خودروهای داخلی هم رنج خودش است. کیفیت قطعات بالا،بدنه مقاوم،شتاب اولیه نرمال ،سیستم تعلیق عالی وخدمات پس از فروش بسیار خوب ،از مزیت های مهم این خودرو میباشد.معایب این خودرو هم صدای خش خش ظبط و همچنین تنظیم گازکولر خودرو ،که اون هم توسط نمایندگی در سرویس اولیه رفع می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیخواستم دوستان را ناراحت کنم ولی چون قسم دادی مشکلات ماشین رو بهتون میگم و اگه کسی این ماشینو داشته باشه و راننده باشه میدونه من چی میگم. مشکلات شامل صدای زیاد موتور صدای وحشتناک گیربکس ریپ زدن دنده عقب کیپ نبودن شیشه ها جوری که اگه کامل بالا باشه از هر 4 شیشه صدای عجیب باد میاد و اگه پایین باشه با بسته شدن صدای نا امیدکننده ای میده. اتاق زود به صدا میفته کمکاش که بود نبودش فرق نمیکنه و اونقدر خشکه که تمام کوبشها مستقیم تو اتاق و بدنست. ترمز این ماشین افتضاحه شتاب اولیه داغون کولر و بخاری متوسط صدای تعویض دنده کاملا از بیرون ماشین شنیده میشه و…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۴ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان.من هم قصد خرید این ماشین رو دارم لطفا دوستانی که ماشین رو دارند راهنمایی کنند که وضعیت شتاب ماشین در سربالایی وهمچنین کولر روشن چطوره و ایا ماشین با تودوزی کرم هم ارامه میشه؟اخه همه تودوزی داخلی مشکیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرش

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      شتاب315 نسبت به 206 کم ولی از نظر راحتی و بی صدایی نسبت به مدل های جدید 206 بسیار سرتر هستش. تودوزی همه مشکی و صندلی پارچه ای- من خودم مرداد 94 تحویل گرفتم بسیار راضی هستم. گاز کولر هم روز سوم بردم 20 دقیقه ای نمایندگی تنظیم کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. حسین

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سلام به دوستان <باصداقت کامل بگین mvm315ماشین خوبیه یا نه ؟چون میخوام بخرمش..مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بهرامی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ، من یه خودرو 206 تیپ 2 دارم ، میخواستم بفروشم یه دونه MVM جدید بخرم ولی متوجه شدم مصرف انرژی این خودرو روی F قرار دارم ، یکم دل چرکین شدم. رده B کجا F کجا. چیکار کنم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کامبیز

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درودبرهمه ی عزیزان من نزدیک ۱هفته ست ام وی ام۳۱۵ جدید هاچ بک مشکی خریدم خیلی راضی ام قبلا پراید داشتم اما پراید کجا ‘ام وی ام کجا بنظرمن اگه هرکسی قصد خرید پراید رو داره با دادان مبلغ بیشترو امنیت وکیفیت بیشتر ولایکچری mvm315رو بهش پیش نهاد میکنم باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رضا

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر دوستان عزیز
    3 تا سوال داشتم: ام وی ام 315 جدید مدلهای داخل ایرانش آپشنهای روی فرمانو نداره؟؟!!!
    و آینه های بغلشم برقی جمع نمی شه؟؟؟ال سی دی بزرگ هم کمپانی می زنه یا باید خودمون بزنیم؟؟
    ممنون می شم راهنماییم کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام لطفا بگید از این آپشن ها کدومشون تو ایرانیاش هست :سانروف -آینه تاشو اتومات-ال سی دی – آپشنهای رو فرمان ؟؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.من ام وی ام 315 دارم تازه طرح قدیمش فوق العاده راضیم در مورد مصرف سوختش عالیه من خودم اندازه گرفتم دقیقا 1410 کیلومتر باهاش رفتم 95 لیتر مصرف کرد که حساب کردم شد صدی 6.7 لیتر که فوق العاده شک نکن از همه خودرو های داخلی کمتر میسوزونه.در سرعت بالا امنیت بیشتر احساس میکنی بخاطر وزن و تعادل خوبش در کف جاده. اما خودروهای داخلی در سرعت بالا مثلا 150 احساس رو هوا بودن داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. و مرسی از اطلاعات ی که گذاشتین. فرق هاچ بک هایی که برند چری دارند یا ام وی ام یا بعضی هم که اصلا رو صندوق عقب ندارند چیه؟
    مربوط به شرکت هست یا مدل های جدید اینطورند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. پویا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه دوستان
    من یه ام وی ام 315 صندوقدار جدید دارم.حدود 8 ماهه که سوار میشم با کارکرد 11500 کیلومتر.جهت راهنمایی دوستانی که قصد خرید این ماشین رو دارن مطالبی رو عرض میکنم
    از نظر زیبایی این امری کاملا سلیقه ای است.ولی فکر میکنم کمتر کسی این ماشین رو به عنوان یک ماشین زیبا نشناسه.از نظر کیفیت مونتاژمشکل خاصی رو ندیدم.فقط تو سرعت بالای110 از دربهای جلو صدای باد شنیده میشه که در نمایندگی اشکال برطرف نشد.اخیرا هم برخی صداهای ریز از داشبورد و دربها شنیده میشه که هنوز خیلی ازار دهنده نیست.ترمزها معمولی هستند و خیلی احساس امنیت رو به شما نمیدن ولی نسبتا قابل قبولن.شتاب ماشین در شرایط کفی و تک سر نشین قابل قبوله اما در سربالایی چنگی به دل نمیزنه.این مشکل در وضعیت کولر روشن به مراتب بدتره وشما رو کاملا نا امید میکنه.شاید بشه این اشکال رو بزرگترین اشکال ام وی ام دونست.فنر بندی ماشین فوق العاده نرمه که این مطلب هندلینگ ماشین رو پایین آورده و طبیعتا در سرعت بالا و نیز پیچها یک ماشین کاملا شهریه.میزان ورود صدای موتور نسبت به چینی بودن ماشین قابل قبوله و شما رو خیلی آزار نمیده.گیربکس ماشین در اوایل به خصوص دنده 1 به 2 مشکل داشت و قژه میکرد ولی به تدریج برطرف شد.در مجموع نسبت به قیمتش به نظرم از رقبای ایرانیش متاسفانه سر تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. وحید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از همون روز اول که دیدم عاشقش شدم
    بعد از این هر ماشینی که دیدم به چشمم نیومد
    مخصوصا اگه هاچ بک باشه. سواریشم حرف نداره خیلی نرمه
    اینایی هم که میگن چینیه و فیلانو بیسال همچین میگن انگار خودمون مازراتی تولید میکنیم
    همین ماشین چینی هرچی هم که باشه امنیتش هزار می ارزه به ماشینای ایرانی
    ما خودمون ام وی ام 110 داشتیم تو یه اتفاق رف تو دره شیش هفت تا ملق خورد رو ما یه خش هم نیفتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان

    ۲۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    به نظر شما بین خودرو جنتو (Proton Gen2) مدل 2007 (1386) با کارکرد 100 هزارکیلومتر و MVM315 NEW هاچ بک (کارکرده مدل 93 یا 94) و 206 تیپ 5 یا SD V8 (مدل 90 یا 89) خرید کدامیک در شرایط فعلی انتخاب منطقی و مناسبتری میباشد؟ ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام خسته نباشین. من ام وی ام 315جدید ثبت نام کردم اما بین هاچ بک و صندوق دارش موندم. کدوم بهتره؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میثم کرج

        ۲۲ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        شک نکن هاچ بک زیباییه این ماشبن ب هاچ بک بودنشه صندوق دارش شبیه تیباس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  16. مجتبی

    ۴ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام اونایی که میگن شتابش کمه مگه ما قرار با خودرو ی که داریم چیکار کنیم غیر از اینه که لذت رانندگی ببریم سالم به مقصد برسیم ایمنی ماشین حداقل خوب باشه همه زندگی ماشینو رها کردن میگند شتابش کمه بابا میخواید توخیابون رانندگی کنید یا مسابقه بزارید یکم فکر کردنم خوبه خدایی بعضیا تو خیابونا با جون مردم بازی میکنند سر همین شتاب گیری ماشیناشون ما انسانیم باید درک بهتری پیدا بکنیم از رانندگی کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Salar

      ۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز بهتره شما کمی دیدگاهت رو علمی تر کنی ..
      بزرگ ترین مزیت شتاب زیاد ، تو سبقت گرفتن هست هرچه شتاب بیشتر زمان سبقت هم کمتر میشه و احتمال تصادف کمتره ..
      در ضمن این ماشین نسبت به 206 تیپ 2 شتاب بیشتری داره .. در حالی که موتورش و مصرفش مثل 206 تیپ 2 هست ولی وزن ماشین 270 کیلو از 206 سنگین تره .. پس واقعا این ماشین با این موتور شتابه کمی نداره ! بلکه عالی هست ! این وزن زیاد ماشین علاوه بر بهتر بودن بدنه ماشین باعث میشه ماشین نسبت به 206 تو سرعت بالا ثبات بیشتری داشته باشه ..
      از 206 تیپ 5 ضعیف تره تو شتاب .. علت این موضوع هم وزن کم و موتور قوی تر 206 تیپ 5 هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. am

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محسن

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دمت گرم. حرف حق زدی آقا مجتبی . مگه با 206 و ال 90 بی ریخت، پرواز می کنن که با ام وی ام نمی شه؟ انصافا از همه ماشینهای تولید داخل سرتره و شیک تر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. علی

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      قبول دارم چیه شتاب شتاب میکنن حالا صفرتاصدش بشه 4 که چی بشه اخه؟مهم لذت رانندگی و امنیته که این ماشین فوق العاده اس

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. وحید

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان لطف کنید بگید که کنترل رو فرمان 315 میشه تهیه و نصب کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. وحید

    ۱۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    شتاب 0 تا 100 این ماشین 11.6 ثانیه تست شده.خیلی هم کم شتاب نیست
    اینم لینکش https://www.youtube.com/watch?v=ENpo6iRByVU

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. رضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام..
    میخوام mvm315بخرم سری هاشبک بهتره یا صندوق دار؟
    صمند دارم میخوام بفروشم در حد مقایسه با صمندهست یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم کرج

      ۲۲ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عالیه حتما بگیر ظاهرش عالیه شتابش معمولیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وحید

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      خیلی از سمند بهتره این که سوال نداره.من خودم پارس رو فروختم اینو خریدم تو این 7 ماه که عالی بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. احمد موسوی زادگان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینهای ساخت ایران همه تکنولوژی دو دهه قبل هستند که علاوه بر دستکاری شدن در قسمتهای مختلف وکم وزیاد کردن اپشنهای مختلف آدم هرسال حسرت ماشین قبلی اش رامیخوره یعنی رو به عقبه وقطعات مهمش اکثرا چینی درجه دوهست. ولی ماشینهای چینی بااین همه جمعیت وصادرات زیادی که دارند حد اقل جنس درجه یک استفاده شده وتکنولوژی آن به روز هست من به تازکی یک ماشین 315 نیو خریدم که بنظرم ماشین فوق العاده راحتی هست مطمئن باشید چند سال دیگه چین میرسه به پای ژاپن وما هنوز داریم همین چرندیات راسوار میشیم وحسرت این ماشینای الان رامیخوریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. میثم کرج

    ۲۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من چند ماهه این ماشینو دارم تا نوک دیزین رفتم بدترین سدبالاییای برغون و اتشگاه کرجو رفتم عالیه خداییش منم اولش ترس داشتم تبلیغات منفی رو ماشین چینی زیاده اما نسبت به قیمتش و مدرن و طاهر زیباش ارزششو داره به شرطی ک چندماه بعد نخوای بفروشیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سامان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.میشه کمک کنید و مقایسه ای بین برلیانس 230 و ام وی ام 315 انجام بدید.بین این دو نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم.چون از لحاظ رنج قیمت تو یک سطح هستن و اما واقعا نمیدونم کدوم بهتره.دوستان هرکسی اطلاعاتی داره لطفا بگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی ز

    ۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان
    حجم صندوق عقبش در مدل هاچ بک چقدره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابراهیم

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      خیلی زیاد. در عقب که باز میشه باورت نمیشه انقدر گنجایش پشتش باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (4 ديدگاه)

      به اندازه صندوق پراید جا داره عزیز جاداریش عالیه نسبت به هاچ بک بودنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. شهرام

    ۱۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر همه ی دوستان ، قبل از هر چیزی من خودم دو ماهی میشه یه جی 5 اتومات داشتم که به دلیل نیاز مالی فروختمش و خیلی پشیمونم چون بعد از یک سال و 35000 کارکرد هیچ مشکلی نداشت و از تمام خودروهای ایرانی یه سرو گردن بالاتر بود ، خود منم بار اول در مورد خرید ماشین چینی مردد بودم ولی وقتی دوستم خرید و من خودم از نزدیک دیدم نظرم عوض شد و الان بعد از دو ماه هنوز نتونستم از بین خودرهای داخلی چیزی رو جایگزین کنم و همگی مشکلاتی دارن که غیر قابل درست شدن هستش ( البته خودروهای صفر رو میگم)برخلاف چینی ها که میشه یا از طریق نمایندگی یا بازار مشکلاتشونو حل کرد . تنها مشکل ماشینهای چینی افت قیمت یکسال اولشون هست مثلا من ماشینمو 55700 خریدم و موقع فروش در حالیکه نمایندگی 59700 بود ، من 49 فروختم . من از این مدل 315 جدید و اسپورتش خوشم اومده و میخوام بحرم خواهش کسایکه ماشینو دارن بدون جانبداری و تعصب مزایا و مشکلاتشو بگن ، نه مشکلاتیکه با یه نمایندگی رفتن حل بشه مثلا همین صدای پخش ماشین که دلیلش برداشتن ریموت روی فرمان هستش که میگن با یه سیم از ماشین به بدنه پخش درست میشه . ممنون خیلی حرف زدم منتظر جواب دوستان عزیز هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. وحید

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    طرفدار های 315 لایک بزنن و مخالف هاش دیس لایک.که یه جمع بندی داشته باشیم از این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. علی تنها

    ۱۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من از سری اخر طرح قدیمی mvm315 s در مرداد 93 تحویل گرفتم تا حالا 37000 کیلومتر کارکرده خیلی از این خودرو راضیم واقعا عالی بود بدون کوچکترین مشکلی استفاده کردم فقط یکبار گارانتی انهم جهت تغویض سنسور دنده عقب لازم شده به نمایندگی برم ماشین نرم و راحت و کم مصرف هستش حال به جک s5 ثبت نام کردم مجبورم بفروشم اما دلم رضا نمیده واقعا ارزش خرید داره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. بهروز

    ۲۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان
    ببخشین من بعد چند سال میخوام ماشین بخرم بین برلیانسh330دنده ای و mvm 315 جدید موندم لطفا راهنمایی مفصل کنین یه دنیا ازتون ممنونم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابراهیم

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام عزیز. کمتر کسی هست که mvm315 new همراه با برلیانس h330 داشته باشه. اما چیزی که مشخصه اکثرا از mvm315 new راضی هستن. من یه هفته اس mvm تحویل گرفتم . رفته بودم خیابون ملت، یه بنده خدا که H330 داشت ازم اجازه خواست ماشینمو تست کنه. گفت سواریش خیلی با h330 فرق داره. می گفت ماشینش اصلا این حس رو نداره. منم نشستم تو ماشینش بنده خدا همچین بی راه هم نمیگفت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. رضوی سید نورالدین

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    یه ایراد خیلی جدی داره امیدوارم سازندگان در بر طرف کردن اون تلاش کنن.
    زیر فرمان نزدیک زانوی پا پشت تشکیلات قاب پلاستیکی کابل اصلی برق ماشین قرار داره که در روز دوم به تشگیلات بدنه اتصالی کرد و نزدیک بود ماشین آتیش بگیره که خوشبختانه فیوز ( پیدا نشدنی ) عمل کرد و سیستم برق کل ماشین قطع شد . فیوز رو درست کردم ظرف 10 دقیقه با چرخوندن فرمون دوباره اتصالی کرد . تا پیدا کردن نقطه اتصالی و فاصله انداختن اون تا بدنه 4 ساعت طول کشید. نزدیک بود ماشین نو رو با جرثقیل ببرم نمایندگی که تعمیر کار اشکال رو پیدا کرد . این اتفاق بطور یقین برای همه خواهد افتاد. من از روی کم پولی ماشین چینی خریدم شما رو نمیدونم. امیدوارم دیگه از این اتفاقات نیفته. بقیه امکانات حذف شده هم که دیگه خودش جای بحث داره . در ضمن aux هم نداره . ترمزش هم بعد از فشار دادن تا نصفه یادش میفته که باید توقف کنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسین

    ۹ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا یه پرسش مدیران خودرو تو اگهی فروشش موعد تحویلو سی روز اعلام کرده واقعا سی روزه تحویل میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابراهیم

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (10 ديدگاه)

      سلام. من شرایطی بدون بهره نوشتم. دقیقا یک هفته ای تحویل گرفتم. تا به حال به ترتیب پراید، روآ،۲۰۶ ، MVM 110 و تیبا داشتم، تجربه ی سواری با سمند، ۴۰۵، پرشیا و ال ۹۰ رو هم دارم. این ماشین یه چیز دیگه اس. نسبت به ماشینهایی که نام بردم این یکی خیلی بیشتر از یه سر و گردن بهتره. اگر کسی شک داره بین 315 NEW و ۲۰۶ بهتره که واسه خرید این ماشین یه لحظه شک نکنه که پشیمون میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. سحر

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اصلا شک نکنید که ماشین خوبیه از هر نظر نسبت به هم ردیفای خودش.صدای کم و مصرف کم.زیر پا نرم و چابک.آپشن عالی و داخلی زیبا
    من ابتدای سال 94 خودرو رو تحویل گرفتم و تا الان که 33 هزار کیلومتر راه رفته خیلی راضی ام ازش قبلا هم ال 90 و پرشیا داشتم ولی سواری و کلاس این ماشین از هم ردیفاش خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا